Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 23:31   #251
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zo heb ik dat anders wel van thuis uit mee gekregen. Voor wat hoort wat. Ik ben er nooit slechter van geworden. Sterker nog, ik vind het wel een mooi uitgangspunt. Ligt wat mij betreft in het verlengde van; wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Veel simpeler (in de zin van vereenvoudiging) kan het volgens mij niet worden/zijn.

Maar ja, het ligt nu eenmaal in jouw aard dat je er graag iets ingewikkelds van maakt.
Ik heb het al opgegeven Nadje, ik laat het hierbij, ik ga nog effe verder met het lezen van een boek waaraan ik ben begonnen en dan slapen.

Doe Rob de hartelijke groeten van me.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 23:33   #252
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb het al opgegeven Nadje, ik laat het hierbij, ik ga nog effe verder met het lezen van een boek waaraan ik ben begonnen en dan slapen.

Doe Rob de hartelijke groeten van me.
Zal ik doen. Het was me aangenaam. Het doet me deugd weer van je te vernemen. En de vibratie voelt goed. Slaap lekker. KiSs
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 23:35   #253
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Slaap lekker voor wie slapen gaat:)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 00:25   #254
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Troost geven is een povere vorm van liefde, het is naar het gezegde zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Lieve Renoir, ik heb de strijd hier de afgelopen dagen geobserveerd op de momenten dat ik tijd had (RL is nog steeds belangrijker voor mij dan VL...)

Deze opmerking van jou heeft mij getriggerd, geraakt.... Het was wat mijn vader mij altijd voorhield.... hij was niet in staat om mij als verdrietig meisje (een kind verdomme!) te troosten, omdat hij zelf in zijn kindzijn kapot is gemaakt....

Ik ben een kind van 2 nooit erkende oorlogsslachtoffers, de één is levenslang slachtoffer gebleven en de ander is dader geworden vanuit slachtofferschap....

Uiteindelijk heeft hij mij op amper 18-jarige leeftijd het huis uit"geramd".... Elke keer onder dezelfde woorden als die jij nu uit..... Het is nooit de fysieke pijn geweest die mij heeft gebroken, maar wel het kleineren. Goedgepraat met dezelfde quote die jij nu uit.

Inmiddels volwassen en verantwoordelijk voor mijzelf weet ik dat zachte heelmeelsters (Liefde) de pijn verzachten, het Leven is al Hard genoeg..... En in die zin heb je dan weer wel gelijk: het harde Leven is het die ieder van ons de lessen leert.... Daar zijn geen Harde Heelmeesters van buitenaf voor nodig....

Doe jezelf een plezier en begin met compassie voor jezelf.....
(en doe het dan ook alleen voor jezelf en niet omdat ik het je vraag/zeg....)
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 00:44   #255
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
als kind wist ik niet beter/anders...dacht dat het normaal was.

nee, het is anders...ik kom niet bij het gevoel van toen...
ja, het was ook vreselijk!

ps. en het nog maar zo'n klein dingetje van alles wat er gebeurde...
nu...nu dus ...ben ik vooral bang van mijn eigen harde woorden...als een echo uit het verleden...nu raak ik mezlef en kan niet stoppen...
Lieve Glans, ik heb steeds jouw woorden gelezen en voel me erdoor geraakt. Ik herken in jou wat ik zelf ervaren heb (denk te hebben). Ik heb je moed en je kwetsbaarheid hier gezien. Je humor en je boosheid.
Mocht je de behoefte voelen om te delen wil ik graag naar je luisteren. Aan jou is de keuze om het openbaar op het forum te doen of mij een PB te sturen en mailadressen uit te wisselen.
Ik heb geen antwoorden voor je: jij bent je eigen bron vol liefde en wijsheid. Ik kan je hooguit een helpende hand bieden om de weg naar jezelf te vinden....
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 00:45   #256
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Lieve Renoir, ik heb de strijd hier de afgelopen dagen geobserveerd op de momenten dat ik tijd had (RL is nog steeds belangrijker voor mij dan VL...)

Deze opmerking van jou heeft mij getriggerd, geraakt.... Het was wat mijn vader mij altijd voorhield.... hij was niet in staat om mij als verdrietig meisje (een kind verdomme!) te troosten, omdat hij zelf in zijn kindzijn kapot is gemaakt....

