Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 April 2021, 17:33   #2461
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Ik las dat de forumbaas zijn zorgen uitsprak over de agressiviteit die hier gaande is op het forum. Er zou sprake zijn van onthoofdingen.

Kali is in the house, het scheiden van de kop van de romp wordt hier alleen maar toegejuicht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kali_(...Ravi_Varma.jpg

De passieve agressiviteit viert hier hoogtij, dus we varen op ramkoers. Ga zo door mensen!
__________________
Peer is offline  
Oud 25 April 2021, 17:41   #2462
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja Bassie, je teleurstelling dat er niks gebeurde was begrijpelijk idd, maar gelukkig ging het licht toch nog bij tijds aan...

Die Mihaela, ze zal een gat in de lucht springen van vreugde dat ze iets in beweging heeft gebracht in je
Toch fijn dat er in ieder geval nog íets in beweging komt bij Bassie. Op die leeftijd is niets meer zeker.
__________________
Peer is offline  
Oud 25 April 2021, 17:48   #2463
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob, als je als een volwassen man zal kijken naar waar hier de laatste tijd over gaat, zal jij ook om kunnen lachen, of trachten uit de lus te stappen.
Maar jij bent in een 'kind stuk' vast gelopen.
Jij bent nu eigenlijk aan het drammen en stampvoeten.

Zie het voor je hoe het gaat:
Hoe Rob het beleeft, en verwoordt:
Punt 1. - Iemand noemt mij, Rob, zoals mijn overleden vrouw mij noemde, en trouwens mijn nieuwe vriendin mag mij dat wel zo noemen, maar iemand op een forum niét!! Vooral HIJ niet!
Punt 2: Iemand herinnert me steeds dat ik, Rob, een hartaanval heb gehad, en hij noemt steeds wat de redenen ervan zijn.
Hij benadrukt steeds de karaktertrekken die hij meent dat ik nog steeds vertoon, en dus bij mij een toekomstige hartaanval zullen veroorzaken.
Hij (nu Darsho) heeft wel twee keer een timeout gekregen, omdat ik, Rob, daar om vroeg, maar ik, Rob, vind het niet voldoende.
Ik, Rob, eis dat hij zijn gedrag volkomen verandert!!
Hij moet een keurig mannetje worden, niet meer confronteren, zich keurig netjes uitdrukken zoals de meesten doen ( min een paar, maar die komen er later aan de beurt, als de grootste hindernis (Hij) er opgeruimd is).

En hierover schrijven wij (plus min) de laatste half jaar. Kinderlijk of niet?
Ik vind jou echt in een lus terecht gekomen Rob.
Het leven, en mensen, kan je niet controleren.
Mensen zijn verschillend in hun benadering en in hun bewoording.
Neem het zoals het is..

Ik vermoed dat jij daar de laatste tijd in vast bent gelopen, in het feit dat het leven niet doet wat jij wilt.
Een trek die jij altijd hebt getoond, maar nu ben jij in vast gelopen.
Toch een kans voor nader onderzoek: Het leven doet niet wat Rob wil!

Als jij serieus daarover wilt hebben, heeft het gesprek nut. Anders, als jij in vast blijft, in het 'gekwetst voelen door botterikken', weet jij ook eigenlijk al dat dit met Darsho maar een 'afleiding' is, om dat waar het om gaat niet onder ogen te komen.
Wat een onzin kraam jij weer uit Mihaela. Je tracht meningen als feiten voor te stellen en daarmee laat jij je zien als een uiterst rancuneus Roemeens vrouwtje.
__________________
Peer is offline  
Oud 25 April 2021, 17:55   #2464
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
IK denk dat de boeken van Gary goed voor meerdere mensen op dit forum zou kunnen zijn eerlijk gezegd. Vooral voor hen die het het spreekwoord: wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet, niet helemaal vatten,
Nou die Gary kan me wat. Dat spreekwoord drukt alleen maar uit hoe men vroeger en nu, op een lauwe manier, in het samenleven met elkaar om zou kunnen gaan. Voor wie dat wil kan dat uitstekend van pas komen maar als het als uitgangspunt wordt genomen bind men zich aan een dogma; en dat is precies het houvast dat ego's wensen.
__________________
Peer is offline  
Oud 25 April 2021, 18:08   #2465
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Kali & assieve verdrongen agressie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Ik las dat de forumbaas zijn zorgen uitsprak over de agressiviteit die hier gaande is op het forum. Er zou sprake zijn van onthoofdingen.
Dat is niet nieuw hoor, zie wat hij aan Mihaela eerder 6 jaar geleden schreef...
Citaat:
Er heerst hier een streetfight mentaliteit. Bekwaam worden in het elkaar bevechten, aanvallen en afweren om daarmee inzicht te krijgen in je eigen zwaktes. Of die te leren doorzien om nog weer sterker uit de strijd te komen. Er zijn er die genoegen beleven aan het zien van volledig afgaan, wonden likken, en anderen aan het elkaar ophitsen en stimuleren de strijd niet op te geven of weer aan te gaan. Zoals ook uit deze quote weer blijkt. Het heeft helemaal nul komma niks met gedegen zelfonderzoek te maken dat de intentie had je inzicht te geven in je handelen om je egobeperkingen aan te tonen waardoor je geen onderzoek doet, maar daarmee juist een strijdtoneel is geworden.

