Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 July 2012, 08:44   #241
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik hoop dat je naast de technische kant van de zaak rond de openheid van de vraag, tevens ziet dat je, onder de gegeven omstandigheden ook, Vagebond een ontsnappingsclausule hebt verstrekt
Neen, die verantwoordelijkheid ga je niet bij mij neerleggen.
Ik wees jou op manieren van vraagstellen en dat je een onjuiste conclusie trok. Ik heb je ook een oplossing geboden. Het stellen van open vragen. Dat zijn namelijk wel de vragen, die niet met ja of nee te beantwoorden zijn. Op een gesloten vraag kun je prima een open vraag laten volgen om verdieping te vragen.

Op het moment dat Vagebond vroeg of ja niet voldoende voor je was als antwoord, was het effectiever geweest om aan te geven, nee dat is niet voldoende. Ik zou ook nog graag een toelichting van je lezen en horen wat je nu geleerd hebt. De technische kant heb je zelf aangekaart, je hebt de pech dat ik erop inhaak.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 08:55   #242
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Neen, die verantwoordelijkheid ga je niet bij mij neerleggen.
Ik wees jou op manieren van vraagstellen en dat je een onjuiste conclusie trok. Ik heb je ook een oplossing geboden. Het stellen van open vragen. Dat zijn namelijk wel de vragen, die niet met ja of nee te beantwoorden zijn. Op een gesloten vraag kun je prima een open vraag laten volgen om verdieping te vragen.

Op het moment dat Vagebond vroeg of ja niet voldoende voor je was als antwoord, was het effectiever geweest om aan te geven, nee dat is niet voldoende. Ik zou ook nog graag een toelichting van je lezen en horen wat je nu geleerd hebt. De technische kant heb je zelf aangekaart, je hebt de pech dat ik erop inhaak.
Moest zo lachen, toen ik je berichtje las.
Je laat ons allemaal even een poepie ruiken.
Hoe mooi je voor jezelf opkomt op een mooie en kalme manier.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 09:09   #243
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Neen, die verantwoordelijkheid ga je niet bij mij neerleggen.
Ik wees jou op manieren van vraagstellen en dat je een onjuiste conclusie trok. Ik heb je ook een oplossing geboden. Het stellen van open vragen. Dat zijn namelijk wel de vragen, die niet met ja of nee te beantwoorden zijn. Op een gesloten vraag kun je prima een open vraag laten volgen om verdieping te vragen.

Op het moment dat Vagebond vroeg of ja niet voldoende voor je was als antwoord, was het effectiever geweest om aan te geven, nee dat is niet voldoende. Ik zou ook nog graag een toelichting van je lezen en horen wat je nu geleerd hebt. De technische kant heb je zelf aangekaart, je hebt de pech dat ik erop inhaak.
De technische kant is een leuk nevenverschijnsel, er was hier (weer eens) een leersituatie gaande, en geen taalkundig probleem aan de orde. Afijn lees het verhaal nog maar eens.

Op het moment dat Vagebond zei de vraag met ja te hebben beantwoord, had ik om meer kunnen vragen, niettemin was het van het begin af aan duidelijk dat 'ja' hoewel dan misschien technisch juist geen bevredigend antwoord zou zijn.

Het ontwijken had echter al plaatsgevonden en dat was toen mijn nieuwe item, niet langer het correct antwoorden op de vraag maar het ontwijken van het geven van antwoord. Nu 'ja' voor een omstander, zoals jij aangaf, technisch correct was, was er geen aanleiding meer om op de rest, het ontwijken, in te gaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 09:48   #244
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Dat is onzin, dat die aanleiding daarmee verdwijnt.
Je kunt dan nog steeds vragen stellen.
Vagebond lijkt niet te willen antwoorden, dan ga je inderdaad ontwijken. Wat houdt haar tegen om te antwoorden?
Hint, dit is geen vraag voor jou om te beantwoorden.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:04   #245
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Op het moment dat Vagebond vroeg of ja niet voldoende voor je was als antwoord, was het effectiever geweest om aan te geven, nee dat is niet voldoende. Ik zou ook nog graag een toelichting van je lezen en horen wat je nu geleerd hebt. De technische kant heb je zelf aangekaart, je hebt de pech dat ik erop inhaak.
Ik ben bang dat Renoir al de fout in ging toen hij met dat voor wat hoort wat dingetje op de proppen kwam. Wanneer ie daar niet mee gekomen was en echt open was geweest dan was er heel misschien een hele kleine kans geweest dat ik met de hand over mijn hart had willen strijken.

