Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 July 2012, 11:42   #261
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Nog steeds op plaats 2, euh...1...

Vervolg onderwerp (boven):.... bij hoge uitzondering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
We hebben ooit eens een kat en muis spelletje gedaan op het Remon forum, voor mij ten doel hebbende om (wederom) het inzicht te laten doorbreken dat er zo'n spelletje gaande was.

Toen is dat al niet begrepen, het leek er voor haar op dat ik haar een loer wilde draaien en het is nooit zo ver gekomen dat dat inzicht doorbrak of is opgehelderd.

Vrijwel alle pogingen lijken halverwege in de lucht te blijven hangen, zo ook deze, vandaar dat ik zo door blijf gaan in de hoop dat het inzicht nu eindelijk eens gaat doorbreken.

Zolang dat niet duidelijk is hou ik het op gerechtvaardigd wantrouwen goede bedoelingen te kunnen hebben.
Grappig, hoe kom je erbij dat ik niet uit zou gaan van je goede bedoelingen? Volgens mij heb ik te uit en te na verteld dat ik ten alle tijden uitga van je goede bedoeling. Zeker de ogen in de zak gehad Renoir en/of je laten verblinden door zaken die dat uitgangspunt lijken tegen te spreken.

Ik zal een kleine persoonlijke tip van de sluier oplichten Renoir.....niet alles draait om jou er zijn mensen in mijn leven die belangrijker voor mij zijn dan Renoir die daar bij vergeleken in een enorme schaduw staat of ie dat nu leuk vindt of niet .
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:51   #262
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wel eens over nagedacht Renoir dat het niet allemaal alleen om Renoirtje draait in het leven en dat wat voor Renoirtje helder is voor anderen mogelijk nog niet helder is, in dit geval ging het om Esradha die aangaf dat e.e.a. haar nog niet helder was en ik was gaarne bereid e.e.a. nog eens uit de doeken te doen.

Geeft niks hoor Renoir, je leert nog wel een keer geduld oefenen als tweede in de rij der belangrijkheid

Groetjes V.
Ik hoef daar niet over na te denken hoor vaagje, ik zie dit functioneren niet centraal als van 'mij' afkomstig. Ik begrijp wel dat je het zo ziet, dat vanuit het egootje van Renoir, want dat (jouw egootje) is namelijk het enige instrument dat je hebt en kent om van uit te gaan.

Ik begrijp en zie heel goed dat het voor anderen niet altijd even helder en duidelijk is. Dat is dan ook niet hetgeen me verbaast, wat me verbaast is dat die ogen die er toch zijn om mee te kijken, stijf gesloten blijven omdat je vooropgezet al van mening bent dat je het al wel weet.

Het ziet er vanuit mijn gezichtspunt, star en ego beschermend uit. Dat je bezig bent om je ego in bescherming te nemen dringt maar zelden tot iemand door. Dit gezegd hebbende blijkt wel dat ik het zelf al lang (geleden) overwogen heb. Je mag blijven wijzen natuurlijk maar bij mij zit het niet meer in een weerbarstig ego.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 11:56   #263
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Vervolg onderwerp (boven):.... bij hoge uitzondering

Grappig, hoe kom je erbij dat ik niet uit zou gaan van je goede bedoelingen? Volgens mij heb ik te uit en te na verteld dat ik ten alle tijden uitga van je goede bedoeling. Zeker de ogen in de zak gehad Renoir en/of je laten verblinden door zaken die dat uitgangspunt lijken tegen te spreken.

Ik zal een kleine persoonlijke tip van de sluier oplichten Renoir.....niet alles draait om jou er zijn mensen in mijn leven die belangrijker voor mij zijn dan Renoir die daar bij vergeleken in een enorme schaduw staat of ie dat nu leuk vindt of niet .
Het is zoals ik het zou kunnen zien. Zien kan toch een optie zijn ? Het zou voor jou een overweging kunnen zijn om te proeven of het waarheid voor je bevat, zoniet dan verwerp je het. Ik heb regelmatig de indruk dat je me wantrouwt. Het is maar een idee, het is aan jou dat te verifi?ren.

