Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 October 2020, 23:40   #2441
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Als je in de éénheid bent bent terechtgekomen ben je vader en moeder over jezelf geworden, dan ben je in evenwicht.
Vader / moeder, man / vrouw, Ying / Yang, geven / ontvangen, ingaand / uitgaand zijn in evenwicht, in balans.
Misschien verstaan we elkaar hier toch een beetje verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat in de eenheid geen sprake is van dualiteit, dat weet jij ook. In de eenheid heb ik, zo kan ik achteraf spreken, enkel maar Zijn ervaren, de tegenstelling die in elkaar is opgegaan. Vanuit de eenheid terug in de dualiteit kan ik me voorstellen dat je wel over je eigen vader en moeder e.d. zijn spreekt, maar dat kan dus alleen vanuit de dualiteit. Snap je waar ik heen wil en waar het misverstand mogelijk zit?
Vagebond is offline  
Oud 17 October 2020, 00:00   #2442
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat jij dat weet maar ik herhaal het steeds kort voor eventuele toevallige eerste keer meelezers.
Ah, zo ja, helder

Citaat:
Doe ik, maar in deze Corona tijden hangt het nog niet echt in de lucht. Het Bufo weekend van 29-30 okt. - 1 nov. komt ook aan een zijden draadje te hangen met de verstrengde Corona regels.
Bij jullie ook een lock-down zoals bij ons?

Citaat:
Aha, je voelde mijn energie nog.
Ja, natuurlijk, heb zelfs gevoeld dat je bij sommige berichten, 2 á 3 keer totaal als ik me goed herinner, geneigd was in te loggen om te reageren WiNk

Ik vraag me overigens mbt bovenstaande af of jij dat ook heb over gehouden aan je nabij de dood ervaring. Ik vraag dat omdat het mij steeds weer verbaast wanneer ik mensen hoor zeggen dat ze de eenheid ervaren hebben terug in de dualiteit zichzelf in de ander en/of omgekeerd de ander in zichzelf niet niet voelen en/of kunnen horen/zien/ervaren. Ik snap vanuit mijn ervaren daar dus geen snars van. Ik bedoel mijn contact met leven gaat door alle dimensies binnen de dualiteit heen omdat al het ervaren in mij, als in onpersoonlijk bewustzijn, ligt. Snap je wat ik bedoel en heb jij dat ook?

Oh ja en dan wil ik niet zeggen dat ik me al over al helemaal van bewust ben, sommige dingen hoef ik niet te weten bv.
Of wat ook kan... dat er zitten nog rommeltjes in de weg dat het ontvangen stoort, dat maakt het soms wel een soort van lastig, onzeker e.d..

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 October 2020 om 00:33.
Reden: correctie zinsbouw.
Vagebond is offline  
Oud 17 October 2020, 00:25   #2443
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Aardigheidjes.. :-D

Wat toch zo aardig is is dat ik de laatste tijd wanneer ik me buiten mijn huis begeef ik steeds mensen tegen kom die zodra ze me zien beginnen te glimlachen. Dat is toch al heel wat jaren geleden dat me dat overkwam of dat het voor het laatst zag...

Vagebond is offline  
Oud 17 October 2020, 14:42   #2444
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vier jaar en verliefd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Citaat:
Francois: Ze wilt een man die een figuur heeft als vader en die met dat kind speelt, maar de manier waarop zij nu als kind wilt spelen met een man heeft niet te maken met een meisje dat de vaderliefde kan ontvangen. Dat is een gevaarlijk spel dat ze nu speelt met zichzelf.

kabu: je verteld het weer zo duidelijk als dat niemand dat kan vertellen.

Francois: Ik vertel maar vanuit mijn inspiratie. Soms moet ik daar zelf naar luisteren dat ik denk: vanwaar komt dat wat ik vertel?

kabu: Het is ongelooflijk, want we hebben het nu over haar maar zo zijn er dus honderden, duizenden mensen die in een gelijkaardig patroon zitten.
Stukje uit gesprek tussen Çois en kabu (hier)

Wel enige mate van herkenning hierin mbt bv de verliefdheid van een kind van, zeg, 4 jaar mbt iets en de verliefdheid van een puber met, zeg, ontluikende seksuele gevoelens.
Vagebond is offline  
Oud 17 October 2020, 15:05   #2445
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh ja en dan wil ik niet zeggen dat ik me al over al helemaal van bewust ben, sommige dingen hoef ik niet te weten bv.
Of wat ook kan... dat er zitten nog rommeltjes in de weg dat het ontvangen stoort, dat maakt het soms wel een soort van lastig, onzeker e.d..
Wil aansluiten nog een aanvulling op maken want ik was vergeten te zeggen dat er ook dingen binnen komen waar ik in zijn geheel niet op zit te wachten maar die toch, om de een of andere reden, kennelijk door mij geweten moeten worden...
Vagebond is offline  
Oud 17 October 2020, 18:52   #2446
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Mini-concertje met interview Kavacs

Kovacs - Full Performance + interview (Live on 2 Meter Sessions)

Niks met waarheidsvinding te maken dit delen maar puur omdat ik het intrigerende muziek en een zangeres vind..

Nog een van mijn favorieten:

Kovacs - Mata Hari (Live and acoustic on 2 meter Sessions)


.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 17 October 2020 om 19:35.
Reden: Nog een song toegevoegd..
Vagebond is offline  
Oud 18 October 2020, 01:10   #2447
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vraag aan kabu....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vraag me overigens mbt bovenstaande af of jij dat ook heb over gehouden aan je nabij de dood ervaring. Ik vraag dat omdat het mij steeds weer verbaast wanneer ik mensen hoor zeggen dat ze de eenheid ervaren hebben terug in de dualiteit zichzelf in de ander en/of omgekeerd de ander in zichzelf niet niet voelen en/of kunnen horen/zien/ervaren. Ik snap vanuit mijn ervaren daar dus geen snars van. Ik bedoel mijn contact met leven gaat door alle dimensies binnen de dualiteit heen omdat al het ervaren in mij, als in onpersoonlijk bewustzijn, ligt. Snap je wat ik bedoel en heb jij dat ook?
Kabu, is bovenstaande geen antw. waard volgens jou?
Vagebond is offline  
Oud 18 October 2020, 01:12   #2448
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vraag aan kabu...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Misschien verstaan we elkaar hier toch een beetje verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat in de eenheid geen sprake is van dualiteit, dat weet jij ook. In de eenheid heb ik, zo kan ik achteraf spreken, enkel maar Zijn ervaren, de tegenstelling die in elkaar is opgegaan. Vanuit de eenheid terug in de dualiteit kan ik me voorstellen dat je wel over je eigen vader en moeder e.d. zijn spreekt, maar dat kan dus alleen vanuit de dualiteit. Snap je waar ik heen wil en waar het misverstand mogelijk zit?
Kabu, niet de moeite waard hier op in te gaan volgens jou?
Vagebond is offline  
Oud 18 October 2020, 14:00   #2449
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kabu, niet de moeite waard hier op in te gaan volgens jou?
Geduld schatje, ik duw af en toe is op mijn 'stop' knop. Lukt aardig to hiertoe.
Ik ga nu een uurtje joggen.
Tot later.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 18 October 2020, 15:58   #2450
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Geduld schatje, ik duw af en toe is op mijn 'stop' knop. Lukt aardig to hiertoe.
Ik ga nu een uurtje joggen.
Tot later.
Nou, oké, dan ga ik wel weer braaf op mijn stoeltje achteraan de rij zitten wachten...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.