Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 May 2015, 22:02   #271
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Pijn is er in gradaties mijn inziens.... Mooi onderzoeksterrein.
Ja, mooi onderzoeksterrein, en pijn kan heeeel ver teruggaan.
Kan onze panische angst bezorgen als baby al, wat dan weer kan leiden tot gespletenheid, bezetenheid, waanzin.
het is een ziekelijk geestelijke toestand. Die goed is als men daar bewust van wordt, dan is dat heel positief. Want in feite zijn alle mensen wereldwijd geestelijk ziek. Dat klinkt raar, mag je niet tegen veel mensen zeggen.

@Laurens: mag de avatar van mijn waarheidsmurf account misschien al doorkomen, of heb ik technisch iets niet goed gedaan?
Bewust gespleten zijn is namelijk wel leuk.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 22:03   #272
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo
Ja, kom maar op met die hug! Ik begin je zowaar een beetje te mogen. Gewoon omdat je een beetje van jezelf liet zien?
Natuurlijk mag je me, ik ben tenslotte Christus één ZELF met jou. Jammer dat ik eerst uit de kast moet komen voordat je het ziet. Dat zegt ook veel over jou en hoever jij ontwaakt bent. Durf je hier eerlijk naar te kijken Theo. Of verberg jij je nog liever achter vooroordeel van het geziene ego i.p.v de verborgen Christus vonk als werkelijkheid van mij te zien. Misschien kan je het de volgende keer al zien bij iemand die zich nog volkomen afsluit voor jou. Dat is pas progressie in het zelfonderzoek...toch.

grrrrr (met tanden bloot) en hier is de hug.Shit geen hug smiley gevonden dan maar

Alliswell
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 22:12   #273
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als jij je buik nou eens niet zo opvallend inhoudt, sta ik er een stuk minder lullig op ...

Dacht ik er als een van onderstaande bonken uit te zien maar door de mand gevallen.



Biertje drinken zoals hen dan maar
Toch enige gelijkenis.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 22:26   #274
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Iemand als Rob vind ik een lul. Dat schrijf ik niet om hem na te trappen of uit rancune, maar imo is hij te bescheten om wat van zichzelf te laten zien.

Maar zowel Puppetji als Rob ontmoet ik niet. Kennelijk staat er iets in de weg.
En wat er in de weg staat, dat weet ik wel. Die harmonie van de ongeziene wereld staat los van mijn ego met al zijn meningen.
Even kijken wat je nou precies schrijft. Je vindt mij een lul en dat dat dat zo is ligt niet aan jou (want je wilt niet natrappen en bent niet rancuneus - hoe verzin je het als zoiets helemaal niet speelt ??) maar aan mij. Dus dat jij een mening over mij hebt ligt aan mij.

Ook bijzonder natuurlijk dat je iemand waarvan je vindt dat hij niet veel van zichzelf laat zien (ook een mening natuurlijk ?) een lul vindt.

Heb je dat altijd, dat als iemand naar jouw mening te weinig van zichzelf laat zien, dat je die persoon dan een lul vindt? En dat alles heeft niets met jou te maken?

Ik kom het soms wel eens tegen dat mensen mij een lul vinden. Ik kan wel eens mensen uit de tent lokken en dat valt niet altijd goed. Maar doorgaans ben ik er niet op uit om mensen in het wilde weg te schofferen. Overigens ben ik er ook niet op uit om de hele wereld tot mijn gewaardeerde vriend te maken. Ik heb er een paar en die zie ik eigenlijk al te weinig voor het mooi. Maar mocht ik iets ('lulligs') gedaan hebben, dan hoor ik graag wat mijn aandeel is in de mening die iemand (jij in dit geval) over mij gevormd heeft. Zeker als het jou in de weg staat (en je de wens hebt) om een ontmoeting tot stand te brengen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 22:33   #275
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Biertje drinken zoals hen dan maar
Yamas!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 23:14   #276
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Even kijken wat je nou precies schrijft. Je vindt mij een lul en dat dat dat zo is ligt niet aan jou (want je wilt niet natrappen en bent niet rancuneus - hoe verzin je het als zoiets helemaal niet speelt ??) maar aan mij. Dus dat jij een mening over mij hebt ligt aan mij.

Ook bijzonder natuurlijk dat je iemand waarvan je vindt dat hij niet veel van zichzelf laat zien (ook een mening natuurlijk ?) een lul vindt.

