Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 October 2020, 16:18   #2451
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo'n lekker wacht-nummer dit, in de herhaling JaKnIk
Vagebond is offline  
Oud 20 October 2020, 11:45   #2452
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard onder de douche-mijmering

Ik hou van jou, ik blijf je trouw?

Ik hou van jou, ik blijf je trouw, het bleef me bezig houden. Het is namelijk iets dat niet ik niet kan beloven nog iets dat ik aanhang, dus waarom dan?

En toen tijdens het douchen vandaag sprong ik terug in het verleden naar het punt waar mijn leven voor- en mijn leven na- begon... Ik zie mezelf trouw beloven en ik zie dat niet lang daarna die trouw verbroken wordt. Iets dat in mijn ogen alleen maar kan omdat ik niet perfect ben geweest. Er volgt een schuldgevoel, heel venijnig en diep. Ik bedenk me dat waar een schuldgevoel is er ook iemand moet zijn die mij schuldig vind, en ja die is er idd. Ik wordt me er van bewust dat ik mijn eigen schuldgevoel voed. "Maar waar stoelt dat mechanisme dan op": vraag ik me af? En plotseling zie ik mezelf als een kind van amper 2 turven hoog bij de godin die mijn moeder heet te zijn op schoot zitten, een stralende schoonheid, die me verteld dat voor God haar vader 'ik hou van jou, ik blijf je trouw tot in den doet' heel belangrijk is en en ik geloof haar zonder omhaal omdat zij als de Godin, die ze in mijn ogen is, niets anders dan de waarheid zal spreken.
De jaren die daarna volgende, de jaren waarin o.g. bovenstaande allang vergeten was, beloofde zij nimmer op enige wijze iemand haar trouw tot die ene onfortuinlijke dag dat ze dat wel deed en daarna ging het na twee seconden al mis en kon ze haar belofte niet getrouw doen en volgenden jarenlang schuld gevoel met een naar buiten geprojecteerde schuldenaar tot vandaag bovenstaande onder de douche staande in haar bewust werd...

Tja, zo kunnen dan die dingen werken en kunnen onder de douche-mijmeringen ze ter oplossing terug naar bovenhalen JaKnIk

Wijziging aangebracht door Vagebond op 20 October 2020 om 12:25.
Reden: zinsconstructie verbeterd..
Vagebond is offline  
Oud 20 October 2020, 12:19   #2453
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Dagelijkse ontboezemingen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Merci schatje. KiSs
Ik voel ineens hoe een steigerend volbloed Arabische hengst tussen mijn benen schuift. Wow, wat een energie. Na even geslikt te hebben besef ik dat ik volledig open heel goed in staat ben die energie op de juiste manier te kanaliseren. Schiet door me heen dat ik paardenfluisteraar ga worden...JaKnIk

Helaba jij, het is hier geen erotisch forum hoor!

Deze las ik dubbelzinnig.
BlOzEn Die kant leek het hier idd ook op te gaan maar net op tijd herinnerde ik me dat het ik me niet hoefde te verliezen in de ervaring dus trok ff aan de teugels en we gingen een andere kant op en verraste ik mezelf met mijn kracht, openheid en het gemak waarmee ik deze energie op een andere manier kan kanaliseren, dus ik ben blij JaKnIk
Waarom nu dit uit een andere draad hier naar toe verplaatst, want één ander uit deze conversatie kwam uit een andere draad. Omdat ik me er natuurlijk van bewust was dat het bericht over die hengst tussen mijn benen op seksuele manier vertaald zou gaan worden terwijl ik het absoluut niet op die manier in de bedoeling had liggen, hoewel de energie van de *volbloed Arabische hengst wel op die manier bij me binnen kwam wat, en dat vind ik belangrijk om te zeggen, niets met die hengst te maken had maar alles met mijn gevoel van opwinding dat ik die prachtige, wilde, ongetemde energie mocht berijden/temmen door het door me heen te laten gaan, tot de mijne te maken, door er mee tot eenheid te komen maar daar moest ik kennelijk wel door mijn seksualiteit heen want alles waar ik mee te maken krijg moet ik voor door mijn seksualiteit. En aangezien daar van vroeger uit, ja het was alweer mijn moeder met haar 'ik hou van jou, ik blijf je trouw' die ook vaak vertelde dat seks voor het huwelijk not done- en een zonde in God's ogen was, die daar een flinke vinger in de pap heeft gehad.... Want hoewel ik vele malen seks heb gehad voor het huwelijk, je moet toch wat wanneer je weet dat een leven als alleen staande je voorland is, heb ik dus ook vele malen gezondigd, hoewel ik ook vele jaren een celibaat leven heb geleefd, zelfs zonder zelfbevrediging in de onderbroek, letterlijk te nemen, lol, heeft mijn moeders geloof mij toch behoorlijk in zijn greep gekregen en dat is voor iemand die zo open is als mijzelf een doodsgreep gebleken, want niks kon en mocht meer naar binnen want al het lekkere/fijne werd vervolgens naar het seksuele getrokken en dat mocht niet, zoiets denk ik.

