Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 May 2015, 01:26   #281
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Hoe je daar "van af" kunt geraken (zo je dat al wilt) zou ik niet weten, misschien kan het wel niet en is het "part of life" en zou die pijn op een bepaalde manier oké kunnen zijn.
Volgens mijn bescheiden mening geraakt men daar nooit "van af".
Is het net zoals met angst, leven zonder angst is leven met je angst. Hetzelfde met pijn dus, die is een "part of life" ja.

Ik heb 15 jaar geleden persoonlijk eens een getraumatiseerde Vietnam-veteraan aanhoort en gesproken.
Hij had slechts de leeftijd van 17 jaar in die oorlog. Een groot deel van zijn leven werd er door getekend, zoals zoveel andere jonge Amerikanen door die jarenlange guerrilla oorlog.
Als zen-Boeddhist tijdens zijn voordracht soms vertellende over zijn vreselijke ervaringen in die oorlog zag je de emoties nog door zijn lichaam gaan als hij anekdotes aanhaalde.
Maar over hem daar > http://en.wikipedia.org/wiki/Claude_AnShin_Thomas

Hij is tot het Boeddhisme gebracht door Thich Nhat Hanh.
En heel Thich's aanpak is simplistisch voorgesteld in een notedop te vatten als: Stop. Nog niet meer, gewoon: Stop.
Mindfulness...
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 01:53   #282
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Hij is tot het Boeddhisme gebracht door Thich Nhat Hanh.En heel Thich's aanpak is simplistisch voorgesteld in een notedop te vatten als: Stop. Nog niet meer, gewoon: Stop.
Mindfulness...
Dat is het dan misschien wel. Dealen met wat er is, en niet nog meer (pijn) toevoegen aan wat er al is. En het afwijzen van pijn creëert nog weer meer pijn.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 06:01   #283
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
ad1 Dat van dat rancuneuze schreef ik er alvast maar bij. Om te voorkomen dat je zou schrijven dat het aan mij ligt. Maar dat doe je toch in ad3

ad2 Er zijn natuurlijk wel meer redenen waarom ik jou een lul vind.


ad3 Nee hoor. Iemand als Moi laat ook niet veel van haarzelf zien, maar haar vind ik geen lul. (of het vrouwelijke equivalent)

ad4

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel erg in dat jij mensen uit de tent lokt.
En je schoffeert mij ook niet of zo. Je bent netjes opgevoed.
Ik heb niet het gevoel dat er iets is wat uitgepraat moet worden of zo.
In die 2 jaar dat ik je virtueel ken is er weinig voorgevallen.
Ik voerde je slechts op als voorbeeld bij Alliswell.
En omdat je toch een bepaalde onaangeraaktheid uitstraalt nam ik jou als voorbeeld. Ego zou het heel erg vinden om tot 'lul' te worden bestempeld.
Maar ik dacht: Rob maakt het toch niks uit. En het is natuurlijk mijn mening.

En ik ken je niet irl. Misschien wijzigt mijn mening over jou wel als ik je persoonlijk zou ontmoeten. Maar Deventer is me te ver weg.
Kun je de absurditeit zien in wat je schrijft?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 06:38   #284
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Hoe je daar "van af" kunt geraken (zo je dat al wilt) zou ik niet weten, misschien kan het wel niet en is het "part of life" en zou die pijn op een bepaalde manier oké kunnen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Volgens mijn bescheiden mening geraakt men daar nooit "van af".
Is het net zoals met angst, leven zonder angst is leven met je angst. Hetzelfde met pijn dus, die is een "part of life" ja.
Ik dacht eerst: interessant voor een nieuw onderwerp.

