Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 June 2013, 16:49   #251
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Het zou enkel nog totale passie zijn in welke vorm dan ook.
Oeps. Overheen gelezen. Nu denk ik dat we eigenlijk hetzelfde bedoelen.
Nadje is offline  
Oud 19 June 2013, 16:51   #252
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als viriele jongeman, zo is mijn ervaring, kan het zo maar afgelopen zijn voordat je tot 10 geteld hebt.
Daarom is het maar goed dat wij elkaar pas op latere leeftijd ontmoet hebben schat, anders was het nooit wat geworden.
Nadje is offline  
Oud 19 June 2013, 17:08   #253
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je kunt natuurlijk ook zelf ontdekken en door ervaring wijzer worden. Maar soms is het handig een beetje op pad geholpen te worden. Vanuit Tantra en vanuit het Taoisme is hier veel over bekend. Als viriele jongeman, zo is mijn ervaring, kan het zo maar afgelopen zijn voordat je tot 10 geteld hebt. Met wat oefening is het mogelijk om de ejaculatie uit te stellen. Dat geeft dan weer tijd en mogelijkheden om je hele lijf en wezen er in te betrekken.

It's a wonderful world ...
Ik ben altijd van het 'ikke zelluf doen' geweest. Ik denk dat je uiteindelijk allemaal op hetzelfde punt uitkomt.

PS, over dat 'ikke zelluf doen' twijfel ik ernstig, maar dat is omdat ik over 'ik' twijfel?.
Freerider is offline  
Oud 19 June 2013, 17:09   #254
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Daarom is het maar goed dat wij elkaar pas op latere leeftijd ontmoet hebben schat, anders was het nooit wat geworden.
Het had wat anders geworden , Nadje..maar 'nooit' bestaat niet.

Zit ik me nu echt met jullie relatie te bemoeien? Zeg eens tegen mij dat ik daar mee op moet houden?!?
Freerider is offline  
Oud 19 June 2013, 18:33   #255
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Ik ben altijd van het 'ikke zelluf doen' geweest. Ik denk dat je uiteindelijk allemaal op hetzelfde punt uitkomt.

PS, over dat 'ikke zelluf doen' twijfel ik ernstig, maar dat is omdat ik over 'ik' twijfel?.
Dat is een interessant punt, Lamaar. Natuurlijk kan een ieder heel veel doen aan zelfontdekking. Maar als het gaat om het uiteindelijke, de zelfrealisatie, dan krijg ik steeds meer de indruk dat dat niet alleen te doen is. Dat daar gewoon een zelfgerealiseerde, een guru voor noodzakelijk is. Dat stuit natuurlijk enorm tegen de borst bij de doe het zelvers. En juist daarom zou het wel eens kunnen kloppen. Overigens lukt dat uiteindelijk ook op een forum niet. Het is voorbereidend werk, maar de uiteindelijke realisatie zal in een ontmoeting in levende lijve plaatsvinden.
Rob is offline  
Oud 19 June 2013, 18:43   #256
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is een interessant punt, Lamaar. Natuurlijk kan een ieder heel veel doen aan zelfontdekking. Maar als het gaat om het uiteindelijke, de zelfrealisatie, dan krijg ik steeds meer de indruk dat dat niet alleen te doen is. Dat daar gewoon een zelfgerealiseerde, een guru voor noodzakelijk is. Dat stuit natuurlijk enorm tegen de borst bij de doe het zelvers. En juist daarom zou het wel eens kunnen kloppen. Overigens lukt dat uiteindelijk ook op een forum niet. Het is voorbereidend werk, maar de uiteindelijke realisatie zal in een ontmoeting in levende lijve plaatsvinden.
Maar hoe herken je als onwetende een (goede) guru? Volg je de verkeerde guru, dan kan je wel eens verder van huis raken. En hoe kwam de oer-guru dan aan zijn wijsheid?

