Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2012, 12:25   #231
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Goed gedacht, maar heb je een beter idee hoe ik aan dit verschijnsel woorden kan geven zonder met het gezegde meteen in tegenspraak te zijn ? Ik ben maar de beschrijvende vorm.
Nee geen idee, en laat als gevolg daarvan het oplossen van dat probleempje graag aan jouzelf en/of anderen over .
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:26   #232
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent de dans van het beantwoorden van de vraag mooi ontsprongen. Een uitleg van je bewering ontbreekt of die heb je niet dus ?
Ik zag de uitleg van Mars en vond die uitstekend en genoeg.


Citaat:
Je hebt een ballon en dat is die eenheid zoals jij die bedoeld en zoals ik die zie. Echter daarbinnen (dus 'in die eenheid') bevindt zich Bewustzijn waarin de verschijnselen zich voordoen. Het is nog steeds een, immers de verschijnselen doen zich voor in die eenheid in die ballon, maar ze zijn kunstmatig gesplitst om de ervaring te kunnen doen. Ook in de bijbel staat of stond dat God Adam in slaap heeft gebracht en het is in de droom waarin wij figureren. God vertegenwoordigd de ballon, Adam Bewustzijn en de figuranten verschijnselen in de droom, een andere manier om deze constellatie te scheppen is er niet.
Ik zie geen ballon.
En idd is de splitsing kunstmatig (verstand).
Om de ervaring te kunnen doen is me (te) vaag en lijkt me zelfs niet juist.
Een ervaring wordt niet gedaan, die gebeurt.

Geluid - van verkeer op straat - om een voorbeeld te noemen, bevindt zich niet buiten mij
Er is geluid (zelfs 'geluid' is al teveel/denken).
Er is (dus) ook geen 'binnen en buiten.'
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:30   #233
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja het is een forum van schriftgeleerden
Ach, dat denkt iedereen van iedereen moet je maar denken.

En dat is iets dat gebeurt.
Niemand heeft daar invloed op.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:33   #234
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja het klinkt arrogant maar ik heb m'n krukken al aan de wilgen hangen, ze zijn niet meer nodig en ik reik in mijn bewoording anderen juist krukken aan.

Ik ben niet bezig met wat ik bedoel te laten gebeuren, twijfel aan gedachten scheppen om ze te elimineren. Het is een kwestie van doen en niet in een stoel zitten proberen te begrijpen.

Het klinkt voor een ander arrogant, totdat op zijn minst ondervonden wordt, dat het dat niet is. En dat geeft de versplintering, wel of niet doen. Niets doen is niet altijd een optie, maar soms wel de enige wijze.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:37   #235
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
En je tijd verdoen met lullen op een forum zoals dit...
Zou je er niet beter mee ophouden beste man?
In sommige gevallen kan het laatste de enige wijze optie zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:44   #236
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Kijk... ik zie hier op de administrator-stoel van dit forum een Lichaamloze Geest zitten die met zijn uitstraling de weg wijst aan "De Doolende Menschheid".
Voorwaar een nobel streven! Maar het werkt onbedaarlijk op mijn lachspieren!

Ik weet voor mezelf dat oprechte introspectie ongeveer het moeilijkste is dat er bestaat.
Maar in de populaire spirituele leringen van vandaag de dag wordt het voorgesteld als iets belachelijk eenvoudig.
Wel: Dat is juist ridicuul!

De leraren vertellen de mensen wat ze willen horen om zoveel mogelijk volgelingen te hebben, zoveel mogelijk lezingen te kunnen geven en zoveel mogelijk boeken te kunnen verkopen.


Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:46   #237
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Kan 't jou wat schelen?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:49   #238
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mijn impressie op je schrijven...

Je bent onbereikbaar, je bent onaantastbaar, jouw woord heeft de aard van wat bewustzijn verondersteld wordt te zijn.

Waar ik sta is onwetendheid en verdeeldheid en door de kwalificaties van, wat je zegt, dat het niet is te volgen en in mijn gedachtesysteem te elimineren kom ik een beetje in jouw buurt, smaak ik bewustzijn te zijn.

Het is mijn wens de snappen, te vatten, te begrijpen, te weten en ik gebruik dat instrument om dit keer waarlijk te leren 'weten' wat ik ben.

Ik heb nog helemaal geen weet van dat mijn staat van 'weten' dezelfde is als die van 'niet weten', ik kan dat wel op jouw gezag aannemen maar dan verlies ik dat gegeven uiteindelijk weer en slaat de twijfel toe. Ik kan beter maar gebruik maken van het instrument, mijn wens tot weten, en dat alles onderzoeken.









