Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 August 2021, 21:54   #231
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Rob en ik geven er de voorkeur aan niet op commando met elkaar in discussie te gaan.
Ik heb nergens controle over dus kan dit geen commando zijn maar enkel een uitnodiging...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
En zelfs als we dat wel doen dan hoeft dat nog niet op dit forum plaats te vinden.
Achter gesloten deuren is ook goed. Voel je vrij om de uitslag van de discussie openbaar te maken.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 23 August 2021, 22:19   #232
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Rob doet graag smalend, neerkijkend op wie volgens hem zijn 'niveau' van 'uitzicht' niet bereikt heeft.
Rob heeft immers ontdekt wat hij in 'essentie' is. Doe het hem maar is na!

Met pilletjes bedoeld hij 'heilige medicijnen'. De sterkste in die soort is 5-Me0-DMT, waarover ik hier een abstracte duiding heb gegeven.
Ik heb naar de uiteenzetting over dat medicijn gekeken.
Wat men er ook over zegt, of welke werking het zou hebben op de menselijke toestand, het heeft allemaal helemaal NIETS met Advaita te maken.
Een chemische substantie kan de functionaliteit van het instrument veranderen, geen twijfel over.
Een simpel kalmeringsmiddel brengt de uitwerkingen van de staat van geest op het lichaam al tot bedaren.
Niets nieuws onder de zon.

Het heeft echter niets van doen met kennis over het Zelf, dat op dit alles toeziet. In de volle realisatie van de geest omtrent Atman versmelt zij daarmee en herkent zij door Hem haar magnifieke statuur.
In het licht van die kennis verschroeien alle misverstanden en alle onwetendheid omtrent onszelf en betekent egoloosheid etc niets meer.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 23 August 2021, 22:24   #233
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Achter gesloten deuren is ook goed. Voel je vrij om de uitslag van de discussie openbaar te maken.
Vraag je eens af waarom je interesse zou hebben in de uitkomst van ons gesprek.
Rob is offline  
Oud 23 August 2021, 22:28   #234
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Vraag je eens af waarom je interesse zou hebben in de uitkomst van ons gesprek.
Hey Rob, misschien moeten we onze discussies bundelen en uitgeven.
Is dat een verdienmodel?
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 24 August 2021, 05:06   #235
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Hey Rob, misschien moeten we onze discussies bundelen en uitgeven.
Is dat een verdienmodel?
Als het gaat om het inschatten van de commerciële mogelijkheden dan vertrouw ik graag op jouw vakkennis.

Zo lang onze woon - en verblijfplaats maar niet verwordt tot een bedevaartsoord, want ik ben erg op mijn rust gesteld.
Rob is offline  
Oud 24 August 2021, 06:30   #236
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als het gaat om het inschatten van de commerciële mogelijkheden dan vertrouw ik graag op jouw vakkennis.

Zo lang onze woon - en verblijfplaats maar niet verwordt tot een bedevaartsoord, want ik ben erg op mijn rust gesteld.
Ik begrijp jouw overwegingen en ze worden gerespecteerd, maar het is wel een gemiste kans!
Je kunt nl met gemak door als Maharishi Mahesh Yogi II
Ik zat al aan een oranje gewaad voor je te denken met bloemenkransen daarop als onmisbare attributen.
Als je je vervolgens zou beperken tot one-liners in het Sanskriet dan is er geen houden meer aan!

Commercieel gezien zitten we dan op rozen, en jij op rozenblaadjes.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 24 August 2021, 07:56   #237
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ik heb naar de uiteenzetting over dat medicijn gekeken.
Wat men er ook over zegt, of welke werking het zou hebben op de menselijke toestand, het heeft allemaal helemaal NIETS met Advaita te maken.
Dat is jouw mening dan Hab, het artikel geeft duidelijk, hetzij abstract, het volgende aan: "vanwege de ongeëvenaarde ego-oplossende effecten die kunnen culmineren in een staat van non-duaal bewustzijn ( wat fenomenologisch vergelijkbaar is met transformatieve piekervaringen beschreven in verschillende oude contemplatieve tradities, bijvoorbeeld Advaita Vedanta."

Ik bevind me al twee jaar in een staat van non-duaal bewustzijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Een chemische substantie kan de functionaliteit van het instrument veranderen, geen twijfel over.
Een simpel kalmeringsmiddel brengt de uitwerkingen van de staat van geest op het lichaam al tot bedaren.
Niets nieuws onder de zon.
En niet te vergeten videospelletjes!
Zie marie's ontdekking...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zet niet mijn 'ik' buiten spel; ik zet mijn dwaas verstand voor schut... Het is zo bezig met het oplossen van die spelletjes dat het vergeet om mij voortdurend te belagen... en zo komt de ruimte vrij om 'mijzelf', 'ik' te zijn...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Het heeft echter niets van doen met kennis over het Zelf, dat op dit alles toeziet. In de volle realisatie van de geest omtrent Atman versmelt zij daarmee en herkent zij door Hem haar magnifieke statuur.
In het licht van die kennis verschroeien alle misverstanden en alle onwetendheid omtrent onszelf en betekent egoloosheid etc niets meer.
Zeg, ik mag er dan vanuit gaan dat jij net als Rob ontdekt hebt wat je in essentie bent?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 24 August 2021, 08:03   #238
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Vraag je eens af waarom je interesse zou hebben in de uitkomst van ons gesprek.
Dat moge toch duidelijk zijn Rob. Jij beweert al jaren ontdekt te hebben wat je in essentie bent, in forumtaal heb jij dus het gedegen zelfonderzoek afgerond.
Ik ga er vanuit dat habbuthabnot zeker ook ontdekt heeft wat hij in essentie is. Zijn kennis over het Zelf, dat op dit alles toeziet is overloos groot.
Maar nou blijkt dat jullie meningen over Bassie diametraal tegenover elkaar staan.
Dus vraag ik me af hoe dat kan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Hey Rob, misschien moeten we onze discussies bundelen en uitgeven.
Is dat een verdienmodel?
Vind ik een goed idee!
Ik lees daarin wel hoe jullie meningen zo uit elkaar kunnen lopen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 24 August 2021, 08:21   #239
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
habbuthabnot, oude koeien uit de sloot halen inzake de traditie van advaita mag je doen als curiosa, zo lang je de gang van zaken hier daarmee maar niet verstoord en dat doe je.
Jij gaat mij toch niet vertellen zeker dat habbuthabnot geen kennis heeft over het Zelf dat op dit alles toeziet?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 24 August 2021, 08:37   #240
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Jij gaat mij toch niet vertellen zeker dat habbuthabnot geen kennis heeft over het Zelf dat op dit alles toeziet?
Beoog je hier nou mee om users tegen elkaar op te zetten, zoals het vermoeden van Rob is? Want daar lijkt het verdacht veel op want je mis interpreteert, kennelijk bewust, teksten. Laatst stelde ik je de vraag of het een niet naast het ander kan bestaan en hetzelfde is hier ook aan de hand.

Habuthabnot is gebleken een kenner te zijn van de veda's en van mening dat realisatie alleen langs de ancient weg kan gaan, terwijl het mijn opvatting is dat een wijze waarop dingen gedaan kunnen worden kan evolueren dan wel zich kan perfectioneren. Ik heb geen bezwaar tegen het verspreiden van zulke kennis op dit forum, zo lang dat het gedegen zelfonderzoek niet in de weg zit.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.