Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 July 2014, 00:52   #21
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Hallo marie,
Als ik het goed begrijp vind je het 'erg' dat je met je man niet kan praten over wat je 'spiritueel' bezig houdt?
Ik denk dat het eerder mijn man is die niet begrijpt dat zijn vrouw zijn persoon niet als haar voornaamste levensdoel, levensadem, levensbezigheid ziet; hij begrijpt niet dat een vrouw een hoger doel kan hebben dan het geluk van haar man.
Hij begrijpt niet dat iedereen in eerste instantie zijn Eigen leven moet leiden, ook zijn echtgenote en dat als ik ooit in de hemel zal komen Sinte Pieter mij verantwoordelijkheid zal vragen over mijn Eigen doen en laten en niet over zijn persoontje.
marie is offline  
Oud 12 July 2014, 00:55   #22
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Oei, u zegt u tegen mij. Dat is heel beleefd. Maar ik voel me meteen (nog) veel ouder dan ik in werkelijkheid ben. Zullen we tutoyeren?

Ik weet niet hoe het is om op een onbewoond eiland te zitten. Zou zo maar eens lelijk tegen kunnen vallen. Maar de behoefte is er soms. In die zin herken ik (misschien) je behoefte om je af te schermen.

Misschien wil je een omschrijving geven van wat je onder 'het diepste innerlijk' verstaat? Dan kan ik er misschien iets in herkennen, maar ik vermoed het niet. Er is voor mij alleen een persoon die men met Rob (en soms met u ) aanspreekt. Ego betekent letterlijk 'ik'. Ik zie het als 'een herkenbare persoon', maar er zit m.i. niets in wat blijvend van aard is.
Ik wil je graag tutoyeren maar wat een omschrijving van 'het diepste innerlijk' volgens mijn aanvoelen betekent wil ik dat liever uitstellen tot morgen; afgesproken?
marie is offline  
Oud 12 July 2014, 01:23   #23
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dank voor je reactie.

Zoals je zegt is er niemand boven mij om mij te zeggen wat ik wel of niet moet doen en moet ik zelf mijn weg gaan om dieper en dieper inzicht te krijgen.

Wat ik mij afvraag is of er andere mensen, die zoekende zijn, ook zo sterk de noodzaak voelen, niet om zichzelf fysiek af te zonderen, maar om de grenzen scherp te stellen waar hun geestelijke integriteit begint; hun persoonlijk onderzoeksveld, waar derden geen uitstaans mee hebben en zich buiten moeten houden, zeker als ze ongevraagd zijn.

Zijn er andere mensen die gewoon het gebabbel van derden soms als erg storend en als bijna een fysieke inmenging in hun integriteit aanvoelen?

Of is het inderdaad de prijs die men moet betalen in deze wereld, inderdaad geregeerd door overrijpe ego's, om er nog bij te mogen horen?

Het is het dilemma tussen de afzondering in hogere sferen, maar welke sferen vlug steriel worden indien men er alleen rondwaart, toch zolang men niet volmaakt is en de noodzaak om wereldse ervaring op te doen om verder te groeien.
Alleen ben ik niets en heb ik mijn medemensen nodig (ook geestelijk); maar mijn medemensen kunnen soms zo verdomd primair zijn en mij telkens weer opnieuw onderdompelen in hun Klein menselijke problemen, die voor hen wel levensgroot en uiterst dringend blijken te zijn.
Hallo Marie,

De (helende) stilte die je vermoedelijk zoekt door je te willen afzonderen zit al in je. Zolang je ik niet zwijgt en babbelt stoort het gebabbel van je omgeving. Omdat je (ik) zelf nog babbelt en er van alles vind van dat gebabbel. Is het stil in jezelf dan is er ruimte voor inzichten omtrent al je gedachten en gevoelens die daar mee te maken hebben.

