Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 December 2020, 15:10   #2971
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja dat zie ik ook wel Renoir, dat jij mij meer voor rede vatbaar ziet, en dat voel ik ook wel, en toch doet het pijn dat dit gebeurd. Echter ik ben ook wie ik ben en ik zie ook tgt waarom dit gebeurd. Je had het gewoon ook kunnen laten, niet reageren op Mihaela haar klacht, je hebt toch ook wel gezien dat ik langzamer hand beter leer met de situatie om te gaan. Je had ook wel iets meer vertrouwen in me kunnen hebben dan je nu hebt gehad. Ik had zo gehoopt dat je gezien had waarom ik dat berichtje onder de klacht van mw. had achtergelaten, want dat bericht was voor jou Renior. Ach en nu ik dit dan zo schrijf kan dan toch ook tegen mezelf zeggen dat ik jou misschien ook had moeten vertrouwen. Ja en daar speelt dan toch ons verleden nog op Rennie, ik weet het niet.

Zeker, dat zegt dat ik er vertrouwen in heb dat zij zich zal kunnen inhouden en nu eindelijk eens zichzelf aan onderzoek gaat onderwerpen, want wat maakt dat je er tot op het bot toe op gebrand ben iemand kapot te maken. Het heeft niks met mij te maken maar iets in wat ik gedaan heb heeft iets in haar getriggerd wat maakt dat ze woedend op me is. Ik kan dat voor haar niet onderzoeken dat moet ze echt zelf doen en ik kan het ook niet voor haar wegnemen. Ik ben slechts een spiegel daarin, een spiegel waar ze gebruik van kan maken als ze wil. Schoppen tegen de spiegel heeft geen enkele zin en toch doet ze dat steeds maar weer opnieuw.....

Dat vind ik verder prima Renoir, Miheala kan alle steun nu wel gebruiken nu ze bereikt heeft wat ze wilde, ze heeft er bij herhaling om gevraagd en me uitgedaagd en nu heeft ze dus haar zin, dus klagen doet zij dan vervolgens maar ergens anders want Vagebond is geen Anna die de handdoek in de ring gooit. Bij boni kan ze altijd terecht met haar frustratie en die helpt haar de zomer wel door.

Berichten zo verhaspelen dat er totaal iets anders staat dan bedoelt mag ik ook niet, laat staan dat je er dan vervolgens nog smalend bij gaat zitten lachen omdat jezelf zo slim vindt en de ander voor stupide uitmaakt ( even mijn eigen woorden ). Vagebond heeft het laten gaan maar het was wel degelijk een rode driehoek waard Renoir. Dus mw. heeft gewoon boter op haar hoofd zoals gewoonlijk. Waar het over gaat is dat mw. had kunnen zien dat mijn naam in een zoveelste haatbericht veranderen in haar eigen naam mogelijk iets zou kunnen zeggen over haar. Maar helaas is dat dan weer niet zo opgevat in mw haar heksenjacht. Dat ik mijn naam in de hare heb veranderd deed ik uit hoofde van spiegel zijnde en dus in het kader van waarheidsvinding. iets dat jij de gauwigheid maar even aan de wilgen hebt gehangen. Je had ook aan mij kunnen vragen waarom ik dat dan gedaan had, want wat ik doe is altijd in het kader van waarheidsvinding, het doel van dit forum notabene, en nooit in het kader van iemand een hak zetten, wat contra-productief is aan dit forum, zo heb ik begrepen. Dus?
Je hoeft het niet steeds alsmaar weer opnieuw uit te leggen Vagebond. Ik ben niet de enige die dit leest en er is vast wel iemand die zeer gebrand is daarop een weerwoord te geven en dat uit hoofde van een dreigende time out niet doet. Het is daarom niet fair om te blijven uitdagen de dialoog weer aan te gaan. Ik zou zeggen begin opnieuw en beschouw deze affaire als afgedaan.

