Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 October 2020, 08:57   #2431
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
zoals geschreven ga ik mijn energie temperen en dus niet overal direct bovenop zitten.
Ik wil wat zeggen maar dat ga ik niet doen, lol. In plaats daarvan zeg dat is mooi, ben benieuwd hoe lang je dat gaat lukken JaKnIk

Citaat:
Ik heb mijn energie de voorbije week concreet gericht op Iboga en dit in samenspraak met mijn vriend Jan die de medische wetenschap voor een raadsel zet met zijn wonderlijk herstel van kanker.
Maar het kanker-gezwel dat eerst uitgespreid tot zijn lever zit nog is zijn dikke darm.
Dus we gaan ervoor, we zijn allebei aan het zoeken waar we samen iBoga kunnen doen.
Ja, lieverdje dat van Jan wisten we nog niet, wil je dat nog eens voor mij en de rest herhalen?

Citaat:
Zo heb ik deze video gevonden > YouTube > Everyone should drink ibogaine.
Gezien, een echt reclamefilmpje doet er niet voor onder...

Citaat:
Ze woont in Zuid Afrika, dus bij haar zal het niet zijn, echter spreekt de video me wel aan, want het ontkracht verder het geloof - dat ik ook eerst had - dat iboga enkel voor drugsverslaafden zou zijn.
Duidelijk niet dus.
Iboga gaat ons dieper ons DNA laten induiken, waar Jan onlangs op maandag 5 oktober weer ingedoken is met micro-dosis Bufo / 5-Me0-DMT, dat weer dieper dan ervoor ging zo vertelde hij, en welke hij op vrijdag 30 okt. alweer gaat doen. Ik op één november.
Spannend, hou ons op de hoogte..

Citaat:
Ik las nog wel mee sinds mijn vertrek hier. (spannend verhaaltje maar even geknipt
Dat je o.a. nog meelas was ik al van op de hoogte, ik voel nog wel eens wat her en der WiNk.....

Zo nu ga ik nog even snel wat eten en dan tot ongeveer 14:00u uur. Zie je later...
Vagebond is offline  
Oud 16 October 2020, 11:21   #2432
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Misschien zou je hier eens kunnen kijken.

https://ibogafamily.com/ibogaceremonies-in-nederland/
Geweldig!
Bedankt voor de link en citaat eruit...
Citaat:
Verschil Ayahuasca en Iboga

De Iboga heeft een volstrekt ander bereik en energie dan Ayahuasca, waar we veel ervaring mee op hebben mogen doen. Ayahuasca is de liaan van de ziel. Iboga is de wortel van de aarde. En dat is precies wat Iboga brengt: aarding. Ayahuasca helpt om inzicht in jezelf te krijgen, verloren zielsdelen te (her)vinden en helen en het innerlijk kind tot leven te laten komen. Iboga helpt te aarden, terug te keren naar je oorsprong en te incarneren!
Iboga is precies wat Jan nu nodig heeft. Dieper de aarde in.
Zie de zin "leeft hij wel met beide voeten op de grond?" in foto onder uit Beerlandt's boek / De sleutel tot zelfbevrijding.

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 16 October 2020, 12:03   #2433
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Misschien zou je hier eens kunnen kijken.

https://ibogafamily.com/ibogaceremonies-in-nederland/
'Het ego laat dat uiteraard niet zonder slag af stoot toe, en zal zijn gebruikelijke verdedigingsmechanismen inzetten.'.

Je komt het overal tegen.
 
Oud 16 October 2020, 12:11   #2434
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
'Het ego laat dat uiteraard niet zonder slag af stoot toe, en zal zijn gebruikelijke verdedigingsmechanismen inzetten.'.

Je komt het overal tegen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld Laurens. Boni zoekt iets en ik geef een tipje.
Fer is offline  
Oud 16 October 2020, 14:29   #2435
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vraag die nog op de plank lag...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik lag net nog wat op de bank te dromen toen toch ineens deze quote, ik zuig de hele geschreven tekst van kabu tot op de bodem leeg kennelijk, door mijn hoofd vloog.

