Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 April 2018, 19:02   #241
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
jij 'weet' helemaal niets, je bestaat geeneens!
Het leven doet zich als echt aan je voor, maar feitelijk zijn het enkel maar je gedachten en het geloof er in.
Mihaela is offline  
Oud 11 April 2018, 20:03   #242
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Even een tussendoor mededeling met een banaal alledaags karakter. Zoals gebruikelijk in de egowereld speel je hier sinds enige tijd een zeer dubieuze rol, namelijk die van ophitser van Katerie. Maar voor de zelfkennis waaraan jij zegt te doen misschien wel het overwegen waard of het waarheid voor je zou kunnen bevatten dat je een machtspelletje speelt en om te overwegen dat na te laten. Katerie spiegelt jouw spel om zich door jou geliefd te ervaren met Marie en wie zich daar verder nog voor leent. Het moet je wel heel veel voldoening geven mensen naar je pijpen te laten dansen want je ontneemt ze daarmee wel een gezonde ontwikkeling. Het is een forum als dit onwaardig.
 
Oud 11 April 2018, 22:39   #243
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Mihaela: Even een tussendoor mededeling met een banaal alledaags karakter.
Was weer even geleden. Ik miste ze al een tijdje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Miha: sinds enige tijd speel je een zeer dubieuze rol, namelijk die van ophitser van Katerie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Mihaela: Katerie spiegelt jouw spel om zich door jou geliefd te ervaren...
@Mihaela: wil je me goedkeuren en waarderen, ik verlang naar liefde.
Heb onderstaande nochtans wel boven mijn bureau hangen...
Citaat:
Als ik een gebed had dan zou het dit zijn:
"God bespaar me het verlangen naar liefde, goedkeuring en waardering."

Byron Katie
Tot zolang ik geen vader en moeder over mezelf kan zijn moet het er blijven hangen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Mihaela...Het moet je wel heel veel voldoening geven mensen naar je pijpen te laten dansen want je ontneemt ze daarmee wel een gezonde ontwikkeling.
Jij gelooft dus dat er nog wat van marie terecht kan komen.
Wishfull thinking wat mij betreft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is een forum als dit onwaardig.
Kom kom, wat zou dit forum zonder Mihaela zijn.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 12 April 2018, 01:24   #244
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard er is geen antwoord te vinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
@Katerie:Het ego , de persoonlijkheid bestaat niet.
Het hele antwoord op het leven is dat er geen antwoord is. Er is slechts leven.
Dit is niet mijn waarheid. Het is geen waarheid. Er is geen waarheid. Dit is niet meer dan een weergave, een beschrijving van dat wat de enige constante is. Het is een herontdekking. En de enorme eenvoud ervan brengt het denken in verwarring.

Het denken houdt van verhalen. Het denken wil deel uitmaken van een verhaal waarin gezocht en gevonden wordt.
En wat ik op dit forum met jullie deel is dat er niets te vinden valt. Dit is het al.

In leven zijn is bezig te gebeuren. Zijn is gewoon zijn.
En als die zoeker, die altijd denkt dat hij iets moet vinden en iets nieuws of iets anders moet ontdekken, wegvalt, vindt er plotseling totale ontspanning plaats, en valt hij in de pure vreugde van dit zijn. Niet het kennen van het zijn, maar gewoon rechtstreeks zijn.

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 12 April 2018, 02:17   #245
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik probeer (nog altijd) alleen maar een 'ware' zoeker aan het doen van gedegen zelfonderzoek te krijgen.
Die verbeelding dien je te doorzien.
Daarom heb je ook een forum opgericht, in de eerste plaats voor jezelf, zodat via het geven van onderricht aan anderen je eigen verbeelding zich niet langer met andermans verbeelding gaat bemoeien.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 12 April 2018, 08:08   #246
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Even een tussendoor mededeling met een banaal alledaags karakter. Zoals gebruikelijk in de egowereld speel je hier sinds enige tijd een zeer dubieuze rol, namelijk die van ophitser van Katerie. Maar voor de zelfkennis waaraan jij zegt te doen misschien wel het overwegen waard of het waarheid voor je zou kunnen bevatten dat je een machtspelletje speelt en om te overwegen dat na te laten. Katerie spiegelt jouw spel om zich door jou geliefd te ervaren met Marie en wie zich daar verder nog voor leent. Het moet je wel heel veel voldoening geven mensen naar je pijpen te laten dansen want je ontneemt ze daarmee wel een gezonde ontwikkeling. Het is een forum als dit onwaardig.
Even antwoord geven op je banaliteit.


Toen Rob, en zelfs Nadje, en Sagnar, en Maria, en Ulla jou op je wenken bediende en voor jou makkelijk maakte om mensen zoals Mara, Anja Oldenberg, Hub, Sterre, Kweetniet, Frog, en iedereen die jou tegenspraak, eruit te knikkeren, zonder jou op je verantwoordelijkheid aan te spreken, hoorde ik jou niet klagen.

