Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 December 2020, 20:44   #2911
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Quote van Diederik Wolsak:
Roept bij mij de vraag op wat valt er te vergeven als alles er mag zijn zoals het is?
Blij je zelf en bij de ander.
Er is altijd de keuzevrijheid om je af te wenden van dat wat je niet bevalt of echt niet door de beugel kan. Voor mijn gevoelens ben ik zelf verantwoordelijk. Ik heb wat geëxperimenteerd met hoe en wat en waarom en mijn bevinding is afwenden, stoppen met reageren, stoppen met aandacht geven., stoppen met voeden. Ook al gebeurt dat met vallen en opstaan dat maakt niet uit.
Precies ik heb ook van alles geprobeerd en op alles werd met niets anders dan projectie gereageerd. Ik ben zoals gezegd tot de conclusie gekomen, ook in het kader van waarheidsvinding dat zij van mij bij projectie gedrag diederik voor de voeten krijgt want ik weet niet meer hoe ik met het gedrag van Mw. moet omgaan en op Laurie hoeven we verder niet te rekenen want die zegt dat als we iets proberen te doen aan het gedrag van mw. dat wij dan een ban krijgen....Man, man wat een krankzinnigheid.

En ja hoor Anna, ik zit vandaag ff lekker samen met jou in de slachtofferrol want dat mag ook wel eens voor een keer. En vergeving? Flikker ff lekker op zeg... Heerlijk van genieten, doe ik wel in elk geval, morgen, misschien, heel erg misschien, en/of misschien wel nooit en ik ga voor nooit, is ze de eerste maar vandaag zij wij dat.
Vagebond is offline  
Oud 10 December 2020, 20:54   #2912
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En ja hoor Anna, ik zit vandaag ff lekker samen met jou in de slachtofferrol want dat mag ook wel eens voor een keer. En vergeving? Flikker ff lekker op zeg... Heerlijk van genieten, doe ik wel in elk geval, morgen, misschien, heel erg misschien, en/of misschien wel nooit is ze de eerste maar vandaag zij wij dat.
Maar natuurlijk mogen jullie lekker samen zitten in de slachtofferrol. Rob geniet ook van zijn slachtofferrol.
Als er er een slachtoffer is moet er een schuldenaar zijn.
De schuld van Mihaela dat Vagebond en Anna lijden, de schuld van kabu dat Rob zijn hart pijn doet...
Citaat:
Maar er is geen schuld. Schuld bestaat niet.
Dit is voor het ego onverteerbaar, want dan pak je het zijn kostbaarste speeltje af.

Uittreksel van: Willem Glaudemans. 'Boek van vergeving'.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 December 2020, 20:57   #2913
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Precies ik heb ook van alles geprobeerd en op alles werd met niets anders dan projectie gereageerd. Ik ben zoals gezegd tot de conclusie gekomen, ook in het kader van waarheidsvinding dat zij van mij bij projectie gedrag diederik voor de voeten krijgt want ik weet niet meer hoe ik met het gedrag van Mw. moet omgaan en op Laurie hoeven we verder niet te rekenen want die zegt dat als we iets proberen te doen aan het gedrag van mw. dat wij dan een ban krijgen....Man, man wat een krankzinnigheid.
Ik weet wat je bedoelt Vagebond. Maar juist deze ernstige mate van projectie wordt lachwekkend in het afstand nemen. En tegelijk boosheid toelaten in een poging te kijKen naar de projectie en mijn boosheid
Zo was het bij mij. ging. In het afstand nemen en afwenden verdween elk oordeel.
De negeerknop en toch quotes tegenkomen wat ik ook niet wilde. Ik scrolde daarin gewoon alles door totdat het niet meer nodig was. En nu nog sla ik haar vaak nog over omdat ik geen zin heb in deze energie.

En nee Vagebond we zitten niet samen in de slachtofferrol. Het zal altijd zo zijn dat als ik in die rol kom ik de deur altijd vind eruit te komen.

