Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 December 2021, 21:23   #21
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je lijkt alleen te zien wat er door je perceptie wordt doorgelaten.
Niets is wat het lijkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb alles wat ik vandaag heb geschreven al zo'n twintig keer eerder gezegd.
Zoals je in het tien jaar van je forumbestaan wel makkelijk meer dan 500 keer geschreven hebt dat je weet wat je bent.
Beklijvend was en is dat alvast niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waar staat dat? Ik heb zojuist ergens nog uitgelegd dat je niks moet geloven maar alleen zelf onderzoeken. Om duidelijk te maken dat het correct is wat ik zie (om je daarop te laten reflecteren of het waarheid bevat) moet ik mijn kunde aan ego bewijzen door te zeggen dat ik het onderzoek heb afgerond. Niet, nogmaals, om mezelf daarmee aan te prijzen of een voetstuk te plaatsen (want dat is wat er onmiddellijk in ego opkomt) maar ego eist dat.
Het is ego wat er prat op gaat telkens opnieuw te verkondigen dat het weet wat het is!
Het ben jij die een obsessie heeft met het ego.
Je ziet niets anders meer.
Zie je nog wel is 'liefde' op deze planeet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Doorzie dat nou eens een keer. Ik heb geen ego dus er is hier niks dat zulke eisen stelt of zelfs maar zulke verlangens heeft.
Ik heb alles doorzien en zie dat jij het grootste ego hebt van alle mensen op aarde.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 21:35   #22
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Niets is wat het lijkt.

Zoals je in het tien jaar van je forumbestaan wel makkelijk meer dan 500 keer geschreven hebt dat je weet wat je bent.
Beklijvend was en is dat alvast niet.

Het is ego wat er prat op gaat telkens opnieuw te verkondigen dat het weet wat het is!
Het ben jij die een obsessie heeft met het ego.
Je ziet niets anders meer.
Zie je nog wel is 'liefde' op deze planeet?

Ik heb alles doorzien en zie dat jij het grootste ego hebt van alle mensen op aarde.
Hopeloos geval.
  Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 21:38   #23
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hopeloos geval.
Dat ben jij inderdaad.
Maar God is genadig, in een volgend leven krijg je meer mogelijkheden om het geheel te ervaren.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 21:39   #24
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Dat ben jij inderdaad.
Maar God is genadig, in een volgend leven krijg je meer mogelijkheden om het geheel te ervaren.
Er is geen volgend leven of heb je daar bewijs van.

Heel slecht trouwens om wie dan ook een volgend leven te beloven, dan kun dit leven gewoon verkloten want je hebt er toch meer. Misschien wel zeven net als een kat.
  Met citaat reageren
Oud 13 December 2021, 21:49   #25
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er is geen volgend leven of heb je daar bewijs van.
Taal is geen geschikt middel om uiting te geven aan iets wat niet met onze vijf zintuigen waargenomen kan worden.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2021, 02:59   #26
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er is geen volgend leven of heb je daar bewijs van.
Kun jij bewijzen dat er niet zo iets is als volgende levens Laurie?

Citaat:
Heel slecht trouwens om wie dan ook een volgend leven te beloven, dan kun dit leven gewoon verkloten want je hebt er toch meer. Misschien wel zeven net als een kat.
Als het eens zo eenvoudig was, durf ik als iemand die herinneringen heeft aan een flink aantal (ruim meer dan zeven) 'verklootte levens te zeggen. Ik durf ook te zeggen dat al die ' verklootte levens je op een dag in je gat komen bijten en tjonge wat een feestje is dat, nietö.

Hoe dan ooköwe noemen zoiets karma. Karma heeft te maken met bewustwording. Zoiets als: wanneer ik honderd keer met een hamer op mijn eigen vinger heb geslagen ( elke klap staat dan voor één leven ) komt er vanzelf een dag dat ik daar de onzinnigheid van ga zien, en dan loop ik behoorlijk ver vooruit de zaken binnen dit verband, waarbij dit nog niet eens het einde verhaal is, tis alleen nog maar een opmaat.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2021, 10:05   #27
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Taal is geen geschikt middel om uiting te geven aan iets wat niet met onze vijf zintuigen waargenomen kan worden.
Dat heet 'ontsnappen in de mystiek'.
Taal is een prima middel om uitdrukking te geven van wat gezegd wil zijn. Het manco zit overduidelijk aan de ontvangerszijde, waar overigens wat aan is te doen wanneer de perceptie verkramping kan worden losgelaten. Voor wie kan zien is dat allemaal helder waarneembaar.
  Met citaat reageren
Oud 14 December 2021, 10:32   #28
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kun jij bewijzen dat er niet zo iets is als volgende levens Laurie?
Er is geen enkele aanwijzing te vinden waarom er nog een volgend leven na dit leven zou zijn. Er zijn aanhangers van de snaartheorie die zeggen dat er een parallel leven naast het onze werkzaam is in een niet voor ons waarneembare dimensie. Astrologen menen dat er een planeet moet zijn waar een identiek leven als het onze geleefd wordt. Is er sprake van 'iets' na dit leven blijkt er meestal sprake van religie. Zo lang daar geen bewijs van is is er sprake van geloven.

Het funeste is, en daar gaat het mij om, dat je met zo'n geloof denkt dit leven wel te kunnen verkloten want je hebt toch nog een volgend leven.

