Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 May 2017, 09:49   #271
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Alliswel: Het punt verwerken is onveranderlijke openheid.
Ja, 'verwerk het punt' Alliswell, en wel onmiddellijk!


@Tuur: jij houdt ook niet op met je onzin h?.
Denk je nu werkelijk dat ook maar iemand iets heeft aan je 'aanwijzingen' tot gedegen zelfonderzoek?
Ja natuurlijk denk je dat.
Staaltje niet doorziene denkbeeldigheid toch als men het mij vraagt.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 11:34   #272
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht

Gedegen zelfonderzoek is de meest directe aanwijzing tot...
jouw gedegen zelfonderzoek is de meest directe aanwijzing tot... LULKOEK!!!

Mijn God, hoe naïef kun je zijn te denken dat dit ook maar iets bijdraagt tot het 'maken', 'ondersteunen', van één bewustere mens.
Ik kan niet anders concluderen dan dat je je gedegen LULKOEK maar blijft schrijven op dit forum gericht aan... jezelf.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 14:16   #273
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zegt Kryon iets over een keerpunt in het individu, een collectief keerpunt op deze planeet als gevolg van gedegen zelfonderzoek?
Want we moeten wel on-topic blijven.
Oh, als het moet kan ik daar wel een draai aan geven hoor.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zo ja, wat deed je janken?
De woorden die ik in mijn hart voelde stromen en daar transformeerde tot iets dat niet van deze wereld is en toch bekender dan deze wereld . Iets van vervlogen tijden, van voor tijd was, het sprak van mijn thuis en mijn eeuwige welkom daar. Er was zelfs een specifiek woord dat veelvuldig werd gebruikt.

Maar het orgel op de achtergrond speelde ook mee.


Ik las dat je veel lachte om het gebeuren hier....misschien heb ik hierbij mijn steentje bijgedragen.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 14:33   #274
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Waar bevindt zich het punt waarin alles verbonden is?
In ons Hart?
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 15:25   #275
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@katerie: Oh, als het moet kan ik daar wel een draai aan geven hoor.
Doe maar. Kan nooit saaier zijn dan Looro / Turrio's gedegen zelfonderzoeks evangelie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Er was zelfs een specifiek woord dat veelvuldig werd gebruikt.

Maar het orgel op de achtergrond speelde ook mee.
Hmm, laat me is raden. Begint het met een 'L'?
Was het misschien 'Lulkoek'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ik las dat je veel lachte om het gebeuren hier....misschien heb ik hierbij mijn steentje bijgedragen.
Ik lach me hier regelmatig te pletter. Therapeutisch forum dus.
Heb je niet zozeer toe bijgedragen. Wel is even een frisse wind tussen al het gedegen zelfonderzoek onderzoek gepredik.
Want de overeenkomsten tussen Jehova getuigen en gedegen zelfonderzoek getuigen zijn legio.

"'Lees de bijbel, het is gods woord!" roept de Jehova getuige.
Op dit forum roepen de gedegen zelfonderzoek getuigen: doe gedegen zelfonderzoek en realiseer het 'ik Ben'!
Geestig en hilarisch maar af en toe komen die mantra's wel is de oren uit.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 16:45   #276
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Hmm, laat me is raden. Begint het met een 'L'?
Was het misschien 'Lulkoek'?
Niet helemaal goed, maar ik begrijp de verwarring. Onder het mom van liefde wordt er veel lulkoek verkocht.

Lulkoek is de onwaarheid over de waarheid.
Liefde is de waarheid over de waarheid.

Als woorden en zinnen saai, als concept nog niet echt, maar als ervaring is het een beleving van vreugde en vrede in eeuwige veiligheid.

Ervaring is het keerpunt ....je zou het bekeering kunnen noemen. Een omdraaien naar binnen waar de Bron is.