Ruwe versie, mogelijk, voor mezelf, nog nader te bekijken...?

*Ps: voor alle duidelijkheid, de energie van de volbloed Arabische hengst is voor mij een niet persoonlijk gedefinieerde energie.



.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 20 October 2020 om 12:50.
Reden: Ps. toegevoegd
Vagebond is offline  
Oud 20 October 2020, 16:17   #2454
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: Misschien verstaan we elkaar hier toch een beetje verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat in de eenheid geen sprake is van dualiteit, dat weet jij ook. In de eenheid heb ik, zo kan ik achteraf spreken, enkel maar Zijn ervaren, de tegenstelling die in elkaar is opgegaan. Vanuit de eenheid terug in de dualiteit kan ik me voorstellen dat je wel over je eigen vader en moeder e.d. zijn spreekt, maar dat kan dus alleen vanuit de dualiteit. Snap je waar ik heen wil en waar het misverstand mogelijk zit?
Je eigen vader en moeder zijn is de vereniging van God de Vader met het Goddelijke Vrouwelijke in jezelf. Je bent thuisgekomen bij hen.
Zie HIER meer in de video "Samadhi Movie, 2018 - Part 2 (It's Not What You Think)" vanaf 17:59.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 20 October 2020, 16:32   #2455
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bij jullie ook een lock-down zoals bij ons?
ja ja, idem hier. HIER op de VRT NWS te volgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Aha, je voelde mijn energie nog.
Ja, natuurlijk, heb zelfs gevoeld dat je bij sommige berichten, 2 á 3 keer totaal als ik me goed herinner, geneigd was in te loggen om te reageren WiNk

Ik vraag me overigens mbt bovenstaande af of jij dat ook heb over gehouden aan je nabij de dood ervaring. Ik vraag dat omdat het mij steeds weer verbaast wanneer ik mensen hoor zeggen dat ze de eenheid ervaren hebben terug in de dualiteit zichzelf in de ander en/of omgekeerd de ander in zichzelf niet niet voelen en/of kunnen horen/zien/ervaren. Ik snap vanuit mijn ervaren daar dus geen snars van. Ik bedoel mijn contact met leven gaat door alle dimensies binnen de dualiteit heen omdat al het ervaren in mij, als in onpersoonlijk bewustzijn, ligt. Snap je wat ik bedoel en heb jij dat ook?
Ik heb niet de spirituele lijnen van bv. een François of Edgar Cayce.
Ik kan zomaar niet uit de Akashakroniek of ethersfeer aftappen en voelen wat bij andere mensen of op wereldvlak speelt. Mijn nabij-de-dood-ervaring heeft daar niets aan verandert.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 20 October 2020, 16:59   #2456
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Stukje uit gesprek tussen Çois en kabu (hier)

Wel enige mate van herkenning hierin mbt bv de verliefdheid van een kind van, zeg, 4 jaar mbt iets en de verliefdheid van een puber met, zeg, ontluikende seksuele gevoelens.
Over die ontluikende seksuele gevoelens nog dit over mijn toenmalige (11 jaar geleden) 26 jarige vriendin die al sinds haar 12ste in het geniep haar nonkel pijpte...

Citaat:
François: ...die nonkel is een deel van haar gebeuren. Maar die nonkel heeft daar in feite geen betekenis in.

kabu: Wat ik aan de mens Lotte zo eigenaardig vind, ik versta dat nog niet helemaal, is dat je zei: Met het seksuele waar zij mee geboren is... Staat dan Venus in haar horoscoop heel hoog of wat?