Inmiddels heeft de moderatie weer acte de présence gegeven en ga ik gewoon weer deelnemen, in plaats van stelling te moeten nemen. Je zult het met hun besluit moeten doen.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline  
Oud 11 December 2020, 15:27   #2972
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Vagebond je kunt niet van de wereld (wie dan ook) verwachten dat ze jouw gevoel delen, afgezien daarvan wat heb je daar aan? Er is, althans bij mij, alleen sprake van enige compassie met jouw lijden al wordt dat wel wat minder wanneer je dat over jezelf gaat afroepen. Ook aan compassie voor je lijden heb je niks al kan begrip voor je situatie jou tot enige troost strekken dat je er niet alleen voor staat. Maar we hebben ieder een eigen mening in deze.
Dat vraag ik ook niet Rennie, ik gaf mezelf als voorbeeld mbt tot hoe jij tegenover Mihaela staat, meer was het niet...

Citaat:
Ik had Mihaela een time out van een week gegeven maar zag bij nader inzien dat dat niet in verhouding stond met de time out die kabu had gekregen dus dat heb ik nog snel verandert.
Ja als we kabu toch als maat gaan nemen terwijl kabu kinderspel is vergeleken bij Mihaela ja dan kan ik me dat ook heel goed voorstellen...

Citaat:
Bij goed gedrag Vagebond was een geintje (humor). Hoe kan ik goed gedrag waarnemen als iemand een time out heeft?
Hahaha, zuur lachje, daar had ik niet bij stil gestaan natuurlijk want ik had die haatmail via kabu inmiddels ook ontvangen dus tel bij mekaar op 1+1 en je hebt de vlam in de pan....

Citaat:
Vagebond de gemoederen zijn in korte tijd aanzienlijk opgelopen en een dreigement, hoe ongehoord ook, behoort bij die opwinding en kan ik niet echt serieus nemen.
Rennie ik snap vanuit jou kant dat je dat zo ziet echter vanuit mijn kant is dat een ander verhaaltje. Ik sta al meer dan een jaar onder grote spanning op dit forum en ik heb aan alle kanten mijn uiterste best moeten doen mijn kalmte en zelfbeheersing te behouden en ondertussen doorademen om het gif dat van mw. kwam te neurtraliseren ondertussen een oplossing zoekend voor het probleem waar ik tegen aan liep, met vallen en opstaan dus dan is zo'n dreigement geen kinderspel meer...want zoals gezegd het elastiek stond bij mij zo strak gespannen dat ik het net trok allemaal.....dus deze hobbel wat net wat te veel voor mij....

Citaat:
Eigenlijk vind ik de eigenlijke dader kabu die in deze een dubieuze rol speelde door olie op het vuur te gooien door als mediair te gaan functioneren. Hij speelt zich in de picture van de moderatie.
Ja laten we kabu de schuld geven, want die vond het nodig om dit draadje weer wat leven in te blazen, hahaha. Nu ik heb even op negeer gezet want hij kletst met de stem van mijn innerlijke geliefde en daar heb ik ff genoeg aan, want zelfs hem wil ik nu ff om me heen, maar zoals gezegd ontkom ik daar niet aan....

Citaat:
De persoon in kwestie gaat niet door alsof er niks aan de hand is, ze heeft zich tot nu toe, in tegenstelling tot jou, voorbeeldig aan de reprimande gehouden.
Nou daar ben ik het toch niet mee eens. Want heel perongeluk was ik niet ingelogd toen ik ergens iets wilde lezen en daar zat ik heel toevallig dat mw. Sammie aansprak op het verkeerd gebruik van haar naam. Denk ff terug Renoir....wie heeft er nu een hoop stennis lopen maken omdat het kabu niet was toegestaan Rob Robbie te noemen en Rob zou toch zijn eigen getriggerdheid moeten onderzoeken en meer van die blabla. Zie je overeenkomst? Ik wel, aan de ene kant drammen en zeuren omdat een ander iets onaangenaam vind en aan de andere kant klagen over iemand die het zelfde met haar doet om er vervolgens achter te zeggen en dat is een dreigement:" of ga jij mij straks ook de schuld geven wanneer je er uitgekukkeld wordt( uitgekukkeld is even in mijn eigen woorden). Ik zie niet dat mw zich ook maar ergens aan houd. Voor mij geld in haar geval je aan de regels houden ook buiten Vagebond om. Je aan de regels houden ten opzichte van iedereen, dan houd mw. zich in mijn ogen aan die reprimande, eerder niet. Dus met andere woorden ik zie dat voorbeeldige gedrag van mw. niet, met u welnemen...

