Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2015, 14:51   #251
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Nadje:... Wat hier gebeurd is dat Nadje liefde buiten zichzelf zoekt. Fijn een beetje dollen met Pupmans of desnoods met Theo.
Ik constateer dus dat jij een onnozel aansteller en zelfvoldane ingebeelde wijsneus bent die zo hoog liefdes-aandacht nodig heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Ondertussen reikt Pupmans weer een filmpje of boek aan zodat hij steeds belezener wordt. Die man heeft het zo druk met de wijsheid van anderen dat hij aan zijn eigen wijsheid (die in hem besloten ligt) niet toekomt.
Ga jij dus maar verder op internet lezen Theodocus, je hebt zo druk met kennis vergaren en liefdadigheidswerk dat je met één leven niet toekomt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik ben hier meestal snel klaar met lezen en dan ga ik gewoon naar elders. Internet is zo groot, dat krijg ik nooit gelezen.
En welke wijsheid, interessante kennis heb je intussen nog gevonden? Wil je iets met ons delen van wat je al allemaal gelezen hebt op internet en vanuit de liefde die jij bent? Renoir is liefde, dat weet hij, dat voelt hij, dat is zijn waarheid van waaruit hij niet anders kan dan waarheid herkennen in anderen en maakt hij zich wijs in staat te zijn om waarheid van onwaarheid te onderscheiden.
Hij doet echter aan zelfbedrog constateer ik.
Terwijl wil hij als zelfbedrieger zijn forumleden graag bijstaan door middel van begeleiding in 'gedegen zelfonderzoek'. Tenminste dat verwacht hij te kunnen, maar er zijn geen kandidaten zo blijkt. Dus houd hij zich net zoals jij maar wat bezig in dit forum-circus door hem online gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Nadje: Zo trekken gelijkgestemde krachten elkaar aan.
Klopt, zo zijn jij en Laurens / renoir als twee halfbroers, soort oude kneuten die denken wijsheid in pacht te hebben. Wat zeg ik? Zij zijn waarheid, zij zijn licht, en laten slechts hun overvloedig licht schijnen op verdwaalden in de duisternis die hulp nodig hebben om hun eigen licht te zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En ook hier zal jij of Pup wel weer een repliek op hebben. Dat is de doener eigen.
Ik repliek hebben?
Bijlange niet, ik ben niet de doener, nooit geweest. Jij bent diegene die denkt de doener en barmhartige samaritaan te zijn want druk bezig heel het grote internet af te lezen en je 'onbaatzuchtige' diensten aan te bieden aan 'hongerigen'.
Ego-tripperij van je is het is. Dat is de waarheid door mij geconstateerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...De doener stelt alles in het werk om toch maar niet aan het onderzoek te hoeven.
Idiote lafaarden als jij en Renoir doen alles om het onderzoek niet te hoeven doen. Zij blijven oneindig bezig met onderzoek in hun onderbroek.
Hebben jij en Laurens al ontdekt welke viezigheid in je onderbroek achterblijft? Moesten jullie ooit in staat zijn jullie zelfbedrog te doorzien zullen jullie merken dat wat in jullie onderbroek plakt een spiegel van jullie verontreinigde geest is.
Ik constateer slechts.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Nadje:... En dat onderzoek houdt niet in slap ouwehoeren op een forum en deze of gene napraten. Onderzoek houdt in dat je in Nadje gaat kijken...
Ga jij maar beter naar de hoeren, dan doe je nog iets nuttig inplaats van de zelf-gerealiseerde uit te hangen op fora. Door hoeren te betalen voor hun diensten (ververs wel je onderbroek voordat je gaat) geef je die mensen nog een inkomen. Hun sociaal werk overtreft het jouwe in kwadraat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Nadje:
PS Een mooi repliek zou kunnen zijn dat dit allemaal maar weer aannames zijn van mij en dat ik Byron Katie er nog maar eens bij moet halen om te kijken of het waar is.
Net zoals Laurens zit jij vol van aannames Theo. Veel werk aan de winkel in zelfonderzoek. De viezigheid plakt al vele levens in je onderbroek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...Je kan ook je mond houden...
Jij kan dat alvast niet.
Net zoals een prostituee achter haar raam moet gaan zitten om aandacht en inkomen moet jij maar steeds lullen.
Maar hey, het hoort allemaal bij de zijnsvormen.
Of me nu prostituee is of virtuele Theo, voor God maakt het niets uit, hem ontgaat het nooit om van alles de zin te kunnen zien, dat ontgaat alleen Theo en Laurens die zichzelf voor de gek houden, laf als ze zijn en daarom de waarheid niet onder ogen kunnen zien. Dat is wat ik constateer.

h?h?, dat was weer effe 'gaan met die banaan'!
Voorbije nacht nog gespeeld, let's go nutz!
Puppetji is offline  
Oud 12 April 2015, 15:07   #252
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ho even! Op basis van een verkeerde veronderstelling namelijk dat ik hier schrijf in een melige bui omdat Rob ver van huis is, trek jij een eveneens verkeerde conclusie , namelijk dat er aan het verdriet getrokken wordt van de clown die opgeklopte vrolijkheid nodig heeft.

