Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 January 2014, 12:21   #271
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik wil dood zodat ik niemand van jullie tot last meer kan zijn.
Je bent mij niet tot last hoor.
Flikker het er maar uit.

X
Mars is offline  
Oud 10 January 2014, 12:34   #272
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bedoeld met dat tot last zijn een vertaling dat we elkaars gedrag bekritiseren. Voor mij is het dat niet.

Ik heb ooit gehoord van de A Course in Miracles maar heb het niet gelezen of gevolgd dus daarmee kan ik je niet helpen. Dat 'mensen elkaar verzwakken' 'kapot laten gaan' dat is, in mijn opvatting, vanwege het feit dat we niet weten 'wat' we zijn, we handelen egocentrisch vanuit een vermeend 'ik' dat zo zwak is dat het zich, vaak ten koste van anderen, steeds moet bewijzen.

Kapot gaan aan een vermeend 'ik' (iets dat niet werkelijk bestaat) zou een zegen kunnen zijn voor de mensheid, maar je neemt het kennelijk letterlijk en dat is omdat je ego z'n stinkende best blijft doen het hoofd boven water te houden. Dat wat er dood kan gaan is namelijk je ego dat zich vereenzelvigd met het lichaam en dat moet dus ook dood in die gedachtengang.

Ondanks alle uitleg hoe dat bedoeld is blijf je je eigen gedachtenspoor volgen en geef je er een eigen invulling van minderwaardigheid aan en bereik ik je toch niet. Vanwege je doodswens heb ik je al eens professionele hulp aangeraden, ik ben in de krochten van de psyche onvoldoende kundig.

Ik gevoel niet steeds de lust je gedachtenspoor 'dat we allemaal gelijk hebben dat jij geen recht van leven hebt' te rectificeren. Ik heb hier tot op heden niets anders gedaan dan aansporen je gedachten op waarheid te onderzoeken, niet om zomaar wat aan te nemen.

Ik vindt het erg voor je dat je in deze state of mind 'hangt' en geen kans ziet om je uit deze poel van ellende te verheffen. De enige troost is dat er toch momenten van vreugde moeten zijn geweest en dat je het tot op heden kennelijk nog hebt weten vol te houden.

Morgen is er gewoon weer een nieuwe dag.
dat is weer zo' n lul verhaal Renoir. Als je niet weet waar het over gaat waarom handel dan zo ruchtsichlose?

Ga het maar even aan Tandem vragen dat die had quote over dat leraartje uit de cursus van wonderen geplaatst. Mijn Vraag, die uitermate serieus was maar die jij als uitlokkend hebt betiteld heb naar hier verhuist, dus aan jou de verantwoordelijkheid om je te verdiepen in wat ik wil weten. De rest van net gelul zit ik niet op te wachten eerlijk gezegd. Of anders als je er geen trek in hebt vraag het nog eens aan de door jou zo geliefde Tandem, wat dat is al net zo'n misbaksel als jij. Hem kan het ook geen reet schelen of Vagebond of andere vagebonden kapot gaan om dat hij weigert naar mijn rot kop te kijken. Iets te confronterend denk dat dat het hele probleem is. Nou ja ik heb er schijt aan

We tellen nog steeds af 96, 95, 94, 93.......

Kom maar op met die antwoorden, ben benieuwd.
Vagebond is offline  
Oud 10 January 2014, 12:41   #273
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Je bent mij niet tot last hoor.
Flikker het er maar uit.

X
thks en ook thks aan Ulla. ik doe het maar in 1 post wel zo gemakkelijk...
Vagebond is offline  
Oud 10 January 2014, 15:15   #274
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat lijkt me nou eens wijs. Zeg Renoir hoe zit dat ben je ondertussen al begonnen in de cursus of wonderen? Je heb nog maar een paar dagen, Max een dag of 5 en dan is het toedeloe Vagebond of he hallo Vagebond, jou keus, jij hebt mijn leven leven in handen remember?

Je maakt een lijk of je red een leven, wat zal het zijn?

Even ter info, de meeste mensen doen zo ongeveer 1,5 jaar over dat boek en dan heb je nog dat quotje waar ik een paar vragen over heb.....dus je snap de druk ligt nogal hoog.

In afwachting tik te teller nog steeds 43, 42, 41,.......

Oh ja en die bullshit over de proffecionele hulpverlening is natuurlijk te belachelijk voor woorden aangezien Vagebond hier niet van plan is zich opnieuw te laten opkalefateren tot melkkoe uwer glorie, dat snap je zeker wel Renoir, tenminste dar zullen we toch hopen.

Hup, hup, aan het werk aub, thks alvast.


Even voor de goede orde Vagebond met betrekking tot je quotes in het draadje 'Crisis voorbij', dat ik maar even daar nog laat staan, ik laat mij niet chanteren.

Ik ga verder niet meer op je uitdagende, reactie afdwingende, gedragingen in, het staat me niet aan. Beschouw je vanaf nu dus maar als verblijvende onder mijn negeerknop.
Rennie is offline  
Oud 11 January 2014, 17:50   #275
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Even voor de goede orde Vagebond met betrekking tot je quotes in het draadje 'Crisis voorbij', dat ik maar even daar nog laat staan, ik laat mij niet chanteren.

Ik ga verder niet meer op je uitdagende, reactie afdwingende, gedragingen in, het staat me niet aan. Beschouw je vanaf nu dus maar als verblijvende onder mijn negeerknop.
It's done, de keuze is gemaakt. Liever virtuele moord dan zichzelf onder ogen te komen. Laten wij voor Renoir bidden dat hij nog eens tot inzicht mag komen. Dat hij ooit nog eens gaat zien hoe hij zijn eigen dromen dag in dag uit om zeep helpt, daarbij onwetend talloze slachtoffers achter zich latend.