Ja het is niet leuk maar zo zie ik het, met excuses...
Vagebond is offline  
Oud 11 December 2020, 15:40   #2973
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je hoeft het niet steeds alsmaar weer opnieuw uit te leggen Vagebond. Ik ben niet de enige die dit leest en er is vast wel iemand die zeer gebrand is daarop een weerwoord te geven en dat uit hoofde van een dreigende time out niet doet. Het is daarom niet fair om te blijven uitdagen de dialoog weer aan te gaan. Ik zou zeggen begin opnieuw en beschouw deze affaire als afgedaan.
Nou zeg Rennie jij schrijft, ik schrijf terug. Met andere woorden wij zijn in gesprek met elkaar dus ik antw dat wat in mij leeft. Als dat gezien wordt als uitdagen dan is dat toch zeker mijn probleem niet. Ik zeg dan ga gewoon je zelfonderzoek doen net als de rest van ons...Want echt Rennie dit is een totale peulenschil, ze gaat maar naar kabu toe, die helpt haar wel. Want al heb ik kabu onder de negeer staan hij is er wel als je hem nodig hebt, zelfs als zijn rol, zoals jij zegt, dubieus is, hij heeft wel, afgezien van een paar zurigheidjes en een idiote fascinaties met zijn lichaam en viriliteit, met alles wat hij doet het beste met mensen voor....

Citaat:
Inmiddels heeft de moderatie weer acte de présence gegeven en ga ik gewoon weer deelnemen, in plaats van stelling te moeten nemen. Je zult het met hun besluit moeten doen.
Thanks Rennie dat je even de tijd voor me genomen hebt, ik had dat even nodig, en dat dat voor een zeker persoon nu even niet zo leuk is dat is dan maar zo, het wordt vanzelf weer een keer anders KiSs
Vagebond is offline  
Oud 11 December 2020, 16:02   #2974
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Bedachtzaam/ bewust

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
.

De persoon in kwestie gaat niet door alsof er niks aan de hand is, ze heeft zich tot nu toe, in tegenstelling tot jou, voorbeeldig aan de reprimande gehouden.
Het was een mooie moment om uit de circel te stappen. Zo een 'uit de hand gelopen conflict', beschouw ik als gedeelde verantwoordelijkheid. Wij waren allebei betrokken hier in, ik had er ook last van, voelde me continue geprikkeld en uitgedaagd, en werd ook net zo goed steeds van alles genoemd, ook al gaf ik aan dat ik dat niet wilde. Ze kon zich niet bedwingen, net als ik ook niet kon, dat bleek steeds.
Daarin vind ik Vagebond haar verantwoordelijkheid niet in willen nemen nu, ze kiest ervoor om in haar 'tekort gedaan' te blijven.
Ik schud zoiets sneller van me af mogelijk, hoe dan ook ik neem mijn verantwoordelijkheid voor op dit moment.
Waar twee mensen continue ruzie hebben, maak dan vaak niet eens meer uit wie het begon, of wie harder sloeg, wie bonter of blauwer is. Vooral als het gevecht aanhoudend is, en steeds verder gaat.
Ik zie mijn bijdrage in, het zou inderdaad kinderlijk zijn om het niet in te zien. Net als het gestoei waar maar geen einde aan kwam, ook zo kinderlijk was.
Ik voelde me continue uitgedaagd, en mijn impulsiviteit en wrokkigheid heb ik vrije hand gegeven. Bewust, maar ook niet helemaal uiteraard, want ik zag wat ik deed, maar kon er ook geen weerstand aan bieden. Het is gewoon ego. Ik geef er geen vrije brief aan het ego door het zo te noemen, maar soms heeft zo een onderzoek zijn tijd nodig.

