Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 April 2018, 11:02   #231
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Sorry, ik was inderdaad in gesprek met Katerie maar hij haalde, herhaaldelijk jouw fatasmen aan om mij, volgens zijn mening, op mijn plaats te zetten....
marie, je mag gerust sorry zeggen, het is ook terecht dat je dat zou mogen doen zelfs..
Je noemt het fantasme, en dat gaat weer olie op het vuur gieten.
Wij hebben een ander mening over het gesprek dat hier ooit plaats heeft gevonden. Het gesprek is volgens mij op verzoek verwijderd, omdat het te veel persoonlijke informatie in zat, dus kunnen wij niet meer achterhalen, ik weet het niet meer zeker hoe het gegaan is, en of het verwijderd is. Het heeft toen op verchillende draadjes plaats gevonden, je was aanhoudend aan het jammeren..
Wat ik toen las was dat jij uitgebreid over je man aan het ventileren was, dat jij met hem niet kon op level communiceren omdat hij dom is, of in ieder geval niet van je verheven niveau was, en een oude man.
Vervolgens ging je uitgebreid vertellen hoe teleurgesteld jij in je dochter bent, dat je haar lui vindt, en dat ze een beetje achterlijk is, zeker geen hoog niveau zoals jij zelf meent te zijn. Je noemde haar echt een monster, diep teleurgesteld was je in haar..
Wij hebben dit in het verleden besproken, en geconcludeerd dat wij jouw manier van 'iets noemen' anders zien. Ik zie het als roddelen, en onsmakelijk, liefdeloos..
Omdat wij hier niet uitkwamen, heb jij belooft dat je verder dit zou laten rusten.
Door hierbij weer het 'fantasme' te noemen, laat jij het niet rusten, integendeel.
Als Katerie jou prikkelt met gegevens uit een gebeuren van een paar jaar geleden, kan jij ook gewoon geen aandacht aan geven, of simpelweg zeggen dat jij hierover niet in gesprek wil gaan, of zeggen hoe het voor jou voorstaat.
Als jij een fijne contact met je dochter en man hebt, zeg dan dat, of als er stres en spanning is, en als je voelt om te delen, doe dat.
Als je mijn naam erbij haalt, met weer beladen woorden, rekent erop dat ik op reageer, als ik daar voor kies. En dat heb ik dus gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik heb mij niet te verantwoorden voor die fantasmen, maar die fantasmen stonden en staan wel een verder direct gesprek in de weg.....
Je vindt het fantasme, ik vind dat jij als een hoogmoedige liefdeloze vrouw uitgelaten hebt over je kind en man.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dus ik had de keuze tussen braaf te zwijgen en terug te kruipen in een hoekje of die fanstasmen als gespreksonderwerp tussen ons weg te nemen; en dat laatste heb ik gedaan....
Je hebt de keuze gemaakt om mijn naam erbij te halen op een ruzieachtige manier, en dan krijg je dat ook van mij terug.
Het was geen kwestie van braaf te zwijgen, je kon ook eerlijk zeggen wat het met jou doet als men dit soort vragen stelt, maar je hebt gekozen om het frontaal aan te gaan, met de gevolgen van dien.
Je kon ook zeggen dat jij in het verleden iets gedeeld hebt, en dat mogelijk men het anders gezien heeft, zonder namen te noemen, zonder weer neerbuigend te doen. Als je wijs was, wat niet het geval is, had jij ook kunnen laten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik heb ze niet op de ether gezet, maar jij wel en dus is het aan jou om jouw verantwoordelijk daarvoor op te nemen.....
Je hebt ze op de ether gezet door weer mijn naam te noemen in verband met je dochter en man, terwijl jij twee jaar gelegen hebt belooft om het te laten rusten.
Je kon het gesprek ook met Katerie aangaan, zonder mij erbij te betrekken.
Heb een keer moed om niet steeds in aanval en verdediging te gaan, en vervolgens alles bij de ander te leggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik vraag niets van jou... en zeker niet dat je hier de verontwaardigde en nog minder de deemoedige koningin komt spelen....
