Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2022, 18:39   #261
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het aandeel van Byron Katie was het bevragen of datgene wat je dacht wel werkelijk waarheid voor je bevat middels het stellen van de vier vragen en een omkering.

Niet alles is wat het lijkt. Het betere, zo niet juiste, zien komt aan op het kijken zonder vooringenomenheid en wat is er vooringenomener dan 'ik' met zijn beperkende perceptie.
Wat is er vooringenomerer dan een 'ik' die zichzelf ontkent...
en dat wil verkopen als waarheidvinding...
De waarheid vindt men enkel en alleen in waarheid en niet in leugens...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2022, 18:39   #262
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Dan wens ik jullie allen nog heel en veel plezier hier met elkaar!


Het beste, Peer!

Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2022, 18:45   #263
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het aandeel van Byron Katie was het bevragen of datgene wat je dacht wel werkelijk waarheid voor je bevat middels het stellen van de vier vragen en een omkering.

Niet alles is wat het lijkt. Het betere, zo niet juiste, zien komt aan op het kijken zonder vooringenomenheid en wat is er vooringenomener dan 'ik' met zijn beperkende perceptie.
Het aandeel van Byron Katie was het bevragen of datgene wat je dacht wel werkelijk waarheid voor je bevat of dat je o.w.v. diepere redenen er compleet naast zat... Het aandeel van Byron Katie is naar die diepere redenen op zoek te gaan zodat je bevrijd werd van je vooringenomenheid en er inderdaad een omkering kon plaats grijpen...
Het aandeel van Byron Katie is helemaal niet jezelf te verdoven door zogezegd je 'ik' te ontkennen... Byron Katie in tegendeel wou van jou vrije, zichzelf kennende mensen maken...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2022, 23:43   #264
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Vanaf het prille begin van dit forum ben ik met tussenpozen een bezoeker geweest, meestal om wat te ouwehoeren uit verveling of om een beetje dwars te liggen. Puur amusement. Ik ben nooit een liefhebber geweest van al die lappen tekst bestaande uit ingewikkelde zinsconstructies en concepten waarmee men elkaar te lijf ging/gaat. Sinds een paar dagen dwing ik me de lappen tekst die hier geproduceerd wordt te lezen maar haak toch snel weer af, het is toch weer steeds hetzelfde riedeltje en gekibbel.

Ik heb Laurens gelezen, ik heb Dorje gelezen. De verschillen maar ook de overeenkomsten zijn me duidelijk. Ik voel meer voor de methode Laurens dan voor de methode Dorje. Dat wil niet zeggen dat ik de methode Dorje diskwalificeer, ik neem aan dat het voor Dorje de geeigende weg is of is geweest.

Het probleem is dat Dorje, Marie en Sam zich keren tegen de methode Laurens door middel van zich tot in het oneindige herhalende uitwisselingen waar geen verdere ontwikkeling meer in te ontdekken is.

Het is mij duidelijk dat deze forumvervuiling, want zo zie ik het, mij niet verder brengt. Sam, Dorje en Marie laten blijken helemaal klaar, afgerond, gerealiseerd en verlicht te zijn. Ik vraag me af wat de reden is dat ze hier jaar in jaar uit anderen willen overtuigen van hun zogenaamde eigen gelijk wanneer ieder weldenkend mens ziet dat alle geleverde foruminspanningen in die richting hebben opgeleverd.

Willen mensen onderzoek doen dan is éénpuntigheid een vereiste, er moet geen twijfel zijn en dus moet er geen twijfel worden gezaaid over de aangeboden weg, werkwijze, methode.

Daarom vraag ik Dorje maar ook Marie en Sam zich hier te verwijderen. Zij zijn of klaar, en/of voelen niets voor de doelstelling van dit forum. Dit klinkt misschien tamelijk eisend maar het is gewoon een verzoek.

Nou, ik merk het allemaal wel.
Het zou beter zijn dat Laurens z'n stekkertje uit zijn 'waarheidvinding trekt.

Ook dit is geen eis Maria, echter de aangeboden weg is doodlopend.
Waarheid kan door geen enkel persoontje worden opgeëist .

Uiteindelijk vertrekt iedereen hier, maar soms is tbv 'waarheidvinding' een 'geluid' nodig. De egogebonden en ego-ontkennende selectiviteit van de forumbaas en sommige hielenlikkers blijft voorlopig nog reden om te reageren.

