Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 April 2012, 15:23   #271
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het maakt je kennelijk wel een piep uit en zo'n oerstomme dooddoener 'niemand heeft hier invloed op' doet datgene dat wat jou wel degelijk iets uitmaakt naar de achtergrond verdwijnen.

Daarmee is het echter niet weg, dingen die wat voor je uitmaken zullen zich aan je blijven voordoen. In het geval van Ogenbliksem is dat mechanisme nu tot verstarring gekomen in de opvatting dat alles zich maar blijft herhalen en voordoen omdat het datgene is wat zich voordoet.

Alles in het duale zijn lesjes die er geleerd moeten worden die, als ze geleerd zijn zich niet meer aan je voordoen. Je kunt ze serieus opvatten en er bij stilstaan 'waarom' ze zich voordoen.

Inconsequentie doet zich veelvuldig voor en inmiddels heb ik ingezien waarom zich dat voordoet. Jij kennelijk nog niet dus dat vraagt onderzoek.
Esje schreef dat het geen ene piep uit maakt niet dat het haar geen ene piep uit maakt. Dat zou mogelijk nog verschil kunnen maken in wat er (nog meer) onderzocht kan worden. Ook al is die persoonlijke geraaktheid daarmee niet per definitie uit te sluiten. Toch blijf het een aanname. Maar ik ga eerst maar verder lezen, ben daar geeindigd...anders vergeet ik het weer.

Wijziging aangebracht door Ulla op 29 April 2012 om 16:37.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 15:27   #272
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het had gekund dat je (een deel van) de aandacht voor jou zelf nodig had.

In dit en het andere draadje 'Hi Mihaela' is nu door de inmenging de kracht van het naar een punt toe werken om het voor Sem mogelijk te maken te doorzien verkeken. De aandacht (maar dat is ook met het gelijktijdig de was doen het geval) is niet langer meer volledig gericht, er is teveel verstrooiing ontstaan, de verschijnselen die van het doel afleiden zeg maar.

Ik was hier niet gezellig aan het keuvelen. Ik ga mijn tijd liever aan de lieve mensen in mijn omgeving besteden dan hier een beetje vrijblijvend te keuvelen.

Dus dat ga ik nu dan doen. Nog een fijne dag en tot ziens.
Dat begrijp ik Renoir. Ik had je eerste versie van deze post gelezen, en ben blij dat je hem wat hebt aangepast.

Wat mij betreft was er geen sprake van "een beetje vrijblijvend keuvelen" in de zin hoe jij dat vermoedelijk bedoelt, als niet serieus oid. Als ik achter mijn PC zit iets te typen ben ik daar met mijn volle aandacht bij op het moment van typen. Als ik dat dan gedaan heb, en er is even geen nieuwe reactie, dan ga ik even iets anders doen (in dit geval de was). Dat was dus niet gelijktijdig.

Ik begrijp nu dat je hierin liever had willen doorpakken zonder inmenging van anderen, maar dat kan ik niet ruiken. Ik ging en ga ervan uit dat ik hier gewoon wat kan typen. Misschien is het een idee als je bij een volgende gelegenheid waarin je wil doorpakken, er even een tweegesprek van maakt. Dan is ook voor mij duidelijk dat geen inmenging gewenst is.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 15:31   #273
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dat begrijp ik Renoir. Ik had je eerste versie van deze post gelezen, en ben blij dat je hem wat hebt aangepast.

Wat mij betreft was er geen sprake van "een beetje vrijblijvend keuvelen" in de zin hoe jij dat vermoedelijk bedoelt, als niet serieus oid. Als ik achter mijn PC zit iets te typen ben ik daar met mijn volle aandacht bij op het moment van typen. Als ik dat dan gedaan heb, en er is even geen nieuwe reactie, dan ga ik even iets anders doen (in dit geval de was). Dat was dus niet gelijktijdig.

Ik begrijp nu dat je hierin liever had willen doorpakken zonder inmenging van anderen, maar dat kan ik niet ruiken. Ik ging en ga ervan uit dat ik hier gewoon wat kan typen. Misschien is het een idee als je bij een volgende gelegenheid waarin je wil doorpakken, er even een tweegesprek van maakt. Dan is ook voor mij duidelijk dat geen inmenging gewenst is.
Dit even opmerkend, ik reageer vaak niet o.a. omdat ik iets niet wil verstoren, maar ondertussen ben ik wel bezig met mijn eigen "ding" om het helder te krijgen en daarvoor heb ik de respons soms juist wel nodig. In die zin ben ik het ook eens met Maria, dat je dan even apart zou kunnen gaan. Om anderen verder de gelegenheid te blijven geven.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 16:59   #274
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dat begrijp ik Renoir. Ik had je eerste versie van deze post gelezen, en ben blij dat je hem wat hebt aangepast.