Cois: DE GROTE MOEDER. De grote moeder, maar die uiteindelijk niet alleen kinderen wil baren, die haar talenten van oer-natuurlijke moeder uiteindelijk wilt gebruiken als iets dat haar vreugde en plezier geeft. En de grootste vreugde vind ze vooral in het verleiden van mannen. Dat is iets anders dan dat ze die oernatuur zou gebruiken, haar moedernatuur dus, om kinderen te baren.
En zoals ik vroeger al is zei, in de vreugde die ze vindt in het verleiden van mannen wordt ze een gebruiksvoorwerp zonder dat ze het weet. En dat is dan echt zonde voor de intelligentie die ze wel heeft. Maar ja...

kabu: ah, nu snap ik het. Want ik kon ook niet helemaal bevatten waarom een opvallend aantal van haar ex-lieven naar de andere kant van de wereld verhuist. Australië, Japan, nieuw Zeeland. alsof Lotte iets heeft waar ze moeten gaan van lopen.

Cois: Die mannen gaan lopen van haar baarmoeder. Dat is raar vergelijking, maar haar baarmoeder verlangt zo naar leven dat die mannen kan opzuigen. Dat klinkt wel raar hé.

kabu: Maar wel te plaatsen. Want wanneer Lotte gisteren vroeg of ze dan zo moeilijk is om mee samen te leven antwoordde ik: Lotte, je bent zo'n gigantisch toffe vrouw dat het moeilijk is om met jou samen te zijn.

Cois: Je hebt hem. Je hebt het vertaald.

kabu: 'Ja, dat zeggen die andere jongens ook' zegt Lotte. 'Ik ben de beste' maar allemaal gaan ze van mij weg.

Cois: Jaja, omdat ze te te... hoe moet ik het nu zeggen... ze is zo aanwezig in haar zijn, dat mannen uiteindelijk gevaar lopen zich daarin te verliezen.
Haar kracht op dat vlak is zo groot, dat een man dat alleen maar kan beleven in zijn droombeeld, niet in de realiteit. Dat kan een man niet aan. En degene die dat aan zou gaan, die gaat daar na jaren aan kapot. Die verbrand daar seksueel op. En pas op, een man kan verbranden seksueel. Een vrouw niet. Pas op, da's bangelijk hoor!

kabu: En daar is Lotte dus met geboren. Want je hebt het al zo dikwijls gehad over Lotte haar seksueel talent.

Cois: Ja, daar moet ze talent voor hebben, anders zou zij dat niet kunnen. Veel vrouwen zouden misschien kunnen proberen zo oer te zijn om aandacht te krijgen, maar als ge dat van nature uit niet hebt, dan kan je dat aan mannen niet overbrengen. Lotte heeft dat. Dat klinkt raar, maar zij zou haar kost er mee kunnen verdienen. Amaai zeg. Lotte is dat gewoon, die insinueert dat niet. Maar daardoor is het voor een man zo'n belevenis. Maar een belevenis dat maar even een snoepje mag zijn, geen boterham.

kabu: Dat is dus de oermoeder-energie die Lotte heeft of beter gezegd IS.

Cois: ja ja, zij is een oermoeder. Daar moet ge een oerman voor zijn, en die bestaan er niet meer. Potverdekke jong! Misschien een neger, die zou dat aankunnen!

kabu: Ik ken haar via Jan, en vanaf in het prille begin zei Jan me dat negers zich rond haar verzamelen als zij danst!

Cois: Zal wel zijn. Als Lotte naar Afrika gaat, die krijgt duizend koeien en honderd geiten. Amaai.

kabu: zij moet negers van zich afslaan zegt Jan.

Cois: Tuurlijk. Lotte zou een goei missionaris zijn. Een goei non daar in Afrika. Daar vonden de Afrikanen volledig God en afgoderij bij. Lotte kon negers bekeren. hahaha!

kabu: Wel ongelooflijk dat er mensen met zulk seksueel talent geboren worden. Lotte is dan toch vrij uitzonderlijk neem ik aan. Kom ik haar nu toevallig tegen omdat ik mij zo uit de begeerte moet zien vrij te maken?

Cois: Nee, gij komt Lotte ook tegen omdat gij ook dat diepe hebt zoals zij. Maar dan dat diepe van bewustzijn - gij bent ook een mens die heel diep leeft; Lotte ook, maar gij minder op dat begeerlijk vlak. Gij meer op het inspirerend, spiritueel vlak. Maar ge gaat even diep. Ge bent allebei diep zoekend. En dat is ook de reden waarom ge wordt aangetrokken naar elkaar. Maar dat zijn de twee extreme gebieden. En daarmee is dat voor jou meer lijden omdat gij dat niet volledig lichamelijk kunt vertegenwoordigen.

kabu: Amaai, uw toelichting blijft diep gaan.