Ik geniet liever van andere dingen.
Anna is offline  
Oud 10 December 2020, 21:02   #2914
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
En nu nog sla ik haar vaak nog over omdat ik geen zin heb in deze energie.
Oh wat een slechte energie heeft Miha toch!
Citaat:
'Liefde ziet geen kwaad, geen slechtheid, want ze veroordeelt niets.'

Uittreksel van: Willem Glaudemans. 'Boek van vergeving'.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 December 2020, 21:03   #2915
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Maar natuurlijk mogen jullie lekker samen zitten in de slachtofferrol. Rob geniet ook van zijn slachtofferrol.
Als er er een slachtoffer is moet er een schuldenaar zijn.
De schuld van Mihaela dat Vagebond en Anna lijden, de schuld van kabu dat Rob zijn hart pijn doet...
Jij zegt het, mij hoor je dat niet zeggen kabu, ik durf sowieso niks meer te zeggen want voor mij zal geen respijt zijn wanneer er gebannen moet worden en ik heb nog wel last van een klein traumaatje wat dat betreft, dus ik kies eieren voor mijn geld en ga zelf wel weg.
Vagebond is offline  
Oud 10 December 2020, 21:04   #2916
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
En nee Vagebond we zitten niet samen in de slachtofferrol.
Jullie zitten er wel in, zijn er aan verslaafd.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 December 2020, 21:07   #2917
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu:... ik heb nog wel last van een klein traumaatje wat dat betreft, dus ik kies eieren voor mijn geld en ga zelf wel weg.
Zie je, je doet precies als Anna. Niet dat je niet mag weggaan, je kan toch terugkomen zo vaak je wil hier van Laurens onder andere naam.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 10 December 2020, 21:07   #2918
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Over iemand praten is ruzie zoeken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
. En nu nog sla ik haar vaak nog over omdat ik geen zin heb in deze energie.
Anna, ben jij bewust nu dat jij over mij hebt?
Ben jij bewust dat jouw manier van uitdrukken niet fijn is, en dat ik vervolgens weer de furie kan los laten, en dat jij je weer getriggerd kan voelen?
Wat begrepen jullie beiden niet? Vagebond denkt dat als zij mijn naam niet noemt, maar als ze toch over mijn heeft, dat dat oke is?
Wat begrijpen jullie niet? Iemand op negeer zetten, maar nog steeds over de persoon hebben, houdt in : "conflict veroorzaken."
Ik verzoek jullie beiden om jullie ongenoegen over mij of voor jullie zelf te houden, of ernaar te kijken (in stilte of in een open gesprek met mij), of ergens privé ventileren.
Daag me niet uit als je geen conflict wilt!
Mihaela is offline  
Oud 10 December 2020, 21:12   #2919
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Oh wat een slechte energie heeft Miha toch!
Idd, we hebben dat vanmiddag nog gezien niet waar gewoon dreigen door te gaan met haar treiterijen vanuit rancune, misselijk reageren wanneer iemand haar de hand rijkt en ga zo maar door, nee mihaela is echt een goede energie op dit forum.
Gedrag heeft nu eenmaal haar consequentie, als mensen de ruimte om te reageren ontzegt dan krijg je dit soort van dingen. Wow vind ik het lekker dit, man want wat ben ik die dame zat, tot op het bot ben ik haar zat. Ja zo snel kan dat gaan wanneer je misselijk gedrag laat zien. En nee tot voor vandaag ervoer ik niet wat ik vandaag ervaar.
Vagebond is offline  
Oud 10 December 2020, 21:14   #2920
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zie je, je doet precies als Anna. Niet dat je niet mag weggaan, je kan toch terugkomen zo vaak je wil hier van Laurens onder andere naam.
Ach liefje ik was toch slachtoffer zeg je? Nu dat hoort bij de slachtofferrol niet waar, dus wat klaag je nu? Mag ik ook ff aub?

Ps: Ik ben Anna niet, ik ontken niet in de slachtofferrol te zitten, Vagebond is eindelijk gebroken dat was toch de bedoeling van mw. ze heeft haar zin, laat ze er gelukkig mee zijn.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.