In begin helpt het om het mentaal te onderzoeken totdat het meer eigen wordt en je hele wezen doordringt. En je in stilte af te zonderen zolang je dat nog nodig hebt. En zo kun je telkens alles onderzoeken wat je hindert om gewoon vredig en in stilte te zijn. Daarvoor hoef je niet eens het allemaal meteen af te leggen. Het wordt gewoon helder. En hoe stiller het in je wordt, hoe sneller de antwoorden komen. Vanuit het algehele weten in die stilte ploppen ze dan naar boven.
Ulla is offline  
Oud 12 July 2014, 03:21   #24
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het eigenlijk probleem zit hem erin dat mijn directe omgeving (mijn echtgenoot) niet opgezet is met mijn zoeken naar die waarheid omdat die persoon zich zo uitgesloten voelt van een deel van mijn leefwereld en van de andere kant staat die persoon helemaal niet open voor zo een zoektocht welke voor hem te abstract is en eerder neerkomt op het zoeken naar spijkers op laag water.
Je bent dus een spirituele zoeker geworden als ik je goed begrijp.
Wel, als jouw partner dat niet is, kan dat wel is tot wrijving beginnen te leiden tussen jullie. Vooral jij, die mogelijk inzichten begint op te doen, die wil delen met je partner, maar wat onmogelijk is.
Houdt er rekening mee dat een scheiding het gevolg kan zijn. Je zou de eerste niet zijn waar het zo bij begon, het begin van het einde van je relatie.
Zal je dan maar stoppen met zoeken naar 'waarheid'? Als je echt een zoeker bent geworden van binnenuit, is dat proces niet meer te stoppen. Veel geluk toegewenst in je zoektocht naar jezelf.
Puppetji is offline  
Oud 12 July 2014, 06:35   #25
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Jaja... De vrouw als "Madonna, Moeder en Hoer"!
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline  
Oud 12 July 2014, 09:38   #26
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik wil je graag tutoyeren maar wat een omschrijving van 'het diepste innerlijk' volgens mijn aanvoelen betekent wil ik dat liever uitstellen tot morgen; afgesproken?
Prima natuurlijk. Is morgen vandaag?
Rob is offline  
Oud 12 July 2014, 09:51   #27
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Prima natuurlijk. Is morgen vandaag?
Heb je inmiddels je jutezakken rouwkleding verwijderd en de as van je hoofd gewassen?
Veel plezier vanavond om tien uur! Hopelijk wordt het toch nog een sprankelende match!
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline  
Oud 12 July 2014, 09:57   #28
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Heb je inmiddels je jutezakken rouwkleding verwijderd en de as van je hoofd gewassen?
Veel plezier vanavond om tien uur! Hopelijk wordt het toch nog een sprankelende match!
Ik zou kijken als ik jou was. De troostfinale kan wel eens boeiender worden dan de echte finale morgen. Brazili? heeft iets goed te maken en Oranje wil met een ongeslagen status het toernooi verlaten. De finale morgen is met de rust al beslist in het voordeel van onze oosterburen.
Rob is offline  
Oud 12 July 2014, 10:17   #29
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zou kijken als ik jou was. De troostfinale kan wel eens boeiender worden dan de echte finale morgen. Brazili? heeft iets goed te maken en Oranje wil met een ongeslagen status het toernooi verlaten. De finale morgen is met de rust al beslist in het voordeel van onze oosterburen.
Ja... en ik ga ook meteen gebruik maken van mijn 'recht op afzondering'!
Ik ga Flipke namelijk op de gang zetten anders schreeuwt ie gedurende de hele match lang de buren bij elkaar!


__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline  
Oud 12 July 2014, 10:30   #30
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder mijn man is die niet begrijpt dat zijn vrouw zijn persoon niet als haar voornaamste levensdoel, levensadem, levensbezigheid ziet; hij begrijpt niet dat een vrouw een hoger doel kan hebben dan het geluk van haar man.
Hij begrijpt niet dat iedereen in eerste instantie zijn Eigen leven moet leiden, ook zijn echtgenote en dat als ik ooit in de hemel zal komen Sinte Pieter mij verantwoordelijkheid zal vragen over mijn Eigen doen en laten en niet over zijn persoontje.
Klagen over uwe vent h?? Zoals de meeste vrouwen doen!
Wel! Zwiert hem buiten!
Mijn twee vrouwen hebben mij zonder pardon aan de deur gezet toen ze me beu waren.
Een man is een 'dikke egoïst'... dat weet ge toch!
Ge leeft ermee of ge leeft er niet mee.
Mijn levensgezel - Flip de papegaai - heeft lak aan mijn kritische opmerkingen. Hij schijt er letterlijk op!
Ik heb mij er bij neergelegd dat hij toch niet gaat veranderen, anders kan ik hem altijd laten vliegen natuurlijk!
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.