Iets waar ik toch nog een vraag bij heb, of wat ik een beetje vreemd vind, maar dat zal mogelijk komen omdat ik nog niet vrij ben, who know's, dat er kennelijk nog zo iets is als de eigen Pappie en Mammie zijn. Ik zou zou toch als leek denken dat zelfs dat weg valt. Of mss is dat zeggen wel een bij wijze van..., of doen alsof.....dingetje. Ik weet het niet maar het klinkt mij onwaarschijnlijk in de oren dat wanneer je één bent met jezelf er dan nog iets als een eigen Pappie/Mammie of iets in die geest zijn is tenzij om de een of andere reden, dus in een doen alsof geval....

Dat moest me tzt wanneer het er nog van komt maar eens uitgelegd worden, want ik geloof er geen zak van dat er nog een eigen Pappie/Mammie zijn ding is in de eenheid met jezelf. Pappie/Mammie/Kind is iets typisch van de duale, wij zijn nog in oorlog met onszelf en dus hebben we een pappie en mammie nodig die ons verteld dat we liefde zijn, wereld blabla ect.

@Kabu, leg eens uit hoe dat nu precies zit.

Thanks alvast
Vagebond is offline  
Oud 16 October 2020, 14:50   #2436
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld Laurens. Boni zoekt iets en ik geef een tipje.
Oh dat staat op de bladzijde van je link.

Citaat:
Confrontatie met het ego
Het werken met Iboga wordt veelal als liefdevol, behulpzaam ervaren, maar niet door iedereen als fijn of mooi. Zeker mensen die met paddenstoelen of Ayahuasca bekend zijn en kleurtjes en visioenen verwachten, komen veelal bedrogen uit. Iboga zet een symbolisch stervensproces in gang, waarin je klaar wordt gemaakt om afscheid te nemen van het oude. Je komt in gebieden van diepe stilte terecht. Het ego laat dat uiteraard niet zonder slag af stoot toe, en zal zijn gebruikelijke verdedigingsmechanismen inzetten. Koren op de molen van Iboga, die je juist gaat helpen deze ego-mechanismen onder ogen te zien en los te laten. Daarom is haar werking ook zo krachtig, en lukt het veel mensen om hun zwaarste verslavingen (drank/roken/drugs e.d.) na een ceremonie achter zich te laten. Veel mensen die Iboga gebruikten rapporteren een diepgaande innerlijke rust, die tot weken of zelfs maanden na de ceremonie aanhoudt.
 
Oud 16 October 2020, 15:34   #2437
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Oh dat staat op de bladzijde van je link.
AAh duidelijk. Mijn partner heeft wel eens Iboga gedaan om van haar rookverslaving af te komen, zij heeft dit toen bij 'de geweide reis' gedaan. Ik zag dat ze dat daar niet meer doen en ben daarom voor Boni wat verder gaan zoeken maar heb zelf niet gelezen wat er allemaal staat. Wel grappig dat ze het hebben over een diepgaande rust/vrede die weken/maanden kan aanhouden. Dan weet ik in ieder geval dat ik ook geen Iboga hoef te doen want dat wordt hier sowieso geraporteerd.
Fer is offline  
Oud 16 October 2020, 17:46   #2438
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Kabu, leg eens uit hoe dat nu precies zit.

Thanks alvast
Als je in de éénheid bent bent terechtgekomen ben je vader en moeder over jezelf geworden, dan ben je in evenwicht.
Vader / moeder, man / vrouw, Ying / Yang, geven / ontvangen, ingaand / uitgaand zijn in evenwicht, in balans.

Wat concreet vast te stellen is als de twee polen innerlijk één geworden zijn is dat je naast het uitstralen van innerlijke vrede niet meer bedelt om liefde (liefdes-aandacht), want je weet 'wat' je bent.
Wat je bent is liefde, ontdek wat je bent en je hebt alles onvoorwaardelijk lief.

Zo had ik 20 jaar geleden weer is een lief voor enkele maanden, die na haar over haar oren verliefd zijn op mij overwaaide weer haar oude spel met een getrouwde man (die ze voor mij kende) oppakte. Hij had een villa met een zwembad, dat was haar grote droom die ik niet deelde.

Gesprek met François ging toen zo...
Citaat:
François: Dus als ze haar mannelijke energie én haar vrouw energie zou durven laten tonen, dan was ze in evenwicht. Maar de mannelijke energie blijft onderhuids en wordt gebruikt en misbruikt door haar ego; dus uiterlijk ontpopt zij zich zo als een soort van ideale vrouw, gepolijst, maar onderhuids gebruikt ze, in de plaats van haar vrouw energie, haar volledige man energie.
Maar de buitenkant die de verleiding is, is zo geperfectioneerd, dat iedere man misleid zou worden door de schoonheid van het beeld en niet zou zien wat haar werkelijke aard vertegenwoordigt. Dus dat is, pas op hoor, een afleiding manoeuvre van jewelste.

