Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 April 2018, 09:28   #271
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Je hebt het hier over jezelf Mihaela! Ik zie jou daar in terug!
M kent de spiegel niet; dat is voor anderen...
Terwijl als iemand het nodig heeft om erin te kijken is het wel zijzelf...
Zij is hier als een open blad, niet zozeer om haar 'lessen' aan anderen, maar gewoon weg om wat zij schrijft... Het slaat allemaal op haarzelf terug...
Niemand geeft zich zo bloot, maar zijzelf ziet het niet en zijzelf leert er niet uit...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 09:34   #272
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie de jouwe, en jij de mijne.
Waar wacht je op om die van jezelf te zien???

Citaat:
Het is steeds de schuld van ons ongenoegen bij de ander schuiven... grieven en geluk, voornamelijk gelul...
Eindelijk toch een begin van inzicht???
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 09:35   #273
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo denk ik helemaal niet Iona, maar het triggert de boel nogal, en het is ook kinderlijk en daardoor amusant.
Het is het ego-spel dat jou ook aantrekt Iona, anders ging je niet eens op reageren.
Het is jouw ego dat reageert, zoals ook mijn ego is dat reageert.
Vind jij jezelf dan anders daarin?
Het is vooral kinderlijk...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 10:15   #274
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard marie's gecorumpeerde gedachtenwereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het is vooral kinderlijk...
Het is zeker kinderlijk te zien hoe een vrouw op leeftijd, jij dus marie, zich druk maakt over hoe een paar vreemde op een forum over haar denken, want je bent bang dat men inziet dat jij niet aangekomen bent.
K. Katerie onderstreept dat jouw denken gecorrumpeerd is, en ontmaskert je.
Hij laat zien dat jij steeds met oordelen bezig bent, over je man, je dochter, over de sossen.
Aangekomen waar, in Roddelland?

Het is inderdaad kinderlijk hoe jij op en forum spartelt, hoe jij jezelf boven een ander wilt verheffen.
Ieder woord dat jij typt is doordrenkt in hoogmoed.
Schuif de aandacht niet naar mij, kijk naar je hoogmoed.

De gecorumpeerde gedachtenwereld van marie.
Mihaela is offline  
Oud 13 April 2018, 10:17   #275
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
???

???
Het kind heeft de vraagteken ontdekt.
Mihaela is offline  
Oud 13 April 2018, 10:53   #276
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat is, is...
Wie zegt dat dat niet verandert en in feiten dus dood is...
Alles dat leeft verandert; alleen de dood is onveranderlijk.

Of ontken je dat er een aardse evolutie is en dat alles rondom ons evolueert???
Alle verschijnselen zijn veranderlijk, dat waarin het verschijnt is het enige ware (onveranderlijke). Evolutie verschijnt aan dat wat onveranderlijk is. Het is niet evolutie die nodig is om de zoheid der werkelijkheid te realiseren, het is het erkennen van het onveranderlijke dat nodig is.

Verder ga ik niet reageren, want ik kan niets knopen aan dat corrumperend verstand van jou, ik kan het niet volgen en daardoor is verdere communicatie met jou erg moeilijk.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 13 April 2018, 10:55   #277
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weet jij zeker dat dat de enige reden is dat mijn aanwezigheid hier verklaart?
Volgens mij geniet jij volop, wel stiekem, hoe ik en K.K. iedereen op hun opgeblazen ego attenderen.
En niet alleen daarom, maar er is geen kip op het forum, en zo gebeurt er tenminste wat.
Het is voor jou niet alleen maar leuk, dus daarin baal jij wel een beetje, maar stiekem ben jij het er mee eens als wij zo iemand als marie, met zo een gecorrumpeerd denken, niet zomaar laten tetteren, en aan haar ego trekken.
Met Nowee, daar moet je ook toegeven dat door de prikkels die wij geven, hij steeds opener wordt, en steeds dieper gaat verstillen, ook al komt soms modder naar buiten, en laat hij zijn voorkeur voor spugen met klodders zien, en zijn fixatie met dikzakken.
Tja, Nowee wordt ook bold, en brutaal, dankzij de nieuwe regering.
K. & M. doen het goed!
Het heeft alleen niks met gedegen zelfonderzoek te maken. Wat hier gebeurt is een afspiegeling van wat er in het dagelijkse leven ook al gebeurt. Allemaal gasten die aan touwtjes trekken.
 
Oud 13 April 2018, 11:41   #278
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het heeft alleen niks met gedegen zelfonderzoek te maken. Wat hier gebeurt is een afspiegeling van wat er in het dagelijkse leven ook al gebeurt. Allemaal gasten die aan touwtjes trekken.
Wat jij verzonnen hebt dat onder de naam 'gedegen' hoort, moet je zelf weten. Ik heb er niets mee.
Zelfonderzoek gaat juist over de invloeden vanuit het dagelijksleven, en de weerslag op eigen beleven, en hoe men erop reageert, of niet reageert, dat vooral in de wisselwerking met mede-egos.
Aanschouwen, observeren, onderzoeken.
Het uiteindelijk overstijgen van het touwtrek, en in de natuurlijke geluk verblijven, dat wat eigenlijk voor ons als mens bestemd is, is dat wat overblijft..
Het kan een tijdje duren dit proces, sommigen mensen zoals jij willen een shortcut nemen, en verzinnen ze een nieuwe naam voor, of zoals Nowee met een mantra aankomt, en eisen ze ook van een ander, van een oprechte zoeker, om hun miserie te volgen.
Mij niet gezien, ik neem er deel aan het forum, maar volg geen onzin. Ieder mens weet perfect voor zichzelf uiteindelijk, want de ziel bezielt een ieder..