Door mij erbij te betrekken heb jij het zeker gevraagd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als je het al als iets positiefs wil zien zie het dan als een trigger aan jezelf en heb de moed om jezelf in de spiegel te bekijken...
Doe dat marie...
Kijk naar wat ik geschreven heb, je hoeft van mij geen sorry te zeggen hoor, ik plaag je daarmee omdat ik weet dat dat je trots krenkt, maar houd een keer op als je geen gedoe wilt..
Als je jammert, en mij erbij betrekt, dan weet je wat het volgt.
Mihaela is offline  
Oud 8 April 2018, 16:30   #232
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik ben al een kleine 30 jaar bezig met psycho en filosofie studie, trainingen etc. Ben ook zelf neurotisch, waanzinnig en bezeten en daarom uitermate geschikt om deel ten nemen aan dit forum.
Zie wat Laurens / Rennie op 6 jan. 2012 schreef...
Citaat:
@mara:...Dit hier is juist schitterend 'voer' voor filosofen en psychogen.
Oké, dat wil zeggen dat je je hier amuseert...
Mijn vraag blijft... Is het waarheidsvinding? En met waarheidsvinding spreek ik niet over wat hier als de geijkte vorm wordt gezien...
Mijn vraag; heb je een weg afgelegd en kun je voor jezelf zeggen dat je vandaag meer weet dan gisteren... Dat je vandaag meer dan gisteren weet wie en/of wat je bent... Dat je te gelijker tijd een veel groter en een veel specifieker, tot in de kleinste details alles omvatten beeld hebt van wat is en van wat jij daarin bent...
Overstijg je het dagdagelijks niveau, goed wetend dat het alleen maar tijdsvulling is en als afleidingsmanoeuver gezien wordt om de mensen dom en tam te houden???
Kun je je geloof, je overtuigingen, je gevoelens in perspectief plaatsen en kun je er boven uit groeien???
marie is offline  
Oud 8 April 2018, 16:39   #233
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
marie, je mag gerust sorry zeggen, het is ook terecht dat je dat zou mogen doen zelfs..
Je noemt het fantasme, en dat gaat weer olie op het vuur gieten.
Wij hebben een ander mening over het gesprek dat hier ooit plaats heeft gevonden. Het gesprek is volgens mij op verzoek verwijderd, omdat het te veel persoonlijke informatie in zat, dus kunnen wij niet meer achterhalen, ik weet het niet meer zeker hoe het gegaan is, en of het verwijderd is. Het heeft toen op verchillende draadjes plaats gevonden, je was aanhoudend aan het jammeren..
Wat ik toen las was dat jij uitgebreid over je man aan het ventileren was, dat jij met hem niet kon op level communiceren omdat hij dom is, of in ieder geval niet van je verheven niveau was, en een oude man.
Vervolgens ging je uitgebreid vertellen hoe teleurgesteld jij in je dochter bent, dat je haar lui vindt, en dat ze een beetje achterlijk is, zeker geen hoog niveau zoals jij zelf meent te zijn. Je noemde haar echt een monster, diep teleurgesteld was je in haar..
Wij hebben dit in het verleden besproken, en geconcludeerd dat wij jouw manier van 'iets noemen' anders zien. Ik zie het als roddelen, en onsmakelijk, liefdeloos..
Omdat wij hier niet uitkwamen, heb jij belooft dat je verder dit zou laten rusten.
Door hierbij weer het 'fantasme' te noemen, laat jij het niet rusten, integendeel.
Als Katerie jou prikkelt met gegevens uit een gebeuren van een paar jaar geleden, kan jij ook gewoon geen aandacht aan geven, of simpelweg zeggen dat jij hierover niet in gesprek wil gaan, of zeggen hoe het voor jou voorstaat.
Als jij een fijne contact met je dochter en man hebt, zeg dan dat, of als er stres en spanning is, en als je voelt om te delen, doe dat.
Als je mijn naam erbij haalt, met weer beladen woorden, rekent erop dat ik op reageer, als ik daar voor kies. En dat heb ik dus gedaan.

