Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 April 2015, 11:00   #231
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Als je mijn capriolen graag nog is leest, kan je me in een topic op het Belgische senniorennet nog is in actie zien een paar weken terug onder de forumnaam "pottekezeep". Kon het toch even niet laten - zeer gewaardeerd door mij maar vertrokken forumlid hier onder de naam - 'mara' op te zoeken die op dat forum als "vesselin' vaak schrijft. Ik val in een topic van een Jehova getuige daar binnen op Zo 29 Maa 2015, 10:15 met de zin: Heel dat gedoe rond die Abrahamistische god, ik krijg er soms toch wel de kriebels van hoor'.
Ik heb er gelezen en het volgend kwam in mij op.

Het is makkelijk over iets te schrijven dan wel het eens of oneens te zijn over een idee dan de confrontatie met jezelf aan te gaan. Op Seniorennet of hier in 'Nadje's zelfonderzoekvrije hoekje' hoef je niet bevreesd te zijn te worden aangesproken op je lafheid.

Zoals gezegd advaita is niet voor doetjes het vraagt veel moed om aan zelfonderzoek te doen. Het is doorgaans te bedreigend voor iemand zoals Mara/Vesselin en jou. Ik wens je nog veel vrijblijvend plezier op seniorennet en al die vele andere oppervlakkige fora.
 
Oud 11 April 2015, 11:53   #232
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mijn idee, het geleuter op dit forum is niet veel anders dan in het damesblaadje Margriet. En als Nadje hier actief is in haar er-is-niets-aan-de-hand modus of in een melige bui dan is Rob ver van huis. En dat trekt op zijn beurt aan het verdriet van de clown die opgeklopte vrolijkheid van node heeft en hier vervolgens verschijnt.

you made my voormiddag al! Merci.
Heerlijk zo alleen hardop zitten lachen door simpelweg iets op een forum te lezen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Puppetji: Ik heb er gelezen en het volgend kwam in mij op.

Het is makkelijk over iets te schrijven dan wel het eens of oneens te zijn over een idee dan de confrontatie met jezelf aan te gaan. Op Seniorennet of hier in 'Nadje's zelfonderzoekvrije hoekje' hoef je niet bevreesd te zijn te worden aangesproken op je lafheid.
hohoho, ik ben een lafaard.... 'zware lastertaal'.
Maar je schrijft maar wat je wil wat je van me vind. Ik zou zeggen: 'turn it around' naar ons beiden aan het hart liggende Byron Katie.
Ben haar veel aan't lezen de laatste maand. Ook de oefening van de 4 vragen doe ik. Zelfs de app op mijn smartphone gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zoals gezegd advaita is niet voor doetjes het vraagt veel moed om aan zelfonderzoek te doen.
Helemaal mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is doorgaans te bedreigend voor iemand zoals Mara/Vesselin en jou.
Voor Mara/Vesselin misschien wel, volgens jou dan, want ik vraag me dat niet af of hij het onvolprezen zelfonderzoek doet of afgerond heeft.
Intussen lees ik nog wat mij interesseert en leer ik verder lief te hebben wat is. Dagelijkse taak, ook al heb ik het gedegen zelfonderzoek afgerond en jij niet (daar gaan we weer in het oude liedje: ik wel, jij niet...) via mijn goeroe Ramesh Balsekar.

Moedig van mij h?. Jij bent dus de lafaard (Naast Byron Katie ook volkswijsheid: 'al wat je zegt over een ander ben jezelf') die niet aan het gedegen zelfonderzoek durft te beginnen.
Advaita is inderdaad niet voor doetjes. En maar wijzen naar anderen jij. Jaja, we kennen dat soort.
Allemaal zo voorspelbaar... nu nog aan betrokkenen daarvan bewust te worden.

Moest het niet voor de lol zijn dat je er aan beleeft zou je dus maar beter je forum kunnen afsluiten. Je komt er nooit zo.

Mijn boekontdekking van Eben Alexander zojuist via dit artikel > Ons bewustzijn is eeuwig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik wens je nog veel vrijblijvend plezier op seniorennet en al die vele andere oppervlakkige fora.
Jij ook nog veel vrijblijvend plezier met je advaita forum Laurens. Wat ik hier nog af en toe lees op het forum is best amusant (vooral dankzij Nadje dan) en dus nog steeds "voor een ieder met belangstelling voor dit onderwerp het meest nuttige vermaak..." zoals mijn advaita goeroe Ramesh Balsekar pleegde te zeggen en schrijven over zijn eigen dagelijkse satsangs.

Zonde eigenlijk dat jij je poging tot virtuele forum satsang tot zo'n serieuze aangelegenheid maakt. De aard van het beestje natuurlijk. Maar eigenlijk helemaal geen zonde, want dat maakt het net zo leuk hier. 'Maakte', voor mij dan, want ik doe niet meer mee verder.

'Na zijn pensionering ontmoette Ramesh in 1978 zijn goeroe Sri Nisargadatta Maharaj, bij wie hij bleef tot diens dood in 1981. Op zijn sterfbed riep Nisargadatta tegen Ramesh: ' And now you speak!' citaat uit > Er was eens ......

