Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 June 2013, 14:24   #231
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dank je Vagebond, ik geniet ook altijd van je.
Dat is genieten hier h?, lekker je ego meten met andere ego's en flink sterk worden zodat niemand je de pis meer lauw kan maken.

Zelfonderzoek doen ho maar !
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 14:25   #232
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Aha we treffen hier een Rob opmerking, die is al even stompzinnig.....
Ik ga je verplaatsen naar je eigen draadje Vagebond, je zit Mihaela te steunen in de strijd en dat is niet mijn intentie hier. Het is beter dat ze aan zichzelf werkt in plaats van door jou gestimuleerd worden dat niet te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 15:19   #233
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Je vergist je je in Renoir, in wat jij meent te zien bij mij.
Ik sta juist open voor de situaties die mij ''bang'' maken. Daarin schuilt voor mij de sleutel tot rust.
Ook conflicten bieden mij de ingang tot dat wat ik ben, zolang als ik in conflict verkeer.

Jij zegt dat je weet wat je bent, maar je vlucht continue van jezelf. Als jij je ego zo ontkent, en blijft jezelf voor de gek houden dat aan jou niets te sleutelen valt, terwijl je continue machtmisbruikt, machtspelletjes speelt, mensen en jezelf voor de gek houdt, kan je niet weten wat je bent.
Je bewijst me keer op keer dat je niet weet wat je bent, ook al heb je een vermoede wat dat is..
Vermoedens zijn niet voldoende, dat wat je laat zien is wat jij op dit moment bent..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 15:51   #234
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je vergist je je in Renoir, in wat jij meent te zien bij mij.
Ik sta juist open voor de situaties die mij ''bang'' maken. Daarin schuilt voor mij de sleutel tot rust.
Ook conflicten bieden mij de ingang tot dat wat ik ben, zolang als ik in conflict verkeer.

Jij zegt dat je weet wat je bent, maar je vlucht continue van jezelf. Als jij je ego zo ontkent, en blijft jezelf voor de gek houden dat aan jou niets te sleutelen valt, terwijl je continue machtmisbruikt, machtspelletjes speelt, mensen en jezelf voor de gek houdt, kan je niet weten wat je bent.
Je bewijst me keer op keer dat je niet weet wat je bent, ook al heb je een vermoede wat dat is..
Vermoedens zijn niet voldoende, dat wat je laat zien is wat jij op dit moment bent..
Ik weet niet waarop je reageert, dus verzoek datgene waarop je reageert even mee te quoten. Situaties die bang maken zijn doorgaans handhavingsproblemen van het ego. Dat vraagt niet om een houding die rust teweeg brengt, maar om onderzoek naar dat wat 'het' is dat er kennelijk bedreigd wordt und angst hervor ruft.

Als het waar is wat je zegt dat ik wegvlucht en het ego ontken, mezelf voor de gek hou, wat kun jij daar dan aan doen ? Wil je aan mij gaan werken ?
Ik weet toch zeker zelf wel waar het hier aan schort wanneer zoiets het geval is.

Je zou kunnen zeggen 'kijk Renoir hier misbruik je je macht, zie je dat ?'. En dan kan ik met je meekijken, al geef ik je weinig kans want ik heb een volledig zelfbeeld. Maar ik zou je er dan op kunnen wijzen dat ik andere intenties had die jij niet ziet, want met ego zie je maar bar weinig kan ik je vertellen.

Maar dat doe je niet. Je hebt al een volledig Renoir beeld geschapen waar ik al niet eens meer het tegendeel van kan bewijzen, je bent al overtuigd van je (verkeerde) zien. Renoir is continue macht aan het misbruiken, machtspelletjes aan het spelen en mensen en zichzelf voor de gek aan het houden. Wat wil je dan eigenlijk nog met mij, je bent er toch klaar mee ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 16:57   #235
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ook weer zo'n onnoemelijk irritante stupide opmerking.

Dus kijk even mee.

Het is niet dat ik mij zelf niet begrijp, ik begrijp niet dat ik nog de moeite neem op jou te reageren. Snap je het verschil ?

Als ik een dingetje van me zelf niet snap betekend dat niet dat ik over alles betreffende mij zelf volkomen in het duister tast.

Begrijp je dat zinnetje ? Of zal ik het nog een keer uitleggen ?
Irritatie is een kenmerk van weerstand. En weerstand is ego.