Waar jij het hier over hebt (het orgasme), daarvan weet ik dat er onderwijs in gegeven wordt. In mijn geval is het er nooit van gekomen. Echter (en dat is een vaststelling achteraf) stel ik vast dat ook op het gebied van seks bij mij er sprake was van een 'weten buiten het weten'. Juist dat 'weten buiten het weten' vind ik al een bijzondere ontdekking. Daar hoor ik de guru-volgelingen hier maar weinig over. Maar ook dat kan ik mis hebben, want zij spreken vaak voor mij een geheimtaal.

Maar helemaal guru-loos ben ik ook niet geweest. Iedereen kan je guru zijn.
Freerider is offline  
Oud 19 June 2013, 18:44   #257
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is een interessant punt, Lamaar. Natuurlijk kan een ieder heel veel doen aan zelfontdekking. Maar als het gaat om het uiteindelijke, de zelfrealisatie, dan krijg ik steeds meer de indruk dat dat niet alleen te doen is. Dat daar gewoon een zelfgerealiseerde, een guru voor noodzakelijk is. Dat stuit natuurlijk enorm tegen de borst bij de doe het zelvers. En juist daarom zou het wel eens kunnen kloppen. Overigens lukt dat uiteindelijk ook op een forum niet. Het is voorbereidend werk, maar de uiteindelijke realisatie zal in een ontmoeting in levende lijve plaatsvinden.
Ware woorden Rob.
moi is offline  
Oud 19 June 2013, 18:47   #258
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Maar hoe herken je als onwetende een (goede) guru? .
Alles wat op je pad komt, kan niet anders dan het juiste voor je zijn op dat moment. Komt er een guru op je pad, dan weet je dat die er niet voor niks is.
Nadje is offline  
Oud 19 June 2013, 18:53   #259
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is een interessant punt, Lamaar. Natuurlijk kan een ieder heel veel doen aan zelfontdekking. Maar als het gaat om het uiteindelijke, de zelfrealisatie, dan krijg ik steeds meer de indruk dat dat niet alleen te doen is. Dat daar gewoon een zelfgerealiseerde, een guru voor noodzakelijk is. Dat stuit natuurlijk enorm tegen de borst bij de doe het zelvers. En juist daarom zou het wel eens kunnen kloppen. Overigens lukt dat uiteindelijk ook op een forum niet. Het is voorbereidend werk, maar de uiteindelijke realisatie zal in een ontmoeting in levende lijve plaatsvinden.
Gesteriliseerd en voor alles in,.....waar kan ik je ontmoeten Rob?
Hans is offline  
Oud 19 June 2013, 18:54   #260
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Maar hoe herken je als onwetende een (goede) guru? Volg je de verkeerde guru, dan kan je wel eens verder van huis raken. En hoe kwam de oer-guru dan aan zijn wijsheid?

Waar jij het hier over hebt (het orgasme), daarvan weet ik dat er onderwijs in gegeven wordt. In mijn geval is het er nooit van gekomen. Echter (en dat is een vaststelling achteraf) stel ik vast dat ook op het gebied van seks bij mij er sprake was van een 'weten buiten het weten'. Juist dat 'weten buiten het weten' vind ik al een bijzondere ontdekking. Daar hoor ik de guru-volgelingen hier maar weinig over. Maar ook dat kan ik mis hebben, want zij spreken vaak voor mij een geheimtaal.

Maar helemaal guru-loos ben ik ook niet geweest. Iedereen kan je guru zijn.
Het vinden van de 'juiste' guru is niet iets waarbij de consumenten bond uitkomst kan bieden of die je verstandelijk uit een catalogus uit kunt zoeken. Je kunt ook niet op referenties van anderen afgaan. Men zegt daarvan dat als de leerling er klaar voor is dat de guru verschijnt.

Overigens is het niet een kwestie van wijsheid. Wijsheid kun je hebben, vergaren, verkrijgen. Bij zelfrealisatie gaat het om wat je in wezen bent.

En zeker is er weten buiten het weten. Daar komt dan weer het hoofdlettergebruik om de hoek kijken om Weten, wat nergens van afhankelijk is, te onderscheiden van weten in de vorm van kennis die verkrijgbaar is.
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.