Maar daar hebben we het allemaal al uitgebreid over gehad h?.
Ramesh is een niemandalletje voor jou, dat dacht wat te zeggen te hebben. Ja zelfs waarschijnlijk een lafaard zoals ik.
Ramesh verspreid leugens, iedereen kan wel zeggen dat Nisargadatta (zowat de enige ware echte advaita goeroe volgens jou) tegen hem zei: 'now you speak!'.

Who cares wat jij en ik of Ramesh denken, Laurens.
It's all a divine happening.

Ik herinner me jou met deze song > Hij was maar een clown



Wijziging aangebracht door Puppetji op 11 April 2015 om 12:43.
Puppetji is offline  
Oud 11 April 2015, 12:45   #233
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mijn idee, het geleuter op dit forum is niet veel anders dan in het damesblaadje Margriet. En als Nadje hier actief is in haar er-is-niets-aan-de-hand modus of in een melige bui dan is Rob ver van huis. En dat trekt op zijn beurt aan het verdriet van de clown die opgeklopte vrolijkheid van node heeft en hier vervolgens verschijnt.

Allemaal zo voorspelbaar... nu nog aan betrokkenen daarvan bewust te worden.
Zolang men nog liefde in een ander zoekt, zal men het in zichzelf niet ontdekken.
Theo is offline  
Oud 11 April 2015, 12:50   #234
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Ik ben overigens ook blij jou weer te mogen begroeten en je steeds opnieuw weer verrassende bijdragen te zien. Al begrijp ik dat je je wilt losmaken van al dat heen en weer geschrijf omdat het ego zich nou eenmaal moet voeden met weerstand en strijd.
Ga het nou niet weer opnieuw voeden.
 
Oud 11 April 2015, 12:57   #235
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Zolang men nog liefde in een ander zoekt, zal men het in zichzelf niet ontdekken.
Een goei boek voor jou Theo: Ik heb je liefde nodig, is dat waar ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Nadje: In het geheel niet. Ik ben hier meestal snel klaar met lezen en dan ga ik gewoon naar elders. Internet is zo groot, dat krijg ik nooit gelezen.
want wilt gij nog altijd meer weten Theo? Dan ben je er in feite wel een beetje aan verslaafd h?. Zolang dat gij gaat blijven zoeken naar het andere dat ge niet vindt, zult ge het éne nooit kunnen bereiken.

Of zoek je andere fora om daar mensen bij te staan in hun onderzoek om dan zogezegd je overvloed aan liefde met hen te delen? Kan ook een vorm van verslaving zijn zonder dat je het weet hoor.
Is ook een goed boek voor > Verslaafd aan liefde, de weg naar zelfacceptatie en geluk in relaties.
Puppetji is offline  
Oud 11 April 2015, 13:36   #236
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ga het nou niet weer opnieuw voeden.
Er zit veel meer spanning tussen normaal zichzelf willen zijn met zo weinig mogelijk ego, want doorzien en verder abnormaal zijn ego verder willen aan de kant zetten. Af en toe moet de slinger terug naar de andere kant doorslaan... of men verliest zichzelf compleet en dan niet in een totale ego-loze toestand maar wel in totale verdwazing...
marie is offline  
Oud 11 April 2015, 16:03   #237
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
hohoho, ik ben een lafaard.... 'zware lastertaal'.
Maar je schrijft maar wat je wil wat je van me vind. Ik zou zeggen: 'turn it around' naar ons beiden aan het hart liggende Byron Katie.
Ben haar veel aan't lezen de laatste maand. Ook de oefening van de 4 vragen doe ik. Zelfs de app op mijn smartphone gezet.
Je maakt ernstige vergissingen want het is een constatering. Zou het dan alleen mij opvallen dat je datgene wat in z'n algemeenheid van toepassing is op je zelf betrekt? Ben ik van ons tweeën hier dan de enige die kennis draagt dat zoiets op jezelf betrekken en daar hevig beroerd door geraken een egoding is?

Heb je er dan geen kennis van genomen dat het bij 'The work van Byron Katie' om een persoonlijke overtuiging moet gaan. Dat er door iets als laf te benoemen helemaal geen sprake is van een overtuiging maar van een constatering waar iemand helemaal niet aan vast zit en waar allesbehalve the work op kan worden gedaan? Als je steeds de dingen verkeerd toepast zoals bedoeld zijn te worden gedaan werken ze niet hoor.

Citaat:
Voor Mara/Vesselin misschien wel, volgens jou dan, want ik vraag me dat niet af of hij het onvolprezen zelfonderzoek doet of afgerond heeft.
Intussen lees ik nog wat mij interesseert en leer ik verder lief te hebben wat is. Dagelijkse taak, ook al heb ik het gedegen zelfonderzoek afgerond en jij niet (daar gaan we weer in het oude liedje: ik wel, jij niet...) via mijn goeroe Ramesh Balsekar.