Nu daagt ze weer uit, maar ik ben eruit gestapt!
Geen gevaar meer voor mij nu.
Wat volgende week gebeurt kan ik niet voorspellen.

Kabu heeft zich de laatste tijd zich afzijdig gehouden, wij hebben trouwens een paar weken( of korter) niet eens gemaild, maar nu door dit weer wel..
Dat zij hem hierbij in betrekt, en allerlei verhalen van maakt, had ik eerst zo willen laten, maar hij heeft er echt de correspondentie waarover zij het nu heeft(dat ze mij Miha noemde) echt niet met mij gedeeld. Mogelijk haar angst.
Ik moet zo erom lachen toen zij beweerde dat ik iets over 'Miha' wist vanuit hun privegesprek.Ik sprak haar niet op tegen toen ze dat zei, want soms vind ik haar echt om ellende vragen.
Ik ben haar niets verplicht, en Kabu ook niet, dus daarin mag ze gerust ervan bewust worden.
Maar ik vind het niet kloppen als zij nu het op een ander afschuift, terwijl Kabu juist bedachtzamer bezig is.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 11 December 2020 om 16:29.
Reden: Mijn - n
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2020, 17:49   #2975
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard angst heeft maar twee oorzaken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mogelijk haar angst.
Angst heeft maar twee oorzaken...

kabu is offline  
Oud 11 December 2020, 18:08   #2976
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard De schuld van Adam en Eva

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Rennie:
...
Ja laten we kabu de schuld geven, want die vond het nodig om dit draadje weer wat leven in te blazen, hahaha..

Maar het is de schuld van jouw W; die nodigde mij 6 jaar geleden op een ander forum naar hier uit.
Maar moest Rennie / Laurens geen forum gemaakt hebben had jij nu geen pijn hier.
Maar moest Remon geen forum opgezet hebben en Laurens een ban gegeven hebben had Laurens geen eigen forum opgezet, dus het is Remon's schuld.
Maar als jij niet geboren was had je nu geen pijn, dus het is je eigen schuld.
Maar als jouw ouders de liefde niet bedreven hadden dan was jij er niet, dus het is hun schuld.
Maar als jouw voorouders en hun, en hun... (x 1.000.000.000.000.) ouders er niet waren, waren jouw ouders er niet. Dus hun schuld.
Maar als Adam en Eva niet van de appel der boom van de kennis van goed en kwaad hadden gegeten was er geen probleem.
Hun schuld dus!
kabu is offline  
Oud 11 December 2020, 19:39   #2977
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Open vraag...

Ik vraag me af als je toch iemand een geestelijk labiel zwak mensje vind wat zegt dat dan over iemand wanneer die er genoegen in heeft zo'n geestelijk labiel zwak mensje maar het bloed onder de nagels uit te willen treiteren. Wat zegt dat dan over iemand, hoe sterk ben je dan? Ja dat vraag ik me af. Welk genoegen haalt iemand uit het gegeven een ander angst en/of die angst te triggeren, wat zegt dat dan over iemand hoe fijn gevoel geeft je dat...?

Ik vind het niet erg getriggerd te worden door iemand die liefde in zijn reet heeft zitten maar getriggerd te worden door iemand die er genoegen in schept geestelijk labiele en zwakke mensen te pakken te nemen vanuit haat? Wow dat gun je echt niemand, dan ben je namelijk gewoon een pestkop, niets meer en niets minder.
Ja ik vroeg het me ineens af dit geestelijk labiel zwak mensje, want een zeker forumlid had het goed gezien wow en dan nu mooie sier komen maken. En let wel hier spreekt een geestelijk labiel zwak mensje dus ik ben niet verantwoordelijk voor mezelf.