Wees me dankbaar dat ik jouw shortcut niet volg.
Wat jou het meest helpt is als mensen jouw onzin niet volgen, maar oprecht en doortastend het onzin ontleden tot dat er 'zinvolle-leegte' overblijft.. Kan jij daar ook iets van leren!
Als men een woord zoals 'gedegen' als wapen gebruikt, of zoals Nowee ook zijn mantra gebruikte, ontketent steeds oorlog, en schept men een oorlogszuchtige omgeving, zoals je forum.
Vanzelfsprekend dat soort zoekt soort, dus kijk wat je forum aantrekt.
Hoogmoedige gasten zoals Dorje en marie, humorvolle mensen zoals K & M, die soms een betje de boel op jutten, deels ook
ego-spel, maar deels ook moed, want waar oorlog is, zijn er ook helden..
en nog een paar egotje.. je kent ze allemaal. Geen ene forum- gast is hier vrij van, hoe opgeklopt ze dat ook maar beweren..

Hoe de wereld daarbuiten is, is hier niet anders..
Mihaela is offline  
Oud 13 April 2018, 11:57   #279
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is zeker kinderlijk te zien hoe een vrouw op leeftijd, jij dus marie, zich druk maakt over hoe een paar vreemde op een forum over haar denken, want je bent bang dat men inziet dat jij niet aangekomen bent.
K. Katerie onderstreept dat jouw denken gecorrumpeerd is, en ontmaskert je.
Hij laat zien dat jij steeds met oordelen bezig bent, over je man, je dochter, over de sossen.
Aangekomen waar, in Roddelland?

Het is inderdaad kinderlijk hoe jij op en forum spartelt, hoe jij jezelf boven een ander wilt verheffen.
Ieder woord dat jij typt is doordrenkt in hoogmoed.
Schuif de aandacht niet naar mij, kijk naar je hoogmoed.

De gecorumpeerde gedachtenwereld van marie.
En zoals steeds jouw oordeel hier als de waarheid komen verkondigen en op dat oordeel mij bestrijden...
Het is niet omdat jij of Katerie zegt dat mijn verstand corrupt is dat mijn verstand corrupt is en jullie leggen dan ook niets bloot.

Jij zegt iets te zien en dan kom je dat iets, dat ik totaal niet ben, bestrijden en trek je zelfs conclusies daaruit, zogezegd over mij terwijl je mijlenver van mijn leefwereld verwijderd bent...

Katerie heeft de mond vol van aangeleerde wijsheid. Als je hem naar zichzelf verwijst; geeft hij nooit thuis... Micha's leugens komen dan wel van pas om zo gezegd de andere op zijn plaats te zetten; terwijl hij alleen zijn eigen vaandelvlucht ten toon spreidt...

En jouw zogezegde verontwaardiging dat ik jou opnieuw zou lastig vallen na een zogezegde wapenstilstand tussen ons???
Als jouw optreden en/of de gevolgen van jouw optreden, mijn doelstellingen, die in de richting van het forum gaan, mij schaden zal ik reageren en zal ik mijn ongenoegen blijven uiten...

En hou op met te zeggen dat dat reageren op triggeren zou zijn, want ik voel mij totaal niet aangesproken door jouw getrigger die alleen verteld waar jij, en niet ik, sta.

Oei, is dat misschien mijn befaamde hoogmoed; jouw links laten liggen en jou doorzien???
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 12:52   #280
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht

Oei, is dat misschien mijn befaamde hoogmoed; jouw links laten liggen en jou doorzien???
Waar ik jou en Dorje in hoogmoedig vind, want jullie hebben dezelfde stijl, is de drang om steeds een hele lezing te houden, met de toon van een wetende.
Het is zo, en het is zo, en het is zo..
Dorje bv. die zijn vrouw vertelt hoe het moet, en dat zij dankbaar zijn inzicht gebruikte, toen zij de deur open liet. Als je zo inzichtelijk hebt opgelost voor jezelf, valt dat mens niet ook mee lastig met het noemen.
Gedeelde smart is halve smart, maar een ander bewust sparen is bewust zijn.
Mischien had ze het druk, en moet ze hele dag in de weer, handen vol met buggy's en pampers, kind weg brengen, een ander kind ophalen, van alles en nog wat, terwijl jij letters aan het tokken op een forum was, in plaats van haar te steunen.. Lekker haar nog een trap na geven, Inzichtman..
Ik pak die Dorje bij, want jullie lijken precies op elkaar. Mistig in de hoofden, en allemaal vertellen hoe de zin van het leven in elkaar steekt.
Lezingen geven, over het gecorumpeerde denken schrijven, alsof jij het door hebt, niet een keer een voorbeeld geven over jouw eigen waazigheid, terwijl het duidelijk is dat jij nog onder de plak van je ego bent.
Wat jij over mij schrijft marie, met je overvloed aan vraagtekens, neem ik niet echt serieus.
Je hebt niet een keer inzicht laten blijken, over jezelf als persoon, alleen maar woorden achter woorden geplaatst..
Of zeur je over je familie, of zeur je over de sossen, of zeur je over het gecorumpeerde denken.
Geef gewoon een voorbeeld over hoe jij marie in het leven staat, wat jij bij jezelf onderzoekt, en geen algemene theorietjes blijven kliederen, of steeds over iets buiten jezelf jammeren..
Precies met Dorje ook zo..

Dan blijf jij voor mij iemand die zichzelf vergeet onder de loep te nemen marie, terwijl jij theorietjes prevelt met een hooghartige toon..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.