Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 June 2015, 13:04   #281
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hoogmoed komt voor de val..............
Theo prijst zich gelukkig nog iemand te zijn die kan vallen.
  Met citaat reageren
Oud 16 June 2015, 16:58   #282
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Theo prijst zich gelukkig nog iemand te zijn die kan vallen.
Ja! Dat is een juiste analyse. Hoogmoed is een eigenschap van het ego.
Het is de 'val' die het hem doet.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2015, 21:50   #283
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik hoef mijn broeders hoeder niet te spelen.

En toen schoot het me te binnen dat Rob niet geloofde in innerlijke stemmen.
Uiteraard gaan Rob en/of Laurens daar wel weer een antwoord op vinden.
Dan heb ik het allemaal weer niet goed begrepen en zo. Maar ik vond het opmerkelijk dat beide heren wat anders zeggen op dit punt.
Fijn dat je je zorgen maakt om Laurens en mij. Het lijkt er op dat je toch meer in je rol van 'broeders hoeder' gelooft dan je wilt weten.

Dit is een typische reactie van iemand die oppervlakkig leest en (vanwege vooringenomenheid) voorbarige conclusies trekt. Dat twee opmerkingen uit hun context getrokken een schijnbare tegenstrijdigheid lijken, is een typische conclusie van 'iemand' die de werkelijkheid voornamelijk vanuit zijn denkgeest probeert te vatten.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2015, 21:54   #284
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Fijn dat je je zorgen maakt om Laurens en mij. Het lijkt er op dat je toch meer in je rol van 'broeders hoeder' gelooft dan je wilt weten.

Dit is een typische reactie van iemand die oppervlakkig leest en (vanwege vooringenomenheid) voorbarige conclusies trekt. Dat twee opmerkingen uit hun context getrokken een schijnbare tegenstrijdigheid lijken, is een typische conclusie van 'iemand' die de werkelijkheid voornamelijk vanuit zijn denkgeest probeert te vatten.
Ik heb het al voorspeld: Theo is degene die het allemaal weer niet goed begrepen heeft. Dankjewel voor de bevestiging, Rob.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2015, 21:57   #285
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik heb het al voorspeld: Theo is degene die het allemaal weer niet goed begrepen heeft. Dankjewel voor de bevestiging, Rob.
Geen dank.
Als je al wist dat je het niet goed begrepen hebt, doe er dan wat mee, zou ik zeggen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 04:57   #286
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar mijn persoonlijkheid is nogal een temperamentje en dat zal altijd zo blijven. Gedurende het leven. Daar ontkom ik niet aan, vrees ik.
Ha Nadje met het temperamentje, wat een geestige tijd was dat 2,5 jaar geleden op het forum toch alweer. Met dank aan Theo / kweetniet ook, die bracht ook genoeg variatie in de forum mantra's van gedegen zelfondersoek in de onderbroek door Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido.
Maar de forumtijden zijn verandert. Jij en Theo doen niet meer mee, in de plaats daarvoor hebben we een Dorje de leugenaar even gekregen, maar die heeft het ook voor bekeken gehouden na oneindige discussies met de waarheid-professoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
En ja, hoe kan het dat Pup toch telkens weer de verkeerde vrouwen blijft aantrekken? Nou dat vind ik dan boeiend. Om te kijken hoe dat bij hem werkt.
Wel, 2,5 jaar verder is het me weer wat duidelijk geworden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Theo:...Dat het gaat om doorzien van zaken, daar kan ik je bijtreden. Dat betekent ook zien dat iets simpelweg een conditionering is en het daarmee dan maar doen, zoals ook Pup zegt. Allee, daar kan ik me ook nog in vinden. Als ieder oordeel van het brein komt, wat zo is, dan hoeven we, of misschi9en kunnen we daar niet eens mee stoppen. Als gezien is, dat het iets van het brein is, dan is dat toch ook niet nodig? Het is gezien voor wat het is.
Het komt van het brein ja. Het brein is ergens door omstandigheden iets gaan geloven wat niet waar is.
Ik ga mijn 4de jaar totale eenzaamheid in nu. Geen vrouw meer aangeraakt of aangetrokken toe gevoeld. Algoed ergens, tijdje gespaard van de waanzin en bezetenheid die in mij leeft omtrent seks en relaties en tijd genoeg om uit te zoeken hoe zulk conditioneringen ongedaan te maken.