Je vindt het fantasme, ik vind dat jij als een hoogmoedige liefdeloze vrouw uitgelaten hebt over je kind en man.


Je hebt de keuze gemaakt om mijn naam erbij te halen op een ruzieachtige manier, en dan krijg je dat ook van mij terug.
Het was geen kwestie van braaf te zwijgen, je kon ook eerlijk zeggen wat het met jou doet als men dit soort vragen stelt, maar je hebt gekozen om het frontaal aan te gaan, met de gevolgen van dien.
Je kon ook zeggen dat jij in het verleden iets gedeeld hebt, en dat mogelijk men het anders gezien heeft, zonder namen te noemen, zonder weer neerbuigend te doen. Als je wijs was, wat niet het geval is, had jij ook kunnen laten.

Je hebt ze op de ether gezet door weer mijn naam te noemen in verband met je dochter en man, terwijl jij twee jaar gelegen hebt belooft om het te laten rusten.
Je kon het gesprek ook met Katerie aangaan, zonder mij erbij te betrekken.
Heb een keer moed om niet steeds in aanval en verdediging te gaan, en vervolgens alles bij de ander te leggen.

Door mij erbij te betrekken heb jij het zeker gevraagd.

Doe dat marie...
Kijk naar wat ik geschreven heb, je hoeft van mij geen sorry te zeggen hoor, ik plaag je daarmee omdat ik weet dat dat je trots krenkt, maar houd een keer op als je geen gedoe wilt..
Als je jammert, en mij erbij betrekt, dan weet je wat het volgt.
Als ik iets de laatste tijd heel klaar en duidelijk ingezien heb; dan is dat naast het verstand onze gevoelens enorm gecorrumpeerd worden en zijn en als afweerscherm, te pas en te onpas, gebruikt worden eerder om te weigeren de waarheid te zien en vooral dienen om zichzelf en de anderen om de tuin te leiden...

Dus als jij hier blijft met gevoelens afkomen, de jouwe en/of de veronderstelde de mijne ga ik daar niet meer op in...

Jij zult dat als mijn hooghartigheid ervaren... het zij zo...
Ik zie het eerder als een middel om al die onnodige rompslomp, die niets oplost achter mij te laten...

Weet dat ik ze voor mijzelf heb uitgeklaard en dat ik in het reine ben met mijzelf, en daar draait het voor mij om...
De weg ligt nu open voor mij om verdere horizonten te onspitten... en ik kan je verzekeren dat het een boeiende, levende weg is...
marie is offline  
Oud 8 April 2018, 17:01   #234
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
ga ik daar niet meer op in...
Succes ermee...
Mihaela is offline  
Oud 9 April 2018, 10:27   #235
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dus als jij hier blijft met gevoelens afkomen, de jouwe en de mijne
Jij bent degene die mee aankwam, toen jij in je gesprek met Katerie mijn naam noemde, terwijl jij ooit aangaf besloten te hebben daar mee te kappen.
Schuif je verantwoordelijkheid niet af. Als jij met iets begint, wees je je daar bewust van, want van actie komt reactie.
Je ziet het hieronder hoe jij mij benaderde met beladen woorden, terwijl jij met Katerie in gesprek was, en niet met mij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
... Ik ben echter niet bereid om te antwoorden op uit de lucht gegrepen en destructieve insinuaties van Mihaela, haar oordeel en niet het mijne, maar die natuurlijk een veel langer leven leiden op dit forum en die gretig gebruik worden door zichzelf verklarende nietsnutten die denken zo nog iets in de pap te brokken te hebben terwijl ze duidelijk met hun mond vol tanden staan...
..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
ga ik daar niet meer op in...
Het is je geraden..
Houd jij je deze keer aan!!
Mihaela is offline  
Oud 10 April 2018, 04:18   #236
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Katerie:...
Mijn vraag; heb je een weg afgelegd en kun je voor jezelf zeggen dat je vandaag meer weet dan gisteren... Dat je vandaag meer dan gisteren weet wie en/of wat je bent... .
je gebruikt corrumperende intellectuele taal waar ik niet op te antwoorden heb.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@marie...
Schuif je verantwoordelijkheid niet af. Als jij met iets begint, wees je je daar bewust van,...
Het gecorrumpeerde verstand van marie is onverbeterlijk.
Een onschuldig iemand als ik hoeft maar even een vraag te stellen over haar dochter en ze valt weer door de mand met haar opgeblazen ego. Aangekomen is marie bijlange nog niet dus.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 10 April 2018, 20:14   #237
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
je gebruikt corrumperende intellectuele taal waar ik niet op te antwoorden heb.

