Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2014, 17:36   #241
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Hey Vaagje?take it easy. Je hoeft jezelf niet te overstijgen. Ergo: er is niemand om te overstijgen. In feite is het leven een grote practical joke en je bent zelf de bedenker. Zelfs de hel is zelfbedacht.

Stop met jezelf serieus nemen. Doen wij het ook niet:-)
ja dat hebben we vaker gehoord idd. Zolang men zichzelf gevangen houd en er, om opnieuw maar weer Tandem woorden te gebruiken, er miljoenen doden vallen, neem ik e.e.a. uitermate serieus, of kijk jij niet naar het journaal waar wij het allemaal dagelijks voorbij kunnen zien komen. Een grote grap idd.

Vind je het erg, wanneer mijn glimlach iets minder groot is dan de jouwe, nee toch he?
Vagebond is offline  
Oud 8 January 2014, 17:42   #242
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als god het doet waarom is het dan toch ineens iets wat Renoir doet ? Anders gezegd is Renoir, wanneer het niet convenieert met jouw wensen zoals het moet gebeuren, ineens niet meer het voertuig van de sturing die god geeft ?
omdat het gaat om zoiets als, om maar weer Tandems woorden te gebruiken want ze zijn zo mooi zo af en toe, er sprake is van zoiets als egotransverwarring. Het is een klein maar zeer geniepig dingetje dat voor ontzettend veel ellende in de wereld zorgt.
Vagebond is offline  
Oud 8 January 2014, 17:43   #243
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ja dat hebben we vaker gehoord idd. Zolang men zichzelf gevangen houd en er, om opnieuw maar weer Tandem woorden te gebruiken, er miljoenen doden vallen, neem ik e.e.a. uitermate serieus, of kijk jij niet naar het journaal waar wij het allemaal dagelijks voorbij kunnen zien komen. Een grote grap idd.

Vind je het erg, wanneer mijn glimlach iets minder groot is dan de jouwe, nee toch he?
Wat is het verschil tussen 1 dode en 1 miljoen doden?
Waarom moet ik mij er mee bezig houden in die zin dat ik er zelf onder gebukt ga?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de doden die gisteren in Syrie vielen en de doden die in WO2 vielen? Beiden zijn een herinnering.

Je hoeft het allemaal niet serieus te nemen. Alles wat je denkt te weten is niet meer dan wat neuronen die bewegen in je hoofd. En dat is inclusief Syrie en alles wat je zelf al dan niet verzint.
Freerider is offline  
Oud 8 January 2014, 17:47   #244
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
omdat het gaat om zoiets als, om maar weer Tandems woorden te gebruiken want ze zijn zo mooi zo af en toe, er sprake is van zoiets als egotransverwarring. Het is een klein maar zeer geniepig dingetje dat voor ontzettend veel ellende in de wereld zorgt.
Ik gevoel geen behoefte om er verder op in te gaan, je sleept met die egotransverwarring de eerste van een hele kudde oude koeien uit de sloot. Dat hebben we allemaal al eens gehad en is voor mij nu toch wel een inmiddels gesloten boek.
Maar in het heden, voor jou hier en nu, zijnde de representant van god... als er egotransverwarring is dan zal dat toch eveneens de intentie van god hebben gehad ?
Rennie is offline  
Oud 8 January 2014, 17:55   #245
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als god het doet waarom is het dan toch ineens iets wat Renoir doet ? Anders gezegd is Renoir, wanneer het niet convenieert met jouw wensen zoals het moet gebeuren, ineens niet meer het voertuig van de sturing die god geeft ?
en dan nog eens wat Renoir vertel mij eens waar je dat vandaan haalt dat " wanneer het niet convenieerde mijn wensen? Mijn wens was een totaal andere dan die van god toen die mij vroeg me hier weer op dit forum te vervoegen, ik wilde dat niet he, maar toch ben ik hier en heb ik geluisterd, geheel en al tegen mijn eigen wens in. Het zal wel weer ergens goed voor zijn denk ik dan maar.
Vagebond is offline  
Oud 8 January 2014, 18:01   #246
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
en dan nog eens wat Renoir vertel mij eens waar je dat vandaan haalt dat " wanneer het niet convenieerde mijn wensen? Mijn wens was een totaal andere dan die van god toen die mij vroeg me hier weer op dit forum te vervoegen, ik wilde dat niet he, maar toch ben ik hier en heb ik geluisterd, geheel en al tegen mijn eigen wens in. Het zal wel weer ergens goed voor zijn denk ik dan maar.
Je stelt dat het de wens van god is. Behalve dan als het jou niet uitkomt dan ga je het Renoir in z'n schoenen schuiven, oftewel ineens is het niets god's maar jouw wens. Kortom in die situatie convenieert de wens van God niet met de jouwe.
Dat het wel ergens goed voor zal zijn is de correcte insteek, maar dat geldt ook voor mijn of ieder ander zijn insteek als je een liefhebber bent van de realiteit, van dat wat is.
Rennie is offline  
Oud 8 January 2014, 18:17   #247
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik gevoel geen behoefte om er verder op in te gaan, je sleept met die egotransverwarring de eerste van een hele kudde oude koeien uit de sloot. Dat hebben we allemaal al eens gehad en is voor mij nu toch wel een inmiddels gesloten boek.
Maar in het heden, voor jou hier en nu, zijnde de representant van god... als er egotransverwarring is dan zal dat toch eveneens de intentie van god hebben gehad?
dat zal idd het geval zijn, we wijten het maar aan idiotie, een moment van verstandsverbijstering of iets dergelijks. Tja shit happens en nu moeten we onszelf er weer uit zien te helpen.
Vagebond is offline  
Oud 8 January 2014, 18:20   #248
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
dat zal idd het geval zijn, we wijten het maar aan idiotie, een moment van verstandsverbijstering of iets dergelijks. Tja shit happens en nu moeten we onszelf er weer uit zien te helpen.
Waarom nou weer 'wij onszelf er uit helpen' is het God zijn bedoeling/wens al naar gelang dat ons welgevallig is ? Daar waar je in zit is toch god's wens anders was je daar toch niet ?
Ik leg mijn wil in god's handen behalve als ik persoonlijk liever iets anders wil.
Rennie is offline  
Oud 8 January 2014, 18:53   #249
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je stelt dat het de wens van god is. Behalve dan als het jou niet uitkomt dan ga je het Renoir in z'n schoenen schuiven, oftewel in die situatie convenieert de wens van God niet met de jouwe. Dat het wel ergens goed voor zal zijn is de correcte insteek, maar dat geldt ook voor mijn of ieder ander zijn aanwezigheid.
idd Renoir dat klopt. Hoewel het voor mij en tandem fijn zou zijn wanneer zaken zich zo snel mogelijk op zouden kunnen lossen, kan die zaak best nog even wachten. Zowel tandem als ik zijn gewent met pijn en ellende te leven, een dag langer kan ook nog wel. Wij zullen een gesprek, jij en ik dus, met elkaar wellicht harder nodig hebben, dus ik heb geen bezwaar.