Ik ben een kind van 2 nooit erkende oorlogsslachtoffers, de één is levenslang slachtoffer gebleven en de ander is dader geworden vanuit slachtofferschap....

Uiteindelijk heeft hij mij op amper 18-jarige leeftijd het huis uit"geramd".... Elke keer onder dezelfde woorden als die jij nu uit..... Het is nooit de fysieke pijn geweest die mij heeft gebroken, maar wel het kleineren. Goedgepraat met dezelfde quote die jij nu uit.

Inmiddels volwassen en verantwoordelijk voor mijzelf weet ik dat zachte heelmeelsters (Liefde) de pijn verzachten, het Leven is al Hard genoeg..... En in die zin heb je dan weer wel gelijk: het harde Leven is het die ieder van ons de lessen leert.... Daar zijn geen Harde Heelmeesters van buitenaf voor nodig....

Doe jezelf een plezier en begin met compassie voor jezelf.....
(en doe het dan ook alleen voor jezelf en niet omdat ik het je vraag/zeg....)
Verhalen van mensen die als kind een beduidend minder fortuinlijke jeugd hadden, blijven mij raken. En dan weet ik me telkens opnieuw dankbaar. Wat kan ik anders dan mijn gedachten naar jou doen uitgaan?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 00:49   #257
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Verhalen van mensen die als kind een beduidend minder fortuinlijke jeugd hadden, blijven mij raken. En dan weet ik me telkens opnieuw dankbaar. Wat kan ik anders dan mijn gedachten naar jou doen uitgaan?
Liefje, ik hou van jou omdat ik elke keer zie dat je oprecht bent. En ik geniet van jouw balorigheid omdat ik mezelf daar weer in herken.

Warme knuffel, ik vind je een topwijf :)
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 00:59   #258
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen. Zoals de reactie van Vagebond vanmiddag aan Glans, vond ik een kwestie van bad-timing. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik denk niet dat jullie het zelfde bedoelen, getuige je reaktie.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 20 May 2013 om 02:42.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 01:15   #259
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ja, dat zal mn ego wel weer zijn he? Die stoute Niets heeft me daar zomaar een mening! Zal ik even aan de grote baas vragen of deze mening wel door de beugel kan?
Beste Niets, je schrijven is geen antwoord op de vraag die je werd gesteld. Geef gewoon antwoord ipv je er onderuit te werken.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 20 May 2013, 02:22   #260
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Vagebond, ten eerste een vraag: Hoe vind jij als ik je Vage Bond noem?
Ik merkte de neiging om je zo te noemen, en vroeg me af hoe jij dat zou vinden? De makkelijkste weg is om gewoon te vragen, dus daardoor de vraag
Ik vind daar niks van, je mag me noemen zo je wilt, Het zal je wel iets willen zeggen vermoedelijk.

Citaat:
Ten tweede even iets delen. Ik merkte op dat ik na aanleiding van de benadering van Niets, waarin ik hem als oordelend ervoer naar jou, de neiging had om in het bres te springen en je erbij te staan. Nergens voor nodig uiteraard, maar blijkbaar gebeurde iets in mij waar ik gerust ernaar kan kijken
Blij dat je in staat was jezelf in te houden. Kijk maar waardoor het komt dat je voor iemand in de bres wilt springen.

Citaat:
Vervolgens viel me je reactie op, die op mij als rustig en bewust overkomt, en weer kwam een vraag in me op.
Vagebond, klopt mijn indruk dat jij je anders opstelt de laatste tijd? Zijn er aanwijzbare verandering in je leven?
Waar ik op doel is dat ik de indruk heb dat jij minder in de uitlating van de ander in op gaat, en dat wat niet van je is, jij bij je ander laat.
Het viel me ook op bij de benaderingen van Hans, dat jij daar niet echt op in ging. Ik heb de indruk dat jij je in het verleden je meer van je stuk liet brengen. Klopt dat?
Mihaela thks voor de feedback maar vind je het erg wanneer ik hier verder niet op de details in ga?

Verontschuldigen zijn niet nodig dus die heb ik uit de quote verwijderd.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.