Moedig van mij h?. Jij bent dus de lafaard (Naast Byron Katie ook volkswijsheid: 'al wat je zegt over een ander ben jezelf') die niet aan het gedegen zelfonderzoek durft te beginnen.
Advaita is inderdaad niet voor doetjes. En maar wijzen naar anderen jij. Jaja, we kennen dat soort.
Allemaal zo voorspelbaar... nu nog aan betrokkenen daarvan bewust te worden.

Moest het niet voor de lol zijn dat je er aan beleeft zou je dus maar beter je forum kunnen afsluiten. Je komt er nooit zo.

Mijn boekontdekking van Eben Alexander zojuist via dit artikel > Ons bewustzijn is eeuwig.
Ik zeg alleen maar wat ik zie en dat is dat mensen die niet bewust willen worden of het gedegen zelfonderzoek niet willen doen zich afschermen. Er steekt geen kwaad in dat op te merken want dan kunnen degenen die dat aangaat zich daarvan bewust worden.

Als je het onvolprezen zelfonderzoek afgerond hebt 'ben je liefde' je hoeft dan niet meer te 'leren' lief te hebben (alleen een iemand moet dat). Ergo worstel je met het zijn van liefde zit je vast in de egomodus en daarmee is dan ook de conclusie gerechtvaardigd dat je dat zelfonderzoek niet hebt afgerond. Het is vrij van een zelfje zo simpel om te zien of om iets te kunnen constateren.

Zoals hiervoor al gezegd trekt de egomodus algemeenheden naar iets op jou zelf betrekking hebbende en gaat vervolgens in de aanval. Die aanval laat je hier zien in je afkeur over het wijzen naar anderen, maar ik wijs helemaal niet (af), ik constateer en jij trekt het (je) aan (of naar je toe) en ageert als door een wesp gestoken. Dat is ego. En al je gescherm met het zijn geweest van een discipel van Ramesh veranderd ook maar iets aan het ageren er tegen door je ego.

Citaat:
Jij ook nog veel vrijblijvend plezier met je advaita forum Laurens. Wat ik hier nog af en toe lees op het forum is best amusant (vooral dankzij Nadje dan) en dus nog steeds "voor een ieder met belangstelling voor dit onderwerp het meest nuttige vermaak..." zoals mijn advaita goeroe Ramesh Balsekar pleegde te zeggen en schrijven over zijn eigen dagelijkse satsangs.

Zonde eigenlijk dat jij je poging tot virtuele forum satsang tot zo'n serieuze aangelegenheid maakt. De aard van het beestje natuurlijk. Maar eigenlijk helemaal geen zonde, want dat maakt het net zo leuk hier. 'Maakte', voor mij dan, want ik doe niet meer mee verder.
Het gaat op dit forum allesbehalve om vrijblijvend plezier, daar zijn al genoeg andere fora voor en als je je alleen maar komt amuseren verwijs ik je ook het liefst maar door naar die andere fora. Dit hier is voor mensen die (zich) bewust willen worden of willen weten 'wat' ze zijn en geen genoegen meer nemen aan het rondwentelen in de comfortzone. Met zo'n uitspraak moet Balsekar een entertainer zijn geweest, ik ben dat niet.
 
Oud 11 April 2015, 22:16   #238
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard Puppetji

@laurens: ik heb je gelezen.
Was eerst bezig aan een antwoord maar na een half uur gewist.
Ik ga niet meer op je in.
Jij meent te weten wat je bent, jij meent te weten dan anderen niet weten wat ze zijn, en net als Theo heb je er 'deugd' aan, of gebeurt het gewoon, of wat dan ook, dat jullie anderen - die volgens jullie nog niet weten wat ze zijn - willen bijstaan in te ontdekken van wat ze zijn.

Veel genoegen of wat dan ook ermee.
Ik doe niet meer mee in dit virtueel theater gerund door een zelfgenoegzame would-be advaita goeroe.
En nee, dit is geen overtuiging van mij maar een constatering waar ik helemaal niet aan vast zit.
Puppetji is offline  
Oud 12 April 2015, 01:59   #239
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Zolang men nog liefde in een ander zoekt, zal men het in zichzelf niet ontdekken.
Ja!

Een eenvoudige waarheid, die door weinigen begrepen lijkt te worden ....
Door het niet-begrijpen van deze 'gulden (zin)snede' woedt er zoveel (spirituele) strijd op deze aardkloot....
Zo ook op dit forum, tot in dit onderzoeksvrije hoekje-nog-es-an-toe..... Potjandorie!
InX is offline  
Oud 12 April 2015, 09:37   #240
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
In het geheel niet. Ik ben hier meestal snel klaar met lezen en dan ga ik gewoon naar elders. Internet is zo groot, dat krijg ik nooit gelezen.
Maar ik betaal de serverruimte dan ook niet. Voor dit geleuter zou ik nog geen stuiver betalen.
Dat komt omdat je nog steeds onderscheid maakt tussen zinvol en zinloos geleuter, en het je ontgaat om van alles de zin te kunnen zien.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.