Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 November 2020, 21:22   #2701
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En de reden dat je dit schrijft is?
Ter verduidelijking: ik bedoel wat wil je bereiken - wat is je doel met dit te schrijven? Dat is mij namelijk totaal niet helder... WiNk
Verlichting bereiken en zonsverduistering ophalen is net zoiets als verlatingsangst of bindingsangst ontrafelen.
Hoogtevrees is eigenlijk gewoon valangst.... zoiets.

Wat ik 'zie' kan ik blijkbaar niet in woorden uitleggen.
Sam is offline  
Oud 11 November 2020, 22:53   #2702
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Verlichting bereiken en zonsverduistering ophalen is net zoiets als verlatingsangst of bindingsangst ontrafelen.
Hoogtevrees is eigenlijk gewoon valangst.... zoiets.
Sam spreek je hier over het bereiken van verlichting omdat je
zelf genoemde angsten ontrafeld hebt?

Citaat:
Wat ik 'zie' kan ik blijkbaar niet in woorden uitleggen.
Anna is offline  
Oud 11 November 2020, 23:45   #2703
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Sam spreek je hier over het bereiken van verlichting omdat je
zelf genoemde angsten ontrafeld hebt?
Verlichten van angsten, ja....

Is er nog meer verlichting dan dat eigenlijk?
Sam is offline  
Oud 12 November 2020, 07:10   #2704
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Verlichten van angsten, ja....

Is er nog meer verlichting dan dat eigenlijk?
Oog hebben voor het ware en onware.: voor aannames en conditioneringen, en illusies, weten wat je bent..
Anna is offline  
Oud 12 November 2020, 09:09   #2705
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Vandaag in Nu.nl over hechtingsproblematiek:
De chronische stress verandert de waarneming, het lichaam (stofwisseling) en de vorming van netwerken in de hersenen (geheugen en reactiepatronen) van het kind structureel, aldus de onderzoekers.
Anna is offline  
Oud 12 November 2020, 09:48   #2706
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Vandaag in Nu.nl over hechtingsproblematiek:
De chronische stress verandert de waarneming, het lichaam (stofwisseling) en de vorming van netwerken in de hersenen (geheugen en reactiepatronen) van het kind structureel, aldus de onderzoekers.
En dan komt men uit bij de dit jaar in het het Nederlands vertaalde bestseller van Gabor maté: Wanneer je lichaam nee zegt - Verborgen stress en de gevolgen voor je gezondheid.

Originele Engelse uitgave dateert van 2004.

En als je de lijn verder doortrekt kom je uit bij de klassieker De zin van ziek zijn (eerste druk 1984) door Rennie op zijn forum gezet op 2 mei 2011.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 12 November 2020, 09:56   #2707
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Verlichting bereiken en zonsverduistering ophalen is net zoiets als verlatingsangst of bindingsangst ontrafelen.
Hoogtevrees is eigenlijk gewoon valangst.... zoiets.

Wat ik 'zie' kan ik blijkbaar niet in woorden uitleggen.
Idd nog niet helder Sam, want hoe doe ik dat dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
De wereld is al verlicht als we onze persoonlijke zonsverduistering omhoog kunnen schuiven.... vakantie, moeders en konijnen inclusief ;) 💕
Wat wil je hier nu mee zeggen. Ik bedoel in praktisch zin kan ik echt nul komma nul met een vaststelling als hier boven. Kan het natuurlijk op een tegeltje plakken en in de toilet hangen of zo iets. Maar dan ga ik me zitten afvragen hoe ik die persoonlijk zonverduistering dan omhoog kan schuiven en blijf ik in mijn denken zitten.

Dussss Sam, verlicht mijn geest. Hoe doe ik dat?
Vagebond is offline  
Oud 12 November 2020, 10:09   #2708
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
En dan komt men uit bij de dit jaar in het het Nederlands vertaalde bestseller van Gabor maté: Wanneer je lichaam nee zegt - Verborgen stress en de gevolgen voor je gezondheid.

Originele Engelse uitgave dateert van 2004.

En als je de lijn verder doortrekt kom je uit bij de klassieker De zin van ziek zijn (eerste druk 1984) door Rennie op zijn forum gezet op 2 mei 2011.
De zin van ziek zijn heb ik in huis en het boek wanneer je lichaam nee zegt heeft mijn interesse.
Thnx.
Anna is offline  
Oud 12 November 2020, 10:53   #2709
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Brainstormen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik heb die video, en verder alles van Diederik Wolsak gezocht, bekeken, gehoord en gelezen de voorbije jaren. Opnieuw en opnieuw.

