Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 April 2018, 15:30   #21
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
post van 27 december 2011...
Weer eens juist waar het verkeerd loopt...

Iedereen is inderdaad zichzelf en niemand anders en dus self-realised; de meeste weten het alleen maar niet en ons verstand, vandaar zijn corruptie, zal er alles aan doen opdat niemand het zal te weten komen...
marie is offline  
Oud 13 April 2018, 15:32   #22
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Zonde en schuld, wangedrocht v.d. geest

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ramana Maharshi:...

Dit is erg mooi Katerie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Een kleinigheid, dat ik in ECIW las, rondom schuldgevoel en geluk, heb ik bewust uitgediept. Als ik de gedachten had dat ik een ander pijn deed, voelde ik me schuldig bij, als de ander mij pijn deed voelde ik me slachtoffer.. Ik heb het over emotionele pijn..
Zonde en schuld zijn een wangedrocht van de geest. Ramesh Balsekar heeft er volledig boekje over geschreven met dezelfde titel.

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 13 April 2018, 15:35   #23
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Ramana Maharshi:
"No one is ever away from his Self and therefore everyone is in fact Self-realized; only - and this is the great mystery - people do not know this and want to realize the Self. Realization consists only in getting rid of the false idea that one is not realized. It is not anything new to be acquired. It must already exist or it would not be eternal and only what is eternal is worth striving for."

Zeer mooi Katerie, inderdaad. Maar ter verdere irritatie: dezelfde nuancering blijft: als het ego dat zich identificeert met het lichaam het gaat toeeigenen en zelf gaat zeggen dat het al gerealiseerd is en dat er dus niets dient te gebeuren, ook niet "the getting rid of the false idea"......

Ego las eens een mooi zinnetje: "iedereen is al Zelf-gerealiseerd". "Ah, dus ik ook, ik wist het... Eindelijk nu kan ik altijd Ego blijven en hoeft dit helemaal niet onderzocht te worden, zelfs de vraag 'Wie ben ik?' van diezelfde Ramana mag de vuilbak in. Aahhh ik voel mij zo vrij, niets kan mij nog aantasten nu!"

__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 13 April 2018, 15:44   #24
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Zeer mooi Katerie, inderdaad. Maar ter verdere irritatie: dezelfde nuancering blijft: ...
je moet precies doen wat je denkt te moeten doen om gemoedsrust (peace of mind) te krijgen, dat is de reis.

Zie > Peace of Mind as advocated by Ramesh Balsekar - Part II (YouTube link).
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 April 2018, 09:58   #25
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hoi Katerie, stuur jij me de link van
dag-lezing W.Diederik ajb.
Mihaela is offline  
Oud 16 April 2018, 14:06   #26
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...
Alles is echt perfect zoals het is.
God is alles en goed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik kan uiteraard niets verder met zo een secte.
Ons forum is ook een beetje zo, maar dat amuseert wel..
Met ECIW jehova's discussiëren verveelt al snel en is daarom minder amusant dan ons forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie er naar uit om dat wat bij Renoir en Noway speelt, ook al ontkennen ze het, om dat moeiteloos bij hun te laten.
Ik voel me nu vrij van, maar het moet uiteraard nog blijken.
We oefenen dagelijks in mentaal uit hun gedegen zelfonderzoek zaken te blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik jou de laatste tijd zie, heb ik de indruk dat jij, net als ik, ook steeds losser van je verhaal komt, en dat je nu 'weet'.
In de tijd voor mijn wakker worden daarstraks had ik een sterke droom over een computer die gereset werdt.
Da's symbolisch, niet meer dezelfde audio en video-tapes die steeds weer automatisch opgestart worden.
Misschien heeft het wat te maken met die video die voor het slapen geen intens bekeek:
My Son Doesn't Want Me In His Life / Byron Katie (YouTube link).

