Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2015, 09:47   #241
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mijn idee, het geleuter op dit forum is niet veel anders dan in het damesblaadje Margriet. En als Nadje hier actief is in haar er-is-niets-aan-de-hand modus of in een melige bui dan is Rob ver van huis. En dat trekt op zijn beurt aan het verdriet van de clown die opgeklopte vrolijkheid van node heeft en hier vervolgens verschijnt.

Allemaal zo voorspelbaar... nu nog aan betrokkenen daarvan bewust te worden.
Heerlijk al die aannames. Mannetje was gewoon thuis, hij zou wel gek zijn om op VRIJdag niet thuis te zijn. En ik was en ben nog steeds in een stralend humeur. Het verdriet dat jij meent te zien zal dus wel aan jezelf toebehoren, wellicht omdat er weer niet aan jouw onvolprezenzelfonderzoek wordt gedaan, maar daar is deze topic dan ook voor. Teleurstelling heeft altijd te maken met verwachting, ergo met een belang, allemaal egostuff dus. Daar wordt een mens wel verdrietig van.
Nadje is offline  
Oud 12 April 2015, 09:57   #242
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Heerlijk al die aannames. Mannetje was gewoon thuis, hij zou wel gek zijn om op VRIJdag niet thuis te zijn. En ik was en ben nog steeds in een stralend humeur. Het verdriet dat jij meent te zien zal dus wel aan jezelf toebehoren, wellicht omdat er weer niet aan jouw onvolprezenzelfonderzoek wordt gedaan, maar daar is deze topic dan ook voor. Teleurstelling heeft altijd te maken met verwachting, ergo met een belang, allemaal egostuff dus. Daar wordt een mens wel verdrietig van.
Dat kan het is niet iedere keer hetzelfde.

Dat is wat ego doet, het geziene onmiddellijk ver van zich afgooien of het (zich) aantrekken en bijten en krabben om wat het aan ongerief is aangedaan. Allemaal zo herkenbaar.
 
Oud 12 April 2015, 10:21   #243
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat kan het is niet iedere keer hetzelfde.

Dat is wat ego doet, het geziene onmiddellijk ver van zich afgooien of het (zich) aantrekken en bijten en krabben om wat het aan ongerief is aangedaan. Allemaal zo herkenbaar.
Ho even! Op basis van een verkeerde veronderstelling namelijk dat ik hier schrijf in een melige bui omdat Rob ver van huis is, trek jij een eveneens verkeerde conclusie , namelijk dat er aan het verdriet getrokken wordt van de clown die opgeklopte vrolijkheid nodig heeft.

Aangezien je veronderstelling niet klopt, klopt ook je constatering niet. Dat is wat ik terug geef. Het is derhalve aannemelijker dat wat je meent te zien op jezelf betrekking heeft. Jij, niet ik, bent hier degene die dat onmiddellijk van zich afgooit. Wat je zegt, zo herkenbaar.
Nadje is offline  
Oud 12 April 2015, 10:32   #244
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat komt omdat je nog steeds onderscheid maakt tussen zinvol en zinloos geleuter, en het je ontgaat om van alles de zin te kunnen zien.
Op een zelfkennisforum is dat onderscheid ook belangrijk. Dat jij dat niet weet, verteld mij dat je dit niet onderzoekt. Wat hier gebeurd is dat Nadje liefde buiten zichzelf zoekt. Fijn een beetje dollen met Pupmans of desnoods met Theo. Ondertussen reikt Pupmans weer een filmpje of boek aan zodat hij steeds belezener wordt. Die man heeft het zo druk met de wijsheid van anderen dat hij aan zijn eigen wijsheid (die in hem besloten ligt) niet toekomt.
Zo trekken gelijkgestemde krachten elkaar aan.

En ook hier zal jij of Pup wel weer een repliek op hebben. Dat is de doener eigen. De doener stelt alles in het werk om toch maar niet aan het onderzoek te hoeven. En dat onderzoek houdt niet in slap ouwehoeren op een forum en deze of gene napraten. Onderzoek houdt in dat je in Nadje gaat kijken. Maar je leventje loopt kennelijk genoeg op rolletjes, dus is de drive er helemaal niet.

PS Een mooi repliek zou kunnen zijn dat dit allemaal maar weer aannames zijn van mij en dat ik Byron Katie er nog maar eens bij moet halen om te kijken of het waar is. Je kan ook je mond houden...
Theo is offline  
Oud 12 April 2015, 10:34   #245
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Ja!