Maar wat maakt het uit ...dergelijke zinnen heb je al duizenden keren gelezen. Het maakt ook niks uit ..je bent vrij om geluk te zoeken waar jij denkt het te kunnen vinden. Liefde veroordeelt nooit, kijkt niet met oordeel, het heeft simpel degene lief die gelooft in goed en slecht, die gelooft dat onverzoenbare tegenpolen deel zijn van EEN werkelijkheid.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 19:49   #277
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht


Ik lach me hier regelmatig te pletter. Therapeutisch forum dus.
Heb je niet zozeer toe bijgedragen. Wel is even een frisse wind tussen al het gedegen zelfonderzoek onderzoek gepredik.
Want de overeenkomsten tussen Jehova getuigen en gedegen zelfonderzoek getuigen zijn legio.

"'Lees de bijbel, het is gods woord!" roept de Jehova getuige.
Op dit forum roepen de gedegen zelfonderzoek getuigen: doe gedegen zelfonderzoek en realiseer het 'ik Ben'!
Geestig en hilarisch...
Toch heb ik hier een vraag?

Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?

Ik wil jou niet de vreugde ontnemen, maar het is toch iets waar je dieper naar zou kunnen kijken. (Ik wou bijna schrijven, Gedegen Zelfonderzoek naar doen haha😀)

Medelijden is het woord niet, maar ik ben niet blij als ik een Jehova getuigen zich al die moete ziet doen en gebukt gaat onder valse ideeën.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2017, 22:39   #278
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht

Liefde is de waarheid over de waarheid...

Liefde veroordeelt nooit, kijkt niet met oordeel, het heeft simpel degene lief die gelooft in goed en slecht, die gelooft dat onverzoenbare tegenpolen deel zijn van EEN werkelijkheid...
Net als Turrio met zijn gedegen zelfonderzoek evangelie zou jij een boek kunnen vullen met wat liefde wel en niet is.
De titel van het boek zou net zo goed 'aanwijzingen naar liefde' of 'aanwijzingen naar gedegen zelfonderzoek' kunnen zijn, maar beiden zijn lulkoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Toch heb ik hier een vraag?

Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?
Zoals ik al eerder schreef.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
'Voor een ieder met belangstelling voor dit onderwerp is Advaita het meest nuttige vermaak in de stad.'
Geestig en hilarisch vind ik dat er maar aanwijzingen blijven gegeven worden tot gedegen zelfonderzoek, definities ervan en te nemen stappen als "Doorpakken, afronden, verwerken van wat is, als van ander begin... " over het scherm blijven rollen.

Waar blijven sommigen de gedrevenheid vandaan halen.
Die vraag Kunnen we ons van Jehova's getuigen ook stellen.
God moet erachter zitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
...het is toch iets waar je dieper naar zou kunnen kijken. (Ik wou bijna schrijven, Gedegen Zelfonderzoek naar doen haha😀)
Moet je doen, de aanbeveling geven om gedegen zelfonderzoek te doen aan andere forumleden is een teken van integratie op 'ons' forum.
Als je dan nog aanwijzingen bij de vleet te formuleren hebt zoals Turrio heb je begrepen waar dit forum om draait en welk werk aanbevolen wordt.
We zijn hier om elkaar te helpen en van elkaar te leren.