Mensen die mij na staan zijn voor mij niet belangrijker dan jij, sterker nog ik steek op dit moment meer energie in jou dan degene die me na staat.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 12:13   #264
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik hoef daar niet over na te denken hoor vaagje, ik zie dit functioneren als niet centraal als van 'mij' afkomstig. Ik begrijp wel dat je het zo ziet, dat vanuit het egootje van Renoir, want dat, jouw egootje, is namelijk het enige instrument dat je hebt en kent om van uit te gaan.

Ik begrijp en zie heel goed dat het voor anderen niet altijd even helder en duidelijk is. Dat is dan ook niet hetgeen me verbaast, wat me verbaast is dat die ogen die er toch zijn om mee te kijken, stijf gesloten blijven omdat je al vooropgezet van mening bent dat je het al wel weet.

Het ziet er vanuit mijn gezichtspunt, star en ego beschermend uit. Dat je bezig bent om je ego in bescherming te nemen dringt maar zelden tot iemand door. Dit gezegd hebbende blijkt wel dat ik het zelf al lang (geleden) overwogen heb. Je mag blijven wijzen natuurlijk maar bij mij zit het niet meer in een weerbarstig ego.
Wat mij dan weer verbaast is je vooringenomenheid mbt wat ik wel of niet zie en/of in de gaten heb en/of zou denken op basis van wat jij meent waar te nemen. Het blijft een grappig fenomeen dat wel

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 12:29   #265
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat mij dan weer verbaast is je vooringenomenheid mbt wat ik wel of niet zie en/of in de gaten heb en/of zou denken op basis van wat jij meent waar te nemen. Het blijft een grappig fenomeen dat wel

Groetjes V.
Dat is geen exacte wetenschap, het blijft speculatie rond hetgeen je meent waar te nemen aan verschijnselen. No big deal als je er naast zit, je valt ook niet van de aarde wanneer je blijft volhouden dat deze plat is.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 12:58   #266
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Niet om me te verschuilen maar ik ervaar geen 'ik' dat van zichzelf uitgaat. Ik ga voor een 'ik' uit van de identiteit die ik van vroeger ken. Er zit alleen gedrag dat voor verbetering vatbaar kan zijn maar geen 'ik' dat bezig is lesjes te leren.

Dus om kort te gaan, zonder 'ik' is er geen zelfzucht gaande. Wat je ziet als het dreinende blaag is volharding om de confrontaties niet opnieuw weer halfslachtig te laten be?indigen, ik verwacht namelijk dat het licht zal zegevieren en het een kwestie van tijd is dat je weerstand om te zien breekt.
Het licht zal zegevieren, dat verwachten wij allemaal. Daaruit komt de hoop vandaan en de oneindige zoektocht van mensen naar Liefde en Licht.

En wat bedoel je met er zit alleen gedrag dat voor verbetering vatbaar kan zijn maar geen ik dat bezig is les jes te leren. Wat voor gedrag? Waarom is dat voor verbetering vatbaar? Wie kan dat wat schelen dan behalve dat het makkelijker is om te functioneren en te bereiken wat je graag wilt bereiken
met je opdracht?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 13:02   #267
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is zoals ik het zou kunnen zien. Zien kan toch een optie zijn ? Het zou voor jou een overweging kunnen zijn om te proeven of het waarheid voor je bevat, zoniet dan verwerp je het. Ik heb regelmatig de indruk dat je me wantrouwt. Het is maar een idee, het is aan jou dat te verifi?ren.
Hoe vaak wil je dat nog geverifieerd hebben Renoir?

Citaat:
Mensen die mij na staan zijn voor mij niet belangrijker dan jij, sterker nog ik steek op dit moment meer energie in jou dan degene die me na staat.
Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Jij Renoir bent vooral je energie aan het verspillen. Er zijn mensen op deze planeet een grotere impact op me hebben of hebben gehad mbt bewustwording dan jij en/of anderen op dit forum. Ik zie jou vooral op de zelfde hoogte staan als mijzelf, amusant maar niet bijster snugger.

