Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 April 2013, 11:08   #231
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
@Niets,

Niets, ik wil je niet kwetsen,...is het mogelijk dat je een lijstje maak van dingen waarmee ik je zou kunnen kwetsen, dan kan ik die vermijden.

Als anderen zich geroepen voelen om ook een lijst in te leveren, dan hou ik me aanbevolen, liefst met precies dezelfde dingen als Niets.
Het zal één en ander een stuk makkelijker maken in de communicatie.
Ik hoop dat ik je niet kwets met deze vraag,....maar ik kon dit niet weten.

Sorry alvast!
Hans, hier volgt mijn lijstje.

Ik voel me zeer gekwetst als er wat aardigs tegen/over mij gezegd/geschreven wordt.

Ik heb namelijk een beeld van mezelf als drol, klerelijer, mislukkeling en dat beeld wil ik gaarne zo houden.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 11:13   #232
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Je mag me best wel kwetsen hoor Hans. Als ik mij gekwetst zal voelen, dan ben ik zelf verantwoordelijk voor dat gevoel.
Niets, wat voelt zich gekwetst?

Wat valt er enkel te kwetsen?

Wat is trouwens 'kwetsen'.

Hoe komt het dat dat gevoel ontstaan kan zijn?

Heb ik het even niet over lichamelijk kwetsen.

Ik ben gisteren avond lichamelijk gekwetst.

Gestoken door een mug.

Ik kan pas overmorgen bij mijn psychiater terecht dus dat wordt lijden tot die tijd.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 11:24   #233
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En als Aad z'n ego er de vinger niet achter kan krijgen gaat hij alles weer in het belachelijke trekken.
Dat is nou het opspelen van ego waarvan je door kunt krijgen dat het de uitdaging met een ander ego aangaat en wil wedijveren wie de langste heeft.(Renoir voor Renoir WiNk)
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 11:29   #234
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat is nou het opspelen van ego waarvan je door kunt krijgen dat het de uitdaging met een ander ego aangaat en wil wedijveren wie de langste heeft. Jammer voor de jouwe maar hier is niets wat de competitie wil aangaan. (Renoir)
Je bent wel zo slim om mij met mijn eigen argumenten om de oren te slaan, ego ziet ego. Alleen als je 'weet wat je bent', is dat ego er niet en is er, dat heb ik ook gezegd, alleen maar waarnemen.

Dat 'weten wat je bent' en 'geen ego zijn' of 'ego in anderen ondervinden' dat mag je allemaal zelf uitviegelieren. Aan mij op mijn woord geloven daaraan heb je niks.

Maar je wilt kennelijk met dat 'hier is niets wat de competitie wil aangaan' graag ingang laten vinden dat Aad geen ego heeft of moet dat, wat jij denkt dat competitie is, bewijzen dat ik wel een ego heb ?

Ik zie nu staan Renoir voor Renoir (je haalt hier mijn eigen woorden aan zie ik nu). Ok? dan is het dat laatste dus, je ziet competitie van Renoir en dat is het ego van Renoir. Ik vind het goed dat kan n.l..
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 12:24   #235
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Waarom verbaast me dat niet? Ik bedoel er gewoon mee te zeggen dat ik vind dat je onzin verkoopt. Kletspraat, prietpraat, flauwekul. Ik snap niet wat daar niet duidelijk aan is. Maar blijkbaar wil jij er een uitleg/interpretatie aan geven die beter in je straatje past. Van mij mag je hoor. Ik ben in een goede bui vandaag.
Ik ben altijd in een goede bui, dus dat treft.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 12:27   #236
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Niets, wat voelt zich gekwetst?

Wat valt er enkel te kwetsen?

Wat is trouwens 'kwetsen'.

Hoe komt het dat dat gevoel ontstaan kan zijn?

Heb ik het even niet over lichamelijk kwetsen.

Ik ben gisteren avond lichamelijk gekwetst.

Gestoken door een mug.

Ik kan pas overmorgen bij mijn psychiater terecht dus dat wordt lijden tot die tijd.
Alleen de gekwetste kan aangeven waar dat gevoel vandaan komt. Daarom kan een bepaalde uitspraak Jantje kwetsen en Pietje niet. Nondualiteit begrijpen kan een gevoel van onkwetsbaarheid oproepen. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen om je heen dat zo ervaart.

Daarom gaat het ook om de intentie.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 12:38   #237
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Je mag me best wel kwetsen hoor Hans. Als ik mij gekwetst zal voelen, dan ben ik zelf verantwoordelijk voor dat gevoel.

Huh???

En net zei je nog dat je moet uitkijken om anderen te kwetsen,....
Als je zelf daarvoor verantwoordelijk bent,....dan kan ik jou toch niet kwetsen, maar alleen jij je gekwetst voelen?
Maw de gekwetste kan bij zichzelf te rade gaan waarom het zich gekwetst voelt.

Eigenlijjk zijn kwetsbaarheden, groeimogelijkheden,.....of een handvat voor het ego om de andere kant op te kijken.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 12:41   #238
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Hans, hier volgt mijn lijstje.

Ik voel me zeer gekwetst als er wat aardigs tegen/over mij gezegd/geschreven wordt.

Ik heb namelijk een beeld van mezelf als drol, klerelijer, mislukkeling en dat beeld wil ik gaarne zo houden.

Dan zal het makkelijk zijn om jou niet te kwetsen Aart!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 12:43   #239
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Huh???

En net zei je nog dat je moet uitkijken om anderen te kwetsen,....
Als je zelf daarvoor verantwoordelijk bent,....dan kan ik jou toch niet kwetsen, maar alleen jij je gekwetst voelen?
Maw de gekwetste kan bij zichzelf te rade gaan waarom het zich gekwetst voelt.

Eigenlijjk zijn kwetsbaarheden, groeimogelijkheden,.....of een handvat voor het ego om de andere kant op te kijken.
Ik verleen permissie, dat is wat anders dan ongevraagd kwetsen. Ik stel me kwetsbaar op. En misschien raak je me ergens. Dan kan ik onderzoeken waarom dat zo is.

Maar uit Liefde voor jou heb ik liever dat je je onthoudt van bewust kwetsende uitspraken. Maar ook dat is iets wat jij je dan zelf aan doet.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 12:46   #240
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Daarom gaat het ook om de intentie.

Ja maar,.....misschien lieg ik wel, of lieg ik niet, maar jouw ego zegt dat ik lieg, of lieg ik niet maar begrijp je me verkeerd, of je begrijpt me goed, maar ik denk van niet,....

Intenties, intenties,.....Hoe komt het aan! en waarom op die manier?
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.