Aangezien je veronderstelling niet klopt, klopt ook je constatering niet. Dat is wat ik terug geef. Het is derhalve aannemelijker dat wat je meent te zien op jezelf betrekking heeft. Jij, niet ik, bent hier degene die dat onmiddellijk van zich afgooit. Wat je zegt, zo herkenbaar.
Ik ga de keren dat je in een melige bui was en waarbij zijdelings werd opgemerkt dat Rob niet thuis was niet voor je opzoeken. Al moet ik je op je mooie blauwe ogen maar geloven dat Rob deze keer wel thuis was, bewezen is het allerminst. Voor de clown die op de opgekropte vrolijkheid afkomt had ik niet jou in gedachten. Echter de mogelijkheid dat het geziene mogelijk juist kon zijn heb je zelfs nog niet overwogen, right? verdedigen was wel je eerste impuls.
 
Oud 12 April 2015, 15:17   #253
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Verder hanteer je een volkomen verkeerde definitie van zelfonderzoek. Zelfonderzoek impliceert dat je in jezelf kijkt. Niet een ander vertellen dat ie in zichzelf moet kijken.

Het is de egomodus die dat op die manier oppakt. Het is dat anderen je zeggen wat ze zien opdat jou dat helpt bij jouw zelfonderzoek, niks anders. Maar ego gaat onmiddellijk in de verdediging en ook dat wordt weer gezien en opgemerkt opdat je er verder mee kunt.
 
Oud 12 April 2015, 15:22   #254
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Nadje: Echter de mogelijkheid dat het geziene mogelijk juist kon zijn heb je zelfs nog niet overwogen, right?
Laurens wat kan jij toch net als Theo lullen.
Eigen aan bombastische ego's, dat staat vast.

Waarom start je geen real-live sock-sangs? Misschien krijg je dan wel is iemand aan het door jou zo fel nagestreefde en zaligmakend onvolprezen zelfonderzoek.
Zou dat niet meer voldoening voor je geven inplaats van voor je pc-scherm thuis de virtuele advaita-circusbaron te spelen? Je bereikt toch gewoonweg niets op deze manier. Buiten eigen vermaak dan, en daar is het je om te doen.
Puppetji is offline  
Oud 12 April 2015, 15:28   #255
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Laurens wat kan jij toch net als Theo lullen.
Eigen aan een bombastische ego's, dat staat vast.

Waarom start je geen real-live sock-sangs? Misschien krijg je dan wel is iemand aan het door jou zo fel nagestreefde en zaligmakend onvolprezen zelfonderzoek.
Zou dat niet meer voldoening voor je geven inplaats van voor je pc-scherm thuis de virtuele advaita-circusbaron te spelen? Je bereikt toch gewoonweg niets op deze manier.
De beproefde oude stelregel is 'ego ziet ego' en dat zonder enige uitzondering, daar komt ook het spiegelen vandaan. Wat je elders tegenkomt en voor je ego aangenaam is ga je kritiekloos aanvaarden wat daarentegen bedreigend voor ego is wijs je af. Dat mechanisme moet je doorhebben anders kom je niet ver met zelfkennis door middel van behulp van anderen.
 
Oud 12 April 2015, 15:54   #256
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De beproefde oude stelregel is 'ego ziet ego' en dat zonder enige uitzondering, daar komt ook het spiegelen vandaan. Wat je elders tegenkomt en voor je ego aangenaam is ga je kritiekloos aanvaarden wat daarentegen bedreigend voor ego is wijs je af. Dat mechanisme moet je doorhebben...
Als je 't over mij hebt, ik wijs helemaal niets af wat bedreigend is voor ego.
Ik heb dat mechanisme al lang door.
Sommige wijze mensen noemen mij al lang 'de schaduwbaas'.
Ik sta gewoonweg al 25 jaar in een levenshouding om al wat ik meemaak als spiegel te zien.
Zo buiten zo binnen, zo boven zo onder.

En ik tracht daarin te zien hoe die weg loopt.
En ik tracht de zaken niet vooruit te lopen want dat gaat ook niet. Dus alles heeft zijn tijd nodig om van het éne te komen naar het andere. Dat ligt ook niet in jouw en mijn wil. Da?s weer ?t zelfde. ?t is niet van: ?ja, ik wil dát en dat andere wil ik niet meer?. Dan denk ik ?nee nee, als de tijd rijp is zullen we voelen dat we bezwarende toestanden automatisch kunnen loslaten.
En wie heeft geen bezwarende toestanden? Bij jij zo verlicht dat niets je nog bezwaart? Ik niet.