Maar misschien staan er wel handreikingen in het openingsbericht (tekst van WK).
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 10:02   #285
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ga nu eens op de zaak in. Valse beschuldiging omdat jezelf toegeeft dat het ongegrond is...ook in eigen optiek. Maar gegrond in eigen mening of niet, iemand als *...* wegzetten of welke negatieve bewoording dan ook is altijd ongegrond en dus vals. Dit is total geen babbelen maar tot de kern doordringen. Oplichten is mij oplichten met een vals beeld over de persoon in kwestie. Iemand een toffe gast vinden is al deel of begin van het transformatie proces steeds verder totdat we alleen nog maar licht zien in het beeld. Totdat alle illusie in de mind is verdwenen zodat we geen valse voorstelling meer projecteren. Dan zijn enkel de ware gedachten geprojecteerd tot een beeld die bij niemand meer angst en weerstand oproept om vreugde te vinden in eenheid. Zolang het ego gehaat wordt als werkelijkheid dat overwonnen moet worden als vijand is men het spoor nog bijster, maar liefde zal het transformeren.

Ik snap niet waar je naar toe wil. Ik vind Rob al een hele tijd een lul. Die mening was al meer dan een jaar in mij (weet ik niet precies) . Ik heb het nu alleen publiekelijk uitgesproken. Mijn mening over personen heeft niks van doen met wat voor transformatieproces dan ook.

En ook in Rob schuilt die Christusvonk achter die hele berg geacteerde egoloosheid. Maar dat tot bloei brengen moet Rob zelf doen. En aangezien hij niet naar goede raad luistert en zeker niet naar die van mij zal die bloei nog wel eventjes duren.

Ik begrijp ook niet waar je die haat ziet. Ik haat Rob niet. Misschien is mijn mening wel gestoeld op incomplete informatie. Het is gewoon een mening over Rob, niet meer niet minder. Die mening was al in mij toen je die hartjes stuurde en die hug. Maar nu mijn mening wat duidelijker wordt ben ik opeens een oplichter? Jouw liefde voor mij is wel heel erg voorwaardelijk?..
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 10:25   #286
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Laurens, in welke zin hebben die je belangstelling? In de zin van verklaring vinden of manieren om ze op te lossen? Ik las dit laatst:
Leed intrigeerde me altijd al net zoals Boeddha. Van dat overerven had ik al een sterk vermoeden en bedankt voor de link. Ik heb drie zeer gevarieerde zonen. De oudste is overvoelend en al vele jaren pijn aan het onderzoeken, de middelste is wat je zou kunnen noemen gerealiseerd en de jongste vind al dat gepraat over pijn, gezoek en gepriegel in de psyche maar onzin. Over de middelste hoeven we het niet te hebben, maar de oudste gaat naar mijn mening te ver in zijn onderzoeken omdat ik de indruk heb dat het los komt van de werkelijkheid (wellicht speelt overerven een rol) en de jongste daarvan denk ik soms dat ie liever helemaal niet wil voelen. Ik wissel van mening enerzijds denk ik onderzoeken althans van pijn uit het verleden is goed anderzijds kan het ook te diep gaan en te intens zijn met de indruk dat je het beter kunt laten.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 10:41   #287
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Zolang het ego gehaat wordt als werkelijkheid dat overwonnen moet worden als vijand is men het spoor nog bijster, maar liefde zal het transformeren.
Het ego moet onderzocht worden op het werkelijk bestaan er van, maar omdat ego dat niet laat gebeuren vanwege dat dat nou juist zijn eigen ondergang betekend bewaakt het zijn grenzen, maakt van een akkevietje een aanval en gaat in verzet om vervolgens intensief zijn grenzen te bewaken. Deze haard van verzet moet ingezien worden en daarom uitgelokt want dat gebeurt niet met het erkennen van het bestaan van dat ego dan wel het met liefde bejegenen.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 11:12   #288
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht

@Laurens: mag de avatar van mijn waarheidsmurf account misschien al doorkomen, of heb ik technisch iets niet goed gedaan?
Bewust gespleten zijn is namelijk wel leuk.
Kennelijk.



Het formaat was niet goed dat moet 80 x 80 pixels zijn en heb ik geresized.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 11:23   #289
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

@Gargamel: Zat ik toch te knoeien met dat formaat.
Merci voor de moeite!
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 11:42   #290
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
@Gargamel: Zat ik toch te knoeien met dat formaat.
Merci voor de moeite!
Your welcome, have a nice day.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.