Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 November 2011, 19:21   #21
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het gaat mij niet om moeilijk of makkelijk, ik kreeg een waarschuwing, en daarop reageer ik. Zo simpel is het!
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd......
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2011, 21:13   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd......
Ik ben helemaal niet kwaad, ik legde het uit waarom ik de tekst schreef. Ik voel me zelfs heel kalm, en ik heb een goed gevoel naar de situatie.
Ongeacht wat in mijn leven gebeurt, zie ik het als een gelegenheid om er naar te kijken wat het met me doet. Dus zelfs dit is het ook alleen maar een kans om mijn reacties gewaar te zijn.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2011, 21:17   #23
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Schijnbare tegenstellingen.
Dat is wat in mij opkomt bij het lezen van je bericht.

Waarmee gezegd dat een en ander mij ook bezig houdt.

En verder..

Volgens mij pas jij prima hier op dit forum.

Dank je Danique
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 November 2011, 10:28   #24
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet kwaad, ik legde het uit waarom ik de tekst schreef. Ik voel me zelfs heel kalm, en ik heb een goed gevoel naar de situatie.
Ongeacht wat in mijn leven gebeurt, zie ik het als een gelegenheid om er naar te kijken wat het met me doet. Dus zelfs dit is het ook alleen maar een kans om mijn reacties gewaar te zijn.
Ik plaagde je maar een beetje....
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 November 2011, 08:26   #25
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bromsnor Bekijk bericht
Van goede wil zijn
Kunnen jullie niet een klein percentage door de vingers zien?
Het wordt hier anders wel erg stil, wanneer de 'oproerkraaiers' weg zijn.

Een forum gedijt, zo lijkt het wel, het beste bij controverse ...

Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 November 2011, 09:25   #26
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Een forum gedijt, zo lijkt het wel, het beste bij controverse ...

Wrijvingen.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 November 2011, 14:19   #27
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Wrijvingen.
Zonder wrijving geen glans.

http://www.youtube.com/watch?v=VTYRlZJzzEM
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 November 2011, 16:42   #28
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Kunnen jullie niet een klein percentage door de vingers zien?
Het wordt hier anders wel erg stil, wanneer de 'oproerkraaiers' weg zijn.
Sinds de bewuste publicatie vraag ik me af wat de definitie is van:

Van goede wil zijn

Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd, w.o. een psycholoog, iemand die thuis is in ethiek en nog wat "normale" mensen.
De onderliggende rode draad is dat dit geheel en al afhangt van de perceptie van degene die deze voorwaarde hanteert.
Uiteraard zijn er algemeen gelden fatsoensregels die iedereen hoort te hanteren in een publieke zaak of forum. Deze liggen dan ook vast in het reglement tenslotte.
Als daarbuiten echter persoonlijke perceptie bij komt kijken, want met deze slogan kun je tenslotte altijd alle kanten op, vind ik het een beetje eng worden.
Zo kun je bijv. volgens de psycholoog ook stellen dat "als iemand het niet met mij eens is e.d." er al gesproken zou kunnen worden van "niet van goede wil zijn."..
Dit moest me even van het hart.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 12 November 2011, 20:42   #29
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Sinds de bewuste publicatie vraag ik me af wat de definitie is van:

Van goede wil zijn

Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd, w.o. een psycholoog, iemand die thuis is in ethiek en nog wat "normale" mensen.
De onderliggende rode draad is dat dit geheel en al afhangt van de perceptie van degene die deze voorwaarde hanteert.
Uiteraard zijn er algemeen gelden fatsoensregels die iedereen hoort te hanteren in een publieke zaak of forum. Deze liggen dan ook vast in het reglement tenslotte.
Als daarbuiten echter persoonlijke perceptie bij komt kijken, want met deze slogan kun je tenslotte altijd alle kanten op, vind ik het een beetje eng worden.
Zo kun je bijv. volgens de psycholoog ook stellen dat "als iemand het niet met mij eens is e.d." er al gesproken zou kunnen worden van "niet van goede wil zijn."..
Dit moest me even van het hart.
Zo lang je nog aan anderen moet vragen wat de betekenis van: "van goede wil" is, behoor je tot de risicogroep .
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 November 2011, 21:07   #30
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Sinds de bewuste publicatie vraag ik me af wat de definitie is van:

Van goede wil zijn

Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd, w.o. een psycholoog, iemand die thuis is in ethiek en nog wat "normale" mensen.
De onderliggende rode draad is dat dit geheel en al afhangt van de perceptie van degene die deze voorwaarde hanteert.
Uiteraard zijn er algemeen gelden fatsoensregels die iedereen hoort te hanteren in een publieke zaak of forum. Deze liggen dan ook vast in het reglement tenslotte.
Als daarbuiten echter persoonlijke perceptie bij komt kijken, want met deze slogan kun je tenslotte altijd alle kanten op, vind ik het een beetje eng worden.
Zo kun je bijv. volgens de psycholoog ook stellen dat "als iemand het niet met mij eens is e.d." er al gesproken zou kunnen worden van "niet van goede wil zijn."..
Dit moest me even van het hart.
Weet je zeker dat ie psycholoog is ?

Van goede wil zijn is het goed bedoelen, goede bedoelingen hebben. Dat kan verkeerd uitpakken toch heb je dan goede bedoelingen gehad en die actie kun je motiveren, je kunt aantonen dat je het goed met iemand voorhebt.

Het zuigen en sakkeren en de sfeer verpesten, wat hier gaande was vond ik niets van doen hebben met goede bedoelingen, met goede wil. Er werd te onpas telkens opnieuw weer opgevoerd dat ik in persoon inferieur handel. De eigenlijke aanleiding zelf was uitputtend behandeld en met overtuigende argumenten tegengesproken, niettemin werd het tot vervelends toe gewoon weer herhaald.

Ik kon nergens anders meer mee bezig zijn dan opnieuw over hetzelfde argumenteren. De lust om hier nog langer te schrijven was verdwenen, en ik heb daarom m'n beklag gedaan bij de moderatie. Het heeft nooit eerder in de bedoeling gelegen om het toelaatbare eng te formuleren, er was geen enkele aanleiding toe.

Dat de overduidelijke gevallen 'niet van goede wil te zijn' zoals treiteren, zuigen, met opzet privacygevoelige informatie vrijgeven en het boycotten van de beperkte forumtoegang, zijn verdwenen wil niet zeggen dat we daarvan in de toekomst gevrijwaard zijn. De moderatie heeft argumenten nodig om te kunnen ingrijpen.

Ze zijn zelf mensen van goede wil en zullen andermans acties vanuit hun eigen intentie wel degelijk goed kunnen interpreteren. Ik sta achter de moderatie en onderwerp mij aan hun beslissing en heb daar geen enkele moeite mee.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe moderatoren. Renoir Mededelingen forumbeheer 0 21 November 2014 17:39
Nieuwe moderatoren Renoir Forum; regels, vragen, idee 229 1 November 2011 14:43


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.