Verder beweer ik nergens dat je over alles betreffende jezelf in het duister tast. Ik wijs je enkel daarop waar dat wel het geval is. Maar het is duidelijk dat je teveel in de weerstand zit momenteel om daar naar te kunnen kijken. So I rest my case.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 17:12   #236
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je kan allen kanten weer omdraaien Ulla, maar als je ergens moeite mee hebt, is het je ergernis. Doe wat je daar zelf mee wilt. Als je dat ontspannen doet, of dwangmatig doet, is het weer een ander punt.
Simpel zat!.
Kijken kan ik alleen naar mijn moeite. Niet naar de obsessie, omdat deze niet van mij is. De vraag is in mijn geval voor mij en in jouw geval voor jou. En of je daar aan wilt weet ik niet, je laat het in ieder geval niet blijken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 19:25   #237
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ga je verplaatsen naar je eigen draadje Vagebond, je zit Mihaela te steunen in de strijd en dat is niet mijn intentie hier.
Ik vind het allemaal best Renoir, je doet maar....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 19:48   #238
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ga je verplaatsen naar je eigen draadje Vagebond, je zit Mihaela te steunen in de strijd en dat is niet mijn intentie hier. Het is beter dat ze aan zichzelf werkt in plaats van door jou gestimuleerd worden dat niet te doen.
Ik ben bang dat Miheala van mij verder geen steun nodig heeft om haar dingetje te doen Renoir. Ik zie mezelf gewoon reageren hier in dit draadje op zaken die mij opvallen. En toevallig zag ik de helderheid van ene Miheala en een treffende overeenkomst in jou uitspreken met de stupiditeit van Rob, en voelde vervolgens de behoefde dat mede te delen.

Ik ben een vrije vrouw en beschouw mezelf dus ook vrij in datgene wat ik al dan niet te zeggen heb cq zeggen wil. Dat het jou in de weg zit lijkt mij vooral jou zaak te zijn, waar ik me verder niet mee zal bemoeien.

Verplaats ook gerust dit berichtje naar Marijke's draadje want oefening baart kunst zou ik zeggen WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 20:30   #239
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Irritatie is een kenmerk van weerstand. En weerstand is ego.

Verder beweer ik nergens dat je over alles betreffende jezelf in het duister tast. Ik wijs je enkel daarop waar dat wel het geval is. Maar het is duidelijk dat je teveel in de weerstand zit momenteel om daar naar te kunnen kijken. So I rest my case.
Nog maar een keer dan. Je schreef in eerste instantie dat het handig is dat ik eerst eens probeert om mezelf te begrijpen alvorens iets uit te leggen.

Als alternatief voor het 'mezelf niet begrijpen' heb ik een variant 'wat betreft mezelf in het duister tasten' gebruikt dat het hetzelfde betekend.

De point is dat je omdat ik een enkel dingetje niet begrijp (namelijk niet begrijp waarom ik nog de moeite neem om jou iets uit te leggen) van mening bent dat ik me zelf helemaal niet begrijp. En dat je vindt dat ik om die reden dat ik mezelf (helemaal) niet begrijp ook maar niet moet proberen een ander iets uit te leggen.

Weerstand is helemaal niet aan de orde, waar het om gaat is dat het niet begrijpen van mij waarom ik nog de moeite neem om jou iets uit te leggen, geen legitimatie is om er van uit te gaan dat ik mijzelf (helemaal) niet begrijp.

Ik hoop dat het inmiddels langzaam begint door te dringen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 June 2013, 20:37   #240
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik ben bang dat Miheala van mij verder geen steun nodig heeft om haar dingetje te doen Renoir. Ik zie mezelf gewoon reageren hier in dit draadje op zaken die mij opvallen. En toevallig zag ik de helderheid van ene Miheala en een treffende overeenkomst in jou uitspreken met de stupiditeit van Rob, en voelde vervolgens de behoefde dat mede te delen.

Ik ben een vrije vrouw en beschouw mezelf dus ook vrij in datgene wat ik al dan niet te zeggen heb cq zeggen wil. Dat het jou in de weg zit lijkt mij vooral jou zaak te zijn, waar ik me verder niet mee zal bemoeien.

Verplaats ook gerust dit berichtje naar Marijke's draadje want oefening baart kunst zou ik zeggen WiNk
Als Mihaela geen steun nodig heeft laat het dan steun te geven. Je reageert niet gewoon, je zit iemand aan te moedigen de ander kant heen te kijken dan waar ik doende ben heen te laten kijken. Het is contraproductief, want als jij zo door blijft gaan kan ik beter maar m'n kop houden. Mihaela is helemaal niet helder al lijkt dat zo in het land der blinden.
Het is ook niet dienstig om je gram en je gelijk te halen door Rob een sneer te geven.

Ik ben strenger gaan optreden hier. Als je tegendraads wilt zijn en emmeren en discussies verstoren dan heb je daarvoor een eigen draadje ter beschikking.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.