Mihaela heeft onlangs een mooi ervaringsgericht voorbeeld gegeven in het topic 'Diederik Wolsak' omtrent zijn zes stappen methode waarbij ze tot dit besluit kwam..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik Mihaela, ben een gedachten-fabriek, de overtuigingen die ik heb doen me continue onveilig voelen.
Ik voel me los van God!
Nou gaan de drie koningen van dit forum weer komen toeteren om gedegen zelfondersoek in de onderbroek te doen, wat, zoals zo vaak al omschreven door Laurens, het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren, is, maar daar is een gerichte methode natuurlijk voor nodig (Die van Byron Katie ken ik al, maar die van Diederik Wolsak ligt me nog meer).
Steeds maar toeteren om 'gedegen zelfonderzoek' te doen is daar niet behulpzaam bij en het is hun zaak niet wie gedegen onderzoek doet of niet. De encyclopedische 'aanwijzen' van professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido lokken bij mij alleen maar hilariteit uit en Laurens bakt er al niet meer van met zijn getoeter.
Diederik Wolsak dus wel.
Die methode volg ik nu, want door hem is me helemaal duidelijk geworden waarom ik steeds de 'verkeerde' vrouwen blijf aantrekken. Hij deed namelijk hetzelfde.
Zijn uitleg is simpel: je voelt je aangetrokken door mensen met dezelfde overtuigingen. Hij zat tot zijn 3de levensjaar in een Japans concentratiekamp, dan tot zijn 12ste bij verschillende niet warme pleeggezinnen. Ik volgens mijn zieners duiding 30 jaar geleden, toen ik de eerste keer bij hem kwam, in een emotioneel concentratiekamp tot mijn 12ste. Dus de overtuigingen die ik gevormd heb komen overeen met die van Diederik Wolsak brein alsook met dat van forumlid Mihaela en slechts met 97% van de menselijke bewoners van deze planeet.
De core overtuiging is: ik mag er niet zijn, ik ben niets waard, de oorlog die volwassenen rond mij maken is mijn schuld.

In feite zit ik hier op een verkeerd forum. Ik zou er één moeten vinden voor mishandelde mannen en Mihaela één voor mishandelde vrouwen.

En professor pastoor Lo T. Nowee begint het door te krijgen dat er met ons niks aan te vangen is.
Daarom verschuift hij naar de analyticus.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Katerie: Een typische Micha-reactie waarbij de focus verschuift van het denken-wat-anderen-denken naar het denken-uit-zelfbeklag.
Ocharme Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido. Zij maar vruchteloos toeteren en uitleggen over gedegen zelfondersoek in de onderbroek....
Dat komt niet binnen bij mishandelde mensen jongens!
Daar zijn Miha en ik al te oud voor ook. 50+'ers hun brein is vastgeroest.
Nog enkele jaren en ik ben al een 60 plusser... Ik mag bijna naar 'huis'. Verlost en bevrijd van denken en piekeren door de dood. Joehoe!

In de weinige jaren dat me nog resten doe ik nog wel dagelijks de 6-stappen methode van Diederik Wolsak. Dat scheelt weer wat werk in een volgend leven...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 10:48   #287
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nog enkele jaren en ik ben al een 60 plusser... Ik mag bijna naar 'huis'. Verlost en bevrijd van denken en piekeren door de dood.
Dat is precies de gedachte die opkwam toen ik de laatste berichten van je las: een oud chagrijn dat naar zijn begrafenis schuifelt.
Ik weet het, je schrijft maar wat in je opkomt met een pen voor de zachte, oppervlakkige luim. Straks, als je niet oplet, wordt je onderbroek van zelfbeklag nog ingewisseld voor een pamper met die functie.

Dat is het masker, het lot van de persoon. Je hoeft niet op de dood te wachten om dit masker af te leggen. Zolang er denken is, is er bevrijding, ander begin. Iedereen zal zweren bij het masker van de persoon. Het vergt moed en inzet om gedegen zelfonderzoek te doen.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 13:49   #288
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

In feite zit ik hier op een verkeerd forum. Ik zou er één moeten vinden voor mishandelde mannen en Mihaela één voor mishandelde vrouwen.
Wij zitten hier precies goed.
Wij kunnen op ons gemak therapeutisch gedachten onderzoeken.
Zijlings kunnen wij voorzichtig het Nondualisme doorgronden/ begrijpen/bevatten.
Dit allemaal doen wij zelf, het forum fungeert als scherm..