?When you understand the meaning of ?Self? there will be no room for selfishness. Understand this thoroughly, abide in it, then in due course you will realize it. When the time is ripe, then it will happen.?
Nisargadatta Maharaj

Of anders gezegd: "God is nooit te laat! (maar ook nooit te vroeg)"
@PS: @theo, weer een boekje joh, wat is dat toch met spirituele zoekers die wijsheid en waarheid maar niet in zichzelf kunnen vinden en blootleggen h?. Algoed hebben sommigen (euh, wie?) iets aan jouw en Laurens bijstaan in hun onderzoek naar het Zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
... anders kom je niet ver met zelfkennis door middel van behulp van anderen.
Ik constateer dat jij en Theo toch wel een helpers-complex hebben hoor.
Is mij natuurlijk zelf ook niet onbekend, ik zie slechts buiten mij wat ook in mij is. Spiegeltje aan de wand dus.
Zeer leerrijk materiaal daarover >A Story of narcissism and projection.
citaat:
"The compassionate rescuer in me wants to open up a sanctuary and invite all of you who have been abused by a narcissist to come and stay with me and be healed. But I know this is the part of me who still wants to rescue others because I identify with their deepest pain."

Maar van die diepe pijn zijn jij en Theo natuurlijk al lang verlost, is het niet?
Jullie zijn vrij uit het wiel van Karma en Samsara, hebben nog slechts licht te delen op deze planeet.

Wijziging aangebracht door Puppetji op 12 April 2015 om 16:31.
Puppetji is offline  
Oud 12 April 2015, 17:41   #257
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je kan ook je mond houden...

En niet luisteren ?
Ego gaat direct in de contramine.
Ego is eigenlijk een soort poppenspel, je kan ego laten doen wat je wilt.
Als je het eenmaal door hebt is er geen kunst aan.
Theo is offline  
Oud 12 April 2015, 17:47   #258
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En niet luisteren ?
Ego gaat direct in de contramine.
Inderdaad, ik en Nadje constateren het steeds opnieuw bij je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ego is eigenlijk een soort poppenspel...
Is dat zo?
Goh, wat een toeval mijn forumnaam en avatar.
Dacht ik hier de enige pop te zijn...
Puppetji is offline  
Oud 12 April 2015, 18:18   #259
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ga de keren dat je in een melige bui was en waarbij zijdelings werd opgemerkt dat Rob niet thuis was niet voor je opzoeken. Al moet ik je op je mooie blauwe ogen maar geloven dat Rob deze keer wel thuis was, bewezen is het allerminst. Voor de clown die op de opgekropte vrolijkheid afkomt had ik niet jou in gedachten. Echter de mogelijkheid dat het geziene mogelijk juist kon zijn heb je zelfs nog niet overwogen, right? verdedigen was wel je eerste impuls.
Ik heb niks te verdedigen. Ik corrigeer jouw aannames. Je baseert jouw zogenaamde "zien" op onjuiste veronderstellingen. Rob was gewoon thuis, vraag het hem als je het wilt weten. En geloof mij vooral niet op mijn blauwe ogen, want die zijn namelijk bruin. Reebruin om precies te zijn.
Nadje is offline  
Oud 12 April 2015, 18:37   #260
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is de egomodus die dat op die manier oppakt. Het is dat anderen je zeggen wat ze zien opdat jou dat helpt bij jouw zelfonderzoek, niks anders. Maar ego gaat onmiddellijk in de verdediging en ook dat wordt weer gezien en opgemerkt opdat je er verder mee kunt.
Het punt is beste Laurens, dat zelfonderzoek nou bij uitstek iets is dat je zelf zult moeten doen. Een ander kan het niet voor je doen. Natuurlijk kan een ander daarbij helpend zijn, maar iets/ een ander kan alleen maar helpend zijn als als jij dat zelf zo ervaart. En iedereen krijgt altijd de juiste hulp op het juiste moment.

Ongevraagde hulp is simpelweg nooit helpend. Als zoiets simpels al niet eens gezien wordt. Wat is er onduidelijk aan de naam van dit topic? En verder kan de hulp van Theo me gestolen worden. Ik mag dan blind zijn, maar nog niet zo blind dat ik me door een lamme laat leiden.

Als je het over ego hebt, dan spannen jij en Theo wel de kroon. Het enige dat jullie willen is de loftrompet over jezelf afsteken, en zelfs zo graag dat jullie het niet kunnen laten om op dit topic te reageren. Wie maakt er hier wie nu iets wijs?
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.