Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 May 2013, 22:13   #21
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het "waarom" schuilt in meerdere zaken. Renoir gebruikt het voortbestaan van dit forum als drukmiddel om zijn "waarheid" aan de man te brengen. Dat ben ik aan het blootleggen. Met dit blootleggen toon ik ook aan dat ego zich altijd zal manifesteren. Vooral dit laatste is een belangrijke kwestie.
Ik vraag me af waarom je dat voor mij invult, het is namelijk helemaal niet zo als jij het wilt laten voorkomen. Je dwingt mij steeds in het verweer te komen met je verkeerde aannames en je mag best wel weten dat ik je gedrein zo onderhand spuugzat bent. Je gaf ergens aan dat je om een bepaalde reden het forum zult verlaten.

Formuleer die reden, wel duidelijk graag zodat het ook echt ge?ffectueerd kan worden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 May 2013, 22:26   #22
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom je dat voor mij invult, het is namelijk helemaal niet zo als jij het wilt laten voorkomen. Je dwingt mij steeds in het verweer te komen met je verkeerde aannames en je mag best wel weten dat ik je gedrein zo onderhand spuugzat bent. Je gaf ergens aan dat je om een bepaalde reden het forum wel wilt verlaten.

Formuleer hem wel eerst even duidelijk voor me zodat dat ge?ffectueerd kan worden.
Wat wil je nu? Dat ik zelf de redenen aandraag om mij te bannen? Dat je mij spuugzat bent, dat kan ik mij best voorstellen. Dat is ego wat getergd is.
Maar als je het forum opheft, wat is dan nog het nut van een ban?

En verder dien je je als moderator neutraal op te stellen. Je dient de gebruikers te beoordelen op onwelvoegelijke taal of zo. Of op trollend gedrag.
Maar een jou onwelkome mening kan geen reden voor een ban zijn. Daar zou je nou precies mee bevestigen wat ik hier over de kwestie beweer.

Ik commiteer me niet aan macht, Renoir. En je weet dat dat niet persoonlijk is bedoeld. Als eigenaar/moderator heb je nu eenmaal macht, daar kan jij ook niets aan doen. Pas als je ermee gaat dreigen onstaat er een ego-dingetje.


Maar als je goede raad van mij wil : kap gewoon met het zwaaien met dreigementen van welke aard dan ook. Je doet mee aan de discussies en stel je daar op als eerste onder zijn gelijken. Jouw mening kan niet zwaarder tellen als die van een ander. En als je dit forum zat bent, kijk dan of je het over kan dragen. Wij zijn geen bezit van jou.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 00:26   #23
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Natuurlijk heb ik daar Renoir niet voor nodig. Maar dat is wel iemand die beweert ego te kennen

In de kwestie rond het gedoe met het forum is zijn ego overduidelijk aanwezig.
Zou hij daadwerkelijk ego-loos zijn, dan zou hij rekening houden met ons.
En zou hij -als hij het forum niet meer wilde dragen- het forum proberen over te dragen. Uit Liefde voor ons.

Maar ik zie ander gedrag. Ik zie een manipulerend mannetje dat zijn eigen mening wil doordrukken. Typisch ego-gedrag, welk uiteraard door zijn ego ontkend wordt.

Als iemand van de hoogste toren roept dat hij ego-gedrag herkent, kan je er op wachten dat men zoiets gaat checken. Ik hoed me er wel voor om te toeteren dat ik zonder ego ben. Al was het maar omdat ik weet dat dat niet eens kan als mens. Ook Aart lult maar wat. Maar Aart is niet de Grote Baas en Aart kan het ook geen zak schelen wat ik zeg. Aart is dus al heel wat minder ego dan Renoir. Maar ook dat kan Aart geen zak schelen. Mij trouwens ook niet.

Het lijkt hier soms wel een wedstrijdje wie de minste ego heeft. En dat op zich is al ego-gedrag??.
Daarom zei Jezus ook "God heeft je niets dan engelen gezonden" als Renoir en Aart en wie dan ook zo triggeren. Je kans om te onderzoeken, hoe ver je zelf weg zit. Je gaat toch voor de (snel)treinvaart?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 00:30   #24
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Prachtig overigens dat liedje met die fluit en die trommels uit Denmarken.
Dan krijg ik weer spontaan zin om drumstel te leren spelen. Moet ik nog even wachten. Een simpel liedje maar wel meeslepend.

Even offtopic. Welterusten alvast, het is al laat weer.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 01:19   #25
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Wat wil je nu? Dat ik zelf de redenen aandraag om mij te bannen? Dat je mij spuugzat bent, dat kan ik mij best voorstellen. Dat is ego wat getergd is.
Maar als je het forum opheft, wat is dan nog het nut van een ban?

En verder dien je je als moderator neutraal op te stellen. Je dient de gebruikers te beoordelen op onwelvoegelijke taal of zo. Of op trollend gedrag.
Maar een jou onwelkome mening kan geen reden voor een ban zijn. Daar zou je nou precies mee bevestigen wat ik hier over de kwestie beweer.

