Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 November 2022, 12:58   #21
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb leden het lidmaatschap ontnomen dat is bewezen macht.
Macht is een illusie.
Geloven macht te hebben is (grootheids)waanzin.
Over nakraaien van Waarheid gesproken...
__________________
Wat is is.

Wijziging aangebracht door Dorje op 26 November 2022 om 14:05.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 November 2022, 03:16   #22
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zonder het geringste benul van dat weten kraaien we elkaar lustig na.
Wie of wat bedoel je nu te zeggen?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 27 November 2022, 09:33   #23
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Macht is een illusie.
Geloven macht te hebben is (grootheids)waanzin.
Over nakraaien van Waarheid gesproken...
Alles is illusie dus hoeven we niet individueel iets (i.c. macht) te benoemen als illusie.
In de effectuering van machtuitoefening is er geen sprake meer van geloven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Wie of wat bedoel je nu te zeggen?
Niet weten waar je het over hebt (i.c. het uitvloeisel van weten wat je bent) is nakraaien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Als je weet wat je bent verkondig je geen onzin meer.
  Met citaat reageren
Oud 27 November 2022, 11:40   #24
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Alles is illusie dus hoeven we niet individueel iets (i.c. macht) te benoemen als illusie.
In de effectuering van machtuitoefening is er geen sprake meer van geloven.


Niet weten waar je het over hebt (i.c. het uitvloeisel van weten wat je bent) is nakraaien.
Waar weet je niet meer waar je het over hebt?

Alles is illusie impliceert niet alleen dat macht illusie is, maar ook de effectuering er van.

Leden hun lidmaatschap ontnemen en beweren dat dit bewezen macht is, is daarom waan-zin, van het grootheids-type, van het ik-ben-machtig type.

Als je met "alles is illusie" Werkelijk weet waar je het over hebt, kraai je "alles is illusie" niet na naast zulke kraaingen van bewezen macht. Wat wil je toch dienstig zijn aan anderen, waar de macht-)waan-zin bij jezelf nog niet helemaal uitgeklaard is?

Klaar dat eerst uit, dan kan gedegen zelfonderzoek pas echt tot zijn recht komen, als het de eigen waanzin niet uit gaat sluiten. Anders is het gewoon een uiterst hol begrip.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 November 2022, 21:03   #25
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Waar weet je niet meer waar je het over hebt?

Alles is illusie impliceert niet alleen dat macht illusie is, maar ook de effectuering er van.

Leden hun lidmaatschap ontnemen en beweren dat dit bewezen macht is, is daarom waan-zin, van het grootheids-type, van het ik-ben-machtig type.

Als je met "alles is illusie" Werkelijk weet waar je het over hebt, kraai je "alles is illusie" niet na naast zulke kraaingen van bewezen macht. Wat wil je toch dienstig zijn aan anderen, waar de macht-)waan-zin bij jezelf nog niet helemaal uitgeklaard is?

Klaar dat eerst uit, dan kan gedegen zelfonderzoek pas echt tot zijn recht komen, als het de eigen waanzin niet uit gaat sluiten. Anders is het gewoon een uiterst hol begrip.
Laurens is idd zichzelve voortdurend 'hol/leeg ' aan het profileren. Maar mag graag z'n ego opblazen om op z'n eigen forumpje te 'controleren'. ’•
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 27 November 2022, 21:09   #26
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Alles is illusie dus hoeven we niet individueel iets (i.c. macht) te benoemen als illusie.
In de effectuering van machtuitoefening is er geen sprake meer van geloven.
Dat is de grootste illusie 😂


Citaat:
Niet weten waar je het over hebt (i.c. het uitvloeisel van weten wat je bent) is nakraaien.
In jouw speciefieke geval, zeer wss gewoon grootheidswanen profileren.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 27 November 2022, 21:11   #27
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Maar sois.

Aan alles komt een einde
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2022, 10:06   #28
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Waar weet je niet meer waar je het over hebt?
Simpele vragen waar je zelf ook had kunnen uitkomen.
Dat is het geval wanneer je denkt en je gedachten niet onderzoekt op waarheid. De betekenis van het begrip 'weten' is hier een intrinsiek-weten, geen denk-weten.