Waarheid is btw sws éénpuntig en laat zich niet dwingen door valse guru's
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2022, 23:47   #265
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb altijd de parabel in de bijbel van de goede herder voor ogen.
Keer het om (vlgs BK) en ontdek de farizeeër in jezelf.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2022, 23:49   #266
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Sam toch, het beeldscherm gaat daar echt niet passen.
Je hebt wel gevoel voor humor! 😂
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2022, 08:35   #267
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Maria
Maria ...??
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2022, 10:10   #268
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Allemaal gummen, niets waar meer te vertellen en dan de andere maar beginnen te kleineren en uit te schakelen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leuk Marie dat je er zelf over begint, wat is dat wat gekleineerd kan worden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Een tegenstander van een ander 'ik'...
En maak je geen zorgen, ik heb het niet over mij, sta daarboven, ik heb het over jouw methodes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Marie ik maak me juist ernstige zorgen dat je op een forum als dit niet op zoek gaat naar dat wat dat nou is wat gekleineerd kan worden, de zoektocht naar 'ik' en waaruit dat bestaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waaruit maakt jij op dat ik op zoek ben naar dat wat gekleineerd kan worden???
Weet dat anderen kleineren meer over jou dan over de andere zegt...
Maar dat is misschien te ver gezocht voor jou...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Marie je kunt niet lezen want je defensiesysteem staat op hoogspanning.
Probeer het morgenvroeg na een ontspannen slaapje maar eens opnieuw om het dan met een andere insteek te lezen. Ik hoor graag een andere optie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dus je verkiest dat ik leugens vertel om jou te paaien...
Zo ben ik niet Laurens... wat is, is...
Hetzelfde is opnieuw aan de hand.

Marie je kunt niet lezen wat er staat want je defensiesysteem staat nog steeds op scherp.
De vraag was gewoon of je er op een andere wijze naar zou willen kijken.
  Met citaat reageren
Oud 22 October 2022, 10:10   #269
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Het zou beter zijn dat Laurens z'n stekkertje uit zijn 'waarheidvinding trekt.

Ook dit is geen eis Maria, echter de aangeboden weg is doodlopend.
Waarheid kan door geen enkel persoontje worden opgeëist .

Uiteindelijk vertrekt iedereen hier, maar soms is tbv 'waarheidvinding' een 'geluid' nodig. De egogebonden en ego-ontkennende selectiviteit van de forumbaas en sommige hielenlikkers blijft voorlopig nog reden om te reageren.

Waarheid is btw sws éénpuntig en laat zich niet dwingen door valse guru's
Kan niet beter worden uitgedrukt...
Wat Laurens niet door heeft is dat hijzelfde en al die zogezegde 'ik'-ontkenners totaal verloren zitten in hun ontkend 'ik'... Ze hebben het niet onderzocht en ze hebben dan ook hun, door dat 'ik' totaal beinvloede handelingen en gedachten niet doorzien en blijven er dan ook muurvast in vastzitten...
Komen tot waarheid is een groeiproces waarbij al het kaft van het koren moet gescheiden worden en dan zal de waarheid inderdaad steeds meer en meer vanzelf tevoorschijn komen...
Dan weet je al, dan zie je al de leugen, de zwans nog voor je het met je verstand onderzocht en uitgedrukt hebt... en weet maar dat je dan zelden of nooit verkeerd zit...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2022, 11:16   #270
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hetzelfde is opnieuw aan de hand.

Marie je kunt niet lezen wat er staat want je defensiesysteem staat nog steeds op scherp.
De vraag was gewoon of je er op een andere wijze naar zou willen kijken.
Sorry, Laurens, als elk gewoon gesprek om te discuteren wordt omgezet in ik wil niet discuteren, jij moet jezelf onderzoeken... Terwijl dat onderzoek juist door dat discuteren en het uitwisselen van nieuwe inzichten bevorderd kan worden...
Oh ja, jij zou al alles gezegd hebben, maar ik zou het niet lezen en ik zou het niet begrepen hebben... Terwijl jij jouw gelijk dubbel en dik zou bewezen hebben... Wat meer dan duidelijk niet het geval is...

Het spijt mij, maar jij laat alleen aan de andere over om jou aan te vallen... als jij dat wil afschrijven als een behoefte van mij om mij te verdedigen...

Het spijt mij Laurens, maar ik ben zo diep in mijzelf doorgedrongen dat ik weet dat ik gelijk heb... Spijtig genoeg zou ik soms zeggen... Ik heb het totaal niet meer nodig om mijzelf nog te verdedigen...

Maar als men waarheid ziet, wil men die meedelen...
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorstel tot zomerreces. Aart Forum; regels, vragen, idee 19 21 June 2013 14:32
sat-chit-ananda (tot hier gecorrigeerd) Rozenhart Advaita 86 13 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.