Wat mij betreft was er geen sprake van "een beetje vrijblijvend keuvelen" in de zin hoe jij dat vermoedelijk bedoelt, als niet serieus oid. Als ik achter mijn PC zit iets te typen ben ik daar met mijn volle aandacht bij op het moment van typen. Als ik dat dan gedaan heb, en er is even geen nieuwe reactie, dan ga ik even iets anders doen (in dit geval de was). Dat was dus niet gelijktijdig.

Ik begrijp nu dat je hierin liever had willen doorpakken zonder inmenging van anderen, maar dat kan ik niet ruiken. Ik ging en ga ervan uit dat ik hier gewoon wat kan typen. Misschien is het een idee als je bij een volgende gelegenheid waarin je wil doorpakken, er even een tweegesprek van maakt. Dan is ook voor mij duidelijk dat geen inmenging gewenst is.
Wat het wat mij betreft poogde te zeggen was dat ik probeerde uitdrukking te geven aan de inspanningen waarmee het wat mij betreft gepaard ging. Oftewel het kost me veel moeite om zo correct mogelijk uitdrukking te geven aan wat ik beoog te zeggen, vanwege m'n intentie geen ruimte te geven aan andere interpretatie.

Mijn irritatie wordt doorgaans gewekt door een vervolgens uiterst ruimhartig lezen waarin allerhand interpretaties opnieuw weer het levenslicht kunnen zien en die vervolgens helemaal voorbij gaan aan wat ik beoogde te zeggen. (Dat onder woorden brengen vraagt een intellectuele inspanning, dit bedoeld voor Keen, het betreft het vinden van de beschrijvende woorden en is dus niet een zoeken om iets sluitend te krijgen).

Nou sloeg jouw interactie juist helemaal niet op mijn pogen, je geeft alleen (en dat leidde bij mij eveneens tot irritatie) aan Ogenbliksem een begripvolle handreiking, maar dat ziet er vanuit mijn gezichtspunt uit als het geven van een ontsnappingsmogelijkheid om van het onderwerp weg te komen. Nou is dat niet eens zo erg want ik zie niks anders dan ontsnappingspogingen bij haar. Maar toch blijf ik het jammer vinden dat iedereen (niet alleen jij) afleiding biedt door begrip te tonen, een ander onderwerp te gaan uitdiepen, danwel door wat loze kreten iemand, mij in dit geval (zie Keen in Hoi Mihaela) daarvan af te houden.

Ik heb nooit mijn einddoel uit het oog verloren en bezie dan ook met afschuw iedere vorm van afleiding, maar goed het is niet verwijtbaar dat jij mij niet bent. Ik zeg het niet om dit wederom aan de norm te onderwerpen maar omdat je iemand bent die ik in staat acht daar oog voor te krijgen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 17:00   #275
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dit even opmerkend, ik reageer vaak niet o.a. omdat ik iets niet wil verstoren, maar ondertussen ben ik wel bezig met mijn eigen "ding" om het helder te krijgen en daarvoor heb ik de respons soms juist wel nodig. In die zin ben ik het ook eens met Maria, dat je dan even apart zou kunnen gaan. Om anderen verder de gelegenheid te blijven geven.
Ik zeg het niet om dit wederom aan de norm te onderwerpen maar omdat je iemand bent die ik in staat acht daar oog voor te krijgen. Je kunt je natuurlijk altijd inmengen wanneer het daar om gaat, het onderwerp betreft, en het ook een item is dat ook voor jou telt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 17:21   #276
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zeg het niet om dit wederom aan de norm te onderwerpen maar omdat je iemand bent die ik in staat acht daar oog voor te krijgen. Je kunt je natuurlijk altijd inmengen wanneer het daar om gaat, het onderwerp betreft, en het ook een item is dat ook voor jou telt.
Op het moment dat ik iets opmerk en/of heel persoonlijk raakt telt het ook voor mij, maar soms is het niet nodig om te uiten. en helpt het mij ook niet verder. Of is niet werkelijk relevant. Maar zelfs al lijkt het voor een ander overbodig, soms helpt een uiting mijzelf iets helder te krijgen wat alleen in mijn hoofd niet lukt.

En is het ook voor mij puur vergissing dan leer k er nog van. Op het moment dat je daar over in gaat zitten, kan je(ik)ook in onderzoek. Maar snap wat je bedoelt, maar we moeten er ook weer niet al te moeilijk over gaan doen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 17:37   #277
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Op het moment dat ik iets opmerk en/of heel persoonlijk raakt telt het ook voor mij, maar soms is het niet nodig om te uiten. en helpt het mij ook niet verder. Of is niet werkelijk relevant. Maar zelfs al lijkt het voor een ander overbodig, soms helpt een uiting mijzelf iets helder te krijgen wat alleen in mijn hoofd niet lukt.

En is het ook voor mij puur vergissing dan leer k er nog van. Op het moment dat je daar over in gaat zitten, kan je(ik)ook in onderzoek. Maar snap wat je bedoelt, maar we moeten er ook weer niet al te moeilijk over gaan doen.
Het zien is voor mij geen enkele moeite, daarbij heb ik een enorm dieptespectrum van al datgene wat gezien wordt.

