Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 May 2017, 01:29   #231
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ok? maar wat als we liefde naar eigen inzicht interpreteren?
Dacht Hitler ook niet als daad van liefde een betere wereld te scheppen met alleen het Arische ras onder uitroeiing van wat in zijn ogen inferieur was? Geen holocaust kan haar, de liefde, op haar grondvesten doen schudden? De werkelijkheid in elkaar zien is zien dat we een tegenstrijdige visie hebben over wat goed is voor de mensheid of ik hou van je Hitler en zie jouw liefde voor de mensheid die we delen? Je visie is utopisch, niet per definitie verkeerd, maar onhaalbaar. Verbeter de wereld begin bij jezelf, doe gedegen zelfonderzoek, wordt bewust en bekend met je duistere kanten.
Een betere wereld begin bij jezelf.....

Ik wil helemaal geen verbeterde wereld. De wereld is te slecht te wreed te idioot om enige hoop in te hebben. De enigste hoop die deze wereld kan bieden is dat het een droom is, dat het niet werkelijk is. Een ander mogelijk zie ik niet, zeker niet als Hitler er bij gehaald wordt die alles zo duidelijk zwart /wit maakt en dwingt om tot de kern te gaan.

Wat als Hitler nu gewoon mijn zwarte kant is waar ik niet naar durf te kijken, het deel van mijzelf dat liefde misbruikt . Wat als ik moed vat en wel durf te kijken zonder beschuldiging of veroordeling. Wat als in dat kijken het wonder ligt en daar de droom doorzien en de waarheid gezien wordt.

Daar waar geen betere wereld nagejaagd wordt, maar een totaal andere wereld met een totaal ander fundament gezien wordt.
Een wereld die niet langer een boze droom reflecteerd, maar de waarheid van LIEFDE die ons allen omvat en die we allen zijn. Niemand kan daar gemist worden want dat zou ...ZIJN...(dat wil zeggen, "ons") incompleet maken ...en dat is onmogelijk.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 06:37   #232
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik kom hier om te lachen ...
Wat je doet heeft niets te maken met lachen, laat staan vreugde.

Het is één grote fa?ade, valse schijn. Zonde katerie ?.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 09:06   #233
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Een betere wereld begin bij jezelf.....

Ik wil helemaal geen verbeterde wereld. De wereld is te slecht te wreed te idioot om enige hoop in te hebben. De enigste hoop die deze wereld kan bieden is dat het een droom is, dat het niet werkelijk is. Een ander mogelijk zie ik niet, zeker niet als Hitler er bij gehaald wordt die alles zo duidelijk zwart /wit maakt en dwingt om tot de kern te gaan.

Wat als Hitler nu gewoon mijn zwarte kant is waar ik niet naar durf te kijken, het deel van mijzelf dat liefde misbruikt . Wat als ik moed vat en wel durf te kijken zonder beschuldiging of veroordeling. Wat als in dat kijken het wonder ligt en daar de droom doorzien en de waarheid gezien wordt.

Daar waar geen betere wereld nagejaagd wordt, maar een totaal andere wereld met een totaal ander fundament gezien wordt.
Een wereld die niet langer een boze droom reflecteerd, maar de waarheid van LIEFDE die ons allen omvat en die we allen zijn. Niemand kan daar gemist worden want dat zou ...ZIJN...(dat wil zeggen, "ons") incompleet maken ...en dat is onmogelijk.
Je wilt geen betere wereld zelfs niet als die beter kan?
De wereld bestaat niet, het is een illusie, we leven de illusie alsof die echt bestaat in een vermeende realiteit. Je kunt het als een droom zien maar dat neemt de vermeende realiteit niet weg en het kan je dus niet als troost dienen wanneer je daaraan lijdt indien de holocaust je realiteit is. Maar het overkomt jou, oftewel dat wat je bent, niet want dat heeft geen specifieke voorkeuren. Het lijden doe je dus in de identificatie en daarvan bedienen we ons vrijwel allemaal. Als je wilt weten wat je bent of los komen van je identificatie zou je gedegen zelfonderzoek kunnen gaan doen. Een andere mogelijkheid om de wereld geen geweld aan te doen is er ook wel, via moraal en geloof oid, maar dat is te afhankelijk van je egomanifestatie dat zich altijd zal willen blijven roeren. Gedegen zelfonderzoek laat die egomanifestatie niet ongemoeid. Ook in jouw optie, daar waar geen betere wereld nagejaagd wordt, kun je te maken krijgen met een onderdrukt ego. Het uiteindelijke resultaat wanneer dat alles doorzien is ont'dekt Waarheid en realiseert datgene wat we zijn, Liefde.
  Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 14:00   #234
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@Katerie: Wat je doet heeft niets te maken met lachen, laat staan vreugde.