De vraag is beantwoord. De vraag of het tij nog te keren valt voor Renoir en hij ooit op een dag een andere keuze kan maken verschijnt aan de horizon.

Ik denk dat Renoir het anders wil maar dat hij niet weet hoe dat moet. Ik begrijp nu waarom hij met de vinger op de knop verplaats dit bericht gedrukt heeft. Het ging niet om Tandem en/of hem beschermen. Het ging om Renoir zelf die zichzelf, middels zijn gesprek met ondergetekende, wilde motiveren om zich te gaan verdiepen in de materie van de cursus voor wonderen.

Laten wij hopen dat hij dat alsnog gaat doen. Want hoe stompzinnig kun je zijn je eigen wens te laten boycotten door het zwaar verzuurd mannetje dat in je huist. Vallen over een paar woordjes die je niet zinnen. Woordjes die totaal anders vertaald zijn dan bedoelt en daarmee je eigen droom en wens overboord zetten. Het is te triest voor woorden.

Ik geloof dat mijn taak hier erop zit. We kunnen nu nog slechts afwachten wanneer bij Renoir een licht zal opgaan.

Ach en Vagebond? Misschien komt ze nog wel een keertje terug wanneer de tijd rijp is. You never know. Voor nu is het slusch

Dus wellicht tot later.


Wijziging aangebracht door Vagebond op 11 January 2014 om 18:25.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 20:59   #276
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ik denk niet dat iemand belangstelling voor je verhaal heeft Vagebond.
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 21:10   #277
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik denk niet dat iemand belangstelling voor je verhaal heeft Vagebond.
ja dat denk ik ook Vagebond. Het is ook niet zo belangrijk, laten we eerlijk zijn.

Natuurlijk hebben we er pijn van dat we alweer gebannen zijn vanwege krankzinnige ideeën die rondwaren. Het was geen wonder dat wij hier niet wensten terug te komen. Zeker met het arriveren van een zekere persoon veranderde de energie, nieuwe mogelijkheden werden geboren, zelf mbt tot jou Vagebond. Het betekende een kans, want jij staat hier op het forum ingeschreven, waarmee sowieso het risico genomen werd dat men met jou geconfronteerd zou worden. Ik denk dat het iets betekent, wat denk jij Vagebond zou het iets te betekenen kunnen hebben. Zou er een mogelijkheid tot kentering hebben kunnen zijn, die nu, zo voel ik het tenminste, kapot geslagen is vanwege een zuur ventje dat geen mogelijkheden kan zien vanwege zijn gefixeerde ideeën.
Denk jij dat het ooit nog goed zal komen?
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 21:13   #278
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ja dat denk ik ook Vagebond. Het is ook niet zo belangrijk, laten we eerlijk zijn.

Natuurlijk hebben we er pijn van dat we alweer gebannen zijn vanwege krankzinnige ideeën die rondwaren. Het was geen wonder dat wij hier niet wensten terug te komen. Zeker met het arriveren van een zekere persoon veranderde de energie, nieuwe mogelijkheden werden geboren, zelf mbt tot jou Vagebond. Het betekende een kans, want jij staat hier op het forum ingeschreven, waarmee sowieso het risico genomen werd dat men met jou geconfronteerd zou worden. Ik denk dat het iets betekent, wat denk jij Vagebond zou het iets te betekenen kunnen hebben. Zou er een mogelijkheid tot kentering hebben kunnen zijn, die nu, zo voel ik het tenminste, kapot geslagen is vanwege een zuur ventje dat geen mogelijkheden kan zien vanwege zijn gefixeerde ideeën.
Denk jij dat het ooit nog goed zal komen?
Het is de tijd Vagebond, geef het de tijd. We weten dat je nu geen mogelijkheden ziet en dat je overmand bent door verdriet, maar jij weet toch ook dat er nog een dingetje in zit wat gevaar op kan leveren wanneer we er niet zorgvuldig mee om gaan?
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 21:15   #279
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het is de tijd Vagebond, geef het de tijd. We weten dat je nu geen mogelijkheden ziet en dat je overmand bent door verdriet, maar jij weet toch ook dat er nog een dingetje in zit wat gevaar op kan leveren wanneer we er niet zorgvuldig mee om gaan?
Ja dat is zo idd. Het is niet zo verkeerd wat nu gebeurd Vagebond, let maar op het licht gaat wel weer schijnen. Kijk door de winkelruit voel de pijn maar dat je niet naar binnen mag. Het raakt ergens iets in je wat van wezenlijk belang is, dat weet je toch?
Vagebond is offline  
Oud 11 January 2014, 21:25   #280
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja dat is zo idd. Het is niet zo verkeerd wat nu gebeurd Vagebond, let maar op het licht gaat wel weer schijnen. Kijk door de winkelruit voel de pijn maar dat je niet naar binnen mag. Het raakt ergens iets in je wat van wezenlijk belang is, dat weet je toch?
Ja Vagebond, maar soms is het zo moeilijk en wil ik liever vluchten, het niet aangaan omdat dat zoveel gemakkelijker is. Ik vergeet dan dat het andere beter is en meer overeen komt met mijn verlangen. Eigenlijk ben ik het ook nu vergeten en zeg ik dit slechts als iets dat uit mijn herinnering komt.

Vagebond er ligt onder dit dingetje nog een dingetje we moeten het er eens over hebben als de tijd daar is, want het weerhoud me.....

Ik denk dat we nog een keer moeten uitbreken, hopelijk kan dat gebeuren in meer gecontroleerde omstandigheden. Want de vorige keer was de na wedstrijd maar weer eens verschrikkelijk, ik wil dat niet nog een keer hoor Vagebond.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.