Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 May 2017, 15:42   #281
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@Katerie: Ik stelde je een vraag om te kijken waar de vreugde ligt andere te zien geloven in lulkoek omdat woord maar weer te gebruiken. Ik dacht een duidelijke grap te maken met mijn verwijzing naar Gedegen Zelfonderzoek. Nogwel geplaatst tussen haakjes en met haha en een smiley erbij.
De grap was wel degelijk aangekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Dit lag duidelijk te gevoelig en je reageert als een gebeten hond alsof Gedegen Zelfonderzoek mijn aanbeveling was. Je besteed de rest van je berichten te bewijzen hoe dwaas gedegen zelfonderzoek is zonder mijn vraag te zien.
Je ziet dingen die er niet zijn.
Je vraag was:"Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?"
Die heb ik beantwoord. Ik zie de handelingen van de gedegen zelfonderzoekers echter niet als een dwaas dwalen, dat is jouw invulling.

Ik vind de gedegen zelfonderzoekers op dit forum 'auto-mechaniekers'.
Doe het 'zo en zo en zo', wat ze dan 'aanwijzingen' noemen en men komt tot een resultaat: Weten 'wat' je bent.
De beproefde advaita-vedanta methode. De kortste weg (naar huis) volgens Laurens.

Is dat een dwalen van hun?
Nee, dat is een zienswijze.
'Nee, nee, het is een methode, werkwijze, om zienswijzen (ego) te doorzien', zegt de gedegen zelfonderzoeker dan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Je ziet je eigen kracht niet en hoe scherp je de dingen aanvoelt. De zuiverheid in jou is in onbelans met de zelfwaarde die je jezelf niet geeft.
Bedankt voor je zienswijze. Niet dat ik er wat aan heb, want het is een van de vele 'aanwijzingen' waar dit forum van vergeven is; Parels volgens Turrio.
Het is maar wat men parels noemt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ieder heeft zijn verleden ook de andere op het forum en ieder reageert vanuit die beleefingswereld.
Hoe deze spiraal te doorbreken.
Waarom moet deze belevingswereld, wat jij een spiraal noemt, doorbroken worden?
Ah, ik weet het, dan is er meer ruimte voor jouw liefdes-denkbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Geef jezelf de waarde die je toekomt en vanuit die kracht kan je dwars door ieders dwaasheid kijken zonder daar vreugde in te vinden en kan je vreugde vinden in de waarde en grootheid in iedereen die daar achter verborgen ligt. Een ander wereld kan gezien worden.
Wat heb je het toch steeds over dwaasheid en over een andere wereld.
Is de wereld die je ziet, nu op dit forum, soms niet goed genoeg? Ontbreekt er 'liefde'?

Ik vind gedegen zelfonderzoekers als Turrio, Ben en Laurens helemaal niet dwaas. Dat zijn gasten met een zeer hoog I.Q., veel hoger dan het mijne.

Maar ik hoef weer niet ver te zoeken waar je de inspiratie voor jouw betoog haalt...
Citaat:
Les 139 Ik aanvaard de Verzoening voor mijzelf.

Verzoening verhelpt het vreemde idee dat het mogelijk is jezelf te betwijfelen en onzeker te zijn over wat jij werkelijk bent. Dit is het toppunt van dwaasheid. Toch is het de universele vraag van de wereld. Wat betekent dit anders dan dat de wereld dwaas is? Waarom haar dwaasheid delen in de sombere overtuiging dat wat hier universeel is, ook waar is?

7. Niets wat de wereld gelooft is waar. Ze is een plaats die tot doel heeft een verblijf te zijn waar zij die beweren zichzelf niet te kennen, kunnen komen vragen wat zij zijn. En ze zullen terugkomen tot het moment waarop Verzoening wordt aanvaard en ze leren dat het onmogelijk is jezelf te betwijfelen en je niet bewust te zijn van wat jij bent.

https://www.wonderwerker.nl/2015/05/...-voor-mijzelf/
'k zit er niet ver naast denk ik h?...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ik begrijp dat dit eigenlijk mijn ongevraagde zienswijze Is. Dus mocht dit slecht vallen...sorry voor mijn opdringen en laat we deze hele conversatie vergeten.
Je deelt je zienswijze graag h?. Doen we allemaal graag.
Daarom heeft Turrio dit topic gestart. Zodat hij dan kan samenvatten wat volgens hem overtuigend uit dit draadje kan worden vastgesteld... Zie LOS BERICHT van hem. Daarmee heeft hij zijn zienswijze 'gedeeld'.

Volgens mijn zienswijze ben jij een postmoderne hippie Alliswell.
Ondanks dat je met je forumnaam een verwijzing doet naar dat 'alles wel is', vindt je dat helemaal niet.
Er ontbreekt liefde volgens jou op dit forum ?n in de wereld.

'Nee, liefde ontbreekt niet, ze is er in overvloed maar ze is bedolven onder dwaze zienswijzen ' denkt Alliswell dan...