Kabu: Alles toedekken met de 'mantel der liefde! Dat heb ik blijkbaar gedaan met haar.

François: Uiteindelijk is dat een vorm van je eigen elke keer zelf willen slagen. Maar jezelf niet durft te slagen, vanuit het ideale beeld, dat ge naar uzelf dan weer projecteert. En dat ge dan vraagt aan de ander: 'sla mij, sla mij, want ik ben niet waardig'.
Wat een hobby! Gaat daar van los hé, kick daar van af en ge zult een blije en gelukkige mens zijn. En als ge dan nog is een vrouwke hebt, waar dat ge dat kunt mee delen. Dan bent ge nog zoveel blijer, en vindt ge er geen, blijft dan nog altijd een blije mens met wat er in je hartje leeft.

Wij zijn niet gekomen om de wereld te redden. Wij zijn gekomen om te delen. En voor de rest, hou je energie bij en verzorg je ziel, zorg dat je ziel nooit zonder liefde komt te zitten. Maar bedel niet meer om liefde.
Observeer je gedachten en emoties en wordt er vrij van.

kabu: Soms denk ik dat wanneer die getrouwde vent er niet geweest zou zijn dat we dan een grotere kans hadden.

François: Nog altijd wilt ge proberen te zoeken of er geen kans meer is.

kabu: Ik denk dikwijls ook dat ik eigenlijk begonnen met de eerste steen te gooien en heb haar daar door in haar klein kind geduwd met het gekende gevolg.

François: Wat gij ook had gedaan, zij deed toch altijd wat zij wou. Ge hebt haar niet zo veel gestuurd en gemaakt. Het ergste is dat ge er nog schuldgevoelens aan overhoud.
Ze hebben u goed geslagen. 'Stoute jongen!'
Stap uit de heksenkring !!!
Ja, ik heb wel wat gehad met heksenkringen!
Maar ze brachten me allemaal waar ik uiteindelijk moest zijn: thuis in mezelf.
Dus ik heb al mijn heksen onvoorwaardelijk lief, wat niet betekend dat ik er nog feestjes mee ga bouwen.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 16 October 2020 om 18:56.
kabu is offline  
Oud 16 October 2020, 21:03   #2439
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Oei, ben ik te vroeg ten tonele verschenen.
Ja, ik zou zeggen dat ik nog minstens een paar weken herkauwen nodig had gehad
Geen haast, geen haast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar vooruit nu je toch hier ben een bescheiden en er moet natuurlijk toch ook weer KiSs worden
KiSs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo klaar met dat geklefbek, an't werk jij WiNk
In de tijd van Nowee zijn nog in gebruik zijnde idiomen zou ik geschreven hebben: hup, verder met "verwerken van onmiddelijkheid" jij.
Nu schrijf ik, herkauw maar rustig verder.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 16 October 2020, 21:09   #2440
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik wil wat zeggen maar dat ga ik niet doen, lol. In plaats daarvan zeg dat is mooi, ben benieuwd hoe lang je dat gaat lukken JaKnIk
Ik houd mijn teugels strak in de handen nu.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, lieverdje dat van Jan wisten we nog niet, wil je dat nog eens voor mij en de rest herhalen?
Ik weet wel dat jij dat weet maar ik herhaal het steeds kort voor eventuele toevallige eerste keer meelezers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Gezien, een echt reclamefilmpje doet er niet voor onder...
Mensen zijn gewend aan de reclamefilmpjes van farmaceutische industrie, dus op deze manier spreken over Iboga vind ik slim gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Spannend, hou ons op de hoogte..
Doe ik, maar in deze Corona tijden hangt het nog niet echt in de lucht. Het Bufo weekend van 29-30 okt. - 1 nov. komt ook aan een zijden draadje te hangen met de verstrengde Corona regels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat je o.a. nog meelas was ik al van op de hoogte, ik voel nog wel eens wat her en der WiNk.....
Aha, je voelde mijn energie nog.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.