Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 July 2012, 10:39   #251
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vraag me nu werkelijk af Renoir of jij nu mogelijk, heel misschien, echt heel erg misschien wel of niet in de gaten hebt dat het te leren lesje jou lesje is en niet het mijne. Ik denk niet dat je dat in de gaten hebt, dus ik ga je daar bij helpen.

Hoe onzelfzuchtig is die zgn onzelfzuchtigheid van jou bv?

Hoe komt het dat jij je gedraagt als klein verwend dreinend blaag dat met zijn mama in een snoepwinkel is en geen genoegen kan nemen met een eenvoudig:" nee, je krijgt dat snoepje niet omdat....," wanneer ie om een snoepje vraagt?
Niet om me te verschuilen maar ik ervaar geen 'ik' dat van zichzelf uitgaat. Ik ga voor een 'ik' uit van de identiteit die ik van vroeger ken. Er zit alleen gedrag dat voor verbetering vatbaar kan zijn maar geen 'ik' dat bezig is lesjes te leren.

Dus om kort te gaan, zonder 'ik' is er geen zelfzucht gaande. Wat je ziet als het dreinende blaag is volharding om de confrontaties niet opnieuw weer halfslachtig te laten be?indigen, ik verwacht namelijk dat het licht zal zegevieren en het een kwestie van tijd is dat je weerstand om te zien breekt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:39   #252
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee ik verwacht niet iets terug, ik wil je helpen je mechanismen te doorzien omdat het mijn intrinsieke opdracht is mensen te helpen met bewustwording, hoe belachelijk dat misschien ook in je oren mag klinken omdat weinigen dat uitgangspunt hanteren omdat vrijwel iedereen er zelf beter van wil worden.
Over welk mechanisme ging het ook weer Renoir? Ik ben dat vergeten....hahahaha.

Manmanman, je lijkt een probleem te willen scheppen dat er helemaal niet is om aan je intrinsieke opdracht te willen/kunnen voldoen. En je verwacht van dat ik daar in mee ga want als ik niet met je mee ga valt er niks voor je te steken. Ik geloof dat je een zo iets dergelijks een stukje terug aan Michaela opbiechte? Hahahahaha

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:41   #253
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het was een vraag aan Vagebond, ik wacht even op haar antwoord.
Want nu kom ik in een kat en muis spelletje met jou en dat gaat het doel voorbij.
Sorry.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:42   #254
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Over welk mechanisme ging het ook weer Renoir? Ik ben dat vergeten....hahahaha.

Manmanman, je lijkt een probleem te willen scheppen dat er helemaal niet is om aan je intrinsieke opdracht te willen/kunnen voldoen. En je verwacht van dat ik daar in mee ga want als ik niet met je mee ga valt er niks voor je te steken. Ik geloof dat je een zo iets dergelijks een stukje terug aan Michaela opbiechte? Hahahahaha

Groetjes V.
Waar niks is kan niks steken, dat is een feit, geen biecht.

Ik blijf moeite doen en dat verbaast mij ook.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 10:47   #255
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik snap dat het feit dat Renoir graag een antwoord leest, voor jou geen reden is om dat antwoord te geven.
Maar is het voor jou ook een reden om het antwoord niet te geven of ligt het elders?
Wat houdt je tegen om te antwoorden?
De reden dat ik geen antwoord geeft heb ik eerder in dit topic uitgebreid uit de doeken gedaan, zie ook onder.

Renoir zelf houdt mij tegen te antwoorden omdat hij te druk bezig is met zijn eigen agendaatje te volgen mbt ene Vagebond, who ever that may be, om überhaubt open te kunnen staan voor wat ik voor wat ik aangeef en aangegeven heb en dat was dat ik aan Michaela aangegeven heb dat ik antwoord even zou laten omdat bladiebladiebla ect.

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:00   #256
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Waar niks is kan niks steken, dat is een feit, geen biecht.

Ik blijf moeite doen en dat verbaast mij ook.
Grappig, mij verbaast dat nu helemaal niks

Misschien je intrinsieke opdracht wel om een circusclown te zijn. Je bent in elk geval goed aan het oefenen

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:13   #257
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Grappig, mij verbaast dat nu helemaal niks

Misschien je intrinsieke opdracht wel om een circusclown te zijn. Je bent in elk geval goed aan het oefenen

Groetjes V.
We kunnen natuurlijk ook geheel vrijblijvend zonder enige confrontatie forumvrienden blijven en elkaar bevestigen in wat we niet zijn, maar dat ligt me niet zo, jou ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:16   #258
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De reden dat ik geen antwoord geeft heb ik eerder in dit topic uitgebreid uit de doeken gedaan, zie ook onder.
Ik ben niet langer op zoek naar verklaringen, we zijn al lang toe aan evaluatie van het leerproces.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:28   #259
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard De eerste, de enige en de beste....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ben niet langer op zoek naar verklaringen, we zijn al lang toe aan evaluatie van het leerproces.
Wel eens over nagedacht Renoir dat het niet allemaal alleen om Renoirtje draait in het leven en dat wat voor Renoirtje helder is voor anderen mogelijk nog niet helder is, in dit geval ging het om Esradha die aangaf dat e.e.a. haar nog niet helder was en ik was gaarne bereid e.e.a. nog eens uit de doeken te doen.

Geeft niks hoor Renoir, je leert nog wel een keer geduld oefenen als tweede in de rij der belangrijkheid

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:30   #260
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Hoe meer jullie elkaar gaan overtuigen, hoe minder er bereidheid ontstaat naar anderen dingen te kijken.
Ik heb op communicatie proberen te wijzen, maar ik stop ermee voor vandaag.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.