Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 June 2013, 11:39   #231
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nee dat is niet zeker. Veel hoe wij over bepaalde dingen denken en ze in de praktijk hanteren komt voort uit aangeleerd "clich?" denken. Daarom kun je ook zeggen, dat seks voor iedereen wat anders "betekent".

Weet je je hiervan los te weken heb je kans te merken dat de verschillen zo groot niet zijn. Als het in de praktijk toch zo gebeurt is nog geen garantie dat het ook zo is vanuit nature.
Sorry Ulla, met respect voor jouw antwoord, zie ik dat toch anders. Het gaat --denk ik-- te ver daarover nu een echt uitgebreide discussie te voeren. Ofwel, die behoefte heb ik niet. Ik heb nogal veel gelezen over de evolutie en hoe aantrekking tussen mannen en vrouwen werkt, en vele voorbeelden ervan gezien. Ik geef toe dat dat geen waarheid bewijst, zeker niet!, maar het vormt wel mijn persoonlijke zicht erop.

Uiteraard heb je gelijk dat op het persoonlijke vlak het voor iedereen uniek is en voelt!
Pionne is offline  
Oud 19 June 2013, 11:44   #232
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Sorry Ulla, met respect voor jouw antwoord, zie ik dat toch anders. Het gaat --denk ik-- te ver daarover nu een echt uitgebreide discussie te voeren. Ofwel, die behoefte heb ik niet. Ik heb nogal veel gelezen over de evolutie en hoe aantrekking tussen mannen en vrouwen werkt, en vele voorbeelden ervan gezien. Ik geef toe dat dat geen waarheid bewijst, zeker niet!, maar het vormt wel mijn persoonlijke zicht erop.

Uiteraard heb je gelijk dat op het persoonlijke vlak het voor iedereen uniek is en voelt!
Prima hoor!
Een discussie verandert ook niets aan hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Juist daarom kun je ook verschillende betekenissen aan iets toekennen.
Ulla is offline  
Oud 19 June 2013, 11:48   #233
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ahh, dank voor je uitleg. Als ik het goed begrijp is dan ??rst dat gevoel van intimiteit een feit, en is 'de liefde in actie' zoals jij dit noemt daarvan een uiting.
Met een partner die daarin hetzelfde verstaat, is de uiteindelijke vorm een éénheid.
Het is alleen dat die wederzijdse aanraking wel een zeldzaamheid is, mocht die je toevallen.

Zo niet dan is de enige compensatie voor jezelf dat het een beleving is vanuit jezelf en de bereidbaarheid van een partner, je daarin te herkennen en van elkaar te leren.

Helaas komt dat gegeven weinig voor en zal het meest een belangenverstrengeling (eigenbelang) zijn, waar je mee kan leven of niet.
Het te compenseren wat vanzelf zou kunnen gaan.

Dierlijke instinkten zijn niet altijd bereid zich te openen voor het groter geheel en willen hun seksuele behoeften enkel kwijt, onder het mom dat dat liefde is.
Het goedmakertje van een ruzie alleen al zit de grootste misvatting.
moi is offline  
Oud 19 June 2013, 12:23   #234
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Er is maar één vorm van intimiteit.

Alle anderen zijn lust of geweld incl. seks, ook dit is lust, niks meer niks minder.

Intimiteiten delen is de mooiste vorm van aanraking in Liefde.
Een samensmelting/inéén vallen, van liefde in actie.
Dat is wat ik bedoel. De uiterlijke vormen van de seks zal mij verder worst zijn.
Freerider is offline  
Oud 19 June 2013, 12:35   #235
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Wat ik hier lees zijn vooringenomen ideeën over hoe liefde, seks en intimiteit zich zou uiten in een vorm. De inhoud zegt niets over de vorm. Het is als met dansen, het kan heel subtiel zijn met nauwelijks of minimale fysieke aanraking. En het kan wild en onstuimig zijn met bezwete lijven en uitgeputte lichamen in een spetterende samba. Alle ruimte voor persoonlijke voorkeuren, maar denk niet dat de vorm ook maar iets zegt over de inhoud of dat het een spiritueler zou zijn dan het ander.