Zo zie je maar Renoir dat ik met het grootste gemak mij naar de wens van god kan gedragen. Ik ben in gesprek met je, wat nu? Nog meer beschuldigen richting mijn persoon? Of gaan we voor de verandering eens vriendelijk doen met elkaar, wat, ik geef het toe, mij niet gemakkelijk zal vallen, gezien onze onfortuinlijke verleden met elkaar, maar we kunne het in elk geval proberen niet waar.

U zegt het maar...
Vagebond is offline  
Oud 8 January 2014, 19:37   #250
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Waarom nou weer 'wij onszelf er uit helpen' is het God zijn bedoeling/wens al naar gelang dat ons welgevallig is ? Daar waar je in zit is toch god's wens anders was je daar toch niet ?
Ik leg mijn wil in god's handen behalve als ik persoonlijk liever iets anders wil.
kijk daar heb je die egotransverwarring weer. Het is lastig ik geef het toe Renoir. De vraag die we onszelf mogelijk zouden kunne stellen is wat het is dat god zo instabiel maakt. Zijn en dus onze gedachten gaan van hot naar her en scheppen zo lijkt het niks dan chaos. Zoals ik het zie is de schepping en dus ook de ontwikkeling van bewustzijn tot waar die nu is aanbeland een kwestie van evolutie. Ik zie god in beginsel niet als een bewust wezen/energie or what ever, vandaar de chaos. God werd geboren met een rudimentair bewustzijn, dat wil zeggen dat er bewustzijn was, maar niet bewust of zoiets dergelijk. Wanneer God, o.a. wij dus als mens, zich binnen de evolutie eenmaal van zichzelf bewust begint te worden begint het spel. Om snel tot een punt te komen....wij zijn met de meesten tot nu toe zo ongeveer in de leeftijd van een jaar of 4. Wij zijn ons, althans de meesten van ons, er niet van bewust dat onze creaties ontstaan in onze eigen geest en dus knallen we er op los, maken er een potje van tot wij ons bewust gaan worden dat het leven geen spelletje is en het tijd wordt onze kinderlijke onwetendheid achter ons te laten. Dat begint m.i. bij het ego, dat model staan voor ons onbewustzijn. Er begint iets te knagen en dat knagen zet ons aan verder te kijken dan de neus lang is, waardoor het ego langzamerhand door evolueert naar volwassenheid, wat wil zeggen dat het van vorm en inhoud gaat veranderen, evolutie dus. We zijn als wezen die zichzelf moeten opvoeden en naar de volwassenheid dragen.

Wat ik wil zeggen is dat ego en god synoniem aan elkaar zijn. Ego is het begin waar god het einde van de transformatie betekent. Of anders: God is een/het getransformeerde ego.

Binnen dit gegeven kan nog wel eens verwarring ontstaan omdat het ego zijn potentie ervaart en die zich toeëigent als levende realiteit en dat geeft vervolgens dan weer een hoop rotzooi, getuige ook dit forum. En dat is dan wat we egotransverwarring noemen.

Ik hoop dat net zo duidelijk is.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.