Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2021, 21:33   #2601
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Belangeloos.. Snap het!
Als men maar GOZ doet.
Ja al je vragen, stupide veronderstellingen en misinterpretaties verdwijnen al sneeuw voor de zon. Zou er eindelijk eens een normale, gezonde interaktie mogelijk zijn hier.

Ik vrees dat met dit achterlijke gedoe de nog wel serieuze deelnemers gaan afhaken.
 
Oud 16 May 2021, 21:41   #2602
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En de drang, de wens, en hoop dat men een denkbeeldig GZO doet, is er ook nog. Dat men al Zelfonderzoek doet, dat snappen ze niet.
Zelfs van het geringst mogelijke zelfonderzoek geef je geen enkele blijk.
 
Oud 16 May 2021, 21:42   #2603
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Rob gaat voor 'onderhoud' van zijn niet bestaande 'ik', de persoon, naar een psych dewelke hem ook advies en raad zal geven.
Als ik zijn psych was zou zou ik Rob adviseren zijn denken is goed te laten doorsmeren onder begeleiding, want aan de kennis name van Ramana Maharshi, Nisargadatta, Alexander Smit en Wolter Keers en zijn zogezegd ontdekt hebben 'wat' hij is heeft Rob duidelijk niets aan.
Zijn denkbeeldigheid neemt een loopje met hem. Daarin verschilt hij in niets van jou en Bassie.
Ik ga je maar weer eens een timeout geven, andermansonderzoek is niet wat we hier doen.
 
Oud 16 May 2021, 21:43   #2604
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ga je maar weer eens een timeout geven, andermansonderzoek is niet wat we hier doen.
Er wordt hier niet anders gedaan.
__________________
Peer is offline  
Oud 16 May 2021, 21:46   #2605
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Er wordt hier niet anders gedaan.
Hoogste tijd dus.
 
Oud 16 May 2021, 21:47   #2606
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ga je maar weer eens een timeout geven, andermansonderzoek is niet wat we hier doen.
Aan mij heeft ook al niemand iets. Als Darsho een time-out krijgt dan wil ik er ook een, als dat mag.
__________________
Peer is offline  
Oud 16 May 2021, 21:48   #2607
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Aan mij heeft ook al niemand iets. Als Darsho een time-out krijgt dan wil ik er ook een, als dat mag.
Ja twee handen op dezelfde buik daar kun je er geen van uitzonderen.
 
Oud 16 May 2021, 21:49   #2608
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja twee handen op dezelfde buik daar kun je er geen van uitzonderen.
Zo is dat.
__________________
Peer is offline  
Oud 16 May 2021, 23:35   #2609
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Aan mij heeft ook al niemand iets. Als Darsho een time-out krijgt dan wil ik er ook een, als dat mag.
Als boni in de sloot springt, lig jij er al in?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 17 May 2021, 16:00   #2610
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je vergist je. Maar weer eens ... .
Jij vergist je Rob, maar ik ga nog een poging doen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En misschien is er wel een paralel te trekken tussen wat jij ziet op dit draadje en wat er op het forum gebeurt. .
Uiteraard. Daarom dat ik het ook doorgezet heb, om het zichtbaar te maken. Soort zoekt soort..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Waar jij dit draadje graag zou willen gebruiken voor een specifiek doel (bespreken van Ouspensky's boek) heeft het forum ook een specifiek doel.
.
Bovenaan staat Zelfkennisforum, Zelfonderzoek, en 'De vierde weg valt daaronder, dat snap jij blijkbaar niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Geeft het een naam, maar het is al vele malen toegelicht, wordt vaak GZO genoemd. .
Binnen 'Zelfonderzoek' zijn er vele stellingen en verzinsels , noem het zoals jij het wilt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En er is ook al vele malen uitgelegd wat het niet is. Zo is er geen relatie met neo-advasitisch onderzoek en ook niet met de meer psychologische vormen van zelfonderzoek zoals o.a. jij die beoefent. .
Jij begrijpt de stelling/de leer van Gurdjief niet, blijkt weer.
Het is de meest grondige vorm van zelfonderzoek.
Kijk nog een keer bovenaan de afbeelding, naast de foto met de kikker. Er staan een paar steekwoorden: Waarheidvinding, zelfonderzoek, enzovoort..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik kan met mijn kijk wel een relatie zien met de meer psychologische vormen van onderzoek, omdat naar mijn mening die vaak vooraf gaan aan GZO. Maar als iemand in de kern een andere vorm van zelfonderzoek voorstaat dan is dat al vele malen aangegeven en daarbij genoemd om een andere plek daarvoor te creëren of te zoeken / maken. Dat lijkt mij legitiem en normaal. Het valt dan uiteindelijk buiten de doelstelling van dit forum. .
zie boven..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Overigens zul je de irritatie kennen wanneer dit draadje voor ander doeleinden wordt gebruikt - die is vergelijkbaar met wanneer het forum voor niet daarvoor geëigende onderwerpen wordt gebruikt. Verschil tussen jou en Laurens is dat jij selectief bent in het aanspreken van degenen die hier (in dit draadje) berichten plaatsen die er niet horen. Jij spreek alleen sommige deelnemers aan - andere (meer met jou bevriende deelnemers die het zelfde doen spreek je niet aan); Laurens spreekt gewoon iedereen aan die buiten de doelstelling van het forum acteert. .
Er is geen verschil. Laurens is heel selectief en inconsequent in het aanspreken van mensen wat betreft grenzen overschrijden bv., en in alles wat hij doet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb zelf wel eens het verschil tussen schaken en dammen gebruikt. Het zijn beide vormen van bordspelen, maar toch in wezen heel verschillend. Dit is een forum om te schaken. En dan dus niet om te dammen. De dammers worden soms tot op zekere hoogte gedoogd. Misschien zullen ze ooit ook het edele schaakspel willen gaan beoefenen ...? Maar als dan niet het geval is en zeker als men zich gaat misdragen, dan worden er waarschuwingen e.d. ingezet. .
Eigenlijk moet ik jou je onwetendheid vergeven. Lees wat meer over de leer van Gurdjieff eerst. Een boek dat je ooit getracht hebt te lezen voldoet niet. Lees wat men over de leer van Gurdjieff schrijft, in verband met Nondualisme, AdvaitaVedanta, en eigenlijk in verband met alle vormen van Zelfonderzoek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik hoor bij degenen die vinden dat Laurens nog heel erg tolerant is in zijn handhaven van de doelstelling van het forum. Ik snap zijn overwegingen maar ik zou dat zelf anders doen. En ik kan leven met zijn aanpak.
Laurens is helemaal niet tolerant. Iedereen die een ander kijk op 'waarheidvinding' heeft krijgt een ban van hem.
De paar mensen die hij overhoudt zijn hem dienstbaar. Juist mensen zoals ik, die hem met zichzelf confronteren hebben een bijdraag geleverd.
De mensen die hem na de mond praten, mensen zoals jij en nog een paar, en die voor hem steeds tussen komen, zijn ook nodig. Het is het decor, het houdt het levend.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.