- in het voorwoord van Losing the moon op dit forum komt vier keer 'all is well' voor.
Zie > DIALOGEN OP BASIS VAN NON DUALITEIT.
Moest steeds aan jou denken.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 8 May 2017 om 17:06.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2017, 17:22   #282
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht


Je ziet dingen die er niet zijn.
Je vraag was:"Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?"
Die heb ik beantwoord. Ik zie de handelingen van de gedegen zelfonderzoekers echter niet als een dwaas dwalen, dat is jouw invulling.
Ik zie geen antwoord, slechts een verdediging die de aanval kiest.

Je kiest de aanval door te stellen dat "dwaas dwalen" mijn invulling Is. Ja mijn invulling van jouw woord lulkoek. Wat is het verschil. Waarschijnlijk krijg ik nu een heel betoog wat het verschil Is. Maar de vraag blijft onbeantwoord.

Zal de vraag correct stellen: Wat is er geestig en hilarisch wanneer anderen dingen zeggen die lulkoek zijn in jouw ogen?


Verder zie ik in de rest van jouw betoog geen vraag en zal mij verder moeten onthouden van mijn zienswijze. Die niet de wijsheid in pacht heeft, maar wel het verlangen bezit naar het samen vinden van dat wat we gemeenschappelijk bezitten. Dwars door de illusie van afgescheidenheid heen. Shit daar begin ik alweer...sorry Stop nu. All is well, hoe dan ook.want illusie Is enkel illusie.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2017, 18:19   #283
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ik zie geen antwoord, slechts een verdediging die de aanval kiest.

Je kiest de aanval door te stellen dat "dwaas dwalen" mijn invulling Is.
Jij ziet wat je denkt te zien en zoals geweten is dat cursus in wonderen geïnspireerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ja mijn invulling van jouw woord lulkoek. Wat is het verschil. Waarschijnlijk krijg ik nu een heel betoog wat het verschil Is. onbeantwoord.
Voor oneindige betogen en 'aanwijzingen' moet je bij gedegen zelfonderzoekers als Turrio zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Maar de vraag blijft.
Zal de vraag correct stellen: Wat is er geestig en hilarisch wanneer anderen dingen zeggen die lulkoek zijn in jouw ogen?
Is onderstaande soms helder voor jou?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Alliswel:
Het punt verwerken is onveranderlijke openheid.
'k dacht het niet Alliswell, want anders zou je dit niet vragen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Alliswel:
Waar bevindt zich het punt waarin alles verbonden is?
In ons Hart?
Dus je hebt geen idee waar Turrio het over heeft.
Het 'punt' verwerken, 'wat is' verwerken (onmiddelijk), doorpakken, terugkoppelen, afronden...
Zegt het je wat?
Mij alvast niet, daarom vind ik zijn aanwijzingen tot gedegen zelfonderzoek lulkoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Verder zie ik in de rest van jouw betoog geen vraag en zal mij verder moeten onthouden van mijn zienswijze. Die niet de wijsheid in pacht heeft, maar wel het verlangen bezit naar het samen vinden van dat wat we gemeenschappelijk bezitten. Dwars door de illusie van afgescheidenheid heen.
Daar ben je weer met je verlangen naar 'liefde'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Shit daar begin ik alweer...sorry Stop nu. All is well, hoe dan ook.want illusie Is enkel illusie.
'k zou zeggen: 'pakdoor'...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
.... Doorpakken is als beschikbaarheid zonder voorwaarden.
LULKOEK!!!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2017, 01:19   #284
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Potje janken...nu wel... bij het beluisteren van Kryon die in Holland op bezoek was.
...
http://audio.kryon.com/en/Holland%20Chan%204.mp3
'k heb je Kryon opname helemaal beluisterd.
'Kosmische' synthesizer muziek continue op de achtergrond, gepraat over god en liefde en het new-age recept is weer bijna compleet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Heb mijn vorige bericht gewist...Gewoon omdat het gevoel over mij kwam zo bereiken we elkaar niet.
Als we samen luisteren naar Kryon en ons de ontbrekende elementen wierook reuk en bloemen erbij voorstellen lukt het vast om elkaar te bereiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
zoals Martin Luther King zegt: "I HAVE A DREAM".
ja, droom maar verder jij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Het gaat altijd om het doel van.... Eenheid ...Non-Dualiteit...Liefde....etc (kies een woord).

Voel de werkelijkheid van non-dualiteit...voel de eenheid van liefde. Zie jezelf in de ander.
Wat een lulkoek.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2017, 12:25   #285
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Er is sprake van onthecht zijn als 'wie ik ben' is doorzien.
Wie spreekt daarvan?
Jij, als 'ik'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek is het vestigen van een blijvende alertheid voor zelfrealisatie.
Wie doet gedegen zelfonderzoek en vestigt de blijvende alertheid voor wat dan ook?
Jij, als 'ik'.

