Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 April 2012, 12:10   #251
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dan is die boodschap, althans wat mij betreft niet als zodanig overgekomen. Ik zou me nu op m'n verantwoordelijkheid gewezen voelen, en daarvoor m'n excuses aanbieden zodat de vorm weer passend en gepast is gemaakt. Dat alles omwille van een lieve vrede.
Het geeft niet dat de boodschap bij jou niet is overgekomen. Hij was ook niet aan jou gericht, noch voor jou bedoeld. Ik ben jou niet en voel me niet geroepen om excuus aan te bieden, als dat is wat je bedoelt. Vrede wordt nergens door veroorzaakt , die is gewoon op de achtergrond altijd aanwezig.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:14   #252
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is een optie. Je kunt je frustraties onderzoeken en op zoek gaan naar de oorzaken. Of je kunt accepteren dat frustraties zich somtijds blijven voordoen. Zelfs bij mensen als Nisargadatta.
Zoals gezegd lag dat bij Nisargadatta genuanceerder, te weten niet op een persoonlijk geraakt zijn. Wanneer je alle geraaktheid op een grote hoop schuift en niet naar de diepere essentie ervan gaat, mis je te ene male 'the point' en blijf je ook in je uitlatingen naar anderen oppervlakkig maar wat kreten slaken, die alles in zich hebben om misgeinterpreteerd te worden.

Zo het balletje is weer rond.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:14   #253
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar er is geen rechtvaardiging voor te vinden in non dualiteit, noch in zelfrealisatie.
Nondualiteit en zelfrealistatie = één en ?l rechtvaardiging.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:18   #254
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zoals gezegd lag dat bij Nisargadatta genuanceerder, te weten niet op een persoonlijk geraakt zijn. Wanneer je alle geraaktheid op een grote hoop schuift en niet naar de diepere essentie ervan gaat, mis je te ene male 'the point' en blijf je ook in je uitlatingen naar anderen oppervlakkig maar wat kreten slaken, die alles in zich hebben om misgeinterpreteerd te worden.
Door jou wel ja. Jouw keus.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:19   #255
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het geeft niet dat de boodschap bij jou niet is overgekomen. Hij was ook niet aan jou gericht, noch voor jou bedoeld. Ik ben jou niet en voel me niet geroepen om excuus aan te bieden, als dat is wat je bedoelt. Vrede wordt nergens door veroorzaakt , die is gewoon op de achtergrond altijd aanwezig.
Nee dat klopt ik ben Frederiki niet, ik ben zelfs mezelf niet, dus ik kan dat zonder perceptuele dwang tot me laten komen. En dit was het resultaat.

Waar ik op doelde was het effect wat het kan hebben en nam mezelf daarbij als voorbeeld. Ik zou, vanwege de verwachting over de van mij gewenste vorm, mijn excuses aanbieden, alsof het zou gaan over de vorm. Ik zie je daar naar vragen namelijk, mezelf in acht nemen een ander niet voor het hoofd te stoten. Waarom anders verantwoordelijkheid vragen ?

Wat vrede is en hoe die zich tot de achtergrond verhoud is verlichting gebazel, we hebben het hier over hoe je je kennelijk op een forum hebt te gedragen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:24   #256
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Nondualiteit en zelfrealistatie = één en ?l rechtvaardiging.


Geen van beide zijn (door iemand) te gebruiken als rechtvaardiging.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:25   #257
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Door jou wel ja. Jouw keus.
Nee niet door mij, ik neem juist de moeite je te laten inzien waartoe oppervlakkigheid leid, nog afgezien van een hoop onnodig heen en weer gepraat zoals zich dat nu ook weer voordoet.

Niemand is te dwingen tot anders zien zonder eigen bereidwilligheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:25   #258
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee dat klopt ik ben Frederiki niet, ik ben zelfs mezelf niet, dus ik kan dat zonder perceptuele dwang tot me laten komen. En dit was het resultaat.

Waar ik op doelde was het effect wat het kan hebben en nam mezelf daarbij als voorbeeld. Ik zou, vanwege de van mij gewenste vorm aan te nemen, mijn excuses aanbieden, alsof het zou gaan over de vorm. Ik zie je daar naar vragen namelijk, mezelf in acht nemen een ander niet voor het hoofd te stoten.
Jij moet doen wat je moet doen op basis van wat je meent te zien. Ik heb zojuist al aangegeven dat het geen vraag is van mij om een ander niet voor het hoofd te stoten, maar een boodschap om te onderzoeken of dat voor het hoofd stoten een toegevoegde waarde heeft. Maar blijf er gerust iets anders in zien. Maar ik ga dat niet nog een keer uitleggen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:28   #259
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Jij moet doen wat je moet doen op basis van wat je meent te zien. Ik heb zojuist al aangegeven dat het geen vraag is van mij om een ander niet voor het hoofd te stoten, maar een boodschap om te onderzoeken of dat voor het hoofd stoten een toegevoegde waarde heeft. Maar blijf er gerust iets anders in zien. Maar ik ga dat niet nog een keer uitleggen.
Rest my case.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 12:31   #260
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht


Geen van beide zijn (door iemand) te gebruiken als rechtvaardiging.
Recht - en onrechtvaardiging bestaan alleen in het denken.
Leven kent geen recht- en geen onrechtvaardiging.

Daarom is alles 'rechtvaardig.'

Lekker paradoxaal.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.