Een eenvoudige waarheid, die door weinigen begrepen lijkt te worden ....
Door het niet-begrijpen van deze 'gulden (zin)snede' woedt er zoveel (spirituele) strijd op deze aardkloot....
Zo ook op dit forum, tot in dit onderzoeksvrije hoekje-nog-es-an-toe..... Potjandorie!
Kennelijk is er strijd voor nodig om tot strijdloosheid te komen.
Theo is offline  
Oud 12 April 2015, 11:04   #246
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Op een zelfkennisforum is dat onderscheid ook belangrijk. Dat jij dat niet weet, verteld mij dat je dit niet onderzoekt. Wat hier gebeurd is dat Nadje liefde buiten zichzelf zoekt. Fijn een beetje dollen met Pupmans of desnoods met Theo. Ondertussen reikt Pupmans weer een filmpje of boek aan zodat hij steeds belezener wordt. Die man heeft het zo druk met de wijsheid van anderen dat hij aan zijn eigen wijsheid (die in hem besloten ligt) niet toekomt.
Zo trekken gelijkgestemde krachten elkaar aan.

En ook hier zal jij of Pup wel weer een repliek op hebben. Dat is de doener eigen. De doener stelt alles in het werk om toch maar niet aan het onderzoek te hoeven. En dat onderzoek houdt niet in slap ouwehoeren op een forum en deze of gene napraten. Onderzoek houdt in dat je in Nadje gaat kijken. Maar je leventje loopt kennelijk genoeg op rolletjes, dus is de drive er helemaal niet.

PS Een mooi repliek zou kunnen zijn dat dit allemaal maar weer aannames zijn van mij en dat ik Byron Katie er nog maar eens bij moet halen om te kijken of het waar is. Je kan ook je mond houden...
Dat zou wat wezen dat ik op mijn eigen topic mijn mond zou houden. Het is hier Nadjes zelfonderzoekvrije hoekje. Aangezien jij zelfonderzoek zo hoog in het vaandel draagt, lijkt me de vraag legitiem, wat jou beweegt om hier je mond te komen open doen. Verder hanteer je een volkomen verkeerde definitie van zelfonderzoek. Zelfonderzoek impliceert dat je in jezelf kijkt. Niet een ander vertellen dat ie in zichzelf moet kijken. Ik kijk in mezelf en zie daar vrolijkheid, blijheid, lichtheid, zin in dansen en zingen en fluitend door het leven gaan. En daar getuig ik hier van, op mijn eigen topic. Dat is voor iedereen weg gelegd. Maar voor iedereen die de blik liever naar buiten (anderen) gericht houdt, is zulks wellicht jaloersmakend. Ik snap dat het een stuk aanlokkelijker is om de hand in mijn boezem te steken, in het kader van het onvolprezenzelfonderzoek, is het wellicht wijser, je hand eens in je eigen boezem te steken. En nou wegwezen hier met je geneuzel. Richt je eigen hoekje op. Dag Theo.
Nadje is offline  
Oud 12 April 2015, 11:05   #247
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
ik was en ben nog steeds in een stralend humeur
Blij met Kuijt ?
Mars is offline  
Oud 12 April 2015, 11:09   #248
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Blij met Kuijt ?
Wel ja, waarom niet?
Nadje is offline  
Oud 12 April 2015, 11:14   #249
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wel ja, waarom niet?
Weet niet, jij voetbalminded ?
Mars is offline  
Oud 12 April 2015, 14:36   #250
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Theo: Dat komt omdat je nog steeds onderscheid maakt tussen zinvol en zinloos geleuter, en het je ontgaat om van alles de zin te kunnen zien.
wat ben je weer geweldig Nadje!
Moest ik je toch weer laten weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Laurens: Heerlijk al die aannames. Mannetje was gewoon thuis, hij zou wel gek zijn om op VRIJdag niet thuis te zijn. En ik was en ben nog steeds in een stralend humeur. Het verdriet dat jij meent te zien zal dus wel aan jezelf toebehoren, wellicht omdat er weer niet aan jouw onvolprezenzelfonderzoek wordt gedaan, maar daar is deze topic dan ook voor.
En je blijft scoren.
Maar Laurens maakt zich als vanouds wijs: 'Aannames, ik? Nee, waarheid zie ik, want als afgerond zelfonderzoeker weet ik dat ik waarheid ben en waarheid herkent enkel waarheid'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Laurens: Teleurstelling heeft altijd te maken met verwachting, ergo met een belang, allemaal egostuff dus. Daar wordt een mens wel verdrietig van.
Voil?, daarom zal ik me Laurens herinneren zoals eerder geschreven met deze song > Hij was maar een clown

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Laurens: Aangezien je veronderstelling niet klopt, klopt ook je constatering niet. Dat is wat ik terug geef. Het is derhalve aannemelijker dat wat je meent te zien op jezelf betrekking heeft. Jij, niet ik, bent hier degene die dat onmiddellijk van zich afgooit. Wat je zegt, zo herkenbaar.
Maar we mogen niet vergeten dat Laurens waarheid herkent en geen overtuigingen heeft maar slechts heldere constateringen.
Laurens is een opgeblazen betweterig ego dat zich maar steeds moet aanstellen (net als Theo). Dat is niet mijn overtuiging, dat is mijn heldere constatering.
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.