Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 July 2012, 01:12   #231
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat mag je zelf weten. Er zijn hier meer mensen die ook al het nodige gezegd hebben. Je wilt er blijkbaar weinig van weten. Als ik meen Zelfkennis te hebben en ik heb het niet, dan zal ik het zelf voelen.
Wie niet wilt leren moet maar voelen. Zo is dat maar net.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:05   #232
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Even dit nog een keer op het scherm laten paraderen.
Als ik dit lees, dat jij ook van mij houdt, kietelt het een beetje, ook een beetje ongemak, maar vooral geamuseerd.
De gêne komt vaak later, en ja.. het woord gênant is super leuk. Het neemt een beetje de lading even weg, maar het maakt ook het gedoe een beetje interessant.
Eigenlijk vind ik soms dat wat hebben, een beetje interessant doen.
Volgens mij is dit allemaal maar onzin wat ik typ, hoe diep ik ook maar bij mijn gevoel kom, is allemaal een spel. Hoe oprecht maar ook voor mij voelt.
Want het gekste is, ik ben het er mee eens met wat Sem vaak zegt over ''er is niemand''.
Maar bij mij is er nog steeds een iemand die sterke behoefte aan acceptatie heeft, en geliefd wilt zijn.
Soms valt dat weg, maar ik zit er nog aan vast ..
Waarom is het gek dat wat Ogenblik-sem zegt bij je resoneert? Het is waar wat Ogenblik-sem zegt, maar wanneer zij het zegt gaat het slechts over lippendienst (zij wil zichzelf, onbewust van zichzelf wellicht, irriteren, frustreren en schept verwarring door die niemand niet te leven, het is een hulproep aan haarzelf gericht die zij tot nu toe nog altijd weghoond)en niet de over waarheid die ongehoord in haarzelf leeft. Ogenblik-sem is een groot leraar mbt onderscheid kunnen maken tussen waarheid en leugen. Of wist je dit allemaal al?

Je wil graag door jouzelf geaccepteerd en geliefd worden. Zoals je wellicht weet kun je liefdeloosheid naar jezelf vinden in de dingen die je niet of moeilijk van jezelf en/of anderen accepteert, je voor schaamt evt. plaatsvervangend voor schaamt enz. Die dingen hebben hun verhaal dat graag gehoord wil worden, maar dat zal je ongetwijfeld ook al wel weten hoop ik.

Citaat:
Ik ga dat stuk van mijn eigen geraaktheid duidt vooral bekijken Vagebond. Wat hij meende, en wat hij eraan heeft is het zeker niet meer van belang voor mij.
Ik ben toen voluit aangegaan , en ik heb er veel aan gehad. voor mij als gewelddadigheid vanuit Keen voelde , en de scheinheiligheid van de medemens/forumleden hier, waren voor mij instrumenten die ik gebruikt heb om weer stukken van mezelf onder ogen te zien.
Het valt veel te zien, ik struikel veel, en ik ervaar veel geraaktheid bij mezelf.
Ok? ik wilde, geheel onterecht mogelijk, even een steuntje in de rug geven en je laten weten dat je heel scherp de onzuiverheid gezien hebt. Dat je struikelend al er het jouwe mee gedaan hebt en al struikelend doet heb ik gezien.

Citaat:
Dat wat Ik kan echt niet beoordelen hoe bij mijn zus zit merk ik.
Ik bedoel, wie kan zeggen hoe het voor een ander het verwerken van verlies moet gaan?
Ik heb mijn mening en overtuigingen omtrent het aangaan van gevoelens van pijn en verdriet, maar ik merk heel sterk op dat ik eigenlijk bijna zonder probleem het noemen van mijn broertje weg kan laten als ik met haar in gesprek ben, of als ik haar sms, of als ik haar mail, of als ik bij haar ben. Het voelt niet als doodzwijgen, maar als geen woorden aan verspelen, en rekening houden met haar gevoeligheid, zonder mezelf daar in tekort te doen.
Een vraag die in me op komt nu. Heeft je zus aangegeven dat zij liever niet heeft dat je de naam van je broertje niet zegt?

