Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 September 2022, 20:05   #241
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Koren op de molen van Marie, je kunt haar vanaf nu tot je volgelingen rekenen (je weet wel jouw reflecteren op mij als zou ik uit zijn op volgelingen).
Ik heb geen behoefte aan volgelingen.
Ik ga geen forum starten om mijn visie er door te drammen.
En op dat forum wat ik niet ga starten ga ik geen opdeling maken in volgelingen en 'de rest'.
Ook ga ik geen andere vriendjespolitiek bedrijven op dat forum wat ik niet ga beginnen.

Wat ik wel 'doe' is de wereld 'laten zijn'. Jij behoort (voor mij, dus er is een ik) tot 'de wereld' en ik 'laat je zijn'. Lees: ik laat je maar wat kletsen. Je weet nu eenmaal niet beter.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 7 September 2022, 20:09   #242
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Je 'ik' bestaat niet, hoe kun je dan liefde geven...
Hoe doe jij dat eigenlijk, Marie? Liefde geven? Raak je het zelf dan kwijt en heeft die ander die liefde dan? Of is jouw liefde dan met 50% verminderd en bij de ander met 50% vermeerderd? En hou je dan ook een kasboek bij? Want anders dan raakt de liefde natuurlijk ongelijk verdeeld onder de mensen.

Retorische vragen uiteraard. In essentie is liefde helemaal nergens op gericht.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 7 September 2022, 23:31   #243
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hoe doe jij dat eigenlijk, Marie? Liefde geven? Raak je het zelf dan kwijt en heeft die ander die liefde dan? Of is jouw liefde dan met 50% verminderd en bij de ander met 50% vermeerderd? En hou je dan ook een kasboek bij? Want anders dan raakt de liefde natuurlijk ongelijk verdeeld onder de mensen.

Retorische vragen uiteraard. In essentie is liefde helemaal nergens op gericht.
Onvoorwaardelijke liefde is. Doet niet aan geven of nemen..
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 7 September 2022, 23:35   #244
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb geen behoefte aan volgelingen.
Ik ga geen forum starten om mijn visie er door te drammen.
En op dat forum wat ik niet ga starten ga ik geen opdeling maken in volgelingen en 'de rest'.
Ook ga ik geen andere vriendjespolitiek bedrijven op dat forum wat ik niet ga beginnen.

Wat ik wel 'doe' is de wereld 'laten zijn'. Jij behoort (voor mij, dus er is een ik) tot 'de wereld' en ik 'laat je zijn'. Lees: ik laat je maar wat kletsen. Je weet nu eenmaal niet beter.....
.
Mooie vraag: waarom is Laurens in godesnaam dit forum van querulanten gestart (om met Rob, die lekker z'n eigen satsangetjes houdt voor z'n eigen portemonnee,maar te spreken)
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 8 September 2022, 09:19   #245
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat je niet hebt, kun je niet geven...
Je 'ik' bestaat niet, hoe kun je dan liefde geven...
Oh ja, onpersoonlijke, de hele wereld omvattende liefde...
En dat zou komen van iemand die zijn eigen bestaan ontkent...
Over mooipraterij gesproken...


Ik vind het merkwaardig dat dat uit mijn quote niet duidelijk is geworden en heb de neiging te vragen 'lees je wel goed?'. Liefde is geen bezit, maar een zijnsvorm.
Dus voor achterlijke mutsen nog maar een keer. Een 'ik' heeft egocentrische motieven en huldigt altijd het principe 'hoort wat voort wat' oftewel ik doe wat voor jou en jij moet dan wat voor mij doen. Zonder 'ik' zijn erg geen egocentrische motieven en 'ben' je liefde in plaats van 'doe' je lief(de).

Citaat:
Hele kerken zitten er vol van en hele oorlogen zijn erom gevoerd...
Oorlogen worden gevoerd of aangevoerd door 'ikken'. Het zit niet in de aard van egolozen om oorlog te voeren omdat er niks is wat er verdedigd moet worden. Maar zwam er gerust maar weer op los, voor het tegendeel heb je vast nog (niet onderzochte gedachten of) argumenten genoeg.
 