Jij, als 'ik' heeft 'wie ik ben' doorzien en is daardoor onthecht geraakt en zelfgerealiseerd.
Cool, een prestatie die een plaats verdiend in het televisieprogramma: https://nl.wikipedia.org/wiki/Iedereen_beroemd
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2017, 20:47   #286
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Is onderstaande* soms helder voor jou?

*Zie eigen post

Dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was niet of iets helder of onhelder voor jou of mij is, deze vraag heb je namelijk al voor jezelf beantwoord met je antwoord. Het is helder voor je en bestempel het als duidelijke lulkoek. Of je moet niet menen wat je zegt en twijfel aan je eigen antwoord. In ieder geval daar gaat het mij niet om en het was ook niet mijn vraag om je antwoord te verantwoorden. Ik wilde ook geen norm stellen, had enkel een vraag die je niet eens behoef te beantwoorden.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2017, 03:34   #287
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was niet of iets helder of onhelder voor jou of mij is, deze vraag heb je namelijk al voor jezelf beantwoord met je antwoord.
Dit was jouw vraag
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Toch heb ik hier een vraag?

Wat is er geestig en hilarisch aan het feit dat andere in jou ogen zo dwalen?
En die heb ik uitgebreid beantwoord maar volstaat niet voor je.
Ook goed. Ik ga er niet meer verder op in.

Net zoals de hoog begaafde gedegen zelfonderzoekers op dit forum ga jij op jouw manier ook in de verste regionen op zoek naar antwoorden en vind je waarheid. Zie maar je Kryon channelaar waar jij zo door geraakt wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Maar het orgel op de achtergrond speelde ook mee.
Waar ik een synthesizer zweverige kosmische new-age geluiden hoor produceren hoor jij een orgel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
...Er was zelfs een specifiek woord dat veelvuldig werd gebruikt.
Ja, als jij maar hoort spreken en kan lullen over liefde ben je in je nopjes.
Je voelde de woorden van Kryon in je hart stromen.
En oh wat erg, we moesten elkaar is niet kunnen bereiken, de spiraal zou is niet doorbroken kunnen worden.. Alles moest is niet wel zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
...mijn zienswijze. Die niet de wijsheid in pacht heeft, maar wel het verlangen bezit naar het samen vinden van dat wat we gemeenschappelijk bezitten. Dwars door de illusie van afgescheidenheid heen.
Fuck you Alliswell!
Ik wil niet bereikt worden door jou, niet samen vinden wat we gemeenschappelijk bezitten...

Overjaarse hippie dat je bent.
Ga je flower-power gedoe ergens anders verkondigen.
Ik ga hier niet terug in eindeloze conversatie met jou zoals we via email lang gedaan hebben.
Als je verder lulkoek wilt verkopen over liefde en de cursus in wonderen borduur je maar verder in een topic twee jaar geleden aan jou gewijd.
Zie > Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Overige religie > Een Curus in Wonderen.

Edit: je kan niet verder borduren in dat topic, het is gesloten. Dan start je maar een eigen Cursus in Wonderen deel 2 topic zodat dit topic van Turrio niet verder vervuild wordt.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2017, 04:25   #288
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Het beste dan maar Katerie.

Zoals het jouw goed recht Is je meest oprechte en gemeende gevoelens te uiten in de woorden "Fuck you Alliswell". Claim ik dit recht ook met de gemeende woorden* "I love you Katerie".
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2017, 04:55   #289
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
zoals Zoals het jouw goed recht Is....
claim ik dit recht ook met de gemeende woorden* "I love you Katerie".
Wil je mij wel is de keuze laten ja. Ik wil helemaal niet door jou geliefd worden!

Ik Claim dit, ik claim zus, ik claim zo.
Je bent nog geen haar wijzer dan twee jaar geleden!
Zie los bericht.
Citaat:
Je hebt geen keus Laurens. Ik claim mijn vrijheid...
Een cursus in wonderen is een cursus in afzonderen voor jou ja.
Zoals Ben toen terecht schreef in dat eciw topic. Zie los bericht.

Je hoeft mij de liefde met het eciw boek in je hand niet te verklaren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Hoi Katerie,

Ik kom hier nog maar zelden, maar als ik hier kom is het vooral om jouw te horen, want je bent in mijn hart.
Ik wil helemaal niet in jouw hart zijn!
Opdringerige nasty fucker dat je bent!

Ga naar de hel Alliswell, ga daar je denkbeeldige harmonie en liefde delen en aanbieden.
Ik hoef ze niet.
Fuck you!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2017, 12:56   #290
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Fraai heerschap, die Alliswell (alles is goed, maar zeker alleen maar in zijn eigen onderbroek).

Laurens
bron: los bericht uit eciw topic.


En nou terug on topic, waar zat dat keerpunt dat verwerkt moet worden middels gedegen zelfonderzoek alweer?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.