Citaat:
Maar als ik me daar in vergis, zou altijd naar boven komen, toch?
Absoluut en zonder enige twijfel

Citaat:
Ik heb sterk het gevoel dat wij zonder worden heel veel over hem hebben als wij in contact zijn.
Wij voelen volgens mij elkaars pijn en daarin zijn wij verbonden als zussen.
Mijn zus wilt niet dat ik haar draag, wel vind ze het heel erg fijn dat ik haar in mijn gevoel (een warm hart)draag. Ze hoopt voor mij dat het voor mij licht is, en eigenlijk is het voor mij weer een kans om te leren om mijn hart open voor haar te houden, haar een warm hart te dragen, maar dat niet als een last te zien.
Als ik dat als last ervaar, is het weer aan mij te kijken waarom ik zo over denk.
Mijn denken is voor mij nog steeds zeer beladen met oordelen en lasten. Daarin liet ik me even, ook al was het alleen maar op intuïtief niveau, door Anja even inspireren.
Ja het is jammer dat ze plots van ons weggerukt werd. Maar gelukkig kun je nog altijd het gesprek voortzetten op haar forum of per mail. Als je een beetje lef in je botten hebt kun er veel aan hebben.
Citaat:
Als je iets bij mij opmerkt Vagebond, als ik me te bont voor de gek houd, voel je je vrij om erbij te dragen, door me attent op te maken.
Natuurlijk, dat heb ik graag over voor mezelf in jou vorm, ik ga er vanuit dat wederzijds zal zijn.

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:22   #233
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Het is waar wat Ogenblik-sem zegt, maar wanneer zij het zegt gaat het slechts over lippendienst (zij wil zichzelf, onbewust van zichzelf wellicht, irriteren, frustreren en schept verwarring door die niemand niet te leven,
Onzin.

En ik pieker er niet over dat alweer uit te leggen want de geconditioneerdheid is zo enorm mega -groot dat er niet doorheen te komen is.
Dat is iets dat zeker is.

(dat is overigens ook iets dat Keen te melden had nietwaar?)

Dream on in je geconditioneerdheid.
Gewoon volhouden.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:26   #234
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar gelukkig kun je nog altijd het gesprek voortzetten op haar forum of per mail. Als je een beetje lef in je botten hebt
Ha! ha! haaaa!! ha! ha! ha! hahahahaha ha! ha! ha! haaaaa! ha ! ha!