Heb je dat altijd, dat als iemand naar jouw mening te weinig van zichzelf laat zien, dat je die persoon dan een lul vindt? En dat alles heeft niets met jou te maken?

Ik kom het soms wel eens tegen dat mensen mij een lul vinden. Ik kan wel eens mensen uit de tent lokken en dat valt niet altijd goed. Maar doorgaans ben ik er niet op uit om mensen in het wilde weg te schofferen. Overigens ben ik er ook niet op uit om de hele wereld tot mijn gewaardeerde vriend te maken. Ik heb er een paar en die zie ik eigenlijk al te weinig voor het mooi. Maar mocht ik iets ('lulligs') gedaan hebben, dan hoor ik graag wat mijn aandeel is in de mening die iemand (jij in dit geval) over mij gevormd heeft. Zeker als het jou in de weg staat (en je de wens hebt) om een ontmoeting tot stand te brengen.

ad1 Dat van dat rancuneuze schreef ik er alvast maar bij. Om te voorkomen dat je zou schrijven dat het aan mij ligt. Maar dat doe je toch in ad3

ad2 Er zijn natuurlijk wel meer redenen waarom ik jou een lul vind.


ad3 Nee hoor. Iemand als Moi laat ook niet veel van haarzelf zien, maar haar vind ik geen lul. (of het vrouwelijke equivalent)

ad4

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel erg in dat jij mensen uit de tent lokt.
En je schoffeert mij ook niet of zo. Je bent netjes opgevoed.
Ik heb niet het gevoel dat er iets is wat uitgepraat moet worden of zo.
In die 2 jaar dat ik je virtueel ken is er weinig voorgevallen.
Ik voerde je slechts op als voorbeeld bij Alliswell.
En omdat je toch een bepaalde onaangeraaktheid uitstraalt nam ik jou als voorbeeld. Ego zou het heel erg vinden om tot 'lul' te worden bestempeld.
Maar ik dacht: Rob maakt het toch niks uit. En het is natuurlijk mijn mening.

En ik ken je niet irl. Misschien wijzigt mijn mening over jou wel als ik je persoonlijk zou ontmoeten. Maar Deventer is me te ver weg.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 23:45   #277
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
="Theo"Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel erg in dat jij mensen uit de tent lokt.
En je schoffeert mij ook niet of zo. Je bent netjes opgevoed.
Ik heb niet het gevoel dat er iets is wat uitgepraat moet worden of zo.
In die 2 jaar dat ik je virtueel ken is er weinig voorgevallen.
Ik voerde je slechts op als voorbeeld bij Alliswell.
En omdat je toch een bepaalde onaangeraaktheid uitstraalt nam ik jou als voorbeeld. Ego zou het heel erg vinden om tot 'lul' te worden bestempeld.
Maar ik dacht: Rob maakt het toch niks uit. En het is natuurlijk mijn mening.
Had je beter niet kunnen doen(dat voorbeeld aan mij geven), want nu val je door de mand als oplichter die valse beschuldigen verspreidt. Zijn broeder minacht en totaal geen oog heeft voor zijn gevoelens. Maakt allemaal niet uit want dat is toch maar ego. Een zeer infantiele en onvolwassen kijk op anderen en jezelf.Ik zal je in een notendop even uitleggen wat ego is. Ego een beeld van het zelf, maar dat beeld hebben we nodig voor de transformatie. Je doet hetzelfde als het kapot trappen van een rups, want ach het is geen vlinder. Je beseft niet hoe dingen werken en gaat er mee aan de haal op een manier die wreed en dom is.

Misschien moet je die reis naar Deventer toch maar maken. Zou veel ego opoffering kosten, maar ach een beetje zelfonderzoeker kan dat wel hebben.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 23:58   #278
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Had je beter niet kunnen doen(dat voorbeeld aan mij geven), want nu val je door de mand als oplichter die valse beschuldigen verspreidt. Zijn broeder minacht en totaal geen oog heeft voor zijn gevoelens. Maakt allemaal niet uit want dat is toch maar ego. Een zeer kinderlijke en onvolwassen kijk op anderen en jezelf.Ik zal je in een notendop even uitleggen wat ego is. Ego een beeld van het zelf, maar dat beeld hebben we nodig voor de transformatie. Je doet hetzelfde als het kapot trappen van een rups, want ach het is geen vlinder. Je beseft niet hoe dingen werken en gaat er mee aan de haal op een manier manier die ik niet in woorden wil uitdrukken.