Ik commiteer me niet aan macht, Renoir. En je weet dat dat niet persoonlijk is bedoeld. Als eigenaar/moderator heb je nu eenmaal macht, daar kan jij ook niets aan doen. Pas als je ermee gaat dreigen onstaat er een ego-dingetje.

Maar als je goede raad van mij wil : kap gewoon met het zwaaien met dreigementen van welke aard dan ook. Je doet mee aan de discussies en stel je daar op als eerste onder zijn gelijken. Jouw mening kan niet zwaarder tellen als die van een ander. En als je dit forum zat bent, kijk dan of je het over kan dragen. Wij zijn geen bezit van jou.
Je mist de wil of zelfs maar de wens, laat staan de overweging om de gedachte toe te laten dat er staat dat je jezelf uitgeleide wilde gaan doen zodra daar een reden voor is. Ik heb het in het geheel niet over bannen.

Ook de reden waarom ik je spuugzat ben is afdoende verwoord en kan feitelijk in het geheel geen aanleiding zijn tot vreemde veronderstellingen. Je bent wat de amerikanen noemen een pain in the ass, een luis in de pels. Dat wat je doet is geen onwelkome mening verkondigen je bent doende een publiek te bespelen dat ik wil winnen voor het doen van zelfonderzoek naar zijn/haar ware aard, mijn motivatie tot het oprichten van dit forum. Je kunt nog niet eens spreken van 'vissen in dezelfde vijver' want je hebt geen ander doel dan iets, mij aangaande, aan de kaak te stellen.

Je verjaagt, op onbehoorlijke wijze, daarbij de steun die ik krijg van degenen die blijk geven met mij te doorzien wat hier wat jou betreft gaande is, ondertussen bondgenoten verzamelende die niets liever doen dan aantonen dat ik een groot ego dan wel inferieure bedoelingen heb. Ik zit lang genoeg op fora om alle gangbare egotrucjes en -spelletjes ook de collectieve door te hebben. Ik gevoel alleen niet de behoefte daar voeding aan te geven. Tot ik vandaag bedacht dat ik je misschien zou kunnen helpen in te zien door daarin volledig mee te gaan onder een fictieve naam.

Als ik de tot mij beschikking staande macht zou gebruiken was je al lang gebanned, dus het aankondigen van mijn voornemen om het forum te sluiten, zoals het er staat op grond van contraproductiviteit, lag er daadwerkelijk, zei het tamelijk impulsief, maar heeft niet noch had de teneur van dreigen. Ik begrijp werkelijk niet hoe je in staat bent om hier een dreigement in te zien. Ik heb in een situatie als deze eerder eens gezegd niet langer meer deel te willen nemen dat als dreigement werd opgevat het forum verstoken te laten van deelname .

Evenmin als ik macht wens te misbruiken ben ik voornemens deel te nemen aan discussie of me op te stellen onder gelijken. Ik ben helemaal bereid om je te ontmoeten in 'wat' je bent, ik zal je alsdan loven en prijzen (al is dat niet meer in persoon) maar ik ga niemand hier bevestigen in het 'zijn wat hij/zij niet is'. Wanneer ik zo af en toe een glimp mag opvangen van dat 'niet in persoon zijn' (dat zijn degenen die jij hier als inferieur wegzet en 'Renoir adepten' of 'advaitaclan' noemt maar die slechts toegewijd zijn aan Waarheid) is het forum mij lief. Al dat ander egogedoe kan me gestolen worden en als dat hetgeen is wat men hier wil kan ik afstand gaan doen van het forum.

Echter wanneer ego's zich als wolven in schaapskleren gehuld gaan voordoen als de gerealiseerde voorganger, de messias van de (forum)mensheid en men begint hier alom dat gouden kalf te aanbidden dan sla ik liever het gehele forum aan gruzelementen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 02:00   #26
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Bericht verwijdert aan gezien mijn reaktie geen recht deed aan de complexiteit van door elkaar lopende zaken in het bericht waar ik op reageerde.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 19 May 2013 om 02:52.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 02:33   #27
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het lijkt hier soms wel een wedstrijdje wie de minste ego heeft. En dat op zich is al ego-gedrag??.
Vervang (in ?lk draadje) het woord "ego" eens door het woord "machteloosheid"...; alles wordt zo direct veel duidelijker...
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 02:50   #28
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Dubbel bericht, excuus.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 07:39   #29
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Daarom zei Jezus ook "God heeft je niets dan engelen gezonden" ....
Dat was Neil Donald Walsh die dat zei.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 08:55   #30
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat was Neil Donald Walsh die dat zei.
God zou het gezegd moeten hebben, maar of Walsch dat nu beweert of de bijbel, je weet van beide niet of het klopt. Maar dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen. Begreep namelijk dat het zo in de bijbel stond. Zo zie je maar hoe je iets kunt gaan geloven als idee en hoe het een eigen leventje gaat leiden. Ik ervaar het wel als toepasselijk. Want juist door die situaties en mensen die je het meest raken leer of ervaar je het meeste over jez(Z)elf.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.