....
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:37   #235
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarom is het gek dat wat Ogenblik-sem zegt bij je resoneert? Het is waar wat Ogenblik-sem zegt, maar wanneer zij het zegt gaat het slechts over lippendienst (zij wil, onbewust van zichzelf wellicht zichzelf irriteren, frustreren en schept verwarring door die niemand niet te leven)en niet de over waarheid Ogenblik-sem is een groot leraar mbt onderscheid kunnen maken tussen waarheid en leugen. Of wist je dit allemaal al?
O-sem ken ik niet zo goed. Ze komt op mij over als iemand die haar weg ook met toewijding bewandeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je wil graag door jouzelf geaccepteerd en geliefd worden. Zoals je wellicht weet kun je liefdeloosheid naar jezelf vinden in de dingen die je niet of moeilijk van jezelf en/of anderen accepteert, je voor schaamt evt. plaatsvervangend voor schaamt enz. Die dingen hebben hun verhaal dat graag gehoord wil worden, maar dat zal je ongetwijfeld ook al wel weten hoop ik.
Theoretisch weet ik dat, uit de praktijk blijkt keer op keer dat er gebieden in mij zijn die niet door doordrongen zijn. Mijn geraaktheid geeft mij aan dat ik dat nog niet weet, want volgens mij is het weten niet alleen de theorie kennen, maar ook dat na leven.
Ja, ik struikel nog regelmatig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ok? ik wilde, geheel onterecht mogelijk, even een steuntje in de rug geven en je laten weten dat je heel scherp de onzuiverheid gezien hebt. Dat je er het jouwe mee gedaan hebt en al struikelend doet heb ik gezien.
Het was voor mij niet onterecht aangeven, het bevestigde wel dat wat ik wist. Of jouw intentie geheel zuiver was is het voor jou om ernaar te kijken, voor mij was de informatie die je me gaf bruikbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Een vraag die in me op komt nu. Heeft je zus aangegeven dat zij liever niet heeft dat je de naam van je broertje niet zegt?
Ja, mijn zus heeft het heel erg duidelijk aangegeven dat ze dat nu niet aan kan. Ze verwerkt wat vaker situaties die voor haar traumatisch aan voelen door ze niet meer te noemen, en niet meer over na te denken.
Alsnog wil ik benadrukken dat dat voor mij niet als doodzwijgen voelt. Niet van mijn kant, van haar kant wel, en dat doet ze uit onvermogen geeft ze zelf aan. Ze is nu echt niet in staat om zijn naam uit te spreken, of bewust hem in haar beleving te laten. Als zij dat doet, overweldigd haar een vorm van wanhoop, en kan ze niet meer stoppen met huilen.
Waar ik heel erg blij mee ben is dat ik dat volledig bij haar kan laten, ik voel de drang en drammerigheid die ik weleens kan hebben in deze situatie niet aanwezig. Dat doet me goed. Ik merk dat voor mij mijn liefde voor haar overneemt, en ik voel me niet onderdrukt daarin. Het is meer dat ik bezorgd om haar ben, en daarin vind ik belangrijk om vooral naar mijn eigen angst te kijken.
Kan ik haar proces alleen maar aanschouwen, en haar alleen maar lief hebben?
Voor mij voelt ook beter om niet veel over mijn broertje te praten, ik praat zelden met mensen om me heen daarover. Het voegt mij niets toe, integendeel. Men heeft zo andere opvattingen over de dood, dat ik daar niets meer mee kan.
Ik kijk regelmatig naar zijn foto, en ik heb een soort contact met hem waarin ik mijn weg in zoek. Ik droom regelmatig over hem, en soms neem ik hem waar. Iets in mij is ergens op zoek naar een vorm waarin het contact zo natuurlijk mogelijk tot zijn verloop komt. Er zijn er op onderbewustzijn niveau wat bewegingen gaande die ik nog niet kan plaatsen bij mezelf.
Ergens heb ik het vertrouwen dat dit allemaal zijn weg vindt, en ergens is de angst/huivering weer heel subtiel aanwezig.
Het voelt voor mij niet meer traumatisch, de dood, wel merk ik blokkades bij mezelf op, die mij in de weg staan om in contact te komen met dat wat ik van mijn broertje waar neem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja het is jammer dat ze plots van ons weggerukt werd. Maar gelukkig kun je nog altijd het gesprek voortzetten op haar forum of per mail.
Ik heb dat nu losgelaten Vagebond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als je een beetje lef in je botten hebt kun er veel aan hebben.
Natuurlijk, dat heb ik graag over voor mezelf in jou vorm, ik ga er vanuit dat wederzijds zal zijn.
Ik voel een te sterke remming om zelf contact op te zoeken, en ik neem gewoon de tijd nu voor, door dat los te laten.
Dat ik angstig ben is me nu bekend. Ik wil eerst kijken voor mezelf waar ik bang voor ben. Zulke dingen vind ik heel interessant, mijn angst in kleine dingen herkennen, en daar gewoon de tijd voor nemen.
Ook vind ik vooral belangrijk om nee te kunnen zeggen tegen situaties waarin ik me voor blok gezet voel. Ik zeg niet dat ik voor blok gezet wordt, maar dat ik niet vanuit mezelf het impuls heb om iets te doen wat de omgeving van mij vraagt.
Daar wil ik even gehoor aan geven, aan mijn aarzeling.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Natuurlijk, dat heb ik graag over voor mezelf in jou vorm, ik ga er vanuit dat wederzijds zal zijn.
Uit je je gerust VagebondLief, ik vind het heel fijn om met jou te praten.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:43   #236
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Beste Mara,

Ik heb uw gehele bericht verwijderd. Is het u ontgaan dat het niet de bedoeling is om de naam van AO hier in zijn volledigheid weer te geven? Er is ook geen behoefte om de discussie over haar gedachtegoed, verwoord in het boek, nieuw leven in te blazen. Althans niet nu, nu het forum bol staat van de gevoeligheden over de persoon en haar boek.

Gelieve u aan te passen hier aan.

Hartelijk dank voor ook uw medewerking.
Bromsnor.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:47   #237
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssstttt!!

Géén reviews graag!
NIEMAND mag weten wat iemand van dat boek denkt!

Ja...Of de loftrompet moet klinken, dan weer wel!
Beter helemaal niet denken, alleen ja knikken.

Waar hadden we dat ook alweer eerder gezien?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 10:59   #238
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wie niet wilt leren moet maar voelen. Zo is dat maar net.


Ja, het lag mij op mijn tong, hetzelfde te zeggen.
Alleen verdwijnt de behoefte juist, als je motieven bij jezelf herkent.
Dat voelen zal zo niet lukken, als je continue blijft toegeven aan het willen wijzen. Soms kan het zinnig zijn, maar niet in een continue proces, die alleen maar je eigen belang dient. Daarom probeer ik het meestal te laten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 11:16   #239
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
O-sem ken ik niet zo goed. Ze komt op mij over als iemand die haar weg ook met toewijding bewandeld.
Ja dat doet ze zeker haar weg met toewijding volgen, dat kan ik niet ontkennen.

