Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2012, 11:55   #21
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Ja.. maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik ken niet alle mensen, dus ik weet het niet, maar voor mijn gevoel is bijna alles mogelijk wat je kunt bedenken.

Ook al is het niet niet zeer waarschijnlijk, dat het veel gebeurt. Omdat conditioneringen ons dan weer tegen houden. Juist die van het kleinmenselijke Bewustzijn. Er zijn mensen die over hete kolen kunnen lopen, ik niet, mij houd mijn conditionering tegen die ik heb betreffende vuur aan mijn voeten. En ik zie de meerwaarde er niet van in. Ik vermoed ook dat het gewoon onderdeel van het geheel is, dat kleine lopen, voordat je het grote herkent. Het hoort bij elkaar.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 12:07   #22
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Naar mijn idee hoort het ook bijelkaar.


(Ik weet dat er een gedachtengang in me gaande was bij het stellen van de vraag, maar kan me die nu niet meer herinneren. Dat heb ik weer... )
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 12:35   #23
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat niet kan daarmee bedoel je het verplaatsen in een boom of steen? Volgens mij begrijp ik die zin niet goed. Het lijkt mij juist een hele fijn "oefening" om op op die manier alles te laten varen, en al doende blijkt dat best een soort serene rust te geven.
Ik had niet het verplaatsen maar het zijn in gedachten, in Bewustzijn is de doener er uit en alleen een doener verplaatst.

Je kunt in het duale en daarmee vanuit het afgespiegelde kleinmenselijke bewustzijn alles realiseren wat je maar wilt. Diana zou ook kunnen zien dat ze schepper is van haar eigen wereld, maar ontkend dat door mijn woorden te ontkrachten dat Bewustzijn een is en niet twee.

Ik ga niet uit van de hypothese wat Bewustzijn verondersteld word te zijn maar uit van wat ik ken en waarvan uit er van alles mogelijk is. Als je graag wilt oefenen om alles te laten varen en serene rust te krijgen dan kun je dat scheppen, dat is realiseerbaar.

Realisatie is dat ook door alles af te leggen wat je niet bent, maar ik ga dat maar even laten want de reacties zijn 'ja dat is genoegzaam bekend Renoir je begint te vervelen vertel eens wat nieuws'.

Ze hebben hier liever reacties waar ze het mee eens zijn, bij weg kunnen zwijmelen of na kunnen kraaien. Je scheppingskracht voor onbenullige zaken, anders dan te willen weten wat je bent, gebruiken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 12:39   #24
hypothese
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 12 December 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Beste Hypothese,

Even een vraagje ter verduidelijking.
Hetgeen je (stellig?) schrijft in bovenstaande quote, is dit jouw waarneming, ervaring, een hypothese?
Of geheel iets anders?
Voor alle duidelijkheid.
Wanneer het voor mij duidelijk is dat ik niet meer ontplof wanneer anderen op mijn lange tenen gaan staan dan pas kan ik van een stellige zekerheid spreken.
Zolang dit niet het geval is, en het is niet het geval, dan zijn ervaringen en/of waarnemingen slechts bijkomstigheden.

Misschien is niet duidelijk genoeg. Maar ik probeer gewoon voorzichtig te zijn. Ik heb net als iedereen (?) bepaalde ervaringen en waarnemingen, maar weet niet altijd goed hoe ik ze moet plaatsen in het geheel.
Dus ik probeer een zeker aftasten, toetsen, hypothetische veronderstellingen te bewaren.
hypothese is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 12:43   #25
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Ik vraag me af of het mogelijk is, of dat er hier iemand is, die niet eerst een stuk pad 'kleinmenselijk bewustzijn' heeft (moeten) lopen.. alvorens in contact te geraken met (gedachten over) Bewustzijn... ?
Zeer sporadisch is er wel eens een geval van onmiddellijk inzicht maar dan is er al sprake van een soort 'weten' niet te zijn wat je denkt.
De meesten hebben ge?xperimenteerd en zijn tot inzichten gekomen met hun gedachten en verliezen soms de bodem onder hun voeten, waarvan anderen weer zeggen dat 'genade' hen is toegevallen, maar even vergetende wat er aan vooraf is gegaan.
In de spirituele wereld is er nauwelijks een die zegt dat je wat kunt doen, terwijl ze allemaal druk aan de weg staan te timmeren. Is dat niet verbazingwekkend ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 12:49   #26
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hypothese Bekijk bericht
Een vraagje Renoir. Waarom noem je het eigenlijk Bewustzijn ?

Heeft het zich dan geïdentificeerd als : "Hallo, ik ben Bewustzijn".
Het manifesteert zich, althans bij mij als 'weten'. Maar je zult het er niet mee eens zijn ergens las ik van je dat weten niet kon maar er eerder sprake was van een niet weten. Als dat je bevindingen zijn zit je in het kennisbereik waar zich dat voordoet, hoe meer kennis hoe minder je weet omdat de omvang van dat wat je niet blijkt te weten steeds groter wordt.