Het gecorrumpeerde verstand van marie is onverbeterlijk.
Een onschuldig iemand als ik hoeft maar even een vraag te stellen over haar dochter en ze valt weer door de mand met haar opgeblazen ego. Aangekomen is marie bijlange nog niet dus.
Sinds wanneer is aan iemand vragen of hij vindt dat hij vooruitgang gemaakt heeft op zijn weg, corrumperende taal???
En wat is voor jou aangekomen zijn en waar ben ik dan volgens jou nog niet aangekomen???
marie is offline  
Oud 10 April 2018, 22:56   #238
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Sinds wanneer is aan iemand vragen of hij vindt dat hij vooruitgang gemaakt heeft op zijn weg, corrumperende taal???
Dat is een vraag die slechts gesteld kan worden door een onwetende en komt dus uit het gecorrumpeerde verstand.
Hij die weet, weet dat er niemand is die vorderingen kan maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En wat is voor jou aangekomen zijn en waar ben ik dan volgens jou nog niet aangekomen???
Zolang jij je dochter niet beschouwd als Goddelijk en volmaakt ben je niet aankomen. Niet willen antwoorden op mijn vragen over haar is dat bevestigen.

Mediteer op dit beroemde citaat van Kahlil Gibran, uit de Profeet, over kinderen en ouders.
Citaat:
"En hij zei:

Je kinderen zijn je kinderen niet.
Zij zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering naar zichzelf.

Zij komen door je, maar zijn niet van je,
en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.

Je mag hen je liefde geven, maar niet je gedachten,
want zij hebben hun eigen gedachten.

Je mag hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen,
want hun zielen toeven in het huis van morgen,

dat je niet bezoeken kunt, zelfs niet in je dromen.
Je mag proberen gelijk hun te worden, maar tracht niet hen aan jou gelijk te maken.

Want het leven gaat niet terug,
noch blijft het dralen bij gisteren.

Jullie zijn de bogen, waarmee je kinderen als levende pijlen worden weggeschoten.
De boogschutter ziet het doel op de weg van het oneindige,
en hij buigt je met zijn kracht opdat zijn pijlen snel en ver zullen gaan.
Laat het gebogen worden door de hand van de boogschutter
een vreugde voor je zijn:
want zoals hij de vliegende pijl liefheeft,
zo mint hij ook de boog die standvastig is."
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 11 April 2018, 16:16   #239
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat is een vraag die slechts gesteld kan worden door een onwetende en komt dus uit het gecorrumpeerde verstand.
Hij die weet, weet dat er niemand is die vorderingen kan maken.
? Ik moet dan inderdaad wel volledig onwetend zijn en geef het grif toe...

Hij die weet, weet dat er niemand is die vorderingen kan maken

Dat moet jij mij eens uitleggen...


Citaat:
Zolang jij je dochter niet beschouwd als Goddelijk en volmaakt ben je niet aankomen. Niet willen antwoorden op mijn vragen over haar is dat bevestigen.
Dat is jouw opinie in mijn schoenen schuiven; het klinkt (goed) maar het is volledig naast de kwestie...

Citaat:
Mediteer op dit beroemde citaat van Kahlil Gibran, uit de Profeet, over kinderen en ouders
Prachtig gedicht met inderdaad veel wijsheid in, waar ik achter kan staan...
marie is offline  
Oud 11 April 2018, 17:14   #240
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hij die weet, weet dat er niemand is die vorderingen kan maken

Dat moet jij mij eens uitleggen...
Is toch poepsimpel!
Citaat:
Het leven doet zich als echt aan je voor, maar feitelijk zijn het maar gedachten en het geloof er in.

bron: http://www.waarheidvinding.nl/homepage/index.php
Als dat tot je doordringt weet je dat er niemand is die ook maar iets kan doen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.