Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 July 2012, 22:40   #231
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het antwoord op die vraag is dus gewoon 'ja'

Lieverd ik heb niet gekonkeld en gedraaid jij krijgt gewoon niet het antwoord waar je van mij naar verlangd. Ik heb ook geen enkele reden om jou dat antwoord te geven. Zie voorgaande posten.

Doei doei :-)
Ter gelegener tijd wanneer het zich opnieuw voordoet dat je antwoorden loopt te ontwijken zal ik je er wel weer opnieuw op wijzen. Misschien dat het ooit en keer doordringt, sommigen zijn gewoon wat hardleers.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:44   #232
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik vrees dat inzicht er nu even niet bij je inzit, dus ik laat het hierbij.
Dat lijkt mij heel wijs.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:57   #233
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ter gelegener tijd wanneer het zich opnieuw voordoet dat je antwoorden loopt te ontwijken zal ik je er wel weer opnieuw op wijzen. Misschien dat het ooit en keer doordringt, sommigen zijn gewoon wat hardleers.
Oh toch iets minder wijs en vooral volhardend/hardleers om in een 'nee' een ontwijking te willen blijven zien. Ik zeg maar zo 'hoop doet leven....'

Ik zie je later :-)

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:57   #234
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb deze vraag niet gesteld maar Mihaela, ik was alleen een belangstellende in het antwoord. Als je de gehele context leest waarin de vraag vervat is zul je zien dat er om meer dan alleen een 'ja' of een 'nee' gevraagd werd.
Er was door Vagebond vervolgens ook nog aangeven dat het haar moeite kostte er iets uit te lichten. Ik heb vervolgens aangedrongen die moeite te doen. Ik wilde het namelijk echt graag weten.


Maar het is in ontwijken overgegaan en dat was vervolgens het nieuwe item.
Natuurlijk kan er op andere manieren meer gevraagd worden.
Ik reageerde nu vooral op jouw opmerking dat op de door jou gequote vraag niet enkel 'ja' kon volgen. Daarop wou ik aangeven dat dat bij deze vraagstelling prima kan.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 23:05   #235
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Natuurlijk kan er op andere manieren meer gevraagd worden.
Ik reageerde nu vooral op jouw opmerking dat op de door jou gequote vraag niet enkel 'ja' kon volgen. Daarop wou ik aangeven dat dat bij deze vraagstelling prima kan.
Ik hoop dat je naast de technische kant van de zaak rond de openheid van de vraag, tevens ziet dat je, onder de gegeven omstandigheden ook, Vagebond een ontsnappingsclausule hebt verstrekt
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 23:14   #236
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik hoop dat je naast de technische zaak van een open vraag, tevens ziet dat je, onder de gegeven omstandigheden ook, Vagebond een ontsnappingsclausule hebt verstrekt
hahahahahaha....je maakt je reputatie wel weer waar en lijkt toch echt wel op een dreinende kleutertje hoor Renoir. Ik heb gelijk, ik heb gelijk, ik heb gelijk, ik heb gelijk, Vagebond zus, Vagebond zo, bleeeer, beeeeer, bleeeeer. Schattig XXX :-)

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 23:17   #237
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh toch iets minder wijs en vooral volhardend/hardleers om in een 'nee' een ontwijking te willen blijven zien. Ik zeg maar zo 'hoop doet leven....'

Ik zie je later :-)

Groetjes V.
Je volhard niet zelden in het actueel blijven houden van een omstandigheid dat iemand je vraag niet heeft beantwoord, bijna bij het dwingende tot het irritante af. Dit voorval moet je toch haast bekend voorkomen, al is het nu in de betekenis dat het deze keer eens jou te beurt valt. Ik vind het uiterst leerzaam om te zien hoe je in het geval het jezelf betreft probeert te ontsnappen.

Het anderen opdrijven maar niettemin ook proberen te ontsnappen zijn appels aan dezelfde tak, een zichzelf instandhoudend mechanisme, mooi om dat in te zien. Maar met rookgordijnen leggen zie je dat niet.

Ik heb er geen waardeoordeel over ik vind het een intrigerend fenomeen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 23:35   #238
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je volhard niet zelden in het actueel blijven houden van een omstandigheid dat iemand je vraag niet heeft beantwoord, bijna bij het dwingende tot het irritante af. Dit voorval moet je toch haast bekend voorkomen, al is het nu in de betekenis dat het deze keer eens jou te beurt valt. Ik vind het uiterst leerzaam om te zien hoe je in het geval het jezelf betreft probeert te ontsnappen.

Het anderen opdrijven maar niettemin ook proberen te ontsnappen zijn appels aan dezelfde tak, een zichzelf instandhoudend mechanisme, mooi om dat in te zien. Maar met rookgordijnen leggen zie je dat niet.
Kan je daar voorbeelden van geven Renoir?


Je niet laten kennen hoor Renoir, dit is je kans, hahahaha.....


Groetjes V. :-)

Wijziging aangebracht door Vagebond op 25 July 2012 om 01:32.
Reden: Niet terzake doende zin uit de quote verwijderd.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 01:57   #239
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je volhard niet zelden in het actueel blijven houden van een omstandigheid dat iemand je vraag niet heeft beantwoord, bijna bij het dwingende tot het irritante af. Dit voorval moet je toch haast bekend voorkomen, al is het nu in de betekenis dat het deze keer eens jou te beurt valt. Ik vind het uiterst leerzaam om te zien hoe je in het geval het jezelf betreft probeert te ontsnappen.

Het anderen opdrijven maar niettemin ook proberen te ontsnappen zijn appels aan dezelfde tak, een zichzelf instandhoudend mechanisme, mooi om dat in te zien. Maar met rookgordijnen leggen zie je dat niet.

Ik heb er geen waardeoordeel over ik vind het een intrigerend fenomeen.
Ja klopt Renoir het fenomeen komt mij idd bekend voor. Ik heb dat fenomeen namelijk niet zelden bij jou waargenomen. Je gaat er zelfs nogal prat op als ik zo vrij mag zijn je daar aan te herinneren

Tis me trouwens al vaker opgevallen dat je wanneer je je eigen gedrag in mijn ogen weerspiegeld ziet je dat irritant en vervelend vindt. Enig idee waardoor dat komt?

Ik herken me overigens niet in dat 'niet zelden' Ik meen mij zelfs te herinneren dat jij het niet zelden raar vond dat ik niet altijd antwoord verwacht op vragen die ik stel en dat jij vond dat ik wat meer druk op de ketel zou behoren te zetten.

Grappig om nu te zien dat zowel het 1 als het ander in jouw ogen niet oké is.
Met andere woorden tis nooit goed of het deugd niet en je hebt altijd wel wat te zaniken.

Ik heb er verder geen waardeoordeel over maar ik vind het wel intrigerend....

Nou kom maar op met die voorbeelden, hahahahaha

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 06:45   #240
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Wat je zegt dat doe je zelf.

Ik heb het niet gedaan.

En als ik het wel gedaan heb,
dan heb jij me er toe aangezet.

En dan nog heb jij niet het complete plaatje.
Ik wel. Ik zou er een boek over kunnen schrijven.
Maar dat doe ik niet.

Het verhaal van V.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.