Wanneer ik, door jouw wijsheid, verstandelijk leer begrijpen dat het 'een Z??r nadrukkelijk en aanwezig ZWIJGEN' is zal ik leren zwijgen, zal ik mij hullen in een verstandelijkheid van 'weten' en 'niet weten' om daarmee de kans te scheppen dat het zich zal ontwikkelen tot 'er geen raad mee te weten' en ik daarmee voldoe aan de eigenschap van wat bewustzijn heet te zijn.

Deze omstandigheden nemen, zo is mijn ervaring, vorm aan en mogelijk ben ik straks, wanneer deze verschijnselen manifest zijn geworden gerealiseerd.
Ik zal, op jouw gezag, niet zeggen dat ik die staat vertegenwoordig want dat wordt op jouw instigatie gezien als 'wishful thinking' en als zelfbedrog. Iemand die uitspreekt te menen gerealiseerd te zijn is een bedrieger. Zo leer ik afgaan op nog meer uiterlijke verschijnselen die er kennelijk, volgens jou, toe doen.

De bedrieger zal zich, volgens jou, beroepen om met de ??r van goede bedoeling....weg te komen. Het belang van de eer staat hoog in de bedriegerslijst, 99% is er op uit om je in te lijven. Er is veel zo niet nog meer om op te letten, waakzaam te zijn.

Allemaal valkuilen waar ik in terecht kan komen.



Kortom volg en vertrouwen gewoon niemand en onderzoek datgene wat je aangereikt krijgt als je denkt dat het de moeite van het onderzoeken waard is.
Take good care of your quote my friend, keep it in mind
Then suddenly One moment'............you're ready, without knowing it !!!

Whats left is the movement of reflexions.......and thats not it.

Zoals er bezigheden zijn tot een zogenaamd buiten' zo is de intentie tot 'Zelf-ontwikkeling niets anders dan de bezigheid van een zogenaamd binnen.......Bezigheid' meer is het niet , and thats not it.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:55   #239
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Kijk... ik zie hier op de administrator-stoel van dit forum een Lichaamloze Geest zitten die met zijn uitstraling de weg wijst aan "De Doolende Menschheid".
Voorwaar een nobel streven! Maar het werkt onbedaarlijk op mijn lachspieren!

Ik weet voor mezelf dat oprechte introspectie ongeveer het moeilijkste is dat er bestaat.
Maar in de populaire spirituele leringen van vandaag de dag wordt het voorgesteld als iets belachelijk eenvoudig.
Wel: Dat is juist ridicuul!

De leraren vertellen de mensen wat ze willen horen om zoveel mogelijk volgelingen te hebben, zoveel mogelijk lezingen te kunnen geven en zoveel mogelijk boeken te kunnen verkopen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Kan 't jou wat schelen?
Blikje en jij verschillen nauwelijks in standpunt en hardnekkigheid om redenen aan te voeren waarbij het onmogelijk is om niet in onmacht te vervallen. Er wordt tot in den treure aangevoerd dat leraren een belang hebben, dan wel dat die elkaar tegenspreken, alleen maar om niets te hoeven doen.

Het is het overlevingsmechanisme van een ego waar jullie tegenaan hikken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 12:57   #240
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Kijk... ik zie hier op de administrator-stoel van dit forum een Lichaamloze Geest zitten die met zijn uitstraling de weg wijst aan "De Doolende Menschheid".
Voorwaar een nobel streven! Maar het werkt onbedaarlijk op mijn lachspieren!

Ik weet voor mezelf dat oprechte introspectie ongeveer het moeilijkste is dat er bestaat.
Maar in de populaire spirituele leringen van vandaag de dag wordt het voorgesteld als iets belachelijk eenvoudig.
Wel: Dat is juist ridicuul!

De leraren vertellen de mensen wat ze willen horen om zoveel mogelijk volgelingen te hebben, zoveel mogelijk lezingen te kunnen geven en zoveel mogelijk boeken te kunnen verkopen.


Ben je bang om iemand te moeten volgen dan?
Niemand verwacht hier toch iets van je?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jiddu Krishnamurti over zelfkennis Nathan Jiddu Krishnamurti 9 10 October 2023 08:12
Wat is zelfkennis? Naadje Waar gaat het hier verder ook nog over? 1 20 January 2012 11:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.