Ook zijn Enige boek heb ik in Engelse versie in E-book en NL versie in papieren versie, maar niet meer gelezen sinds mijn nabij-de-dood-ervaring.
Ik voel gewoon de positieve energie als ik het boek tussen mijn handen neem...


Ik heb hier in post #2752 een beetje over zitten geinen maar vind het wel mooi en ontroerend waarbij ik mezelf dat ook nog wel zie doen. Behalve dan van dat boek niet want dat heb ik niet .

Hoe dan ook en waarom ik deze post nog een keer aanhaal, wat ik zelf eigenlijk wel grappig vind is dat fluïde interpretaties kunnen zijn van één en de zelfde tekst kunnen zijn. De ene keer lees ik een tekst op de ene manier en de andere keer op een andere manier en dat kan diametraal tegenovergesteld zijn.

Door de keuze te maken voor mijn eerste reactie (zie los bericht) op de bovenstaande post verdween de reactie van direct hierboven waarin ik mezelf het zelfde zag doen als kabu beschrijft, behalve dan dat boek zoals gezegd. En kwam die weer boven water na de reactie van kabu waarbij verbazingwekkende genoeg de eerste reactie helemaal weg was en ik las daarna mijn eerste reaktie nog eens een keer en dacht:" hoe leuk denk je nu eigenlijk dat je hier was Vagebond?" Of zat er stiekem toch iets anders onder?

Waar gaat dit heen Vagebond? Ja waar gaat dit heen? Goede vraag..

Nu het gaat niet zo zeer om die reacties maar om wat er onder zit, waar komt het vandaan.
Wat ik zeg gaat niet over kabu maar over mij, zoals we kunnen zien in de stappen van Diederik, en ik ben echt een fan van die stappen omdat ze heel erg aansluiten bij het werk dat ik heb gedaan in mijn 24/7 2 jaar transformatie periode.

Aanvullend: Schreeuwt iemand in mij:" maar wat dan met die emoties van anderen die één op één bij je binnen komen alsof wat gevoeld/ervaren wordt/is van jou is?" Tja en dat is idd nog wel een dingetje waar ik sinds die 2e BDE moeite mee heb omdat met name de overweldigende/overspoelende negativiteit zonder daadwerkelijke, niet herleidbare, grond in mezelf lijkt te zijn. Vooralsnog doe ik maar gewoon wat me ingegeven wordt, mezelf trainen in overeind blijven, blijven zien dat ik dat niet ben.....

Hoe dan ook, voor mij geldt ook meerder keren kijken om mezelf in herinnering te blijven brengen hoe het ook weer zit tot het in mijn systeem zit en ik er dus niet meer aan herinnert hoeft te worden omdat e.e.a. is geïntegreerd......

Dat was het dan alweer....

Wiebel de wabbel de wobbel eend...
Vagebond is offline  
Oud 12 November 2020, 10:58   #2710
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Een moment van helderheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Aanvullend: Schreeuwt iemand in mij:" maar wat dan met die emoties van anderen die één op één bij je binnen komen alsof wat gevoeld/ervaren wordt/is van jou is?" Tja en dat is idd nog wel een dingetje waar ik sinds die 2e BDE moeite mee heb omdat met name de overweldigende/overspoelende negativiteit zonder daadwerkelijke, niet herleidbare, grond in mezelf lijkt te zijn. Vooralsnog doe ik maar gewoon wat me ingegeven wordt, mezelf trainen in overeind blijven, blijven zien dat ik dat niet ben.....
Aanknopingspunt: Dat het me moeite kost heeft waarschijnlijk te maken met een stiekem idee dat het waar is wat gedacht/gezegd/gevoeld wordt en ik dus idd verdien om als een stuk vuil te worden worden behandeld. Nou daar kan ik wel iets mee voor mezelf

Terug de diepte in...

Ps: Tis wat, na die 2 BDE terug op aarde gekomen te zijn zonder instructies hoe e.e.a. aan te pakken. Het was en is daadwerkelijk: zoek voor jezelf uit hoe e.e.a. op te lossen...Gatverdikke....universum en ik zijn dik met mekaar maar soms denk ik wel eens maakt het me voor de verandering eens een klein beetje gemakkelijker, dank u God.....

En dan:" Ach, liefje we zijn er toch voor je, we dragen je, geven hint en soms regelrechte aanwijzingen blabla ect," "ja, ja, ik hou mijn mond alweer": zeg ik dan woordloos....

Mijn eigen leraar, mijn eigen lief, mijn eigen ouder, who else is there.....?

Jeusmina, ik raak aan de schijt over mezelf

Vandaag ff niet, morgen ook ff niet, en overmorgen ook ff niet, en de rest ook ff niet...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.