Nou moet ieder voor zich nog zelf gedegen zelfonderzoek onderzoek doen tot het eindpunt bereikt is. En dat is zoals door Laurens geformuleerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het eindpunt is dat je weet 'wat' je bent zonder de verpersoonlijking van het 'je' en ben 'je', zonder wederom die verpersoonlijking, in verwondering over alles wat er zich voor jou als zijnde de toeschouwer er van aandient, oftewel verworden tot alleen maar het zijn (in verwondering).
Sommigen zoals Laurens, Ben en Turrio hebben dat eindpunt al bereikt. Die zijn nu ten dienste van de aspirant gedegen zelfonderzoekers.
Wat een liefde toch.
En zoals je weet Alliswell, nog een ander formulering van het einddoel is:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
.. gedegen zelfonderzoek, een onderzoek dat begint met niets weten om te ontdekken wat weten is en om tenslotte weten te zien oplossen in niet-weten.
Niet-weten.
Daar gaat het uiteindelijk om.
Daarvoor werken we allen (hard) op dit forum en draagt ieder zijn steentje bij.
Waarheidvinding.
Waarheid niets dan de waarheid. Zo helpe mij god.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Medelijden is het woord niet, maar ik ben niet blij als ik een Jehova getuigen zich al die moete ziet doen en gebukt gaat onder valse ideeën.
Hanteren Laurens, Ben en Turrio valse ideeën?
Hoe weet jij dat jij geen valse ideeën hanteert?
Daar zou je dieper naar zou kunnen kijken. Gedegen Zelfonderzoek naar kunnen doen.

Niet-weten houdt in dat je ook niet weet van liefde is.
Of is weten wat liefde is de éne uitzondering op de regel van niet-weten?

Blablabla en blablaba. The show must go on.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2017, 02:34   #279
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Toch heb ik hier een vraag?

Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?
Waar ik mij dus vooral een kriek om lach is de 'technische' kant om tot zogenaamde zelfkennis te komen, om tot weten te komen 'wat' je bent, waarmee op dit forum gegoocheld en gejongleerd wordt door een aantal 'autoriteiten'.
We kunnen zo ook ineens internet goeroes noemen.

Je weet wel, het 'doorpakken, terugkoppelen, onmiddelijk verwerken van wat is, als van ander begin', om tot 'afronden' van het onvolprezen gedegen zelfonderzoek te komen.

Heb je trouwens het punt waarin alles verbonden is al verwerkt op aanwijzing van Turrio?
Niet afdwalen dus Alliswell, arbeit macht frei.

En als je niet weet waarover Turrio het heeft, ruk de wortel van je 'ik-gedachte' uit en volg de Wijze...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
De Wijze brengt geen verwarring, de 'ik'-gedachte is verwarring.
't is allemaal zo klaar al pompwater als er maar gewerkt ?n verwerkt wordt.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2017, 04:51   #280
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Toch heb ik hier een vraag?

Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?

Ik wil jou niet de vreugde ontnemen, maar het is toch iets waar je dieper naar zou kunnen kijken. (Ik wou bijna schrijven, Gedegen Zelfonderzoek naar doen haha😀)

Medelijden is het woord niet, maar ik ben niet blij als ik een Jehova getuigen zich al die moete ziet doen en gebukt gaat onder valse ideeën.
Ik stelde je een vraag om te kijken waar de vreugde ligt andere te zien geloven in lulkoek omdat woord maar weer te gebruiken. Ik dacht een duidelijke grap te maken met mijn verwijzing naar Gedegen Zelfonderzoek. Nogwel geplaatst tussen haakjes en met haha en een smiley erbij. Dit lag duidelijk te gevoelig en je reageert als een gebeten hond alsof Gedegen Zelfonderzoek mijn aanbeveling was.Je besteed de rest van je berichten te bewijzen hoe dwaas gedegen zelfonderzoek is zonder mijn vraag te zien.

Je ziet je eigen kracht niet en hoe scherp je de dingen aanvoelt. De zuiverheid in jou is in onbelans met de zelfwaarde die je jezelf niet geeft. Ieder heeft zijn verleden ook de andere op het forum en ieder reageert vanuit die beleefingswereld. Hoe deze spiraal te doorbreken. Geef jezelf de waarde die je toekomt en vanuit die kracht kan je dwars door ieders dwaasheid kijken zonder daar vreugde in te vinden en kan je vreugde vinden in de waarde en grootheid in iedereen die daar achter verborgen ligt. Een ander wereld kan gezien worden.

Ik begrijp dat dit eigenlijk mijn ongevraagde zienswijze Is. Dus mocht dit slecht vallen...sorry voor mijn opdringen en laat we deze hele conversatie vergeten.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.