Persoonlijk vind ik dat als je niet in staat bent tot beide uitingsvormen, het subtiele / verfijnde en het wilde / uitbundige, dat er iets hapert in je emotionele functioneren. Maar dat is niet meer dan een persoonlijke mening.

En ik wil nog wel iets verder gaan in mijn persoonlijke mening. Als je niet in staat bent tot een full-body orgasme dan zit er iets flink geblokkeerd in je menselijk systeem.
Rob is offline  
Oud 19 June 2013, 12:42   #236
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat ik hier lees zijn vooringenomen ideeën over hoe liefde, seks en intimiteit zich zou uiten in een vorm. De inhoud zegt niets over de vorm. Het is als met dansen, het kan heel subtiel zijn met nauwelijks of minimale fysieke aanraking. En het kan wild en onstuimig zijn met bezwete lijven en uitgeputte lichamen in een spetterende samba. Alle ruimte voor persoonlijke voorkeuren, maar denk niet dat de vorm ook maar iets zegt over de inhoud of dat het een spiritueler zou zijn dan het ander.

Persoonlijk vind ik dat als je niet in staat bent tot beide uitingsvormen, het subtiele / verfijnde en het wilde / uitbundige, dat er iets hapert in je emotionele functioneren. Maar dat is niet meer dan een persoonlijke mening.

En ik wil nog wel iets verder gaan in mijn persoonlijke mening. Als je niet in staat bent tot een full-body orgasme dan zit er iets flink geblokkeerd in je menselijk systeem.
Zoals je zelf aangeeft:

Je persoonlijke mening.

in het opgeloste daarvan zou bovenstaande niet aan de orde zijn.
Het zou enkel nog totale passie zijn in welke vorm dan ook.
moi is offline  
Oud 19 June 2013, 12:45   #237
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En ik wil nog wel iets verder gaan in mijn persoonlijke mening. Als je niet in staat bent tot een full-body orgasme dan zit er iets flink geblokkeerd in je menselijk systeem.
Een 'full-body orgasme' is prima mogelijk zonder hoogverheven diepverbonden liefde <kleine-letter-modus>?weet ik uit ervaring</kleine-letter-modus>

Maar goed, jij beweert ook niet dat dat ni?t het geval is, toch, Rob?

(Ik voel me intussen behoorlijk bezwaard zo de ruimte in te nemen in het 'huis' van Cynthia, terwijl zij er zelf niet eens is? Maar oef, het gesprek is interessant!)
Pionne is offline  
Oud 19 June 2013, 12:48   #238
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Wellicht dat deze discussie niet bij Cynthia's kneuterhoekje hoort.
Weet ik niet hoe alles te verplaatsen.
Mijn excuus Cynthia.
moi is offline  
Oud 19 June 2013, 13:07   #239
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zoals je zelf aangeeft:

Je persoonlijke mening.

in het opgeloste daarvan zou bovenstaande niet aan de orde zijn.
Het zou enkel nog totale passie zijn in welke vorm dan ook.
Prima. Ik had de indruk dat er mbt de vorm iets uitgesloten werd en dat zijn dan ook persoonlijke meningen, ook al worden die niet zo ervaren en geuit.
Rob is offline  
Oud 19 June 2013, 13:10   #240
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Een 'full-body orgasme' is prima mogelijk zonder hoogverheven diepverbonden liefde <kleine-letter-modus>?weet ik uit ervaring</kleine-letter-modus>

Maar goed, jij beweert ook niet dat dat ni?t het geval is, toch, Rob?

(Ik voel me intussen behoorlijk bezwaard zo de ruimte in te nemen in het 'huis' van Cynthia, terwijl zij er zelf niet eens is? Maar oef, het gesprek is interessant!)
Precies, dat beweer ik ook niet. Wat ik zie is dat in het 'spirituele wereldje' nogal wat ideeën zijn over de vorm waarin het zich zou uiten.

Als Cynthia dit niet wil kan ze toch vragen om het te (laten) verwijderen?
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.