Ja ik zeg het nu al maar vast want volgende weer heb ik het masker van een week werken weer op mijn smoel en is alles wat er nu is ver weg gezakt en ik wil toch echt wel graag een antwoord op de vraag wat iemand beweegt een zwak mens te pesten en te treiteren....
Vagebond is offline  
Oud 11 December 2020, 19:51   #2978
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vraag me af als je toch iemand een geestelijk labiel zwak mensje vind wat zegt dat dan over iemand wanneer die er genoegen in heeft zo'n geestelijk labiel zwak mensje maar het bloed onder de nagels uit te willen treiteren. Wat zegt dat dan over iemand, hoe sterk ben je dan? Ja dat vraag ik me af. Welk genoegen haalt iemand uit het gegeven een ander angst en/of die angst te triggeren, wat zegt dat dan over iemand hoe fijn gevoel geeft je dat...?

Ik vind het niet erg getriggerd te worden door iemand die liefde in zijn reet heeft zitten maar getriggerd te worden door iemand die er genoegen in schept geestelijk labiele en zwakke mensen te pakken te nemen vanuit haat? Wow dat gun je echt niemand, dan ben je namelijk gewoon een pestkop, niets meer en niets minder.
Ja ik vroeg het me ineens af dit geestelijk labiel zwak mensje, want een zeker forumlid had het goed gezien wow en dan nu mooie sier komen maken. En let wel hier spreekt een geestelijk labiel zwak mensje dus ik ben niet verantwoordelijk voor mezelf.

Ja ik zeg het nu al maar vast want volgende weer heb ik het masker van een week werken weer op mijn smoel en is alles wat er nu is ver weg gezakt en ik wil toch echt wel graag een antwoord op de vraag wat iemand beweegt een zwak mens te pesten en te treiteren....
Gepesten worden vaak pesters....
Sam is offline  
Oud 11 December 2020, 20:11   #2979
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Specifieke vraag voor Renoir

Oh en Renoir ik vroeg mij vanmiddag af wat mag ik straks dan nog wel zeggen en wat niet mbt tot een zeker forumlid, mogen zij en ik bv op rode driehoekje drukken wanneer we ons bedreigd voelen door de ander of mag dat niet of mag zij dat wel en mag ik dat niet of omgekeerd mag ik dat wel zij niet, want daar heb ik geen duidelijkheid over en de angst zegenviert bij mij momenteel en ik durf verder niet het forum op te gaan, en zal sowieso nog wel wat duren voor ik dat weer durf, en te reageren ergens op bang op evt. lange tenen te gaan staan door ergens op te reageren wat mw. niet zint....en om de lieve vrede te bewaren o.g. dan maar weer het gezeik over zich heen mag laten gaan, ik zie het al weer gebeuren namelijk.

Dit is een serieuze vraag want vooralsnog heb ik het gevoel vogelvrij te zijn, een vogel voor de kat zijn bek wanneer het over rechtstreeks contact met dat zekere forumlid gaat en om nu weer door die hel van er kan me elk moment een ban boven het hoofd hangen te mogen zie ik niet als een prettig vooruitzicht, want ik heb wat dat betreft een klein trauma.

Bij voorbaat dank

Mvrg Vagebond.
Vagebond is offline  
Oud 11 December 2020, 20:13   #2980
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Gepesten worden vaak pesters....
Dat zeggen ze idd. Geen idee of dat nu ook het geval is. Maar dan ik Sam ik ben bang want ik praat wel met Rennie en/of in het algemeen over dit wat gaande is maar ik weet niet wat mij is toegestaan in gesprek met anderen. Dus ik laat het hier bij, thanks
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.