Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2018, 18:14   #261
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iona, laten wij elkaar niet voor de gek houden, en over deuren hebben, en verheffing, of stilte.
Ik en jij, jouw ego, mijn ego, is wat wij hier zien. Ik zie de jouwe, en jij de mijne.
Ik schrijf tumultueuzer dan jij , en jij ingetogener dan ik.
In jouw houding, en letters, schuilt er niet meer of minder ego dan bij mij.
Ik zie bij jou Iona, hoe snel jij getriggerd wordt door mij en K.K. bv.
ik word ook weer getriggerd door iemand anders.

Het is zoals het is, en dat wat nu gebeurt heeft impact op jou en op mij; simpel, en doeltreffend zo te zien, want wij blijven maar schrijven erover.

Het is steeds de schuld van ons ongenoegen bij de ander schuiven... grieven en geluk, voornamelijk gelul...
Daar zeg je zoiets...
Ik heb vandaag genoeg gezegd en geschreven.
Iona is offline  
Oud 12 April 2018, 18:35   #262
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Daar zeg je zoiets...
Ik heb vandaag genoeg gezegd en geschreven.
Jammer, je blijft vaag.

Ik ga ook wat anders doen, maar even een paar minuten eerst in de spiegel kijken.
Gisteren deed ik dat, en eerst zomaar spontaan als grap begon ik een beetje gekke bewegingen te maken, en ik keek in mijn ogen, en begon te lachen.
Ik heb bijna een half uur met mezelf zitten lachen. Wat had ik lol zeg, en vooral genoot ik van gezond en onbevangen lachen, verder was er niets meer dan een lach..
Niet bulderende lachen, maar zacht en voluit.
Het viel me op dat ik dezelfde humor had als mijn spiegelbeeld, dat is bijzonder.

Fijne avond Iona, lach ze...
Mihaela is offline  
Oud 13 April 2018, 08:35   #263
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Is toch poepsimpel!

Als dat tot je doordringt weet je dat er niemand is die ook maar iets kan doen.
Citaat:
Het leven doet zich als echt aan je voor, maar feitelijk zijn het maar gedachten en het geloof er in.
Mooi, je hebt de basis gevonden waar juist het verstand alles corrumpeert...

Het leven is, onafhankelijk van wat wij wel of niet denken, van wat wij wel of niet in onze dwaasheid doen en geloven...
Maar denken dat wat wij doen en denken het leven is; dat is inderdaad niets... dat is zichzelf, het verstand en zijn gedachten en handelingen nemen voor het leven... wat het niet is...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 08:37   #264
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
jij 'weet' helemaal niets, je bestaat geeneens!
Het leven doet zich als echt aan je voor, maar feitelijk zijn het enkel maar je gedachten en het geloof er in.
En jij gelooft dat en nog minder 'jij weet dat' ?
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 08:48   #265
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Het ego , de persoonlijkheid bestaat niet.
Dat wetende en beseffende kunnen we kleine sprongetjes en grotere sprongen maken naar een hoger bestaansniveau.
Dit is mogelijk als we bereid zijn al onze ikken en al onze overtuigingen over wat normaal is te zien en los te laten.
Het aangeleerde ego, de opgedrongen persoonlijkheid bestaat niet...
Wie zijn we echt is wel een andere vraag en daarvoor moeten we inderdaad, veel voor waar geziene, overtuigingen en geloven van ons afzetten...

Maar ik hou er niet van dat men zegt dat het 'ego' niet zou bestaan omdat vele daarvan maken dat 'ik' niet zou bestaan en dat er ergens niets zou overblijven...

'Ik' besta wel degelijk en het is enkel via dat 'ik' dat ik deel neem aan het geheel. Het is als het ware de toegangspoort en ik vrees dat vele die toegangspoort dichtgemetseld als oplossing naar voren schuiven...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 08:58   #266
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Als ik zoiets lees, stel ik mij luidop de vraag: zou de verwachting van een evolutie naar een hoger bestaansniveau, het erkennen van dat wat er al is en niet hoeft te veranderen of beter of hoger te worden omdat het doodgewoon is zoals het is, misschien juist in de weg?
Wat is, is...
Wie zegt dat dat niet verandert en in feiten dus dood is...
Alles dat leeft verandert; alleen de dood is onveranderlijk.

Of ontken je dat er een aardse evolutie is en dat alles rondom ons evolueert???

Het is juist hier dat ons verstand ons corrumpeert...

Wat is, is en moet 'zijn' blijven en moet niet, onder invloed van ons verstand, voor wat anders aangezien worden... Dat wat het verstand ons voorhoud dat het echte zijn is, is enkel zijn interpretatie van het zijn en die interpretatie is inderdaad nihil; maar dat wil niet zeggen dat het 'zijn' nihil is en dus onveranderlijk zou zijn...

En daar wij ons totaal vereenzelvigd hebben met ons verstand en daar wij zelfs niet meer inzien dat wij dat verstandelijk beeld niet zijn zullen wij, zolang wij de echte rol van het verstand niet inzien en niet nastreven altijd in verstandelijke spiegelpaleizen vast blijven zitten...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 08:59   #267
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Niks nieuws voor mij. Mijn goeroe Ramesh Balsekar zei altijd:
"al wat ik zeg of schrijf is een concept, waar voor mij, aan jullie om te onderzoeken of het waar is voor jullie".
Waar wacht jij op om dat voor jou te onderzoeken en ons je vorderingen op dat gebied mee te delen...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 09:04   #268
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Niet het kennen van het zijn, maar gewoon rechtstreeks zijn.

Niet het kennen van het 'zijn', maar wel het bewust zijn van het 'zijn'.
Vele mensen zijn, alle mensen zijn; maar de meeste weten het zelfs niet meer...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 09:17   #269
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
J
Indirect, vanuit het perspectief van iemand die het leven ervaart lijkt het zo bvb. dat het leven gemakkelijker en vreugdevoller wordt, maar directer uitgedrukt blijft het leven onveranderlijk, noch moeilijk, noch gemakkelijk, noch vreugdevol, noch lijdensvol, maar blijft het dat wat het al altijd is zoals het altijd al geweest is: leven zoals het is. Het is het directe, zonder omweg van de iemand die het er moeilijk mee heeft en eronder lijdt, en er dus evolutie nodig is, zomaar of niet zomaar, dat de werkelijkheid, die vrij is van zowel moeilijk en makkelijk, vreugd en smart, zo dicht mogelijk benadert wordt, of niet?
Het leven is inderdaad direct, zonder de omweg van de verstandelijke uitleg en moet inderdaad direct, zonder af te dwalen in die verstandelijke uitleg, geleefd worden...
Het leven is inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het Leven, het Zijn onveranderlijk is... Ook dat is een afdwaling van het menselijke verstand...

Alles is in evolutie, ook het Leven en wij zijn als cellen in dat Leven en wij nemen deel aan die evolutie...
Dat is leven... deel nemen aan die eeuwige evolutie ipv ons te verliezen in verstandelijke nonsens...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 09:21   #270
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Miha en ik slaan koppen met nagels terwijl we dansen op ons forum.
Alleen dat al geloven geef aan dat je nog lang moeders ontbrekende rokken mist...
Maar, zoals je zegt ben je daar gelukkig in...
dus doe zo voort...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.