Het is één grote fa?ade, valse schijn.
Wat ben jij toch een ongelooflijk betwetertje Robje.
God de vader die dit allemaal weet.
Wat gedegen zelfonderzoek toch als resultaat kan hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zonde katerie ?.
Zonde van wat?
Jouw tijd, mijn tijd, gods tijd?

Ik amuseer mij dagelijks rot op dit forum.
Mijn zaak niet dat voor jouw oneindige intelligentie het niveau niet hoog genoeg is.
Lees dan alleen de heilige geschriften van onzen Tuur en de andere gedegen zelfonderzoek aanwijzingen van Laurens.
Je weet wel, het is zaak datgene te realiseren wat we zijn, Liefde.

Doorpakken tot ander begin dus, verwerken van wat-is en wel onmiddellijk!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 16:05   #235
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je wilt geen betere wereld zelfs niet als die beter kan?
De wereld bestaat niet, het is een illusie, we leven de illusie alsof die echt bestaat in een vermeende realiteit. Je kunt het als een droom zien maar dat neemt de vermeende realiteit niet weg en het kan je dus niet als troost dienen wanneer je daaraan lijdt indien de holocaust je realiteit is. Maar het overkomt jou, oftewel dat wat je bent, niet want dat heeft geen specifieke voorkeuren. Het lijden doe je dus in de identificatie en daarvan bedienen we ons vrijwel allemaal. Als je wilt weten wat je bent of los komen van je identificatie zou je gedegen zelfonderzoek kunnen gaan doen. Een andere mogelijkheid om de wereld geen geweld aan te doen is er ook wel, via moraal en geloof oid, maar dat is te afhankelijk van je egomanifestatie dat zich altijd zal willen blijven roeren. Gedegen zelfonderzoek laat die egomanifestatie niet ongemoeid. Ook in jouw optie, daar waar geen betere wereld nagejaagd wordt, kun je te maken krijgen met een onderdrukt ego. Het uiteindelijke resultaat wanneer dat alles doorzien is ont'dekt Waarheid en realiseert datgene wat we zijn, Liefde.
Waarom vraag je dat ik jouw pad volg? Waarom zie je mij niet naast je staan? Waarom zeg je dat alleen de zuidhelling naar de top leidt terwijl ik naast je sta en daar gekomen ben via de noordhelling. Je bent niet uniek of speciaal, vele gingen je voor in het weten wie ze zijn. Maar dat is het begin, niet het einde. Het is eenzaam op de top, maar dat hoeft niet zo te zijn. Open je ogen en zie dat iedereen daar al is.

Dan begint pas het echte leven. Liefde moet schijnen anders is het dood. Een woord, een concept zonder inhoud, een lege ontdekking waar niemand naar verlangt. Liefde Is delen en het gaat over ONS en verenigd ons in vreugde en leven.

Je zegt het is een utopie en misschien denk je dat liefde te zwak is en enkel voor de romantiek is .Enkele weken terug nog de film Gandhi gezien. Het zichtbare bewijs dat liefde niet zwak is...geen concept is...en een andere wereld brengt die de waarheid van liefde reflecteert.

Of zoals Martin Luther King zegt: "I HAVE A DREAM".
Was dat een utopie? Was dat niet realistisch? Kan dit geen werkelijkheid worden in de wereld.
We zullen zien....mischien een lange weg nog, maar onmogelijk ..Nee. En uiteindelijk onvermijdelijk, want onze werkelijkheid kan niet voor altijd gevangen blijven. We zullen allen vroeg of laat de kracht die in ons is niet langer afwijzen.En de slapende reus zal ontwaken niet langer te manipuleren dat liefde niet zijn eeuwige bron van leven Is. En dat afscheiding van elkaar in haat de illusie is..ongegrond is...en nooit werkelijkheid was.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 16:34   #236
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