Citaat:
Theoretisch weet ik dat, uit de praktijk blijkt keer op keer dat er gebieden in mij zijn die niet door doordrongen zijn. Mijn geraaktheid geeft mij aan dat ik dat nog niet weet, want volgens mij is het weten niet alleen de theorie kennen, maar ook dat na leven.
Ja, ik struikel nog regelmatig.
Wat weet je nog niet?

Citaat:
Het was voor mij niet onterecht aangeven, het bevestigde wel dat wat ik wist. Of jouw intentie geheel zuiver was is het voor jou om ernaar te kijken, voor mij was de informatie die je me gaf bruikbaar
Hij ging mij enkel maar om je even te bevestigen in wat je gezien had, that's all.

Citaat:
Ja, mijn zus heeft het heel erg duidelijk aangegeven dat ze dat nu niet aan kan. Ze verwerkt wat vaker situaties die voor haar traumatisch aan voelen door ze niet meer te noemen, en niet meer over na te denken.
Alsnog wil ik benadrukken dat dat voor mij niet als doodzwijgen voelt. Niet van mijn kant, van haar kant wel, en dat doet ze uit onvermogen geeft ze zelf aan. Ze is nu echt niet in staat om zijn naam uit te spreken, of bewust hem in haar beleving te laten. Als zij dat doet, overweldigd haar een vorm van wanhoop, en kan ze niet meer stoppen met huilen.
Waar ik heel erg blij mee ben is dat ik dat volledig bij haar kan laten, ik voel de drang en drammerigheid die ik weleens kan hebben in deze situatie niet aanwezig. Dat doet me goed. Ik merk dat voor mij mijn liefde voor haar overneemt, en ik voel me niet onderdrukt daarin. Het is meer dat ik bezorgd om haar ben, en daarin vind ik belangrijk om vooral naar mijn eigen angst te kijken.
Kan ik haar proces alleen maar aanschouwen, en haar alleen maar lief hebben?
Voor mij voelt ook beter om niet veel over mijn broertje te praten, ik praat zelden met mensen om me heen daarover. Het voegt mij niets toe, integendeel. Men heeft zo andere opvattingen over de dood, dat ik daar niets meer mee kan.
Ik kijk regelmatig naar zijn foto, en ik heb een soort contact met hem waarin ik mijn weg in zoek. Ik droom regelmatig over hem, en soms neem ik hem waar. Iets in mij is ergens op zoek naar een vorm waarin het contact zo natuurlijk mogelijk tot zijn verloop komt. Er zijn er op onderbewustzijn niveau wat bewegingen gaande die ik nog niet kan plaatsen bij mezelf.
Ergens heb ik het vertrouwen dat dit allemaal zijn weg vindt, en ergens is de angst/huivering weer heel subtiel aanwezig.
Het voelt voor mij niet meer traumatisch, de dood, wel merk ik blokkades bij mezelf op, die mij in de weg staan om in contact te komen met dat wat ik van mijn broertje waar neem.
Dank je voor je antwoord Mihaela, helder. Voor nu laat ik het er verder even bij.

Citaat:
Ik heb dat nu losgelaten Vagebond.
ok?

Citaat:
Ik voel een te sterke remming om zelf contact op te zoeken, en ik neem gewoon de tijd nu voor, door dat los te laten.
Dat ik angstig ben is me nu bekend. Ik wil eerst kijken voor mezelf waar ik bang voor ben. Zulke dingen vind ik heel interessant, mijn angst in kleine dingen herkennen, en daar gewoon de tijd voor nemen.
Ook vind ik vooral belangrijk om nee te kunnen zeggen tegen situaties waarin ik me voor blok gezet voel. Ik zeg niet dat ik voor blok gezet wordt, maar dat ik niet vanuit mezelf het impuls heb om iets te doen wat de omgeving van mij vraagt.
Daar wil ik even gehoor aan geven, aan mijn aarzeling.
Komt tijd, komt raad, komt dat wat en/of wie dat/die nodig is, naampjes of vorm zijn daarbij niet van belang, dat wist je al hé, toch?.

Citaat:
Uit je je gerust VagebondLief, ik vind het heel fijn om met jou te praten.
Heerlijk hé dat schurken tegen elkaar/jezelf. Lief je V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 11:26   #240
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ha! ha! haaaa!! ha! ha! ha! hahahahaha ha! ha! ha! haaaaa! ha ! ha!


....
Je voelt je aangesproken Ogenblik-sem?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.