Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 March 2017, 13:02   #251
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Volgens mij mag je voor jezelf bepalen of je jezelf tot deze 'ons' rekent of niet.
Het is geen 'ons' voor mij, dus hoor ik er niet bij...
het is wel herkenning, in degene die wonden heeft gehad, en ook in degene die de prikkels geeft..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2017, 13:31   #252
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Ik begrijp nu dat het om oorlogsverleden gaat?

Mocht ik onbedoeld zaken getriggerd hebben, bij wie hier dan ook, al is het door het woord Liefde is samenhang met WII dan spijt het mij bijzonder.

Ik heb het vermoeden dat er hier bij zijn met verleden, dat die mijn vader's leeftijd( 1918-2000+) ongeveer hebben. Het spijt mij.
Excuses als ik niet nauwgezet heb geformuleerd, en onbedoeld heb gekwetst.
Ook al is het beter om te zwijgen soms, ik wil mijn excuses wel maken voor geval van ...
Anne is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2017, 13:44   #253
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht

Ze is verder stil en ontdaan van het gebeuren,
een ander stukje gaat weer vol goede moed vrolijk verder...
Hier net zo, en tegelijkertijd als wij over 'ons' praten, is degene die als bedreigend overkomt, de keter, niet anders dan de rest.
Zo zie ik het.

Het is gezond om grenzen te stellen, maar in deze situatie ontbreekt een werkelijke onderzoek volkomen.
Pas als de baby van de ' baas' wordt bij betrokken, gaf men blijk van ' autoriteit' .
Ben zat iedereen de huid vol te schelden, en hij kreeg een compliment van het baasje.
Juist door de sfeer die gecreëerd werd, onrust, dreigende sfeer, beledigend, dan ' flipt' er eentje, en gaat keteren.
Het is een flut gezelschap, als wij dat niet inzien, maar eentje afzonderen en afsluiten, voor de lieve vrede.
Dus ja, zwijgen is dwingend in deze..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2017, 23:11   #254
Sterrenstof
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 9 April 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hier net zo, en tegelijkertijd als wij over 'ons' praten, is degene die als bedreigend overkomt, de keter, niet anders dan de rest.
Zo zie ik het.

Het is gezond om grenzen te stellen, maar in deze situatie ontbreekt een werkelijke onderzoek volkomen.
Pas als de baby van de ' baas' wordt bij betrokken, gaf men blijk van ' autoriteit' .
nee, het heeft imo wat langer geduurd voordat de manipalutieve dreiging, waar onschuldige kwetsbaren geofferd werden, doordrong (o.a. bij de forumleiding)..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ben zat iedereen de huid vol te schelden, en hij kreeg een compliment van het baasje.
Juist door de sfeer die gecreëerd werd, onrust, dreigende sfeer, beledigend, dan ' flipt' er eentje, en gaat keteren.
Jij en ik, en anderen, vonden het toch ook humor dat Ben zijn masker van ego-loosheid liet vallen? Ook smakeloos wat hij liet zien, maar gericht op personen, volwassenen, die de kans hebben om hun mening te geven (of te laten) over zijn subjectieve mening.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is een flut gezelschap, als wij dat niet inzien, maar eentje afzonderen en afsluiten, voor de lieve vrede.
Dus ja, zwijgen is dwingend in deze..
De geuite bedreigingen door Katerie, waarbij onschuldige baby's werden blootgesteld aan bedreiging, waren dwingender dan het vriendelijke wanhopige verzoek, vanuit N.N. De redactie heeft in deze laten zien uiteindelijk op te staan tegen machtsmisbruik en manipulatie, wat over de rug van onschuldigen ging.

Evenzogoed mededogen voor Pup, die "Losing the moon" niet goed kan interpreteren.... Bedreigen (over de rug van onschuldigen/kwetsbaren is toekomstgericht met het doel andersdenkenden het zwijgen op te leggen (manipuleren). Crimineel gedrag met de blik op "wat kan een mens allemaal doen om anderen angst aan te jagen". Losing the moon handelt over verwerken/aanvaarden wat al heeft plaatsgevonden ooit en wat geen mens meer kan veranderen.
Een (beledigende) mening geven over "volwassenen" (wat Ben en Laurens deden) kunnen we van alles van vinden, en kunnen we (als volwassenen) weerwoord op geven, of niet. Dit gebeurde ook en werd ook de ruimte voor gelaten. Het heeft/had niet het doel van bedreigen en machtsmisbruik.

Dat is het verschil tussen "lieve vrede bewaren" en "onschuldigen (kwetsbaren, baby's) beschermen" die "geofferd" worden om macht uit te oefenen.

Had Hitler zichzelf niet van het leven beroofd, had hij ook zijn rechtvaardige? straf niet ontlopen.....
We kunnen wat ooit gebeurd is niet terugdraaien, maar wel herhalingen van onrecht/misbruik voor kwetsbaren proberen te voorkomen. Niet door oorlog te voeren, maar door te helpen bij bewustwording. Stilte, zwijgen is daarbij helpend/helend....
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2017, 00:38   #255
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is gezond om grenzen te stellen, maar in deze situatie ontbreekt een werkelijke onderzoek volkomen.
Pas als de baby van de ' baas' wordt bij betrokken, gaf men blijk van ' autoriteit' .
Ik verontschuldig mij intussen op mijn blote knieën aan alle moeders, grootmoeders en bezorgde opa's op dit forum en overal ter wereld dat ik hun onschuldige baby's bedreigd heb.
Ik zal nooit geen onschuldige kwetsbare baby's meer 'offeren' om macht uit te oefenen.