Wat ik hierboven aan Maria schrijf is maar gering van omvang van al wat ik zie. Het is geen moeilijk doen om te proberen dat te zien, het is dat wat ik in één oogwenk moeiteloos zie. De inspanning, het moeite doen, zit hem in het vinden van de woorden er voor. Het is echter de moeite waard om het geziene onder woorden te brengen want het laat de mogelijkheden van bewustwording zien en toont eenieder die daar belangstelling voor heeft dat het de moeite waard is om bewust te zijn, Bewustzijn te zijn, verlost van de overschaduwing van je ego.

Dat is niet om me zelf op de borst te kloppen hoe geweldig ik ben het is een weg om dat zelf ook te zijn en te kunnen.

Het heeft echter niets uitstaande met wat jou persoonlijk raakt, het gaat allemaal aan dat 'jou' voorbij. Dus de belangstelling voor het geweldige van je ervaringen moet eigenlijk helemaal niet bovenaan op je verlanglijstje staan.

Helderheid komt met het afleggen van de persoon het is veel te veel inspanningen om iets helder te willen krijgen. Het kan moeiteloos zijn, het directe inzicht is er, wanneer 'jij' er tussen uit bent met je gehechtheden en je bevindingen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 17:47   #278
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nou sloeg jouw interactie juist helemaal niet op mijn pogen, je geeft alleen (en dat leidde bij mij eveneens tot irritatie) aan Ogenbliksem een begripvolle handreiking, maar dat ziet er vanuit mijn gezichtspunt uit als het geven van een ontsnappingsmogelijkheid om van het onderwerp weg te komen. Nou is dat niet eens zo erg want ik zie niks anders dan ontsnappingspogingen bij haar. Maar toch blijf ik het jammer vinden dat iedereen (niet alleen jij) afleiding biedt door begrip te tonen, een ander onderwerp te gaan uitdiepen, danwel door wat loze kreten iemand, mij in dit geval (zie Keen in Hoi Mihaela) daarvan af te houden.
Ik begrijp wel hoe het er voor jou uitziet en dat je het jammer vindt.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 18:26   #279
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Wat jullie proberen is om de boel intellectueel SLUITEND' te krijgen, en dat is onmogelijk.
Probeer je dat wel dan ben je eerder forcerend bezig' dan aanreikend.

Met andere woorden....jullie zijn allebei ;Geweldadig' in de weer !.

zo'....ik ben er ff klaar mee.
Ik ga weer een tijdje de Duivel zijn.....


(P.S o ja'...Rob.
Wat gevoel en emotie betreft, ben jij veel kwetsbaarder dan Glans !, Glans kan wel tegen een stootje'...het is haar stokpaardje.
Maar jij' (Renoir ook trouwens) verschuilt je kwetsbaarheid achter een masker van intellect en redenatie..en boekjes kennis !.....en dat weet' je.)

Voor een oppervlakkige kijker kan het er inderdaad zo uitzien. Ik denk dat je wat alle drie betreft de plank volledig mis slaat.l
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2012, 18:58   #280
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Wat jullie proberen is om de boel intellectueel SLUITEND' te krijgen, en dat is onmogelijk.
Probeer je dat wel dan ben je eerder forcerend bezig' dan aanreikend.

Met andere woorden....jullie zijn allebei ;Geweldadig' in de weer !.

zo'....ik ben er ff klaar mee.
Ik ga weer een tijdje de Duivel zijn.....


(P.S o ja'...Rob.
Wat gevoel en emotie betreft, ben jij veel kwetsbaarder dan Glans !, Glans kan wel tegen een stootje'...het is haar stokpaardje.
Maar jij' (Renoir ook trouwens) verschuilt je kwetsbaarheid achter een masker van intellect en redenatie..en boekjes kennis !.....en dat weet' je.)


Tot laters....Makkers .
Hi Keen,

Wat gaan we doen, proberen wat geraaktheid te forceren?
Je probeert geblinddoekt met een knuppel driftig om je heen zwaaiend een vlieg dood te slaan die om je hoofd zoemt ...

Ik ben bekend met mijn vaardigheid om zaken intellectueel sluitend te krijgen. Ik heb zo de helft van mijn leven geprobeerd te overleven. Het is nu niet aan de orde en als het zich aandient dan is dat direct helder. Dan ben ik weg en lees je hier geen berichten van mij.

Je slaat de plank mis en dat weet je. Maar net als ik zal het je worst wezen dat je de plank mis slaat, als dat al zo is. Naar mij vind ik dat geen punt, love you anyway! Maar ik vind dat je naar Glans over de schreef bent gegaan, nadat ze duidelijk te kennen had gegeven niet van je frivoliteiten gediend te zijn. Excuus maken zou op zijn plaats zijn. En dan niet zo'n lullig excuusje, maar gewoon even diep door de knieen, alsof je haar ten huwelijk zou vragen. Het kost je niks en je wordt er niet minder van.



Zet 'm op, je kan het!
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.