Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 March 2013, 23:10   #231
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
paypal is veel te ingewikkeld voor mij.
ik wil graag wel doneren.
kom maar een keer ophalen als je in de buurt bent.
je mag zelf zeggen hoeveel je hebben wil.
Ik vind iedere individuele reactie telkens weer verrassend. Ik geloof dat het passend is om je nu voor deze toezegging te bedanken maar ook dat ik van je genereuze aanbod geen gebruik zal maken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 March 2013, 23:14   #232
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Die afscheiding aanbrengen voelt zo kunstmatig, ik heb er moeite mee. Al besef ik tijdens dit schrijven dat dat ook maar mijn ik is ( wat moeite heeft) en eigenlijk niets uitmaakt. Ik leg het toch even uit.

Er is zuiver bewustzijn wat niets nodig heeft. En er zijn behoeftige vormen (mens,levende wezens, planten) ik/ego. Maar beide is HETZELFDE Een. Alleen andere waarneming. Voor mijn gevoel kun je als je je bewust bent steeds meer door alle behoeftige vormen en je gedachten vanuit behoefte heen kijken, althans zo voelt dat voor mij op moment dat ik besef wat ik niet ben. En volgt de overgave vanzelf op het moment dat de behoefte niet vervuld wordt. Dan laat je bv. je kind zonder enige verzet sterven omdat je ziet dat het niet anders meer kan. Zonder verzet. En zolang je weet dat het op een goede manier nog anders kan volg je wel de behoefte van de vorm.
Maar ook niet meer om elke prijs.

En verder gewoon overgave, ondanks dat je in de ik vorm liever anders had gewild.
Ik begrijp dat je aan een theorie praktische werkzaamheid wilt geven om het begrijpelijk te maken, maar soms is het genoeg om de woorden alleen maar tot je te laten doordringen en ze te vergeten wanneer ze dat niet doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 March 2013, 07:46   #233
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik begrijp dat je aan een theorie praktische werkzaamheid wilt geven om het begrijpelijk te maken, maar soms is het genoeg om de woorden alleen maar tot je te laten doordringen en ze te vergeten wanneer ze dat niet doen.
Ja.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 23 March 2013, 08:24   #234
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
paypal is veel te ingewikkeld voor mij.
ik wil graag wel doneren.
kom maar een keer ophalen als je in de buurt bent.
je mag zelf zeggen hoeveel je hebben wil.
Is het goed als ik morgen even langs kom?
Dan heb ik namelijk een aanhangwagen tot mijn beschikking.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 March 2013, 08:43   #235
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik vind iedere individuele reactie telkens weer verrassend. Ik geloof dat het passend is om je nu voor deze toezegging te bedanken maar ook dat ik van je genereuze aanbod geen gebruik zal maken.
of het passend of niet passend is boeit niet hier.
geen dank.
graag gedaan.
de toezegging blijft wat mij betreft gewoon staan.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 March 2013, 08:46   #236
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Is het goed als ik morgen even langs kom?
Dan heb ik namelijk een aanhangwagen tot mijn beschikking.
kijk eens aan, 'graaiers' komen vanzelf boven drijven
je komt maar langs hoor.
pak wat je pakken wilt als dit jou blij maakt.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 24 March 2013, 08:23   #237
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Ik kan je volgen tot je het hebt over de extremiteiten. Als je geen extremiteiten meer ervaart, dan zijn er geen pieken en dalen meer. Geen verdriet en vreugde. Het leven is vervlakt tot een simpelweg accepteren dat dat nu eenmaal zo is. Het filmdoek blijft leeg, het menselijke ervaren is tot nul gereduceert en er is totaal geen verantwoordelijkheid meer voor wat je zelf doet. Het is niet mijn weg, maar dank je wel dat je dit deelt.
Bigbear, heb je dat zelf zo ervaren of zien het aannames?

Ik durf te stellen dat het aannames zijn want het is namelijk niet zoals jij het stelt.

Wat leveren de aannames je (je ego nog op)?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 24 March 2013, 14:46   #238
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Bigbear, heb je dat zelf zo ervaren of zien het aannames?

Ik durf te stellen dat het aannames zijn want het is namelijk niet zoals jij het stelt.

Wat leveren de aannames je (je ego nog op)?

Complete rust lijkt mij alles andere als saai. Zo af en toe vang je er een glimp van op als minimaal leeft, voor zover dat mogelijk is. Zelfs vaak. Maar ook dat is een voorstelling.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 March 2013, 14:53   #239
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Mij maakt het in zoverre wat uit dat het dwingende en sturende karakter van hun acties mij doen geloven dat er meer ego is(wat zich wil laten gelden) dan dat ze zelf beweren.


En dat raakt mijn overtuigingen, en de mogelijke onwaarheid daarin, dus om die reden kan ik wat van hen(mezelf) leren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
je blijft maar eigen waarheden scheppen en conclusies trekken zonder deze ook maar in de geringste mate te betwijfel. Je bent te zeer vervult van je kennis, er kan niks tot je toetreden.
Nee,....het gaat er jou niet om dat ik niet aan mijzelf twijfel(want dat doe ik wel degelijk, zie o.a. 2e alinea hierboven), maar dat ik jou in twijfel trek.
Je lijkt gefixeerd te zijn in mijn twijfel aan jouw uitleg van de waarheid, waardoor je mij met een bepaalde perceptie gaat lezen.

Als jij met al je kennis je dienstbaar op wilt stellen hier, dan zou je ook je vorm hierin kunnen bekijken.
Kan/mag je verwachten dat vorm er niet toe doet als het gaat om "onwetenden" iets duidelijk te willen maken?
De vorm die bv Rob tentoonstelt vind ik een stuk prettiger, die merkt ook dingen op, maar laat me verder mijn eigen weg daarin gaan, hij legt zelfs iets uit over zijn "weg" die ook niet 1,2,3 over rozen ging.

Dat maakt hem zeg maar "menselijk" en dichterbij,.....een soort van enigszins voorstelbaar gevoel en status die mij intrigeert, en waardoor ik sneller "durf" te twijfelen.
Bij iemand als Rob voel ik veel eerder die dienstbaarheid, bij jou voelt het gedwongen en vooral erg ongeduldig en je eigen "geploeter"(vroeger natuurlijk) erin ontkennend of niet terzake doende.

Ik merk zelf dat ik mensen makkelijker dingen kan leren of uitleggen door mijn weg/fouten daarin ook te vermelden, vooral voor de onzekeren kan het dan als beter bereikbaar worden ervaren.
De "harde" aanpak van jou kan ik dus nu(het zullen mijn dwarse overtuigingen wel weer zijn) voornamelijk zien als iets wat je door vroegere ervaringen bent "opgelopen" en het nu goed hebt gepraat als de manier van overbrengen van "de waarheid"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb nauwelijks lust om op je te reageren,
Dat denk ik te begrijpen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 24 March 2013, 14:56   #240
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Ik durf te stellen dat het aannames zijn want het is namelijk niet zoals jij het stelt.
Ik durf te stellen dat dit ook een aanname is.(want het is namelijk zo)

Wat levert dit jou op?
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.