Ik heb vergiffenis gevraagd aan onze lieven heer en gezworen geen interesse meer te hebben in voodoo praktijken en hem beloofd dat niemand op dit forum nog bang hoeft te zijn dat ik zijn of haar gevoelens pijn doe of kwets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht

Het zijn idd onze emoties die ons wegwijs maken in ons "eigen huis"....
Dat is een grote waarheid, voor wie er aan toe is.

In liefde allen.

Wijziging aangebracht door katerie op 6 March 2017 om 01:25.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2017, 01:06   #256
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Ik begrijp nu dat het om oorlogsverleden gaat?...
Dat heb je goed begrepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Mocht ik onbedoeld zaken getriggerd hebben, bij wie hier dan ook, al is het door het woord Liefde is samenhang met WII dan spijt het mij bijzonder.
In het vervolg twee keer nadenken vooraleer je iets schrijft h?!
Het is jouw fout dat ik mensen heb gekwetst in hun gevoelens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Ik heb het vermoeden dat er hier bij zijn met verleden, dat die mijn vader's leeftijd( 1918-2000+) ongeveer hebben. Het spijt mij.
Ja, zo is dat, de meesten op dit forum, vooral de dames, zijn geboren in of voor de 2de wereldoorlog. Ik ook. Ik ben geboren in '40 en op het einde van de oorlog viel er een VI bom op ons huis die heel mijn familie doodde.
Ik speelde op dat moment in de wei en zag ons huis in vuur en vlam opgaan.
Dat heb ik nooit kunnen verwerken zoals je wel zal begrijpen.

Ik heb dus alles ontkend en onderdrukt, vandaar dat inlevingsvermogen mij ontbreekt en ik af en toe hellevuur taferelen voor me zie als iemand zoals jij niet oplet wat hij schrijft.

Dus gevoelens voor mensen en kwetsbare onschuldige baby's zijn mij vreemd.
Desondanks ben ik niet gevaarlijk want heb nog nooit een vlieg of mens fysiek kwaad gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Excuses als ik niet nauwgezet heb geformuleerd, en onbedoeld heb gekwetst.
Ook al is het beter om te zwijgen soms, ik wil mijn excuses wel maken voor geval van ...
Nou goed, excuus aanvaard.
Zwijg nu maar al en doe gedegen zelfonderzoek.
Zwijgen is de eerste stap.

Zie hier voor verdere instructies:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
...
Zodus voor de aspiranten gedegen zelfonderzoek is de juiste volgorde:
1 zwijgen (oftewel luisteren zie los bericht) en
2 en laatste, hoe kon het ook anders: doorzien van ego en doorpakken op denkbeeldigheid.

En 'het afronden van gedegen zelfonderzoek is weten van ander begin als van beschikbaarheid zonder voorwaarden' (zie los bericht).


Ziezo, men neme een grote kom en beginne aan het gedegen zelfonderzoek tot het afgerond is.

En niet vergeten als het baksel niet helemaal lukt: Dieper doorpakhee!
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2017, 01:09   #257
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Goed dat je er weer bij bent. Ik ben wel geschrokken hoor ...
Nieuw begin, nieuwe kansen.
Anne is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2017, 01:16   #258
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Goed dat je er weer bij bent.
Dank je.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Ik ben wel geschrokken hoor ...
Van wat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Nieuw begin, nieuwe kansen.
Zo is dat, we doen verder aan gedegen zelfonderzoek en spreken niet meer over Hoofdstuk 3 van Byron Katie 'de maan verliezen', want daarin wordt gesproken over onschuldige kwetsbare baby's verbranden en dat doet de gevoelens van veel forumleden hier pijn.

Te confronterend.
Laurens alias Renoir sprak waarheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

DIALOGEN OP BASIS VAN NON DUALITEIT EN VOLGENS DE UITGEVER NIET VOOR IEDEREEN GESCHIKT MET NAME HET LEZEN VAN HOOFDSTUK 3 WORDT STERK ONTRADEN TE LEZEN OMDAT HET NOGAL CONFRONTEREND IS
Ik had het moeten weten dat Laurens altijd waarheid spreekt en ziet.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2017, 02:57   #259
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Heel erg bedankt katerie voor je verhaal!!!
Ik kan iig nu van alles van je beter plaatsen!
Nogmaals bedankt voor je openhartigheid!

Grt, Anne
Anne is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2017, 03:14   #260
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Heel erg bedankt katerie voor je verhaal!!!
Ik kan iig nu van alles van je beter plaatsen!
Nogmaals bedankt voor je openhartigheid!
Da's graag gedaan, in waarheid komen we samen en ontmoeten we elkaar met een open hart.
Onvoorwaardelijke liefde en vrede zijn het gevolg.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Ik ben wel geschrokken hoor ...
Van wat nu precies?
heb het al is eerder gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forums als gelezen aanmerken Maria Forum; regels, vragen, idee 54 10 June 2010 17:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.