Citaat:
Alles is illusie impliceert niet alleen dat macht illusie is, maar ook de effectuering er van.
Alles is illusie hetgeen er al stond. De tweede zin wordt doorgaans vergeten te memoreren en luidt 'en vervolgens wordt er over gegaan tot de orde van de dag'. Oftewel we gaan door met het participeren in een vermeende wereld. Oftewel alles blijft hetzelfde.

In die vermeende wereld doet zich onder andere macht voor en in de effectuering, wanneer de uitoefening van deze macht als waarneembaar heeft plaatsgevonden, Bassie en Boni zijn immers niet langer deelnemer meer, is er bij deze machtuitoefening geen sprake meer van geloven macht te hebben. Het is immers een feit. Het 'geloven' macht te hebben was namelijk het issue.

Citaat:
Leden hun lidmaatschap ontnemen en beweren dat dit bewezen macht is, is daarom waan-zin, van het grootheids-type, van het ik-ben-machtig type.
Correctie: ik stelde dat het niet over geloven ging, zoals door Sam gesuggereerd, want het had immers plaatsgevonden. Zelf ervaar ik dat niet als 'ik ben machtig' maar had slechts de forumdoelstelling voor ogen zoals uitputtend al veel eerder uitgelegd, maar altijd weer onvoldoende.
Maar zo ziet ego dat inderdaad, en het bewijs er mee behept te zijn is nu ook geleverd. Iemand die weet wat die is (hetgeen wil zeggen zonder in persoon te zijn) functioneert anders, die ervaart niet jouw gevoelens van 'ik ben machtig' maar als je daar niet bent heb je daar geen voorstelling van.

Citaat:
Als je met "alles is illusie" Werkelijk weet waar je het over hebt, kraai je "alles is illusie" niet na naast zulke kraaingen van bewezen macht. Wat wil je toch dienstig zijn aan anderen, waar de macht-)waan-zin bij jezelf nog niet helemaal uitgeklaard is?
Ik zou niet weten waarom ik gezegden die niet kunnen indalen niet alsmaar zou herhalen.
Van 'doe gedegen zelfonderzoek' heeft iedereen genoeg maar niemand doet het. Zo ook wordt 'alles is illusie' of 'alles zijn gedachten' niet echt opgenomen gezien het geloof dat er overduidelijk in zijn vermeende werkelijkheid is. Vervolgens wordt dat na gekraaid zonder intrinsiek weten.

Voor gevallen als 'zolang het nog niet bij je uitgeklaard is' kom ik dan weer met als antwoord 'ik weet wat ik ben' hetgeen het meest simpele duidelijke antwoord dat daarop mogelijk is is. Het probleem is dat je niet kunt zien, je bent blind, je gehele quote getuigd weer van een ego denken.

Citaat:
Klaar dat eerst uit, dan kan gedegen zelfonderzoek pas echt tot zijn recht komen, als het de eigen waanzin niet uit gaat sluiten. Anders is het gewoon een uiterst hol begrip.
Je blijft maar de adviseur uithangen zonder het geringste idee waarover het werkelijk gaat.
  Met citaat reageren
Oud 28 November 2022, 10:24   #29
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Laurens is idd zichzelve voortdurend 'hol/leeg ' aan het profileren. Maar mag graag z'n ego opblazen om op z'n eigen forumpje te 'controleren'. ’•
Het verwonderd mij in genen dele dat je dat zo ziet.
Dat zien is uiterst beperkt door een aanwezige ego-zienswijze en is te optimaliseren door van ego verlost te geraken middels gedegen zelfonderzoek, waar je zicht krijgt op het functioneren van ego. Velen zijn je daarin al voor gegaan en hebben de staat van egoloosheid bereikt.

Gisteren moest ik voor een priesterjubileum van de buurman weer eens naar de kerk en het enig wat ik bij voortduring dacht was 'Als Jezus dit zou zien zou hij zich omkeren in zijn graf.'. Kortom volgelingen maken er een zootje van. Volg geen Jezus maar wordt er een is mijn motto.
  Met citaat reageren
Oud 28 November 2022, 10:32   #30
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Maar sois.

Aan alles komt een einde
Het lijkt me voor de deelnemer bij wie het eigen idee prevaleert en die zich niks aan gedegen zelfonderzoek gelegen laat liggen beter om aan het eindeloze gekrakeel een eind te maken.
Later zijn er wellicht meer ontvankelijken als het ego tijdperk ten einde loopt.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.