Je krijgt wat je geeft Renoir!! Kijk in deze mooie spiegel: Ons Forum!


en nu
Mihaela is offline  
Oud 12 April 2018, 09:36   #247
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Even antwoord geven op je banaliteit.


Toen Rob, en zelfs Nadje, en Sagnar, en Maria, en Ulla jou op je wenken bediende en voor jou makkelijk maakte om mensen zoals Mara, Anja Oldenberg, Hub, Sterre, Kweetniet, Frog, en iedereen die jou tegenspraak, eruit te knikkeren, zonder jou op je verantwoordelijkheid aan te spreken, hoorde ik jou niet klagen.

Je krijgt wat je geeft Renoir!! Kijk in deze mooie spiegel: Ons Forum!


en nu
Dat heb je indertijd verkeerd geïnterpreteerd en heeft je aangespoord hetzelfde te omarmen, want het past bij je karakter. Maar de bedoeling is je ontgaan en ontgaat je nog steeds. De acties indertijd hadden niets te maken met machtswellust maar met onverenigbaarheid met de forumdoelstelling.

Jouw intermenselijke actie en reactie spelletjes passen evenmin op dit forum anders dan om te laten zien waartoe het ego allemaal in staat is. Het leerzame verklaart je aanwezigheid.
 
Oud 12 April 2018, 12:02   #248
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Het waren woorden bij benadering van...
Ja hoor, ik weet het wel. Dat is zo met woorden, ze kunnen werkelijkheid enkel benaderen of er naar verwijzen. Toch is het, volgens mij, zinvol er mee te spelen, steeds directer proberen verwijzen. Het gaat dan niet om de woorden maar om daar waar naar ze verwijzen en de directheid ervan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Het leven wordt makkelijker en vreugdevoller , zomaar.
Indirect, vanuit het perspectief van iemand die het leven ervaart lijkt het zo bvb. dat het leven gemakkelijker en vreugdevoller wordt, maar directer uitgedrukt blijft het leven onveranderlijk, noch moeilijk, noch gemakkelijk, noch vreugdevol, noch lijdensvol, maar blijft het dat wat het al altijd is zoals het altijd al geweest is: leven zoals het is. Het is het directe, zonder omweg van de iemand die het er moeilijk mee heeft en eronder lijdt, en er dus evolutie nodig is, zomaar of niet zomaar, dat de werkelijkheid, die vrij is van zowel moeilijk en makkelijk, vreugd en smart, zo dicht mogelijk benadert wordt, of niet?
Het is maar een zoeken in uitdrukkingen, in woorden en volgen waar ze naar verwijzen. Kan je meevolgen, of brengen deze woorden jou totaal ergens anders?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 12 April 2018, 14:00   #249
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ja hoor, ik weet het wel. Dat is zo met woorden, ze kunnen werkelijkheid enkel benaderen of er naar verwijzen. Toch is het, volgens mij, zinvol er mee te spelen, steeds directer proberen verwijzen. Het gaat dan niet om de woorden maar om daar waar naar ze verwijzen en de directheid ervan.
Ja dat is het. Zeker voor diegene die dit talent gegeven is.

Citaat:
Indirect, vanuit het perspectief van iemand die het leven ervaart lijkt het zo bvb. dat het leven gemakkelijker en vreugdevoller wordt, maar directer uitgedrukt blijft het leven onveranderlijk, noch moeilijk, noch gemakkelijk, noch vreugdevol, noch lijdensvol, maar blijft het dat wat het al altijd is zoals het altijd al geweest is: leven zoals het is. Het is het directe, zonder omweg van de iemand die het er moeilijk mee heeft en eronder lijdt, en er dus evolutie nodig is, zomaar of niet zomaar, dat de werkelijkheid, die vrij is van zowel moeilijk en makkelijk, vreugd en smart, zo dicht mogelijk benadert wordt, of niet?
Het gaat om bewustwording weten wat je bent.
Onbewuste patronen en onbewuste mechanismen willen gezien worden en opgenomen worden in bewustzijn.

Citaat:
Het is maar een zoeken in uitdrukkingen, in woorden en volgen waar ze naar verwijzen.
......

Citaat:
Kan je meevolgen, of brengen deze woorden jou totaal ergens anders?
Nee hoor!
Iona is offline  
Oud 12 April 2018, 15:46   #250
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
verklaart je aanwezigheid.
Ik voel me vandaag zomaar zonder reden gelukkig.
Of het zonder reden is, valt het nog te bezien, maar hoe dan ook reizen met de trein heeft mij erg geamuseerd.
Wat is 'gelukkig zijn' vanzelfsprekend, als je je gelukkig voelt..

Ik ga op je reactie, een ander keer antwoorden(of niet), want jij komt me niet gelukkig over, bromsnorrend en wel, en wil hier nog lekker in blijven..
Kan het mij schelen, dat er een wil aanwezig is, al wil ik nu eigenlijk niets...

Oh ja, ik stapte uit de trein, en hoorde ik mezelf zeggen: ''Oh, wat leuk, het regent.''
Tja, ik ga het geluk niet onderzoeken, ik neem het gewoon zoals het komt.


Tjoek, tjoek....
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.