Cois: kan je volgen?

kabu: helemaal.

Cois: Als gij volledig ook als man dat zou belichamen zoals zij dat doet, jonge, dat was voor jou alleen maar genot. Nu brengt dat gebied van genot met Lotte jou in verbinding met je bewustzijn. En die lijd daar pijn onder. Want BEWUSTZIJN KAN ZICH NIET VOEDEN MET GENOT. Helemaal niet. Dus dat is een heel beproeving. Voor jullie beiden. Voor alle twee, want zij krijgt daar een beetje een zicht van in den hemel, naar boven dus, en gij krijgt hoogtevrees als ge naar haar 'dal' kijkt. Das is dubbel: naar haar 'dal' zien.

Maar haar dal is soms voor jou een beetje uitdaging, avontuur, tegelijkertijd krijgt ge hoogtevrees. En waarom is dat 'dal' bij haar zo diep? Dat is omdat jij zo hoog staat op die berg. Voor haar is dat dal niet diep. Voor haar is dat een deel van haar basis. Het dal is niet bang van zichzelf, alleen de berg is bang dat hij in het dal zou terecht komen. Amaai.

kabu: raadsel opgelost waarom ze zo veel negers aantrekt.

Cois: Natuurlijk, dat is dat. Die negers hebben daar een speciale neus voor.

kabu: Die herkennen die oerenergie omdat zij dat in hun cultuur zo sterk hebben. Dat dansen, dat oer... ja niet anders uit te drukken.

Cois: Ik noem dat ook zo, dat zuid afrikaans, zo chaka zoeloe, de zoeloes. Als Lotte danst, is zij een zoeloe.

kabu: ge ziet ze dansen zeker?

Cois: pas op, da's bezwerend, da's ritueel, ik noem het een vies woord, in bepaalde landen noemen ze dat: voodoo. Dat is bezwerend, let op hé. Dat maakt dronken. Meer dronken dan gelijk welke alcohol. Amaai.

kabu: inderdaad, als Lotte danst, dat is zoeloe. Zij is dat, zij moet daar niks speciaals voor doen.

Cois: Klopt. Zij is dat puur. Daarmee, haar bewustzijn zal enorm veel moeten doen om dat oergedrag in balans te brengen.

kabu: ja, dat oergedrag van de verleidelijke oermoeder die mannetjes zoals bijtjes aantrekt om de soort in stand te houden. Maar een mens leeft natuurlijk voor mee dan alleen maar om de soort voort te zetten.

Cois: Het zit zo, haar oergedrag beslaat 98 procent van haar zijn. Zij bekijkt haar oergedrag met haar denken (2%), met wat zij als mens daar voordeel kan uit halen. Dus brengt ze uiteindelijk een enorme SCHEIDING tussen de twee gebieden. Ze is intellectueel, dat is ook een talent van haar, maar tegelijkertijd is dat een probleem voor haar oergedrag.

kabu: ik snap het, want daardoor lijdt ze er pijn onder.

Cois: Ja, onder hetgeen dat ze zo graag doet: VERLEIDEN. Mannen vooral, maar ook soms vrouwen... Amaai zeg.

kabu: Jeezes, Dat is een zwaar karma dat ze heeft.

Cois: In feite wel. Gegarandeerd. Dan had ze beter een beetje debiel geweest. Dan had ze alleen maar een buikske gehad. Nu heeft ze een koppeke, dat op die buik staat. Dan denk ik: 'amaai Lotte, dat is verscheurend, niet makkelijk voor u. amaai men botten!'
En dat intellect, dat zal haar niet gerust laten hé, dat zal haar echt niet gerust laten. Dus dat betekend dat ze niet zal blijven kunnen doen wat dat ze uiteindelijk... denkt.

kabu: Heel duidelijk. Dat is echt haar karma dus, de zware opdracht de oermoeder energie die zo overheersend is in balans te brengen met haar intellect, haar spiritualiteit en intuïtie.