In eerste instantie dacht ik daarbij aan forumlid marie wiens dochter begrijpelijk zo'n moeder niet in de buurt wil hebben, maar men kan om het even wie in de rol van die zoon zetten natuurlijk. Zo zette ik er mijn laatste lief van 4 jaar geleden in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Fijn dat jij er bent Katerie.
Eens gelijks, want zonder jou zou dit forum niet de moeite waard zijn om te bezoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik denk dat Laurens een beetje weet wat hij doet, zijn ego-spel, dat hoop ik voor hem iig., anders is hij echt verloren..
Als een bakker blijft hij brood bakken voor niet bestaande klanten. Ongevaarlijke hobby mits toezicht van forumlid Rob, zijn rots in de branding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Noway is verloren, weinig twijfel daar over.
Bijzonder om te zien hoe hij 'los' komt, hij probeert van alles.
LOL
Noway is in de modder van zijn gedegen denkbeeldigheid vast gelopen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Ach, niet één van jullie is in staat het gedegen zelfonderzoek aan te vangen en daardoor beter te zijn dan ik.
Kalm maar Noway, 't is waar, niemand is beter dan jij. Dacht Napoleon ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Katerie, stuur jij me de link van
dag-lezing W.Diederik ajb.
Bovenaan die webpagina > https://www.choose-again.com
Kan je je inschrijven voor zijn nieuwsbrief en Daily Inspirational Quote.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 April 2018, 14:31   #27
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat hier gebeurt is een afspiegeling van wat er in het dagelijkse leven ook al gebeurt. Allemaal gasten die aan touwtjes trekken.
Dat is een fout in je denkbeeldigheid. Er is er maar één kracht, God genaamd, die aan alle touwtjes trekt.
God's wil heeft altijd de overhand en de verschillende drie-dimensionale vormen, die jij gasten noemd, zijn slechts marionetten zonder vrije wil.
Met dit begrip gebeuren er drie mooie dingen: er is niemand om zich schuldig of trots te voelen, om gefrustreerd te raken of om een gevoel van vijandschap te hebben. Het leven wordt simpel.

De Wijze, wiens denkende geest vernietigd is door de totale acceptatie van het feit dat er niets gebeurt tenzij het de wil van God is, en Die rust in de 'IK BEN' doet alle acties met de wetenschap dat Bewustzijn alleen functioneert door de miljarden lichaam-geest-organismen.

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 April 2018, 17:15   #28
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mooji komt naar Nederland, kreeg ik net te lezen.
Ben je een liefhebber van Mooji?
Rob is offline  
Oud 16 April 2018, 17:55   #29
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mooji komt naar Nederland, kreeg ik net te lezen.
maar ach, ik ben al God..
Als God kan je alsnog naar God in de verschijning van Mooji gaan luisteren.
Het is immers altijd bewustzijn dat spreekt en bewustzijn dat luistert.
De kans dat je hem de hand zal kunnen schudden of nog maar in de buurt kan komen is heel klein daar zijn energieveld vele mensen aantrekt, dat in tegenstelling tot dit forum.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 April 2018, 22:54   #30
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Als God kan je alsnog naar God in de verschijning van Mooji gaan luisteren.
Het is immers altijd bewustzijn dat spreekt en bewustzijn dat luistert.
De kans dat je hem de hand zal kunnen schudden of nog maar in de buurt kan komen is heel klein daar zijn energieveld vele mensen aantrekt, dat in tegenstelling tot dit forum.
Ik kijk graag naar Moojibaba..
Ben wel benieuwd of hij uit de bocht vliegt nu het materiële overvloed op hem afkomt.
Het gebeurt toch wat met een mens die inneens in zulk maten op handen gedragen wordt..
Geloof dat voor die type mensen ook een les is, want ze worden omringd door mensen die nog ego-belangen hebben, en geld stroomt naar binnen, en er gebeuren veel dingen die het licht niet kunen verdragen vervolgens.
Er zijn er zo veel mensen die bij Osho hoorden bv., en pshychische schade opgelopen hebben.
Is de leraar verantwoordelijk voor zijn volgelingen? Is de leraar verantwoordlijk voor wat men in zijn naam doet, met geld, sexuele praktijken?
Had toevallig de laatste dagen met mijn partner daar over, Moojibaba en wat spirituele roem te zeggen heeft, en de invloeden op de ' verlichte' mens..

Ik wens hem hoe dan ook succes, ik vind hem fijn, maar je ziet dat inneens hij erg populair wordt, en het kan alle kanten op.
God sta hem bij, en het andere ook
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.