Laurens op 18 november 2015
Niets veranderd dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Kali is in the house, het scheiden van de kop van de romp wordt hier alleen maar toegejuicht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kali_(...Ravi_Varma.jpg
Aha, miijn favoriete Godin!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
De passieve agressiviteit viert hier hoogtij, dus we varen op ramkoers. Ga zo door mensen!
Passieve agressie is nauw verwant aan verdrongen agressie wat een maatschappelijk probleem is. Zie...
Citaat:
Agressie is in alle hoogontwikkelde culturen van onze tijd een centraal probleem geworden. Men eist 'sociale aanpassing', wat in wezen betekent: 'verdring je agressies!' Al deze verdrongen agressies van onze vriendelijke en vredelievende, sociaal zo goed aangepaste medeburgers komen als 'ziekten' weer te voorschijn en uiteindelijk vallen zij de sociale gemeenschap in deze geperverteerde vorm even hard aan als in hun hun oorspronkelijke vorm.

Daarom zijn de ziekenhuizen de moderne slagvelden van onze maatschappij. Hier leveren de verdrongen agressies meedogenloze veldslagen tegen hun eigenaren. Hier lijden de mensen onder hun eigen boosheid, die zij hun leven lang niet bij zichzelf durfden te ontdekken en bewust te verwerken.

Wij moeten er niet verbaasd over zijn, als wij bij het merendeel van de ziektebeelden steeds weer de agressie en de seksualiteit tegenkomen. Dat zijn allebei probleemgebieden, die de mens van onze tijd het meest verdringt.
'Misschien zal menigeen nu zeggen, dat zowel de stijgende criminaliteit en de grote gewelddadigheid, alsmede de huidige ontwikkelingen op het gebied van de seksualiteit, tegen onze argumentatie pleiten. Maar het antwoord daarop is, dat zowel het ontbreken, als ook het uitbreken van agressies juist symptomen zijn van de verdringing van agressies. Het zijn slechts verschillende fasen van hetzelfde proces.

Pas wanneer het niet meer nodig is agressie te verdringen, en zij dus van meet af aan een ruimte krijgt toegewezen, waarin men met deze energie ervaringen kan opdoen, is het mogelijk het agressieve deel van de persoonlijkheid bewust te integreren. Een geÏntegreerde agressie staat dan als energie en vitaliteit ter beschikking van de gehele persoonlijkheid, zonder dat het tot een zoetelijke zachtmoedigheid, noch tot woeste uitbarstingen van agressie komt. Maar zo'n evenwicht kan alleen maar door eigen inspanning worden bereikt. Er moeten mogelijkheden zijn door ervaringen te rijpen. Verdrongen agressies leiden slechts tot schaduwvorming, waarmee men zich in de geperverteerde vorm van de ziekte dan toch moet bezighouden. Het bovenstaande geldt analoog ook voor de seksualiteit en voor alle andere psychische functies.

Uittreksels van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 25 April 2021, 18:17   #2466
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht


Passieve agressie is nauw verwant aan verdrongen agressie wat een maatschappelijk probleem is. Zie...
Ik vind de passieve agressie geweldig entertainmentmateriaal. Als ik het forum openklik en de berichten doorneem kikker ik altijd op van de passieve veldslagen die hier worden geleverd. Het laat zien hoe kwetsbaar ego is, alles staat in het teken van winst of verlies. Mooi, dank jullie wel en ga zo door!
__________________
Peer is offline  
Oud 25 April 2021, 18:56   #2467
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Nou die Gary kan me wat. Dat spreekwoord drukt alleen maar uit hoe men vroeger en nu, op een lauwe manier, in het samenleven met elkaar om zou kunnen gaan. Voor wie dat wil kan dat uitstekend van pas komen maar als het als uitgangspunt wordt genomen bind men zich aan een dogma; en dat is precies het houvast dat ego's wensen.
Heb je wel een boekje van Gary gelezen dat je daarom zegt wat je zegt of komt het gewoon uit het luchtledig naar beneden gevallen zonder van toeten en blazen te weten Lichtpeertje, vertel het mij?