Groetjes V .
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 13:03   #268
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is geen exacte wetenschap, het blijft speculatie rond hetgeen je meent waar te nemen aan verschijnselen. No big deal als je er naast zit, je valt ook niet van de aarde wanneer je blijft volhouden dat deze plat is.
Zo is't maar net...

Groetjes...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 13:28   #269
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Oh deze had ik gemist kennelijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Niet om me te verschuilen maar ik ervaar geen 'ik' dat van zichzelf uitgaat. Ik ga voor een 'ik' uit van de identiteit die ik van vroeger ken. Er zit alleen gedrag dat voor verbetering vatbaar kan zijn maar geen 'ik' dat bezig is lesjes te leren.
Ja dat je blind bent dat is wel duidelijk Renoir. Je ervaart wel degelijk een 'ik'. Je ervaart plaatsvervangend een vermeend 'ik' via mijn persoon en bent bezig die ik een lesje te leren bladiebla ect. Dus die flauwekul van hierboven....ik zwijg er maar over want het zal mijn tijd wel duren hé XXX.

Citaat:
Dus om kort te gaan, zonder 'ik' is er geen zelfzucht gaande. Wat je ziet als het dreinende blaag is volharding om de confrontaties niet opnieuw weer halfslachtig te laten be?indigen, ik verwacht namelijk dat het licht zal zegevieren en het een kwestie van tijd is dat je weerstand om te zien breekt.
Lieverd er werd enkele en alleen door weerstand opgeroepen op het moment dat jij mijn antwoord aan Mihaela als onvoldoende ervoer en vond dat ik maar eens een beetje energie moest gaan leggen in het naar jou zin beantwoorden van de vraag omdat...., en Vagebond vervolgens bij haar oorspronkelijke antwoord bleef en blijft bladiebla ect.

Ik heb de tijd en ben best bereid nog een beetje te blijven rondhangen tot jij klaar bent met je luchfiets-confrontaties. Ik hoop dat je een beetje lol beleeft aan je acrobatische kunsten want ik doe het je niet na .

Groetjes en liefs van V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 14:08   #270
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het licht zal zegevieren, dat verwachten wij allemaal. Daaruit komt de hoop vandaan en de oneindige zoektocht van mensen naar Liefde en Licht.

En wat bedoel je met er zit alleen gedrag dat voor verbetering vatbaar kan zijn maar geen ik dat bezig is les jes te leren. Wat voor gedrag? Waarom is dat voor verbetering vatbaar? Wie kan dat wat schelen dan behalve dat het makkelijker is om te functioneren en te bereiken wat je graag wilt bereiken met je opdracht?
Dat licht bedoel ik niet, ik bedoel onpersoonlijke helderheid, niet het geknoei naar het zich hervinden en hergroeperen binnen de positie van het ego (vandaar ook die oneindigheid want daar kun je mee bezig blijven).

Liefde en licht is wat je bent, je gaat er niet naar op zoek als zijnde een toevoeging van wie je bent, je kunt je gaan ontdoen van datgene waarmee je het hebt verduisterd waarna het zich aan je openbaart.

Mijn gedrag is iets wat je niet kan aanstaan, het is te verbeteren. Ik ben inmiddels niet meer wat men denkt dat men is, te weten een veranderlijk object. Een object blijft veranderlijk dat 'wat' ik ben niet, dus een lesje leren is een veranderlijke bezigheid die niet meer op mij werkt.

Het zou je moeten kunnen schelen dat je zo veranderlijk bent dat je er geen staat op kunt maken, oftewel je kunt niet zeggen 'dat ben ik' omdat het het volgende moment alweer een ander idee kan zijn wat je denkt dat je bent.

Ik ben het weer zat Ulla. Je woorden als 'bereiken' maken 'mij' in plaats van dat ze mij als idee ontmantelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.