Nu mag ie een boekje in de handel kopen want zoals gezegd. Er is een overvloed zoals gezegd aan verhaaltjes waarin men laat zien wat men ergens iets aan gehad heeft. Mijn verhaaltje verschilt daar niet van.

Renoir is iemand die de neiging heeft zichzelf op de borst te willen kloppen vanwege al het goede werk dat hij verzet en heeft mij daar nu bij nodig.

Ik heb zoveel energie in jou gestoken om je te helpen nu verwacht ik van jou dat jij het zelfde voor mij doet. Heuh? Hoezo? Waarom zou ik dat moeten?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:15   #246
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik snap dat het feit dat Renoir graag een antwoord leest, voor jou geen reden is om dat antwoord te geven.
Maar is het voor jou ook een reden om het antwoord niet te geven of ligt het elders?
Wat houdt je tegen om te antwoorden?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:23   #247
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De technische kant is een leuk nevenverschijnsel, er was hier (weer eens) een leersituatie gaande, en geen taalkundig probleem aan de orde. Afijn lees het verhaal nog maar eens.

Op het moment dat Vagebond zei de vraag met ja te hebben beantwoord, had ik om meer kunnen vragen, niettemin was het van het begin af aan duidelijk dat 'ja' hoewel dan misschien technisch juist geen bevredigend antwoord zou zijn.

Het ontwijken had echter al plaatsgevonden en dat was toen mijn nieuwe item, niet langer het correct antwoorden op de vraag maar het ontwijken van het geven van antwoord. Nu 'ja' voor een omstander, zoals jij aangaf, technisch correct was, was er geen aanleiding meer om op de rest, het ontwijken, in te gaan.
Ik vraag me nu werkelijk af Renoir of jij nu mogelijk, heel misschien, echt heel erg misschien wel of niet in de gaten hebt dat het te leren lesje jou lesje is en niet het mijne. Ik denk niet dat je dat in de gaten hebt, dus ik ga je daar bij helpen.

Hoe onzelfzuchtig is die zgn onzelfzuchtigheid van jou bv?

Hoe komt het dat jij je gedraagt als klein verwend dreinend blaag dat met zijn mama in een snoepwinkel is en geen genoegen kan nemen met een eenvoudig:" nee, je krijgt dat snoepje niet omdat....," wanneer ie om een snoepje vraagt?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:23   #248
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb zoveel energie in jou gestoken om je te helpen nu verwacht ik van jou dat jij het zelfde voor mij doet. Heuh? Hoezo? Waarom zou ik dat moeten?
Nee ik verwacht niet iets terug, ik wil je helpen je mechanismen te doorzien omdat het mijn intrinsieke opdracht is mensen te helpen met bewustwording, hoe belachelijk dat misschien ook in je oren mag klinken omdat weinigen dat uitgangspunt hanteren omdat vrijwel iedereen er zelf beter van wil worden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:30   #249
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik snap dat het feit dat Renoir graag een antwoord leest, voor jou geen reden is om dat antwoord te geven.
Maar is het voor jou ook een reden om het antwoord niet te geven of ligt het elders?
Wat houdt je tegen om te antwoorden?
We hebben ooit eens een kat en muis spelletje gedaan op het Remon forum, voor mij ten doel hebbende om (wederom) het inzicht te laten doorbreken dat er zo'n spelletje gaande was.

Toen is dat al niet begrepen, het leek er voor haar op dat ik haar een loer wilde draaien en het is nooit zo ver gekomen dat dat inzicht doorbrak of is opgehelderd.

Vrijwel alle pogingen lijken halverwege in de lucht te blijven hangen, zo ook deze, vandaar dat ik zo door blijf gaan in de hoop dat het inzicht nu eindelijk eens gaat doorbreken.

Zolang dat niet duidelijk is hou ik het op gerechtvaardigd wantrouwen goede bedoelingen te kunnen hebben.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:37   #250
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het was een vraag aan Vagebond, ik wacht even op haar antwoord.
Want nu kom ik in een kat en muis spelletje met jou en dat gaat het doel voorbij.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.