Misschien moet je die reis naar Deventer toch maar maken. Zou veel ego opoffering kosten, maar ach een beetje zelfonderzoeker kan dat wel hebben.

Hoezo een valse beschuldiging? Het is nog steeds mijn mening, ik heb die mening wat aan Rob uitgelegd. Het is hier een onderzoeksforum, niet een sociale babbelbox. Je moet het natuurlijk wel in het licht van zelfonderzoek zien. In een andere sociale omgeving zou ik dat niet zo zeggen over Rob.

Vraag je ook af waarom je mij nu zo veroordeelt. Ik ben open een eerlijk geweest en je noemt mij een oplichter! Als ik een oplichter zou zijn dan had ik het verzwegen. Je valt trouwens helemaal niet over het feit dat ik Puppetji wel een toffe gast vind. Als een mening negatief uitvalt ben ik een oplichter en als een mening positief uitvalt dan ga je er aan voorbij.

Onderzoek die zaken.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 00:19   #279
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Hoezo een valse beschuldiging? Het is nog steeds mijn mening, ik heb die mening wat aan Rob uitgelegd. Het is hier een onderzoeksforum, niet een sociale babbelbox. Je moet het natuurlijk wel in het licht van zelfonderzoek zien. In een andere sociale omgeving zou ik dat niet zo zeggen over Rob.

Vraag je ook af waarom je mij nu zo veroordeelt. Ik ben open een eerlijk geweest en je noemt mij een oplichter! Als ik een oplichter zou zijn dan had ik het verzwegen. Je valt trouwens helemaal niet over het feit dat ik Puppetji wel een toffe gast vind. Als een mening negatief uitvalt ben ik een oplichter en als een mening positief uitvalt dan ga je er aan voorbij.

Onderzoek die zaken.
Ga nu eens op de zaak in. Valse beschuldiging omdat jezelf toegeeft dat het ongegrond is...ook in eigen optiek. Maar gegrond in eigen mening of niet, iemand als *...* wegzetten of welke negatieve bewoording dan ook is altijd ongegrond en dus vals. Dit is total geen babbelen maar tot de kern doordringen. Oplichten is mij oplichten met een vals beeld over de persoon in kwestie. Iemand een toffe gast vinden is al deel of begin van het transformatie proces steeds verder totdat we alleen nog maar licht zien in het beeld. Totdat alle illusie in de mind is verdwenen zodat we geen valse voorstelling meer projecteren. Dan zijn enkel de ware gedachten geprojecteerd tot een beeld die bij niemand meer angst en weerstand oproept om vreugde te vinden in eenheid. Zolang het ego gehaat wordt als werkelijkheid dat overwonnen moet worden als vijand is men het spoor nog bijster, maar liefde zal het transformeren.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 00:32   #280
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dank voor de toelichting. Het was me bekend dat Tolle het pijnlichaam noemt en zelf heb ik het idee dat iedere cel in je lichaam een geheugenplaats is en dat pijn diep verstopt kan zitten. Pijn ten gevolge van gekwetstheid wilde ik laten voor wat het is maar die dieper gelegen pijnen waar haast niet meer bij te komen is hebben mijn belangstelling.
Laurens, in welke zin hebben die je belangstelling? In de zin van verklaring vinden of manieren om ze op te lossen? Ik las dit laatst:

http://www.nu.nl/wetenschap/3642987/...-erfelijk.html

Komt ook wel overeen met wat ik jaren geleden tegenkwam bij het fenomeen "familie-opstellingen" waarbij bepaalde issues over generaties heen bleken te spelen. Daar werd een soort van energetische verklaring aan gegeven, maar DNA lijkt me ook een mogelijkheid.

Dus die diepe pijnen waar niet meer bij te komen is, die kunnen van je eigen ervaringen zijn (uit de kindertijd, de babytijd, wie weet zelfs de baarmoedertijd, of de pijn van het geboren worden) maar misschien zelfs van daarvóór.

Hoe je daar "van af" kunt geraken (zo je dat al wilt) zou ik niet weten, misschien kan het wel niet en is het "part of life" en zou die pijn op een bepaalde manier oké kunnen zijn.
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.