Zomaar tussendoor...
Leuke zin genoteerd, uit de film Confucius:
"maar weinigen zullen de diepte en de ruimte en de opvatting van het lijden bevatten..."

Is het niet wonderschoon de gelegenheid dat hier aanwezig is?
Een forum waarop wij jengelend, schoppend, inzichtelijk, vastberaden, soms geniepig lachen, of simpelweg geamuseerd, ons domheid, slimheid, en menselijke filosofische nieuwsgierige aard kunnen ventileren?
De ziel zoekt, de mens droomt..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 13:55   #289
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het vergt moed en inzet om gedegen zelfonderzoek te doen.
Ik doe al 30 jaar gedegen zelfondersoek in de onderbroek beste Nowee.
Laat ik voor de niet bestaande meelezer alweer nog maar is simpel definieren wat dat is:
Citaat:
Het gedegen zelfonderzoek is, zoals zo vaak al omschreven, het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren.

Laurens
Ik doe nu dagelijks de praktische zes stappen oefening van Diederik Wolsak.
Ik lees dagelijks de gratis toegestuurde ECIW lessen.
Ik doe dagelijks de 'keer het om' oefeningen van Byron Katie.
Ik lees dagelijks allerhande inspirerende teksten (niet op dit forum).
In de voorbije 30 jaar heb ik opleidingen gevolgd in, Thomas Gordon, rebirthing, NLP, Reiki, etc.

Onze Lieven Heer kan wanneer ik bij hem kom niet zeggen dat ik geen moeite heb gedaan me te bevrijden van emotioneel lijden als gevolg van een gespleten denkgeest.

Jouw, Ben / Guido en Lauren's encyclopedische gedegen zelfonderzoek aanwijzingen om het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in de kop circuleren te onderzoeken zijn goed voor de 3 procent van de bevolking die nog niet te neurotisch, psychotisch en dus verloren (gelopen) is.

Effe tellen, de huidige wereldbevolking gaat richting de 8 miljard volgens die site > http://www.worldometers.info/nl/
3 procent daarvan zijn 240.000.000 (miljoen) mensen.
Daarvan spreken wereldwijd 230.000 mensen Nederland.

Dus het is zaak van die 230 duizend mensen er enkele op dit forum te krijgen. Die kunnen dan begeleid worden door jou, Ben / Guido en Laurens in 'gedegen onderzoek'.
Succes ermee. Never say never, misschien kunnen jullie alzo het tij op deze planeet nog keren. Laurens gelooft er niet meer in, maar als jullie beiden hem moed inspreken en volharden in begeleiding van enkelen weet je maar nooit.
Forumlid Iona lijkt goed op weg te zijn in jullie spoor.
Al is het maar één persoon, misschien maakt die het verschil.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 January 2018, 14:12   #290
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij zitten hier precies goed.
Wij kunnen op ons gemak therapeutisch gedachten onderzoeken.
Moet zijn want Laurens tolereert ons nog.
Zo contraproductief aan het gedegen zelfondersoek als Theo / Kweetniet en Sterrenstof zijn we dan toch nog niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij zitten hier precies goed.
Wij kunnen op ons gemak therapeutisch gedachten onderzoeken.
Zijlings kunnen wij voorzichtig het Nondualisme doorgronden/ begrijpen/bevatten.
Dit allemaal doen wij zelf, het forum fungeert als scherm..
ja, daardoor kunnen we beetje meer via dit forum proberen te vatten dat alles denkbeeldig is en we niet de enige 'slachtoffers' zijn van onze denkbeeldigheid.
Les 18 van de dag uit het Werkboek van Een Cursus in Wonderen zegt het ook al.
Ik ben niet de enige die de gevolgen ervaart van mijn zien.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zomaar tussendoor...
Leuke zin genoteerd, uit de film Confucius:
"maar weinigen zullen de diepte en de ruimte en de opvatting van het lijden bevatten..."
Tsja, lijden schijnt nodig te zijn om wakker te worden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is het niet wonderschoon de gelegenheid dat hier aanwezig is?
Een forum waarop wij jengelend, schoppend, inzichtelijk, vastberaden, soms geniepig lachen, of simpelweg geamuseerd, ons domheid, slimheid, en menselijke filosofische nieuwsgierige aard kunnen ventileren?
De ziel zoekt, de mens droomt..
Prachtig.
En terwijl kijken de drie afgeronden hoofdschuddend toe en denken ze: Als ze nou toch maar is gedegen zelfonderzoek deden...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.