Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 June 2013, 21:30   #271
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
De kat heeft alleen een mening over het voer, niet over het schuurtje.
Mag de kat niet binnen? Vind je het voer stinken?

Mihaela, hoi! Wat lief van de spinnetjes. Ik ben ook zo met dieren. Wij hebben aan het keukenraam al méénden een groot web met erin een forse kruisspin zitten. Het raam erachter is erg vies, zwarte schimmelplekjes en al. Maar ik haal de spin niet weg. Dan maar een vies raam. De spin vind ik mooi, leuk dat hij er zit. Ik vraag me af hoe oud die beesten kunnen worden!
Pionne is offline  
Oud 19 June 2013, 21:36   #272
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Mag de kat niet binnen? Vind je het voer stinken?

Mihaela, hoi! Wat lief van de spinnetjes. Ik ben ook zo met dieren. Wij hebben aan het keukenraam al méénden een groot web met erin een forse kruisspin zitten. Het raam erachter is erg vies, zwarte schimmelplekjes en al. Maar ik haal de spin niet weg. Dan maar een vies raam. De spin vind ik mooi, leuk dat hij er zit. Ik vraag me af hoe oud die beesten kunnen worden!
De kat is gewoon nooit binnen, Pionne. Alleen als het heel erg koud is wil hij naar binnen. Hij doet lekker rondbanjeren, vangt een muis en doet andere kattendingetjes.
Freerider is offline  
Oud 19 June 2013, 21:39   #273
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Zo hoort een kat te zijn! Die welvaartsdieren van ons denken er anders over?

Onze spin zit trouwens wel binnen. Aan de binnenkant van het keukenraam dus!
Pionne is offline  
Oud 19 June 2013, 21:51   #274
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Zo hoort een kat te zijn! Die welvaartsdieren van ons denken er anders over?

Onze spin zit trouwens wel binnen. Aan de binnenkant van het keukenraam dus!
Ik bemoei mij verder niet al te veel met de spinnen. Mijn vrouw heeft er een hekel aan, dus in opdracht gooi ik er nog wel eens naar buiten. Maar het schijnt dat in een gemiddelde woning meer dan 100 spinnen wonen.

En de kat heeft hier een echt kattenleven. Als ze aandacht wil, dan komt ze vanzelf wel. En zo niet dan is het ook goed. Zo zouden mensen ook moeten leven. Dagelijks je ding doen en elkaar een beetje je gang laten gaan.
Helaas hebben veel mensen niet zo' n leven.
Freerider is offline  
Oud 19 June 2013, 23:08   #275
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik bemoei mij verder niet al te veel met de spinnen. Mijn vrouw heeft er een hekel aan, dus in opdracht gooi ik er nog wel eens naar buiten. Maar het schijnt dat in een gemiddelde woning meer dan 100 spinnen wonen.

En de kat heeft hier een echt kattenleven. Als ze aandacht wil, dan komt ze vanzelf wel. En zo niet dan is het ook goed. Zo zouden mensen ook moeten leven. Dagelijks je ding doen en elkaar een beetje je gang laten gaan.
Helaas hebben veel mensen niet zo' n leven.
Nee, de meeste mensen hebben meer een hondeleven.
Nadje is offline  
Oud 19 June 2013, 23:24   #276
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
En de kat heeft hier een echt kattenleven. Als ze aandacht wil, dan komt ze vanzelf wel. En zo niet dan is het ook goed. Zo zouden mensen ook moeten leven. Dagelijks je ding doen en elkaar een beetje je gang laten gaan.
Helaas hebben veel mensen niet zo' n leven.
Ja dat is heel natuurlijk zo'n kat, een natuurlijke jager die dermate gedomesticeerd is dat het z'n prooi niet opeet vanwege ander voedselbronnen.
Rennie is offline  
Oud 20 June 2013, 09:32   #277
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja dat is heel natuurlijk zo'n kat, een natuurlijke jager die dermate gedomesticeerd is dat het z'n prooi niet opeet vanwege ander voedselbronnen.
Die kat van mij zit regelmatig te kluiven aan zijn zelfgevangen prooi. Of hij geeft hem aan mij. Hij is nog sociaal ook.

Dus je bewering is weer eens een aanname , vriend.
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 18:27   #278
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht

Mihaela, hoi! Wat lief van de spinnetjes. Ik ben ook zo met dieren. Wij hebben aan het keukenraam al méénden een groot web met erin een forse kruisspin zitten. Het raam erachter is erg vies, zwarte schimmelplekjes en al. Maar ik haal de spin niet weg. Dan maar een vies raam. De spin vind ik mooi, leuk dat hij er zit. Ik vraag me af hoe oud die beesten kunnen worden!
Wat leuk Pionne met de spin waarvan je thuis zo van geniet.

Ik had een keer met een spin die in de spiegel van mijn auto zijn nest had gemaakt. Zijn web was maar een klein stukje buiten de spiegel dus liet ik het ook zo staan.
Ik was een keer aan het rijden richting snelweg, en het was een beetje meer wind dan gewoonlijk, en dus de spin bengelde een beetje aan zijn web.
Normaal gesproken voelde hij al aan als ik ging rijden, en schuilde hij op tijd in de spiegelhouder. Ja, de buitenspiegel van de auto. Door de te harde wind lukte het hem deze keer niet om vanuit zijn web bij zijn schuilplaats te komen.
Ik ging even aan de kant, spin haastte zich in zijn veilige spiegelhouder, en ik ging vrolijk weer verder rijden.
Mijn vriend gaat wat dat betreft ook heel ver in mee, maar voor de zekerheid heb ik hem na een tijdje in de tuin verhuisd.
Ik vind spinnen heel erg mooi. Ik heb een keer een spin, binnen een hele korte tijd, een prachtige web zin bouwen. Indrukwekkend om te zien.

De laatste jaren is er ook iets gebeurd bij mij, want vroeger pakte ik alleen maar hun spinnendraad vast, en verzette ik ze vanuit het huis naar de tuin, maar tegenwoordig, als ze ineens over mijn arm kruipen dan schrik ik er niet van, integendeel..
Al ben ik met kruispinnen voorzichtiger, want ze blijken een heel klein beetje gif te hebben.

Ik ga even op internet zoeken, hoe oud spinnen kunnen worden. Wat een leuk verhaal over jouw spin Pionne..
Mihaela is offline  
Oud 20 June 2013, 18:31   #279
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard The black, black widow

Hoe mooi wil je het hebben?


http://www.youtube.com/watch?v=IYClk5V7n4M

Streisand op haar best, ja, ja ik ben een sentimenteeltje....
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 18:48   #280
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Veel spinnen in Nederland worden ongeveer één of twee jaar oud.
De kruisspin bijvoorbeeld leeft maar één jaar. In de winter zit de kruisspin in een soort ei, spinsel. In het voorjaar komen de kleine spinnetjes uit. Aan het einde van de zomer, begin van de herfst zijn ze volgroeid, dan zien wij de spinnen ook het meest. Aan het einde van de herfst gaan ze vaak dood, maar voordat ze overlijden leggen ze wel eitjes en zorgen ze dat die goed verpakt zitten. In het voorjaar kruipen de nieuwe kruisspinnetjes dan weer uit hun spinsel. Kruisspinnen zien dus nooit hun ouders!

Maar wist je dat de Tarantula (vogelspin) wel twintig jaar oud kan worden? En de Mexicaanse roodknievogelspin wel ruim dertig jaar kan worden!
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.