Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 20:15   #21
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...of het nog zin heeft voor mij om hier te komen.
Natuurlijk heeft dat zin anders was je er niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 20:18   #22
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
In hoeverre vraag je erom, om geraakt te worden, gekwetst, genegeerd, uitgescholden,....
Nog even niet te zware voorbeelden,...die komen vast vanzelf!
100%.

Alles is energie en alles is een logisch gevolg van.

Je roept alles over jezelf af.

En dat enkel maar om volledig vanuit vrijheid te 'kunnen gaan' leven.

Het leven biedt enkel die mogelijkheid en waarom zou je dat als 8 jarig verkracht meisje niet kunnen gaan doen.

Ik gun het niemand maar toch heeft ze ooit ergens dat 'gedurfde' besluit, die ervaring te willen ondergaan genomen (nee, nu effe geen humor), wetende dat de mogelijkheid bestond daarvan volledig vrij te geraken.

Maar ja, ik ga dat niet tegen dat meisje en haar omgeving zeggen dat wordt toch niet zo gezien.

Als volwassene hier kunnen we wel overzien waarom ons dingen gebeuren mits we naar onszelf durven te kijken en enige zelfreflectie hebben.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 20:31   #23
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zoals ik zei, dat hij mij zou negeren zal ik eerlijk gezegd niet eens erg vinden, want vaak voelde ik me overspoeld door Hans. Maar dat hij mij privé zo een mail stuurt hoeveel wij elkaar nooit privé gesproken hebben, in plaats van hier openlijk nee te zetten, of gewoon negeren zonder iets te zeggen komt op mij over als een soort schop onder de tafel. Ervaar ik als oneerlijk.
Tegelijkertijd, omdat alles op het forum zo open is, vind ik belangrijk dat zijn tekst ook open op het forum te lezen is, daarom hier gezet.
Het was nu niet het gevoel van gekwetst, maar eerder verbaasd dat hij zo reageerde, nadat hij degene was die op ieder tekst reageert, en altijd plagend en spiegelend doet.
Verbaasd is eerder het woord, ja..
Ook vroeg ik me af, als iedereen mij zo ervaart, of het nog zin heeft voor mij om hier te komen.
Mihaela, wat maakt het uit hoe de ander jou ervaart, toch?

Wat maakt het dat jij hier komt?

Simpelweg, Hans doet wat hij doet. Dat is geheel neutraal.

Enkel bij jou wordt er wat getriggerd en daardoor vind jij of beter gezegd; vindt enkel dat getriggerde het als een soort schop onder de tafel.

Jij als zijnde; NU zou niets van Hans zijn doen gevonden hebben, jij als oude ervaring/herinnering wordt getriggerd en doet haar zegje.

Niets mis mee, mits je ziet dat jij niet het getriggerde bent en het enkel een mogelijkheid is om te zien wat er nog in jou aan oud zeer aanwezig is en het een mogelijkheid is om een duidelijk onderscheid tussen jou als NU te zien en het jou als 'oud zeer'.

Had je geen beeld van Hans gehad dan was er ook geen verbazing, was er geen beeld van jezelf geweest dan zat je hier waarschijnlijk niet op het forum t.b.v. jezelfbeeld.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 20:40   #24
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zoals ik zei, dat hij mij zou negeren zal ik eerlijk gezegd niet eens erg vinden, want vaak voelde ik me overspoeld door Hans. Maar dat hij mij privé zo een mail stuurt hoeveel wij elkaar nooit privé gesproken hebben, in plaats van hier openlijk nee te zetten, of gewoon negeren zonder iets te zeggen komt op mij over als een soort schop onder de tafel. Ervaar ik als oneerlijk.
Tegelijkertijd, omdat alles op het forum zo open is, vind ik belangrijk dat zijn tekst ook open op het forum te lezen is, daarom hier gezet.
Het was nu niet het gevoel van gekwetst, maar eerder verbaasd dat hij zo reageerde, nadat hij degene was die op ieder tekst reageert, en altijd plagend en spiegelend doet.
Verbaasd is eerder het woord, ja..
Ook vroeg ik me af, als iedereen mij zo ervaart, of het nog zin heeft voor mij om hier te komen.
Als jij vind dat het zin heeft, heeft het zin. Ook al is het te makkelijk zeggen, je niets aan te trekken van wat anderen vinden. Jij bent toch diegene die daarover gaat? Of je zou je afhankelijk willen maken van wat anderen vinden.