Simpel voorgesteld is weten elimineren van onwaarheid, er blijft steeds minder van over maar het is niet te kwalificeren als niet weten. Wat je overhoud verdicht zich en daardoor is dat weten van een andere hoedanigheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 13:14   #27
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het manifesteert zich, althans bij mij als 'weten'. Maar je zult het er niet mee eens zijn ergens las ik van je dat weten niet kon maar er eerder sprake was van een niet weten. Als dat je bevindingen zijn zit je in het kennisbereik waar zich dat voordoet, hoe meer kennis hoe minder je weet omdat de omvang van dat wat je niet blijkt te weten steeds groter wordt.
En daaruit voortvloeiend weet je dan dat jij en jij alleen verantwoordelijk bent voor de betekenis die jij geeft aan alles wat zich voordoet binnen jouw bestaan. En hoe dat zit, dat weet je dan niet. Maar dat hoef/wil je ook helemaal niet meer weten dan. Althans, zo werkt het voor mij. En of dat nou juist of onjuist is, Renoir, dat hoef en ik wil helemaal niet weten. Dus bespaar je de moeite om mij weer met je stokpaardje te gaan berijden. Ik sla op voorhand graag over.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 13:20   #28
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
En daaruit voortvloeiend weet je dan dat jij en jij alleen verantwoordelijk bent voor de betekenis die jij geeft aan alles wat zich voordoet binnen jouw bestaan. En hoe dat zit, dat weet je dan niet. Maar dat hoef/wil je ook helemaal niet meer weten dan. Althans, zo werkt het voor mij. En of dat nou juist of onjuist is, Renoir, dat hoef en ik wil helemaal niet weten. Dus bespaar je de moeite om mij weer met je stokpaardje te gaan berijden. Ik sla op voorhand graag over.
Zoals je ziet had ik het niet tegen jou. Je commentaar slaat nergens op en ik distantieer me er van zonder er inhoudelijk op in te gaan.

Mijn standpunt was je immers genoegzaam bekend dus ik reageer niet meer op je.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 13:26   #29
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik had niet het verplaatsen maar het zijn in gedachten, in Bewustzijn is de doener er uit en alleen een doener verplaatst.

Je kunt in het duale en daarmee vanuit het afgespiegelde kleinmenselijke bewustzijn alles realiseren wat je maar wilt. Diana zou ook kunnen zien dat ze schepper is van haar eigen wereld, maar ontkend dat door mijn woorden te ontkrachten dat Bewustzijn een is en niet twee.

Ik ga niet uit van de hypothese wat Bewustzijn verondersteld word te zijn maar uit van wat ik ken en waarvan uit er van alles mogelijk is. Als je graag wilt oefenen om alles te laten varen en serene rust te krijgen dan kun je dat scheppen, dat is realiseerbaar.

Realisatie is dat ook door alles af te leggen wat je niet bent, maar ik ga dat maar even laten want de reacties zijn 'ja dat is genoegzaam bekend Renoir je begint te vervelen vertel eens wat nieuws'.

Ze hebben hier liever reacties waar ze het mee eens zijn, bij weg kunnen zwijmelen of na kunnen kraaien. Je scheppingskracht voor onbenullige zaken, anders dan te willen weten wat je bent, gebruiken.
Er is een spreekwoord/gezegde die luidt dat mensen niet bang zijn voor
wa ze niet kunnen maar eerder voor de ontdekking wat ze wel kunnen met hun scheppingskracht. En daar bang voor zijn. Angst voor de eigen kracht.
Men houdt zich met geweld zelf klein. Voor mijn gevoel kan ik alles wat ik wil, maar ik wil niet alles en als ik iets wil en ik kan het niet weet ik dat mijn eigen angst/oftewel ook gewoon conditionering mij tegenhoudt. En soms is dat maar goed ook, volgens mijn naasten hahaha. Wat overigens geen hinder hoeft te zijn, om het dan maar wat rustiger aan toch te proberen en door te zetten. Al dan niet op een alternatieve of omzichtigere manier.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2012, 13:54   #30
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marianne Williamson
?Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous? Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory of God that is within us. It's not just in some of us; it's in everyone. And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.?
uit: A Return to Love, by Marianne Williamson en het zou uitgesproken zijn door Nelson Mandela bij zijn inaugurale rede in 1994.

Een vertaling

Onze diepste angst is niet, dat we ontoereikend zijn.
Onze diepste angst is dat we oneindig krachtig zijn.
Het is ons licht, niet onze duisternis, waar we het allerbangst voor zijn.
We vragen ons af: wie ben ik dat ik briljant, buitengewoon aantrekkelijk, getalenteerd en geweldig zou zijn?
Maar waarom eigenlijk niet? Je bent toch een kind van God? Dat je jezelf kleiner voordoet dan je bent, komt de wereld niet ten goede.
Er is niets verlichts aan om je kleiner voor te doen dan je bent opdat de mensen om je heen zich vooral niet onzeker gaan voelen. We zijn bedoeld om te schitteren, zoals kinderen doen.
Wij zijn geboren om de luister van God uit te dragen die in ons woont.
Niet slechts in enkelen van ons, maar in ons allemaal.
Als wij ons licht laten schijnen, geven we anderen onbewust toestemming om dat ook te doen.
Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst, bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.