Ik ben tegen dogma's want die hebben bewezen meer kwaad dan goed te doen.
Vagebond is offline  
Oud 25 April 2021, 18:59   #2468
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard De mens mag botsen, is puur natuur!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Ik vind de passieve agressie geweldig entertainmentmateriaal.
De agressiviteit op dit forum, passief, verdrongen en geremd zou ook mooi leermateriaal kunnen zijn... immers..
Citaat:
Bovendien is de hoge druk een aanwijzing voor geremde agressie.

De vijandigheid blijft weer steken in een gedachtenbeeld en dus wordt de ter beschikking gestelde energie niet door handeling ontladen.
De mens noemt deze houding zelf-beheersing. De agressieve impuls leidt tot hoge druk, de zelfbeheersing tot contractie van de vaten. Zo kan men de druk onder controle houden. Druk van het bloed en tegendruk van de vaten leiden tot hoge druk. Wij zullen straks zien hoe deze houding van de beheerste agressie ook heel direct in het hartinfarct kan uitlopen.'

bron
Echter, hebben de drie forumwijzen, te weten Bassie, Laurens en Rob geen oren naar Dahlke en Beerlandt.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
ik heb ook mijn licht opgestoken bij alternatieven als Dahlke en Beerlandt; die lees ik niet als waarheid,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik stel geen belang in duidingen van Dahlke....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Allemaal new age geblaat. Zelfonderzoek is er niet bij.
@Peer: Wat te doen met zo'n drie wijzen die de Metafysische Werkingen van het Lichaam niet willen kennen en dus verwerpen?
Citaat:
De mens is een energieveld waarbij het stoffelijke (het fysieke lichaam) en het niet stoffelijke (de energievelden of bewustzijnsvelden, de energetische lichamen) vloeiend in elkaar overgaan, constant met elkaar in wisselwerking zijn en daarbij een afspiegeling zijn van elkaar. Beter gezegd, het zijn verschillende uitingsvormen van het bewustzijn van één en hetzelfde wezen, zoals dit ook herkenbaar is in het yin-yang principe uit de oosterse filosofie. Dat dit zo is wordt ook in de westerse wetenschap meer en meer duidelijk, onder andere door de ontdekkingen in de subatomaire natuurkunde (kwantum fysica).
Maar nee, dat past niet in het deugdelijk gedegen zelfonderzoek volgens de drie forumwijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Als ik het forum openklik en de berichten doorneem kikker ik altijd op van de passieve veldslagen die hier worden geleverd.
Dit forum is naast de ziekenhuizen een modern slagveld van onze maatschappij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Het laat zien hoe kwetsbaar ego is, alles staat in het teken van winst of verlies. Mooi, dank jullie wel en ga zo door!
Het is Wat-Is, puur natuur!
Ik schreef het al is eerder als Katerie. Zie...
Citaat:
Maar weet je, meteoren botsen op planeten; zonnen kunnen op elkaar botsen; sterren kunnen uit de hemel vallen; maar de mens mag niet botsen???
De mens moet maar proberen helemaal rond en volmaakt en één en heel te zijn; geen botsingen, geen negativiteit?
De hele natuur weet wat ie doet en wat ie moet doen. En de mens draagt hetzelfde concept in zich.
Laat ons maar gevaarlijk botsen dus. Dat is puur natuur!

Katerie 19 april 2018
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 25 April 2021, 19:05   #2469
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Heb je wel een boekje van Gary gelezen dat je daarom zegt wat je zegt of komt het gewoon uit het luchtledig naar beneden gevallen zonder van toeten en blazen te weten Lichtpeertje, vertel het mij?

Ik ben tegen dogma's want die hebben bewezen meer kwaad dan goed te doen.

Zelf weet ik van toeten nog bloazen. Het wordt me van hogerhand ingegeven en daar moet ik het mee doen. Daarvoor hoef ik die boekjes van Gerrie niet te lezen. Dat is pure tijdsverspilling.
__________________
Peer is offline  
Oud 25 April 2021, 19:11   #2470
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
De agressiviteit op dit forum, passief, verdrongen en geremd zou ook mooi leermateriaal kunnen zijn... immers..

Echter, hebben de drie forumwijzen, te weten Bassie, Laurens en Rob geen oren naar Dahlke en Beerlandt.
Zie...

Citaat:
Experience gained without rooting out all the vasanas cannot remain steady. Efforts must be made to eradicate the vasanas. Otherwise rebirth after death takes place. ~ Talk 172 https://ramana-maharshi.weebly.com/vasanas.html
Dat is pas afronding!
__________________
Peer is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.