De directe toegang tot Advaita, non-dualiteit is Gedegen Zelfonderzoek. De werkelijkheid is niet vele verschillende benaderingen maar de verwerking, de realisatie van 'Ik Ben'.
Het verwerken is een blijvende alertheid voor Absoluut Bewustzijn.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 17:41   #237
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
De directe toegang tot Advaita, non-dualiteit is Gedegen Zelfonderzoek. De werkelijkheid is niet vele verschillende benaderingen maar de verwerking, de realisatie van 'Ik Ben'.
Het verwerken is een blijvende alertheid voor Absoluut Bewustzijn.
NEE, Non-Dualiteit is niet Gedegen Zelfonderzoek.

Non-Dualiteit = Liefde

Gewoon een ander woord dat naar het zelfde verwijst.

Het gaat allemaal over dezelfde ontdekking..het is een ontdekking dat we verbonden zijn in vreugde waar niemand bang is.

Het is allemaal heel simpel. (Ik zeg dit met het gevaar iemand heel erg op de kast te jagen)

Gedegen Zelfonderzoek is een pad. Maar het maakt niet uit welke weg je gaat. Veroordeel elkaar daar niet om (er zijn genoeg voorbeelden waar een fanatiek verdedigen van een weg toe leidt).Het gaat altijd om het doel van.... Eenheid ...Non-Dualiteit...Liefde....etc (kies een woord).

Voel de werkelijkheid van non-dualiteit...voel de eenheid van liefde. Zie jezelf in de ander.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 17:50   #238
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Onzen Tuur doet precies wat hij moet doen marie.
Idem voor Laurens, idem voor jou, idem voor mij, idem voor iedereen op dit forum en daarbuiten.
Onzen Tuur denkt aanwijzingen tot gedegen zelfonderzoek te moeten geven en zo zijn steentje bij te dragen op deze planeet die zijn ondergang tegemoet gaat volgens Laurens.
Laurens gelooft er niet meer in maar onzen Tuur denkt, te zien aan zijn gedrevenheid om gedegen zelfonderzoek te promoten en te onderwijzen, het tij nog te kunnen keren. Zij het dan voor een klein groepje die dan een nieuwe ark van Noah kunnen bouwen.
De Ark als symbool van Turrio's keerpunt.
Citaat:
"Wat moet gedaan worden, is gedaan."
Wat wordt gedaan is steeds verder uitspinnen in een visie over onderwerpen. Het 'is gedaan' is de visie die volbracht is;
het lijden, de vorm, dit lichaam, deze geest, dit bewustzijn, ..., het is gedaan, het is onthecht, los van elke subjectiviteit.

Het volbrengen is keerpunt. Eerst bouwde Noach de Ark volgens de strikte aanwijzingen. De Ark is niet het symbool, bruikbaar in een visie, een belang.
De Ark is de Ene werkelijkheid waarin de tweeheid van alles is geborgen, is veilig gesteld.
Het bouwen van de Ark is gedegen zelfonderzoek.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 17:59   #239
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@Laurens:..vele gingen je voor in het weten wie ze zijn.
Voordat je gecorrigeerd wordt op het gebruik van het wie / wat door één of andere gedegen afgeronde zelfonderzoeker opgeleidt in de gedegen zelfonderzoeks discipline zoals op dit forum beoefend, lees dit LOS BERICHT van Laurens even.

Het onderscheid tussen 'wie' en 'wat' ik ben kennen schijnt zeer belangrijk te zijn in het kader van gedegen zelfonderzoek zoals op dit forum aangewend.
Kan je pas weten als je hier alle dagen meeleest.

't is ook zo dat ik en anderen er zo hun bedenkingen over hebben...
Zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
@Ben:...
Over het gebruik van 'wie' en 'wat' zullen we het wel oneens blijven. Jij zegt dat ze goed functioneren als verwijzing. Ik bestrijd dat om het simpele feit dat het vragende voornaamwoorden zijn die per definitie nergens naar verwijzen. Ze 'vragen' ergens naar en verwijzen naar niets!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 May 2017, 18:02   #240
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het bouwen van de Ark is gedegen zelfonderzoek.
Ooooh, da's een originele definitie van gedegen zelfonderzoek!
Dat word een dik boek dat jij gaat uitbrengen over wat gedegen zelfonderzoek wel en niet is hoor.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.