Oud 8 September 2022, 09:39   #246
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb geen behoefte aan volgelingen.
Dat leek er op omdat je de wens op 'volgelingen' op mij projecteerde. Wat je projecteert (heb je sinds kort geleerd) behoort de zender van het geziene toe niet de ontvanger.

Citaat:
Ik ga geen forum starten om mijn visie er door te drammen.
Ik ook niet. Ik ben een forum gestart met het doel anderen te begeleiden op een weg die ik (naar ik zelf meen) succesvol ben gegaan.

Citaat:
En op dat forum wat ik niet ga starten ga ik geen opdeling maken in volgelingen en 'de rest'.
Ik ook niet. Ik maak wel onderscheid onder degenen die hier komen om gedegen zelfonderzoek te doen en degenen die er graag wat vrijblijvend op los zwammen.

Citaat:
Ook ga ik geen andere vriendjespolitiek bedrijven op dat forum wat ik niet ga beginnen.
Ik ben al een forum begonnen en ben natuurlijk meer ingenomen met degenen die serieus zelfonderzoek doen dan met degenen die er maar vrijblijvend op los blijven zwammen. Vriendjespolitiek bedrijven doen alleen maar ego's, en dus wel logisch dat je dat zo ziet.

Citaat:
Wat ik wel 'doe' is de wereld 'laten zijn'. Jij behoort (voor mij, dus er is een ik) tot 'de wereld' en ik 'laat je zijn'. Lees: ik laat je maar wat kletsen. Je weet nu eenmaal niet beter.....
Klinkklare onzin, kun je iets anders doen dan de wereld te laten zijn, je 'denkt' alleen maar daar iets aan te kunnen veranderen. Weer dat denken dus, toch maar eens onderzoeken dan. Als er veranderingen komen dan komen ze van binnen uit en dan nog verandert de wereld niet met jou mee. En ja natuurlijk heb je geen andere keus dan mij te laten zijn want ik ben. Wat je wel kunt doen is dit forum de rug toekeren en daarmee heb je ook het contact met mij verloren.
 
Oud 8 September 2022, 09:45   #247
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
.
Mooie vraag: waarom is Laurens in godesnaam dit forum van querulanten gestart (om met Rob, die lekker z'n eigen satsangetjes houdt voor z'n eigen portemonnee,maar te spreken)
Ik zou het niet weten, vraag het hem.
 
Oud 8 September 2022, 10:19   #248
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
.
Mooie vraag: waarom is Laurens in godesnaam dit forum van querulanten gestart (om met Rob, die lekker z'n eigen satsangetjes houdt voor z'n eigen portemonnee,maar te spreken)
De vraag stellen is de vraag beantwoorden. Ik zie hier sektarisch gedrag. De 'met ego behepten' achter de schermen en degenen die GZO willen doen mogen bij de sekte.

Sekteleider Laurens met kompaan Rob oordelen de hele meuk. En irl natuurlijk satsangs houden of wat je bij sommigen ziet 'privé sessies' voor veel te veel geld.

Waarheid is gratis.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 8 September 2022, 11:08   #249
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En irl natuurlijk satsangs houden of wat je bij sommigen ziet 'privé sessies' voor veel te veel geld.

Waarheid is gratis.....
Waarheid kost geen cent, en het is zelfs niet eens gratis..

De opzet van Satsang, de uitnodiging/mogelijkheid om 'bewust te 'worden' van..
Met Satsang zelf kom je dus geen stap verder, en het houdt je wel degelijk een wortel voor de neus. (b)ewust worden van wat er is, om los te kunnen laten wat er niet is.. Punt is, van 'wat 'is, kun je je helemaal niet 'bewust worden''.
Guido is offline  
Oud 8 September 2022, 11:17   #250
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
.
Mooie vraag: waarom is Laurens in godesnaam dit forum van querulanten gestart (om met Rob, die lekker z'n eigen satsangetjes houdt voor z'n eigen portemonnee,maar te spreken)
Interessant Sem. Hoe kom je dr op?

Ik hou geen satsangs en ik heb er nog nooit een cent aan verdiend.

Als je zoiets schrijft, waarvan je geen weet hebt
en waarvan je wel beweert dat het zo is,
vind je het dan vreemd dat ik van querulanten spreek?

Wat bezielt je?
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.