En wat die mail betreft, je voelt je aangetast in je privacy? Je territorium?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 20:47   #25
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als jij vind dat het zin heeft, heeft het zin. Ook al is het te makkelijk zeggen, je niets aan te trekken van wat anderen vinden. Jij bent toch diegene die daarover gaat? Of je zou je afhankelijk willen maken van wat anderen vinden.

Nee, stel dat iedereen zo zou denken zoals Hans denkt over mij, zal voor mij totaal geen prikkels en zin meer hebben zo een forum. Waarom ergens blijven komen waar je niet welkom en gewenst bent?
Dan zal ik uiteraard een ander vorm zoeken om over dit onderwerp te communiceren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En wat die mail betreft, je voelt je aangetast in je privacy? Je territorium?
Ik vond gewoon niet kloppen dat iemand zo iets doet,privé zoiets schrijven, terwijl je de hele tijd met elkaar in gesprek bent op een forum. Ietwat kinderachtig eerder. Ik heb het hier neer gezet om me van vrij te maken, zo voelt het voor mij.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 20:55   #26
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mihaela, wat maakt het uit hoe de ander jou ervaart, toch?

Ik vind een forum ook een vorm van relatie. Als ik weet dat niemand mij hier wenst te lezen, dan zoek ik een ander vorm van contact. Anders zal het volledig opdringen van mijn kant zijn, en ook zonde van mijn tijd dus. Als de meningen verdeeld zijn, dan is het uiteraard genoeg prikkel en wisselwerking voor mij.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 20:59   #27
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Wat maakt het dat jij hier komt?
De wisselwerking en herkenning van processen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 21:16   #28
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee, stel dat iedereen zo zou denken zoals Hans denkt over mij, zal voor mij totaal geen prikkels en zin meer hebben zo een forum. Waarom ergens blijven komen waar je niet welkom en gewenst bent?
Dan zal ik uiteraard een ander vorm zoeken om over dit onderwerp te communiceren.
Ik snap het. Maar ook: Waar blijft dan de Zelfkennis als men dat zou wensen. En ook: zou je het ook als uitdaging/prikkel kunnen zien als iedereen je hier serieus weg zou willen hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vond gewoon niet kloppen dat iemand zo iets doet, privé zoiets schrijven, terwijl je de hele tijd met elkaar in gesprek bent op een forum. Ietwat kinderachtig eerder. Ik heb het hier neer gezet om me van vrij te maken, zo voelt het voor mij.
Je uit je om er niet mee te blijven zitten? De energie af te laten vloeien, die je hindert?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 21:19   #29
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Waar vraag ik om?
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 21:24   #30
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik snap het. Maar ook: Waar blijft dan de Zelfkennis als men dat zou wensen.
Of: zou je het ook als uitdaging/prikkel kunnen zien als iedereen je hier serieus weg zou willen hebben?
Als iedereen mij hier weg zou willen hebben, al voelt dat op dit moment voor mij niet zo, zal ik hier ook weg gaan. Door zo een vraag te stellen, geef ik mezelf iets wat voor mij belangrijk is. Vaak is het antwoord niet eens meer belangrijk, de vraag stellen was voor mij het belangrijkst.
Blijkbaar zal de energie vanzelf een ander plaats vinden als ik ergens echt niet meer welkom zou zijn...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je uit je om er niet mee te blijven zitten? De energie af te laten vloeien, die je hindert?
Ik weet dat mijn ego was datgene dat de behoefte aan uiten had, en ik ga dan ook bewust vervolgens dat doen, anders zal ik mezelf onderdrukken. De daad maakt me vrij..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.