Cois: Ja, en in dit leven zal dat bij haar een begenadiging en een kwelling zijn. Dus dat is een grote leerschool voor haar. Amaai.

kabu: Ja, wat een leerschool. Lotte moet een hoog trillende ziel zijn als zij zo iets voorgeschoteld krijgt. Dat is de symboliek van dyslexie. Zij heeft dyslexie.

cois: wel ja, de ziel die zich niet kan verbinden met het aardse niveau. En daardoor hebben die mensen geen anker op de aarde en die gaan ten opzichte van hun geestelijk bewustzijn trillen op een manier dat die uiteindelijk door die trilling verwardheid krijgen.

kabu: Het lichaam van mensen met dyslexie kan dus de vibratie van die hoog trillende ziel niet aan.

Cois: zo is dat. Maar ook doordat die geest zich niet kan belichamen, kan die geest dat niet aan. Als die geest zich wel zou kunnen belichamen, dan had de geest geen last van zijn eigen storing, van zijn eigen waarneming.
Ik ondervind dat zelf, mijn waarnemend geestelijk gebeuren is zo met de jaren sterker geworden, dat ik daar heel bewust moet mee omgaan. Of dat geraakt uit balans.
Daarmee scheidt ik me soms af van de wereld en zoek ik de stilte op, omdat ik met die gevoeligheid geboren ben, en dan nog door 30 jaar, ieder uur, met die gevoeligheid te werken, ze nog verscherpt heb.
Als ik op straat ben, en er komt een vrachtwagen voorbij dan moet ik men geest heel erg vasthouden, of ik heb het enorm moeilijk in mijn hoofd. Die trillingen van die vrachtwagen zijn teveel.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 20 October 2020, 21:02   #2457
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vagebond's wederwaardigheden

Vanmiddag bij Marianne geweest en met de sessie van vandaag ben ik klaar bij haar.

Ben nu wel kapot moe, en een beetje emo...blij en dankbaar maar vooral moe, moe en nog eens moe
Vagebond is offline  
Oud 20 October 2020, 21:06   #2458
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ben nu wel kapot moe,
Er is wel heel wat kapot bij de forumleden hier.
Naast forumlid marie en Dorje met kapotte rede volgens Laurens ben jij nu kapot moe.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 20 October 2020, 21:17   #2459
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je eigen vader en moeder zijn is de vereniging van God de Vader met het Goddelijke Vrouwelijke in jezelf. Je bent thuisgekomen bij hen.
Zie HIER meer in de video "Samadhi Movie, 2018 - Part 2 (It's Not What You Think)" vanaf 17:59.
Dan heb je het volgens mij toch over iets anders dan ik of je verwoord het anders maar er is iets off, ik weet niet precies wat er dan off is...

Recapitulerend:

Volgens mij heb jij het over het heilige huwelijk tussen het mannelijke (hemel/het absolute) en vrouwelijke (aarde/sujectieve) waarin ik persoonlijk niet iets zie als je eigen vader en moeder zijn voor mij is dat laatste toch echt een ding dat alleen in de dualistische wereld voorkomt terwijl het eerste voor mij betekend dat het kind in jezelf volwassen geworden is en daarom een huwelijk met zijn of haar tegendeel kon aan gaan. Dus kort je hoeft je eigen vader en moeder niet langer te zijn, tenzij we het gaan hebben over hulp aan onze broeders en zusters die nog wel die nog wel die vader/moeder energie nodig hebben, snap je waar ik heen wil kabu
Vagebond is offline  
Oud 20 October 2020, 21:38   #2460
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Er is wel heel wat kapot bij de forumleden hier.
Naast forumlid marie en Dorje met kapotte rede volgens Laurens, ben jij nu kapot moe.
Ja, wel op een goede manier, heb hard gewerkt vanmiddag. Veel losgelaten, alle energetische zooi die er nog zat afgevoerd, veel schoons mogen ontvangen dat zijn weg nog moet vinden.

Afgezien van de vele kleine wondertje die ik vanmiddag energetisch mocht ontvangen een ander klein wondertje in de dagdagelijkse praktijk gebeurde. Ik heb het niet gezien maar Marianne zag plots in de wei een blauwe ballon verschijnen en omdat ik het niet kon zien verdween ze naar buiten om die ballon voor me de pakken en toen ze hem bijna in haar handen had vloog hij naar boven en verdween in het niets.

Het geeft aan hoe bijzonder vanmiddag eigenlijk was...JaKnIk
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.