Citaat:
Als het eens zo eenvoudig was, durf ik als iemand die herinneringen heeft aan een flink aantal (ruim meer dan zeven) 'verklootte levens te zeggen. Ik durf ook te zeggen dat al die ' verklootte levens je op een dag in je gat komen bijten en tjonge wat een feestje is dat, nietö.
Herinneringen aan vorige levens betekend niet een nog komend leven. Ik heb een idee dat zielen na de dood samen komen en dat er mogelijk gevoelige zielen zijn die daar contact mee kunnen hebben. Maar ook dat is geloof dat ik op geen enkele wijze kan staven. Die eventuele mogelijkheid daarmee is niet het bewijs van een leven voor een als 'ik' gekende hoedanigheid na deze.

Citaat:
Hoe dan ooköwe noemen zoiets karma. Karma heeft te maken met bewustwording. Zoiets als: wanneer ik honderd keer met een hamer op mijn eigen vinger heb geslagen ( elke klap staat dan voor één leven ) komt er vanzelf een dag dat ik daar de onzinnigheid van ga zien, en dan loop ik behoorlijk ver vooruit de zaken binnen dit verband, waarbij dit nog niet eens het einde verhaal is, tis alleen nog maar een opmaat.
Karma is een manier om de mens in het gareel te houden het goede te doen want anders krijg je het op je brood. Er is in dezelfde geloofsector ook sprake van incarnatie met soortgelijk doel namelijk om de mens in het gareel houden, anders moet je weer een rondje in deze mallemolen.
  Met citaat reageren
Oud 14 December 2021, 11:30   #29
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er is geen enkele aanwijzing te vinden waarom er nog een volgend leven na dit leven zou zijn.
Er is ook geen enkele aanwijzing waarom dat niet zo iets als volgende levens zouden zijn.

Citaat:
Er zijn aanhangers van de snaartheorie die zeggen dat er een parallel leven naast het onze werkzaam is in een niet voor ons waarneembare dimensie. Astrologen menen dat er een planeet moet zijn waar een identiek leven als het onze geleefd wordt. Is er sprake van 'iets' na dit leven blijkt er meestal sprake van religie. Zo lang daar geen bewijs van is is er sprake van geloven.
'Helaas' kun je de bewijzen alleen terug vinden in jezelf, maar daar moet je voor gaan schatgraven. Ik durf hier best te zeggen dat die natuurkundigen zo gek nog niet zijn, ze hoeven nog maar één stapje te zetten alles valt op zijn plek. Alles, elk denkbaar scenario heeft plaatsgevonden in het zelfde momentum, maar omdat wij als twee dimensionale wezens slecht lineair kunnen denken, leven, lijkt e.e.a. na elkaar en/of naast elkaar te gebeuren ectö

Hoe dan ook Laurie, je mag natuurlijk best al die verhalen van mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad naast je neer leggen, echt wat mij betreft komen die verhalen in deze tijd niet voor niks aan het licht, maar ja ik ben dan ook iemand die niet veel verder kan kijken dan de eigen neus WiNk

Citaat:
Het funeste is, en daar gaat het mij om, dat je met zo'n geloof denkt dit leven wel te kunnen verkloten want je hebt toch nog een volgend leven.
Zoals gezegd is dat wat simpel gedacht.

Citaat:
Herinneringen aan vorige levens betekend niet een nog komend leven.
Ik mag dat toch hopen, want zo lollig is het nietö..

Citaat:
Ik heb een idee dat zielen na de dood samen komen en dat er mogelijk gevoelige zielen zijn die daar contact mee kunnen hebben. Maar ook dat is geloof dat ik op geen enkele wijze kan staven. Die eventuele mogelijkheid daarmee is niet het bewijs van een leven voor een als 'ik' gekende hoedanigheid na deze.
Nou dat is toch mooi, want na het afleggen van de persoonlijkheid ziet het Leven er een stuk anders uit.

Citaat:
Karma is een manier om de mens in het gareel te houden het goede te doen want anders krijg je het op je brood. Er is in dezelfde geloofsector ook sprake van incarnatie met soortgelijk doel namelijk om de mens in het gareel houden, anders moet je weer een rondje in deze mallemolen.
Karma betekend niks anders dan oorzaak en gevolg, moeilijker zou ik het niet maken.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2021, 12:22   #30
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Alles, elk denkbaar scenario heeft plaatsgevonden in het zelfde momentum, maar omdat wij als twee dimensionale wezens slecht lineair kunnen denken, leven, lijkt e.e.a. na elkaar en/of naast elkaar te gebeuren ectö
Dat is het idee daar achter, inderdaad.
Als adolescent had ik gedachten over een parallel leven in een andere dimensie dat wij niet kunnen waarnemen. Misschien een vaag gevoel maar het bleef toch maar bij speculatie.

Citaat:
Hoe dan ook Laurie, je mag natuurlijk best al die verhalen van mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad naast je neer leggen, echt wat mij betreft komen die verhalen in deze tijd niet voor niks aan het licht, maar ja ik ben dan ook iemand die niet veel verder kan kijken dan de eigen neus WiNk
Ik vind die verhalen eerder hoopvol omdat het soelaas biedt voor de oneerlijkheid van een zwaar leven terwijl anderen daar fluitend door heen komen. Ik wil me daar niet aan vastklampen.

Geleerden zeggen dat de cellen op het laatst opbranden als een supernova en een hallucinerend effect kunnen hebben en zo'n beeld oproepen. Kortom we weten het niet. Het niet verder kijken dan je neus lang is is slechts een aansporing dat nou juist wél te doen. Ego's pakken dat op als verwijt.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.